کادیلاک

10 خودروی سریعی که در شتاب صفرتاصد مغلوب کادیلاک اسکالید V می‌شوند

کادیلاک سرانجام چندی پیش از اسکالید V پرده‌برداری کرد. این یک شاسی‌بلند غول‌پیکر نیرومند با اعدادی خیره‌کننده است. اولین عدد، وزن ۲۸۲۰ کیلوگرمی خودرو است که تقریباً به‌اندازهٔ وزن سه مزدا میاتا است. عدد خیره‌کنندهٔ بعدی دیسک‌های ترمز ۱۶.۱ اینچی اسکالید V است که از رینگ‌های نسل اول لوتوس الیزه بزرگ‌تر است! همچنین قیمت ۱۵۰ هزار دلاری و قدرت ۶۸۲ اسب بخاری این غول آمریکایی هم آن را به گران‌ترین و قوی‌ترین کادیلاک تاریخ تبدیل می‌کند. اما بیش از همهٔ این‌ها، ما به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۴.۴ ثانیه‌ای اسکالید V علاقه‌مندیم زیرا چنین شتابی برای یک شاسی‌بلند فول سایز ۲.۸ تنی که بر اساس شاسی پیکاپ ساخته شده و آئرودینامیک آن در حد کانتینرها است، دستاورد بزرگی محسوب می‌شود. با چنین پرفورمنسی، ۱۰ خودروی ظاهراً سریعی که در ادامه خواهید دید در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر مغلوب اسکالید V خواهند شد. البته به‌منظور رعایت انصاف، ما در اینجا سعی کرده‌ایم از اعداد شتاب اعلامی خودروسازان استفاده کنیم درحالی‌که ممکن است برخی خودروهای زیر در آزمایش‌های مستقل شتاب سریع‌تری ثبت کرده باشند.

پورشه کیمن S

شتاب: ۴.۴ ثانیه

روزهایی که پورشه عمداً کیمن و باکستر را محدود می‌کرد تا به قلمروی ۹۱۱ وارد نشوند تقریباً گذشته است زیرا سال گذشته کیمن GT4 RS با پیشرانهٔ ۹۱۱ GT3 معرفی شد و در حال حاضر نیز تمام نسخه‌های کیمن و باکستر در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند. کیمن پایه ۳۰۰ اسب بخاری برای انجام این کار به ۴.۹ ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که شتاب کیمن S با ۳۵۰ اسب بخار قدرت دقیقاً با اسکالید برابر است.

جگوار F تایپ P450

شتاب: ۴.۴ ثانیه

جگوار برای مدل ۲۰۲۳ نسخه‌های چهار و شش سیلندر F تایپ را از بازار ایالات‌متحده حذف کرده و آن را فقط در دو مدل با پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ عرضه می‌کند. نسخهٔ ضعیف‌تر از بین این دو، P450 نام دارد که پیشرانهٔ ۵ لیتری سوپرشارژ آن ۴۵۰ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. این نسخه مثل کادیلاک ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که نسخهٔ قوی‌تر F تایپ R با ۵۷۵ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد، این کار را در ۳.۵ ثانیه انجام می‌دهد.

سوبارو WRX

شتاب: ۶.۰ ثانیه

بیست سال پیش، سوبارو WRX یکی از سریع‌ترین خودروهای بازار بود و حتی با سوپراسپرت‌ها سرشاخ می‌شد اما متأسفانه، این شرکت طی سال‌های اخیر در قدرت و پرفورمنس درجا زده است. در نسل جدید WRX نه‌تنها خبری از نسخهٔ آتشین STI نخواهد بود بلکه قدرت خودرو نیز با وجود افزایش ۵۰۰ سی‌سی حجم موتور تنها ۳ اسب بخار نسبت به نسل قبلی بیشتر شده است. این WRX ناامیدکننده با گیربکس دستی پس از ۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

فولکس‌واگن گلف R

شتاب: ۴.۵ ثانیه

شاید گلف R در ظاهر خودروی وحشی و اسپرتی به نظر نرسد اما زیر این لباس میش، گرگی با ۳۲۰ اسب بخار قدرت پنهان شده که به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است تا بتواند از تمام قدرت خود حداکثر استفاده را ببرد. بااین‌حال، در مقایسه با اسکالید V، نه‌فقط ظاهر بلکه پرفورمنس گلف R هم خواب‌آلود به نظر می‌رسد زیرا این هاچ‌بک اسپرت آلمانی برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

تسلا مدل Y دوربرد

شتاب: ۴.۸ ثانیه

هیچ‌کس ادعا نمی‌کند که تسلا مدل Y دوربرد خودرویی برای پیست است اما تمام تسلاها شتاب موشک‌واری دارند. نسخهٔ پایهٔ مدل Y به لطف قوای محرکهٔ دو موتوره و سامانهٔ چهارچرخ محرک می‌تواند برخی خودروهای اسپرت را در شتاب مغلوب کند. بااین‌حال، این خودرو حریف اسکالید V نمی‌شود و ۰.۴ ثانیه دیرتر از کادیلاک به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

دوج چلنجر R/T اسکات پک

شتاب: ۴.۹ ثانیه

قطعاً به نظر می‌رسد یک ماسل کار بتواند اسکالید V را مغلوب کند اما درواقع، یک چلنجر R/T اسکات پک نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد. البته این مدل زیر کاپوت خود پیشرانهٔ هلکت ندارد اما موتور ۶.۴ لیتری V8 آن ۴۸۵ اسب بخار قدرت دارد و حدود ۸۶۰ کیلوگرم هم از کادیلاک سبک‌تر است. البته پیدا کردن شتاب رسمی و دقیق چلنجر R/T اصلاً آسان نیست و به همین دلیل در این رابطه با قاطعیت نمی‌توان صحبت کرد اما این ماشین با گیربکس دستی در آزمایش‌های مستقل شتاب ۴.۹ ثانیه‌ای را ثبت کرده است.

مرسدس AMG GT53

شتاب: ۴.۴ ثانیه

محصولات AMG از بابت پرفورمنس حس اعتمادبه‌نفس به راننده می‌دهند زیرا با این خودروها می‌توانید مطمئن باشید که خواهید توانست از شاسی‌بلند غول‌پیکری مثل اسکالید V دور شوید. البته این موضوع در مورد خیلی از ساخته‌های مردان افلترباخ درست است زیرا پرچم‌داران AMG در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند و حتی CLA45 هم این کار را در ۴ ثانیه انجام می‌دهد اما AMG GT53 نمی‌تواند کادیلاک را پشت سر بگذارد زیرا برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴.۴ ثانیه زمان نیاز دارد.

کاترهام سون ۳۶۰

شتاب: ۴.۸ ثانیه

کاترهام سون آن‌قدر با اسکالید V متفاوت است که اگر باهم ملاقات داشته باشند شاید حتی باور نکنند که به هردوی آن‌ها خودرو گفته می‌شود! مدل ۳۶۰ در میانهٔ خانوادهٔ کاترهام سون قرار می‌گیرد یعنی بالاتر از مدل پایهٔ ۱۷۰ و پایین‌تر از ۶۲۰R پرچم‌دار. سون ۳۶۰ به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی ساخت فورد مجهز است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد. شاید این اعداد خیلی کم به نظر برسند اما باید به وزن بسیار سبک ۵۶۰ کیلوگرمی کاترهام هم توجه داشت. بااین‌حال، سون ۳۶۰ در شتاب صفر تا ۹۶ حدود نیم ثانیه از اسکالید V کندتر است.

پورشه کاین GTS

شتاب: ۴.۵ ثانیه

این قوی‌ترین نسخهٔ کاین نیست اما حروف GTS روی درب صندوق‌عقب آن نشان می‌دهد که با یک پورشه اسپرت طرف هستیم. کاین GTS از یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو با ۴۶۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۴.۵ ثانیه‌ای را برای آن فراهم می‌کند. عجیب اینکه به گفتهٔ پورشه، نسخهٔ کوپهٔ کاین GTS با وجود قوای محرکهٔ کاملاً یکسان و تنها ۱۰ کیلوگرم وزن کمتر، این کار را در ۴.۲ ثانیه انجام می‌دهد.

رم TRX

شتاب: ۴.۵ ثانیه

نزدیک‌ترین خودروی این لیست به اسکالید V را می‌توان رم TRX دانست. هرچند این یک پیکاپ و کادیلاک یک شاسی‌بلند است اما هردو خودرو از شاسی پیکاپی سنتی استفاده می‌کنند و هردو به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز هستند که نیروی آن به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. البته موتور هلکت رم با ۷۰۲ اسب بخار قدرت، کمی قوی‌تر از اسکالید V است. به گفتهٔ رم، این پیکاپ قدرتمند ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما TRX در آزمایش‌های مستقل حتی شتاب زیر ۴ ثانیه را هم ثبت کرده است. بنابراین، به نظر می‌رسد این موضوع در مورد اسکالید V هم وجود داشته باشد و شاسی‌بلند اسپرت کادیلاک در آزمایش‌های واقعی سریع‌تر از عدد اعلامی سازنده عمل کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    یه موضوع را در نظر نگرفتید که شتاب اعلامی از طرف کمپانی و روی کاغذ به هست که تا در واقعیت تست نشود ، مورد قبول نیست و کمتر خودرویی هست که شتابش با اعلامی کمپانی یکی باشد !

    اکثریت خودروها شتابشون بیشتر از اعلامی کمپانی هست و البته برخی‌ها هم هستند که حتی کمتر هستند !

    شتابگیری در کمپانی‌ها شرایطی خاص داره که در دنیای واقعی مصرف‌کنندگان متفاوته !

    موافقم 13
    مخالفم 55
    1. پدرام

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (797 ديدگاه)

      شما مثل اینکه با ماشین های داخلی اشتباه گرفتی که مثلا زده 405 11.5 ثانیه اما در عمل به زور 13 14 هست! برخی اوقات حتی شتابی که گرفته میشه از عدد کارخونه هم میاد پایین تر البته نه همیشه

      موافقم 45
      مخالفم 12
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (9999 ديدگاه)

        فکر میکنم خیلی کامل در کامنتم توضیح دادم ، اما مثل همیشه با هدفی مشخص فقط میخواهید تخریب کنید که البته مهم نیست ، چون سواد خودرویی هرکسی گواه کامنت اون شخص هست که اگر تعصب داشته باشید چیزی ازین دنیا و خودروها نمیفهمید !

        کسی نگفته کادیلاک بَده یا خوبه !

        حرف من اینه که در دنیای معمولیه مصرف‌کنندگان و خریداران تمام خودروها وقتی میخواهند شتاب صفر تا صد بگیرند بسیار با اعلامی کارخانه‌ها متفاوته به جز مواردی خاص که حتی کمتر از عدد اعلامی کارخانه‌ میشود !

        حالا اینکه فهمیدنش سخته ، مشکل من نیست و یه فکری به حال خودتون بکنید !!!

        موافقم 10
        مخالفم 4
    2. viper2

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      چون عدد کارخونه در سطح دریا و در فشار یک اتمسفر هست . اما اگر برای مثال در ارتفاع بالاتر تست بشه ممکنه توی شتاب هم تاثیر داشته باشه مخصوصا در ماشین ای تنفس طبیعی

      موافقم 13
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        با نوید موافقم و شرایط برای شرکت های مختلف متفاوته و این فقط محدود به شتاب و اسب بخار نمیشه و شامل مصرف سوخت هم میشه. فولکس گلف ۲۰۰۹ من باید طبق کاتالوگ تو اتوبان ۵.۷ لیتر تو هر ۱۰۰ کیلومتر بسوزونه. حالا بعد از ۱۳ سال که از عمر ماشین میگذره و با ارزونترین و معمولیترین بنزین آلمان من تو یه مسیر رفت و برگشت حدود ۴۰۰ کیلومتری به مصرف متوسط ۵.۲ لیتر تو ۱۰۰ کیلومتر رسیدم. حالا نمیدونم فلسفه شرکت ها تو این کار چیه. ولی معمولا آلمانیا عدد اعلامیشون تو همه شرایط قابل اثباته.

        موافقم 2
        مخالفم 0
    3. Navid_A.J

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3680 ديدگاه)

      دقیقا نویدجان. فرهاد کاشانی حرف خوبی زد. گفت: مهم نیس که برندها میگن ما چی میتونیم بسازیم. مهم اینه که ببینی چی ساختن و در حال حاضر امتحانشو پس داده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. hssn

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (475 ديدگاه)

    خبر M4 CSL رو پوشش بدید لطفا

    موافقم 14
    مخالفم 3
  3. ممد ژانگولر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3435 ديدگاه)

    این کادیلاک شرکتو نجات داد و روپا نگهداشت

    نکته جالب قضیه اینه که این ماشین به قدری گرون شده تو بازار آزاد و متقاضی داره وحشتناک

    من باشم با این گرونی و تقاضای بالا بهترین فرصته که مدلهای دیگرو انتخاب کنی و پولتو بهینه تر خرج کنی

    موافقم 25
    مخالفم 6
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      واقعا عشقههه
      ولی من بنز رو تو این کلاس می پسندم… یکمم آپشن روش میریزم

      موافقم 4
      مخالفم 33
      1. ممد ژانگولر

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (3435 ديدگاه)

        آره داداش کلا این سبک و سگمنت ماشینا عشقن
        بنز که جای خود داره ولی لاکردار این کادیلاک هم دل میبره

        موافقم 23
        مخالفم 3
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          اسکالید هم عشقه
          البته گفتم این نظر منه
          چون بنز رو دوس دارم…
          ولی هیچکدوم از ماشینای تو رنج خودش ابهت اینو ندارن!

          موافقم 12
          مخالفم 5
      2. فرامرز

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        با اینکه طرفدار آلمانیا هستم ولی تو این کلاس اسکالید حرف اول و آخر رو میزنه (مخصوصا اینکه با اختلاف بهترین رانندگی خودکار رو تو اتوبان های آمریکا ارائه میده). خودم تو یه کلاس پایینتر ایکس ۵ و جی ال ای رو انتخاب میکنم ولی ایکس ۷ و جی ال اس فقط یه ذره بزرگتر هستن و آپشن بیشتر دارن ولی تفاوت چشمگیری با برادرای کوچکترشون ندارن

        موافقم 3
        مخالفم 0
  4. احمدرضا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (725 ديدگاه)

    وای این TRX عجب چیزیه

    موافقم 19
    مخالفم 3
  5. Jdm باز

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    بنظرم باید صبر کرد تا دید در واقعیت اسکالید v چه شتابی رو ثبت میکنه

    موافقم 13
    مخالفم 3
  6. احسان

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    البته هیچ کس دقت نکرد که اسکالید با وزن ۲.۸ تنی این شتاب را دارد وهیچ کدوم از این ماشینها چنین وزنی ندارند

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. alireza

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تو سایت خبر آنلاین الان یه ویدیو آپلود شد که لندکروز سری دویست ۶ سیلندر تویه طناب کشی شورلت تاهوی ۸ سیلندر رو شکست میده. یعنی نمیدونم شورلت شل کرد یا هرچی ولی دم تویوتا گرم

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا