بوگاتی

جانشین بوگاتی شیرون سال ۲۰۲۷ با پیشرانه هیبریدی کوچک‌تر خواهد آمد

هایپرکار بعدی بوگاتی که کاملاً جدید و جانشینی برای شیرون خواهد بود، سال ۲۰۲۷ خواهد آمد و از قوای محرکهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ بنزینی کوچک‌تری از W16 کنونی استفاده خواهد کرد. طراحان ارشد این شرکت به اتوکار گفته‌اند که این خودرو ظاهری متفاوت از محصولات کنونی بوگاتی خواهد داشت اما همچنان ماهیت این برند را با تمرکز روی آئرودینامیک حفظ خواهد کرد. این ماشین روی شاسی جدیدی ساخته می‌شود و به دلیل استفاده از پیشرانهٔ کوچک‌تر انتظار می‌رود ابعاد جمع‌وجورتری از شیرون داشته باشد.

مدیر طراحی بوگاتی «آخیم آنشیدت» در مورد قوای محرکهٔ هیبریدی گفته است:

این فرصت‌هایی را فراهم می‌کند و می‌تواند شکل ظاهری بوگاتی را در آینده اسپرت‌تر کند بدون آنکه ابهت کلی را از دست بدهیم؛ اما به دلیل نیازهای پرفورمنسی، محدودیت‌های خود را هم خواهد داشت. ما تاکنون هر سانتی‌متر از خودروهای خود را به‌خوبی می‌شناسیم و دقیقاً میدانیم که تغییر کجا به ما کمک می‌کند و کجا مشکل ایجاد می‌کند.

بوگاتی اما در مورد محصول بعدی خود بسیار رازدار بوده و هیچ حرفی در مورد نوع الکتریکی‌سازی قوای محرکهٔ آن نزده است. هم‌اکنون هایپرکارهایی با قوای محرکهٔ هیبریدی مختلفی داریم که از آستون‌مارتین والکری با پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی کاسورث گرفته تا مرسدس AMG One با موتور ۱.۶ لیتری V6 توربوشارژ فرمول یک را شامل می‌شود و فعلاً نمی‌دانیم قوای محرکهٔ هیبریدی محصول بعدی بوگاتی از چه نوعی خواهد بود ولی به نظر می‌رسد باید منتظر چیزی نزدیک‌تر به آستون‌مارتین باشیم.

معاون مدیر طراحی بوگاتی «فرانک هیل» نیز در گفتگو با اتوکار به طرفداران گفته است منتظر چیزی حتی شگفت‌انگیزتر از میسترال باشید و به ما اعتماد کنید. وی در ادامه افزوده است:

این خودروی شگفت‌انگیزی خواهد بود که از نظر تکنولوژی و نوآوری قرار است مردم را کاملاً شوکه کند و کار روی این موضوع واقعاً لذت‌بخش است.

هیل که پانزده سال است در بوگاتی حضور دارد طراحی این خودرو را یک چالش می‌داند. او در این رابطه گفته است:

اگر میسترال را با لافراری مقایسه کنید، خودروی جمع‌وجوری خواهد بود با گیربکسی که به خاطر توزیع وزن مناسب بین صندلی‌ها نصب شده است اما با یک قوای محرکهٔ هیبریدی، وزن باطری‌ها به معادله اضافه می‌شود و بنابراین باید در کل معماری خودرو تجدیدنظر کنیم.

در ادامه، آنشیدت در پاسخ به این سؤال که آیا محصول جدید بوگاتی ممکن است در برخی ویژگی‌های طراحی به هایپرکارهای هیبریدی کنونی مثل One شباهت داشته باشد گفته است:

اگر قابل‌مقایسه باشد دیگر بوگاتی نخواهد بود.

بااین‌حال، به گفتهٔ طراح داخلی بوگاتی، کابین این خودرو تغییر چشمگیری نخواهد داشت و نزدیک به چیزی است که هم‌اکنون در محصولات این شرکت می‌بینیم.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (7640 ديدگاه)

    یکی از سخت‌ترین کارهای شرکت‌های نامدار ، جایگزین کردن خودرویی هست که سطح انتظارات از آن بالاست و حق میدهم اگر برخی خودروها دیر رونمایی و ساخته میشوند تا بتوانند از نسل قبل بهتر و متفاوت‌تر باشند !

    موافقم ۴۷
    مخالفم ۲
  2. حق گوی باطل

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    دوربین دنده عقب هم داره؟

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۶
  3. AMANTE

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (936 ديدگاه)

    یک پستی خیلی وقت پیش خوندم و گفته بودن سال ۲۰۳۰ جانشین شیرون میاد و مثل اینکه تقریبا راست گفتن.
    درباره ی موتور ماشین هم گفتن احتمالا همچنان موتور W16 رو خواهد داشت ولی با بروزرسانی و حذف توربو ها و جایگزین کردن شون با دو یا چهار موتور برقی که در مجموعه قدرتی ۲۰۰۰ اسبی یا بالاتر رو تولید میکنه.
    و یک ماشین با موتور W12 که اونم با موتور برقی همراه و برای رکورد شکنی در پیست تولید میشه.

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۳
  4. حمید

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (263 ديدگاه)

    بوگاتی حجم موتور و تعداد سیلندر رو کم کنه دیگه بوگاتی نیست

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۱۰
    1. Djawad

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (55 ديدگاه)

      بسیار حق

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۵
  5. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (506 ديدگاه)

    در ادامه، آنشیدت در پاسخ به این سؤال که آیا محصول جدید بوگاتی ممکن است در برخی ویژگی‌های طراحی به هایپرکارهای هیبریدی کنونی مثل One شباهت داشته باشد گفته است:

    اگر قابل‌مقایسه باشد دیگر بوگاتی نخواهد بود.

    چرا اینقدر غرور ؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۲۴
  6. حسین

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    پیشرانه w16 یا به عبارتی جواهر فولکس واگن
    یجورایی به بوگاتی وابستس
    و جدا شدن این دو سخته واقعا
    ریماک گفته بود پیشرانه فعلی حفظ میشه
    و با برق ترکیب میشه یا همون هیبرید
    احتمالا و امیدوارم سبد محصولات بوگاتی
    گسترده بشه تا این جواهر رو که متعلق به بوگاتیه از دست ندیم
    هیچ خودرویی تو تاریخ نمیتونه و نخواهد تونست
    مانند این پیشرانه رو داشته باشه و هیچ شرکتی
    مانندش رو تولید کنه
    بوگاتی همیشه خاص و دست نیافتنی بوده
    و خواهد بود (امیدوارم)

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۷
    1. Si

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (428 ديدگاه)

      (هیچ شرکتی نمیتونه مانندش رو تولید کنه)!!!!!! بنز و بی ام و کاسورث و فراری همین الان اعلام ورشکستگی کردن

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱۱
      1. Si

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (428 ديدگاه)

        الان من فشاری شدم یا تو کونیگ زگ با تکنولوژی خودش با یه v8 داره با بوگاتی w16 رقابت میکنه هی اسم سوئد رو هم نمیاره این که حتی پیچ و مهره هاش هم توی آلمان ساخته میشه هی پرچم فرانسه میاره و میگه اوج تکنولوژی

        اوج تکنولوژی یعنی والکری یا amg One نه این

        ویرون ماشین بی‌نظیری بود ولی اینا نه

        اگه این شرکت ها بخوان w16 بزنن بوگاتی که تا ۱۰۰ سال دیگه باید بره مگر اینکه باز فولکس بیاد و پورشه رو بیاره تو بوگاتی

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
        1. Payfast

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (489 ديدگاه)

          فقط تویی که هنوز فک میکنی بوگاتی مال فولکسه =°

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
  7. Erfan

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (463 ديدگاه)

    بوگاتی که ۱۶سیلندر نباشه دیگه بوگاتی نیست

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۵
  8. Yasin

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (157 ديدگاه)

    قرار بود ۲۰۲۴ بیاد که

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  9. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (346 ديدگاه)

    سلام بر پادشاه بوگاتی

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴
  10. JDM lover

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    درست کردن جانشین شیرون خیلی سخته
    امیدوارم بوگاتی باز هم مارو شگفت زده کنه

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  11. ایلیا

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    چراغ جلوش مال بوگاتی بولیده

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  12. بهنام

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    به شخصه ویرون و تمام نسخه های اون رو دوست داشتم ولی راستش رو بخواین از تمامی نسخه هایی که از شیرون ساخته شد خوشم نمیاد و همون شیرون استاندارد رو بیشتر از همه دوست دارم .

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
    1. SRT

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (552 ديدگاه)

      بالاخره یکی پیدا شد ک تو این مورد کاملا باهام هم نظر باشه

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
  13. مجید

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    اینکه ظاهرش رو اسپورت‌تر کنن خیلی خوبه و امیدوارم بوگاتی تصمیم بگیره یه سوپر اسپورت هم بسازه تا بتونه هنر خودش رو تو رنج قیمتای پایین‌تر هم نشون بده.

    خیلی دلم میخواد بدونم کوئینزخ چه رقیبی براش میسازه و همیشه رقابت کوئینزخ و بوگاتی جذاب بوده.

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  14. Elemento

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11589 ديدگاه)

    یکی از المان ها مهم شخصیت و خاص بودن ویرون موتور کواد توربو دابلیو ۱۶ بود همینطور که وی ۱۰ و وی ۱۲ تنفس طبیعی برای لامبورگینی.
    امیدوارم این خاص بودن و جذبه رو از دست ندن

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  15. Reza Waffen SS

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4299 ديدگاه)

    تا اون موقع که همه الکتریکی میشن

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  16. حسین

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    تعجبم چرا جدیدا کامنتام تو پدال حذف میشه :/

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. Payfast

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (489 ديدگاه)

      جدیدا جواب دادن به ادم های بامزه واسه پدال ترول و حرف زشت شناسایی میشه

      موافقم ۷
      مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا