کادیلاک

معرفی کادیلاک سلستیک، مجلل‌ترین خودروی تاریخ آمریکا

ده‌ها سال‌ها است که هیچ کادیلاک جدیدی نتوانسته حتی به رولزرویس نزدیک شود (شاید به‌جز در اوایل دههٔ ۸۰ که هردو شرکت افتضاح بودند) اما جنرال موتورز امیدوار است بتواند با سدان تمام الکتریکی جدید کادیلاک سلستیک این شرایط را تغییر دهد و دوباره به شعار معروف این برند یعنی «استاندارد جهان» برسد. البته خودرویی که در اینجا می‌بینیم یک پروتوتایپ نمایشی است اما به نسخهٔ تولیدی که در اواخر سال ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ به بازار خواهد آمد بسیار نزدیک است. سلستیک از چند جهت کاملاً با دیگر محصولات کادیلاک متفاوت خواهد بود.

عکس کادیلاک سلستیک

اول اینکه انتظار می‌رود قیمت آن به حدود ۳۰۰ هزار دلار و حتی فراتر برسد که دو برابر بیشتر از قیمت گران‌ترین محصول کنونی کادیلاک یعنی اسکالید V خواهد بود و به محدودهٔ محصولات بنتلی و رولزرویس وارد خواهد شد. مورد بعدی هم اینکه سلستیک در کارخانه‌های معمولی جنرال موتورز تولید نخواهد شد بلکه به‌صورت دست‌ساز در مرکز فنی این شرکت در میشیگان تولید می‌شود که برای این کار ۸۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در آن انجام گرفته است.

کادیلاک سلستیک

هرچند طراحی جلو و عقب سلستیک بسیار به کراس‌اوور لیریک شبیه است اما به گفتهٔ کادیلاک، طراحان در این خودرو از محصولات ۵۰ سال نخست فعالیت کادیلاک مثل مدل‌های V16 قبل از جنگ جهانی و همین‌طور الدورادو بروگام سال ۱۹۵۷ الهام گرفته‌اند. به گفتهٔ مهندس ارشد کادیلاک، این مدل‌ها اوج تجمل در دوران خودشان بودند و باعث شدند کادیلاک به استاندارد جهان تبدیل شود و حالا سلستیک هم می‌خواهد همین کار را انجام دهد.

هرچند از سلستیک به‌عنوان یک سدان یاد می‌شود اما فرم کلی این خودرو با سدان‌های سنتی بنتلی و رولزرویس بسیار متفاوت است زیرا در پرچم‌دار باشکوه کادیلاک از طرح فست‌بک با درب صندوق هاچ‌بکی استفاده شده است. مهم‌ترین ویژگی‌های سلستیک اما در داخل آن دیده می‌شود زیرا در جلوی آن شاهد داشبوردی کاملاً دیجیتالی با یک نمایشگر منحنی ۵۵ اینچی هستیم. این صفحه‌نمایش بزرگ خود از چند نمایشگر تشکیل شده است که از تکنولوژی حفظ حریم خصوصی از طریق نوعی پردهٔ دیجیتالی بهره می‌برد. این ویژگی مانع از دیدن نمایشگر سمت راست توسط راننده می‌شود و سرنشین جلو می‌تواند بدون نگرانی از حواس‌پرتی راننده فیلم تماشا کند.

علاوه بر این، برای سرنشینان عقب هم دو نمایشگر لمسی اختصاصی در نظر گرفته شده که به زیبایی به‌صورت یکپارچه در پشتی صندلی‌های جلو تعبیه شده‌اند. به گفتهٔ کادیلاک، مجموعاً پنج نمایشگر مختلف در کابین سلستیک وجود دارد اما مهم‌تر از این‌ها، یک سقف شیشه‌ای است که می‌تواند سطح نور را در چهار قسمت مختلف تنظیم کند. کادیلاک این را سقف شیشه‌ای هوشمند می‌نامد که با استفاده از تکنولوژی ذرات معلق به هرکدام از چهار سرنشین این امکان را می‌دهد تا سطح نور ورودی را به میل خود تنظیم کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه این سدان مجلل آمریکایی هم برخورداری از سیستم اولترا کروز خواهد بود که نسل بعدی تکنولوژی خودران جنرال موتورز است.

در حال حاضر اما کادیلاک هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی سلستیک منتشر نکرده است و صرفاً میدانیم که این خودرو روی پلت‌فرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده است و حداقل ۵۰۰ کیلومتر برد خواهد داشت. بااین‌حال، ازآنجایی‌که سلستیک به‌عنوان یک پرچم‌دار مجلل و دست‌ساز برای رقابت با بنتلی و رولزرویس در نظر گرفته شده است قطعاً از قوای محرکهٔ بسیار قدرتمندی بهره خواهد برد. به گفتهٔ کادیلاک، جزئیات و مشخصات نسخهٔ تولیدی این خودرو اواخر امسال اعلام خواهد شد.

نظر شما در مورد کادیلاک سلستیک چیست؟ آیا در برابر رولزرویس و بنتلی شانسی خواهد داشت؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۷ دیدگاه‌ها

  1. ارین صاحب جمعی

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    من رولز رویس و بنتلی و حتی میباخ رو به این ترجیح میدم چون اونا هم برای سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ یک چیز بینظیر تر این تولید میکنن و بیکار نمیشینن و در کل بنظرم این ماشین باید بعد از بنتلی و رولزرویس جدید بیاد چون یا نباید بزاری مردم به یک چیزی علاقه پیدا بکنن یا اگر گذاشتی خیلی باید زور بزنی

    موافقم 44
    مخالفم 80
    1. مازیار

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2506 ديدگاه)

      قاعدتا این باید با رولزرویس اسپکتر مقایسه بشه
      اما به لحاظ شمای کلی دقیقا یه کادیلاک مدرن و مجلل تر بنظر میرسه

      موافقم 36
      مخالفم 9
    2. ARMAN سابق

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (453 ديدگاه)

      مثله اینکه دهه ۷۰ یادت رفته کوچولو
      هیچی حتی رولزرویسای اون موقع به گرد پای الدرادو و فیلیت وود نمی رسیدن.
      حالا تاریخ دوباره تکرار میشه.

      موافقم 62
      مخالفم 48
      1. ارین صاحب جمعی

        ۳۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        فعلا تاریخو بزار دم کوزه امریکا تونسنت از سر سیاست انگلیس رد بشه تو خودروسازی من اسممو عوض میکنم

        موافقم 24
        مخالفم 71
        1. ARMAN سابق

          ۳۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (453 ديدگاه)

          انگلیس که فقط دنبال ماشینهای خاص و تولید محدود و این چیزای به خاطر همین مدام یکی باید بیاد بخرشون مثله لوتوس و استون مارتین و همین رولزرویس و خیلی دیگه که همچون چند داشتن ورشکست می شدن.
          ولی کدوم خودرو ساز آمریکایی رو یکی دیگه خریده؟ هیچکدوم
          چون دستشون بازه.
          چرا؟.؟
          چون حساب شده ماشین می زنن و مدام دنبال ماشینهای تولید محدود و خاص و اینجور سسشعرا نیستن.
          انگلیسیها اگه پشتوانه نداشتن همشون الان تعطیل بودن.

          موافقم 45
          مخالفم 16
      2. پورشه❤️

        ۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (65 ديدگاه)

        داش قبل ول کن الان رو بچسب قبل هم ایران ماکسیما و زانتیا تولید میکرد
        اسکای لاین وسوپرا رو ژاپن تولید میکرد
        قبل رفته

        موافقم 12
        مخالفم 14
    3. Reza Waffen SS

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      فکر نکنم بریتانیا اجازه بده تاریخ تکرار بشه

      موافقم 21
      مخالفم 50
  2. JDM lover

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    طراحیش که عالیه داخلشم که کیفیت توش داد میزنه
    بهترین کار اینه که مثل هامر ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه اونوقت از نظر قدرت دست بالاتر رو خواهد داشت
    و همچنین قابلیت سفارشی سازیش هم باید خیلی بالا باشه

    من که خیلی بهش امیدوارم

    موافقم 58
    مخالفم 13
  3. PaRHaM

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (741 ديدگاه)

    این چیزیه که از زمان Cadillac Escala آرزوی دیدنشو داشتم.
    عاشقشم♥️

    موافقم 58
    مخالفم 10
  4. net

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    عقبش خیلی بد هست

    موافقم 34
    مخالفم 49
    1. net

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      چراغ عمودی جلو و جلوپنجره خیلی بد هست

      موافقم 12
      مخالفم 27
    2. akrh78

      ۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      دقیقا
      عقبش شبیه خربزه مشهدی شده
      ولی جلوش خیلی با ابهت و با وقاره

      موافقم 4
      مخالفم 10
  5. phonix

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    نمای جلو از رقیبان زیبا تر
    اما در نمای عقب در بین حرفا بهتر هم پیدا میشه من خودم عاشق اون حالت صاف و بدون شکستگی عقبم که مثل گلوله شده اما چراغ ها کاش انقدر قرینه نبودن
    در داخل همون طور که قبلا دیدیم عالی کار شده
    با یکی از بهترین مدل های سوپر لوکس بازار طرفیم .

    موافقم 34
    مخالفم 5
    1. Humer

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (299 ديدگاه)

      من اول که دیدم
      فکر کردم دوباره کانسپت معرفی شده

      موافقم 23
      مخالفم 1
  6. Ali

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1204 ديدگاه)

    جلوش زشته جلو پنجره بزرگ با چراغای خیلی باریک که اصلا معلوم نیست چراغه عقبش که زشت تر جلوش اصلا به سدان نمیخوره
    داخلش مث ماشین چینی هر جا پیدا کردن نمایشگر گذاشتن اصلا ظرافت نداره
    در کل طراحی خاص و چشمگیری نداره مث ماشینای چینی شده که هر روز ۱۰ تا ازش رونمایی میشه مثل طراحی بنتلی و رولزرویس چشمگیر و با شکوه نیس خریدارای رولزرویس و بنتلی قرار نیست جذب این بشن ولی میتونست خریدارای S کلاس و سری ۷ رو جذب کنه که با قیمت ۳۰۰ هزار دلار اونم نمیتونه !

    موافقم 19
    مخالفم 45
    1. Aboalfazl demon

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (519 ديدگاه)

      باشه
      شو خوش

      موافقم 18
      مخالفم 10
  7. Si

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    عقبش خیلی بده ولی داخل فقط باید بگی پرااممممم دوستانی که میگن رولز رویس طراحی عوض میکنه رولز رویس برای سال 2035 فانتوم طراحی کرده و حالا حالا ها به فکر تغییر طراحی نباشید ولی یکم عقبش دراز تر می‌بود دیگه بی رقیب میبود

    موافقم 15
    مخالفم 12
  8. سوشیانت

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1927 ديدگاه)

    (ده ها سال هست که هیچ کادیلاک جدیدی نتوانسته حتی به رولز رویس نزدیک شود)
    تو فنی که برعکسه رولز رویس حتی نتونسته نزدیک کادیلاک بشه

    موافقم 32
    مخالفم 26
    1. شاهین

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      فنی از چه نظر؟ احتمالا انتظار ندارین که رولزرویس تو پیست رکورد بزنه؟

      موافقم 47
      مخالفم 11
      1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

        ۳۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        همین اول بگم که متاسفانه همونجور که پیش بینی کرده بودم با معرفی سلستیک پدال دچار ناراحتی خواهد شد درست در اومد.اول متن رو خودتون اضافه کردید که دوران افتضاه دهه 80.لطف کنید سدانهای دهه 80 کدیلاک رو بررسی کنید تا افتضاه رو متوجه بشیم.میگی فنی از چه نظر.شما بگو رولزرویس چی داره که کدیلاک نداره ولی من میتونم موارد زیادی رو بگم که رولزرویس نداره.ده ها سال هست که کدیلاک نتونسته به رولزرویس نزدیک بشه.این جمله کاملت اشتباه هست به این دلیل که کدیلاک و رولزرویس کلاس مشترک ندارن الان تو پرفورمنس رولز رویس چیزی برا عرض اندام داره.راستی کدیلاک اسکالید کفایت نمیکنه.کلا من میگم رولز رویس وجود نداره یه سری7 بزک شده هست.خلاصه که هر روز همین بساطه فاصله گرفتن امریکاییها از دنیا با سرعتی عجیب.در آینده تنها راه کار اروپا برا دیدن گرد و خاک آمریکا استفاده از تلسکوپ جیمز هست که اونم باید براش تو صف واستن که آمریکا اجازه بده یه سوکی بزنن.والا با این نوناشون.

        موافقم 29
        مخالفم 46
        1. Clean energy (سلام فرمانده)

          ۳۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          چقد نظراتت شبیه یه آقای ۵۰ کامنتیه

          موافقم 19
          مخالفم 12
        2. imperial

          ۳۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          (کلا من میگم رولز رویس وجود نداره یه سری۷ بزک شده هست)

          رولزرویس… سری7؟🤣
          داداش فانتوم تاحالا تو عمرت از نزدیک دیدی؟براخودش یه پا شاسی بلنده!1متر و65 سانت ارتفاع 5.7متر طول.نسخه LWB در کمال ناباوری 5متر و98 سانت طولشه…لیموزینش 7متر طولشه…

          همون رولز رویس گوست 5.5متر طولشه نسخه LWB طولش 5.7 متر. ارتفاعش هم 1متر و 55 سانت هست…

          سری 7 هیچ شباهتی با رولزرویس فانتوم یا گوست نداره…

          درخصوص اینکه گفتی کادیلاک هیچ چی از رولزرویس کم نداره.داداش فقط همینو بدون شما میتونی عکس کهکشان راه شیری رو بدی به رولزرویس برات همونو روی سقف ماشین دربیاره…رولزرویس شخصی سازیش محدودیت نداره… یعنی هرچی بگی نگی برات میزارن.یه مشتری حدود 3 سال پیش گفته بود میخوام طرح ستاره های شب ازدواجم روی سقف ماشین باشه!!! عکسشو داده بودن اونم روی سقف انجام داده بودن…!! هزاران چیز دیگه هم هست. می‌تونی اسمتو هک کنی روی پشت سری صندلی!! اصلا بگو تخت جمشیدرو روی کاپوت برام نقاشی کنید… پولشو بده برات انجام میدن!

          رولزرویس هیچ رقیبی نداره. ماشینی نیست که بتونه تو آپشن کیفیت رانندگی شخصی سازی آرامش سکوت عایق بندی رو دستش باشه… گرونه… بله درسته. ولی آخر ماشیناس…

          موافقم 28
          مخالفم 13
        3. قاطر فروش

          ۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1115 ديدگاه)

          @imperial
          اینو ک رفیق نقاشمم انجام میده

          موافقم 15
          مخالفم 9
        4. imperial

          ۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          @قاطر فروش
          (اینو ک رفیق نقاشمم انجام میده)
          چه عالی که رفیق نقاشت میتونه کارهای که کارمندان رولزرویس انجام میدن رو انجام بده! حتما بگو به رولزرویس یه تماسی بگیره ایمیلی بفرسته نمونه کار روی کاپوت ماشین عکس تخت جمشید رو بفرسته استخدام بشه.درآمد کارکنان رولزرویس عالی هست،ساعتی26دلار.ماهی حدود 10هزار دلار البته کلا 2هزار کارمند ببشتر نداره.رفیقت بگو حتما درخواست بده.
          چندتا شاهکار از رولزرویس ببنییم…
          https://www.pedal.ir/rolls-royce/%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%B2%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D9%81%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%88%D9%85-%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C-3/

          https://www.topspeed.com/cars/rolls-royce/2015-rolls-royce-phantom-metropolitan-collection-ar165606.html

          https://www.topspeed.com/cars/rolls-royce/2014-rolls-royce-pinnacle-travel-phantom-ar163223.html

          https://www.topgear.com/car-news/rolls-royce-phantom-tempus-inspired-time
          حتما عکس هارو ببینید تا بفهمید لوکس بودن یعنی چی و چرا ثروتمندا رولزرویس میخرن.این عکس هم دیدنش خالی از لطف نیست👇
          https://mediapool.bmwgroup.com/cache/P9/201912/P90379109/P90379109-the-million-stitch-rolls-royce-phantom-2248px.jpg
          هیچ محدودیتی تو رولزرویس نیست. هیچ محدودیتی…به شخصه ثروتمند بودم میخواستم رولزرویس بخرم قطعا 2 تا میخریدم. یکی فانتوم میخریدم کاملا مشکی و بیرونش میگفتم چندتا نقطه ریز روی بدنه بزنید عین شب ستاره ای بشه.خیلی کم کلا 100نقطه ریز. زیاد باشه زشت میشه.داخلش میگفتم روی سقف منظومه شمسی رو پیاده کنید روی داشبرد هم مواج ستاره ای بزنید طرح رنگ داخلی هم طوسی مشکی انتخاب میکردم میگفتم المان های مربوط به فضا در جاهای مختلف بزارید مثلا تپ اختر ستاره دنباله دار میگفتم کنسول وسط هم قسمت چرمی اونجارو سیاهچاله برام طرحشو بکشید. این یکی… دومی هم میگفتم یه کولینان برام بزنن طرح ایران! سقف رو میگفتم نقاش کاری ایرانی کار کنید داشبرد هم تخت جمشید پشت سری ها هم صورت کوروش کبیر بزارید رنگ بیرون یاقوت قرمز و رنگ داخلی شتری و سفید. البته کلی گفتم قطعا با جزئیات بیشتر مثل همون عکس ها که دادم…

          واقعا رولزرویس گرونه فانتوم 475هزار دلار و LWB هم 525هزار دلار. راحت با شخصی سازی به 700هزار دلار هم میرسه. کولینان هم 335هزار دلار قیمتشه با شخصی سازی راحت میرسه به 500هزار دلار. گوست هم 310هزار دلار هست راحت با شخصی سازی میرسه به 480هزار دلار. تازه خیلی بیشتر هم میرسه. ولی با اینکه قیمتش گزافه ولی هرچی که عاشقش باشی رو برات در میارن.

          رولزرویس علاوه بر اینکه برترین خودروهای جهان از لحاظ سواری کیفیت آپشن امکانات عایق بندی اشرافیت و…میسازه با شخصی سازی بینهایتش هم تمام خودروهای فروخته شده رو انحصاری میکنه. جدا از تمامی این ها 90 درصد تمامی رولزرویس های فروخته شده حتی همون 70سال پیش میتونن راه برن و قابل استفادن! رولزرویس علاوه بر داشتن تمام ویژگی های گفته شده طول عمر بسیار زیادی دارن دقیقا عین ساعت های پتک فیلیپ.راحت تا نسل یعدت قابل استفادن و بشدت با وقار و با پرستیژ هستن.

          در آخر باید بگم نمیدونم تاحالا موزه خودروهای کلاسیک تو تهران رفتید یا نه ولی برید تا قیمتش منطقی هست (اردیبهشت 1401نفری 40هزار تومن بود) رولزرویس زیاد بودش نسبتا. بااینکه خودروهای آمریکایی بودش تو موزه و ماشین های بسیار خاص تک ساخت و ماشین های فراری و لامیورگینی و پورشه ولی عظمت رولزرویس یه چیز دیگه بود. حالا چه رولزرویس فانتوم نسل اول 1925 چه رولزرویس های دهه 70.بااینکه کادیلاک فیلت ولد و لینکلن کانتینانتال لیموزین و بنزلیموزین 600 بود ولی رولزرویس واقعا چیز دیگری بود نه به خاطر لوگوی رولزرویس. واقعا عظمت و وقار رو میدیدید،نیازی به لوگوش نبود.

          موافقم 8
          مخالفم 1
      2. بهنام

        ۳۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (828 ديدگاه)

        👍😂

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. Mr Naftalin az roghan abad

          ۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (79 ديدگاه)

          فکر کنم این imperial همون نیو رامینه. عزیزه دل رامین چانگانی :)

          موافقم 1
          مخالفم 2
      3. سوشیانت

        ۳۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1927 ديدگاه)

        جناب شاهین منظورم اینه که بهتر بود نوشته بشه از لحاظ لوکس بودن کادیلاک تو دهه های پیش به رولز رویس نمیرسه چون اینجوری که تو متن نوشته یعنی از هر لحاظ رولز رویس بهتره

        موافقم 6
        مخالفم 12
      4. viper2

        ۳۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        تو برو اول یه ماشین دهه هشتاد امریکا رو ببین بعد بیا درباره کادیلاک و رولزرویس نظر بده ‌ . تا حالا از نزدیک یه کادیلاک ندیدی پس دربارش نظر نده ‌ . چی میگین بابا ‌ . کاپریس که تازه یه شورلته توییی اونننن زمان انژکتوری بوده و صندلی هاش برقی بوده و همچنین کروز کنترل داشت بعد کادیلاک بد بوده؟ بیوک به بیوکیش که به کادیلاک نمیرسید تو همون دهه هشتاد (تقریبا اوایل ۹۰ که جنرال موتورز توی اوج ورشکستگیش بود ) اومد صفحه دیجیتالی لمسی برای ماشینش ارائه داد تا چش هر چی المانی فن رو کور کنه . و در اخر من خودم ماشینای رولزویس و کلا ماشین های انگلیسی رو خیلی دوست دارم به خاطر اینکه اصالت دارن حجم موتور بالا صدای زیبا طراحی عضلانی . ولی وقتی دستت به دستگیره یه شورلت هم نخورده پس نیا درباره کادیلاک نظر بده

        موافقم 21
        مخالفم 20
        1. Porsche 911

          ۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          شاهد بارش منطق و عقل آمریکن فنا هستیم
          آخه بچه جان اونچیزایی که تو میگی آمریکایی ها داشتن واسه بنز خاطرست
          کدوم ماشین آلمانی قراره کور بشه

          موافقم 15
          مخالفم 17
        2. HamiD

          ۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          طرف بیشتر از ۱۸ هزار تا مطلب خودرویی ترجمه کرده …. سالهاست کارش در زمینه خودرو هست … اندازه پدرت سن داره … بعد توی بچه کلاس نهمی واسش ادعات میشه؟!

          وای خدایا!!!

          موافقم 18
          مخالفم 12
    2. Clean energy (سلام فرمانده)

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      مقایسه ات تو حلقم😂😂😂😂😂
      کادیلاک سی تی فایو مثلا میای با فانتوم مقایسه میکنی بعد میگی تاپ اسپید کادیلاک ۱ کیلومتر بیشتره بهتره
      تازه شتاب بیشترم تو زندگی به کار نمیاد ولی چندکیلومتر تاپ اسپید که نمیتونی تو هیچ جای خاصی بهش برسی مهمه
      منطقت کاملا در حد یه امریکن فنه

      موافقم 13
      مخالفم 20
      1. سوشیانت

        ۳۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1927 ديدگاه)

        من کی گفتم کادیلاک به خاطر اینکه فنی بهتری داره پس از هر لحاظ از رولز رویس بهتره؟؟؟ درضمن حداکثر سرعت قطعا توی خودرو های اسپرت مهمه بعدش شما اومده بودی تو دوئل بنز و جگوار گفته بودی که بنز سریع تره بعد اینجا به من میگی سرعت مهم نیست؟؟؟

        موافقم 8
        مخالفم 7
        1. Clean energy (سلام فرمانده)

          ۳۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          تعریفت از رولزرویس چیه
          رولزرویس فقط لوکس بودنه
          و هر جا اسمشو ببری یاد لوکس بودن میفتی و هر مقایسه ای در مورد لوکس بودنه نه چیز دیگه ای
          تو این کلاسم بحث فقط سر لوکس بودنه نه سرعت و شتاب، تو اول برو کلاس بندیا رو یاد بگیر
          م
          بالاتر در جواب آقا شاهین گفتی که فکر کردی منظورش از همه لحاظ بوده😐😂
          حداکثر سرعت مهمه اما چیز های مهمتری هستن که تو داری ازشون چشم پوشی میکنی

          موافقم 13
          مخالفم 6
        2. سوشیانت

          ۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1927 ديدگاه)

          من خودم کلاس بندی های ماشین رو خیلی خوب بلدم لازم نکرده شما به من یاد بدی

          موافقم 4
          مخالفم 3
      2. سوشیانت

        ۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1927 ديدگاه)

        درضمن تعداد کامنت اهمیتی نداره شما هم فکر نکن که کامنت زیاد گذاشتی کار خاصی کردی بعدش کادیلاک خودروهاش ترکیبی از لوکس و اسپرته و در حالی که رولز رویس فقط لوکس تولید میکنی پس همونقدر که رولز رویس تو لوکس بودن از کادیلاک جلو تره کادیلاک تو اسپرت بودن جلو تره پس این جمله که کادیلاک حتی به رولز رویس نزدیک نشده یه جمله ی کاملا غلطه چون دو کمپانی اهداف متفاوتی دارن

        موافقم 4
        مخالفم 4
    3. viper2

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      چه ربطی داره مگه رولزرویس برای اینکارا ساخته شده فنیش در حد همون کم صدا بودنش و لوکس بودنش هست نیازی نیست بیاد تو نوربیرینگ . اونجوری شخصیت گنگ بودن رولزرویس از بین میره . به نظر من یه امریکایی فن واقعی هیچ وقت به ماشین های انگلیسی بد نمیگه چون امریکایی ها در اصل همون انگلیسی ها هستن و اینو میتونید توی ماشیناشون که از لحاظ طراحی شبیه هم ساخته میشن ببینید . حتی من قبلا فکر میکردم رنجروور امریکایی هست . در این حد .

      موافقم 9
      مخالفم 10
      1. سوشیانت

        ۳۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1927 ديدگاه)

        من کی از رولز رویس بد گفتم؟؟؟ تو متن گفته شده بود که کادیلاک تو چند دهه اخیر به رولز رویس نزدیک نشده بود که یعنی از هیچ لحاظ نرسیده و من مثال زدم اگه می گفت از لحاظ لوکس بودن کاملا درست میشد چون رولز رویس فقط رو لوکس بودن تمرکز داره

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. شاهین

          ۳۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (4526 ديدگاه)

          دوستانی که هیجان و احساس بر منطقشون غلبه کرده باید توجه داشته باشن که ما هم از این خودرو خوشمون میاد و الکی برچسب نزنید که فلان و بهمان…
          مهم ترین نکته درباره خودروهای لوکس با این قیمت های نجومی به ذهنیت خریدار و جایگاه برند در بازار برمی گرده. منم امیدوارم سلستیک بتونه تو بازار موفق باشه تا رقابت ایجاد بشه و این بخش بازار منحصر به رولزرویس و بنتلی و امثالهم نباشه اما واقعیت اینه اگه قیمتش همون 300 هزار دلار باشه کارش سخت میشه.
          ما چی میگیم بعضیا چی میگن. کاپریس تخم مرغی و سری 7 بزک شده و…
          قبل کامنت نوشتن یه نفس عمیق بکشیم.

          موافقم 33
          مخالفم 8
  9. Aboalfazl demon

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    واقعا زیباس
    همین

    موافقم 10
    مخالفم 3
  10. AMIR / ARMI

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    سال هاست رولزرویس و بنتلی محصول تکنولوژی محور و جوان پسندی نساختن
    و این خلع حس میشد رولزرویس و بنتلی بیشتر محصولاتی بر اساس DNA های سنتی خودشون میساختن چرم و چوب بهتر در هر سال ملاک پیشرفتشون بود
    سال هاست جنرال موتورز تلاش کرده هویت کادیلاک عوض بکنه و جوان هارو جذب بکنه
    در سال های که همه برند ها برای لوکس شد چراغ هارو پهن تر و عریض تر میکردن کادیلاک چراغ های بلند و خطوط صاف دراز تر تمیز و سادگی رو به عنوان هویت طراحی خودش انتخاب کرد
    کادیلاک و جنرال موتورز قطعا از این ماشین فیدبک های فوق العاده خوبی میگیره و راه جدیدی برای برند لوکس خوش ترسیم می‌کنه

    موافقم 21
    مخالفم 30
    1. Si

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      با اجازه رولز رویس جوان پسندترین زیر شاخه بی ام و هست

      موافقم 20
      مخالفم 13
    2. مازیار

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2506 ديدگاه)

      دیروز المیراژ: سطح رنجروور فقط چرم و چوبه
      امروز امیر: چرم و چوب ملاک پیشرفت رولزرویسه
      خدا فردا رو به خیر بگذرونه

      موافقم 28
      مخالفم 6
      1. AMIR / ARMI

        ۳۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        اگه غیر اینه بگید ما هم خبردار بشیم فخر فروشی رولزرویس و بنتلی با چرم و چوب و جام های شیشه ای شراب خوری و چتر داخل در و اینا بوده
        البته که بخش فنی هم بوده
        ولی ملاکشون برای توسعه یه نسل از خودرو هاشون اینا بوده همه هم تقریبا با اینا میشناسنشون

        موافقم 12
        مخالفم 25
        1. مازیار

          ۳۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (2506 ديدگاه)

          تجربه نشون داده که گفتنش بی فایدست
          فقط یه راه سرراست بنظرم میرسه که بگم
          پنجاه سال قبل توی رنجروور نه چرمی بود و نه چوبی
          اما همون قدر با اس یو وی های دیگه تفاوت داشت که امروز داره
          پس چرم و چوب ملاک نیست
          که اگه بود رولزرویس بودن و رنجروور ساختن که هنر خاصی بحساب نمی اومد
          می اومد؟

          موافقم 21
          مخالفم 7
        2. AMIR / ARMI

          ۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          اتفاقا خودرو ها در گذشته به خاطر شرایط صنعت و تکنولوژی اون زمان به اجبار متفاوت از هم بودن
          و به مرور به هم نزدیک شدن و شبیه هم شدن
          اینکه ما فکر میکنیم خودرو های الان متفاوت از هم هستن صرفا تصور ما هستش به خاطر حسی که به خودرو ها پیدا میکنیم
          تکنولوژی ساخت خودرو های الان مشابه هم هستش یعنی از ریختگری تا رنگ آمیزی بدنه و نحوه کارشون مشابه هم هستن به شرطی که قیمت مشابه داشته باشن یعنی تو یه کلاس باشن حتی نحوه مونتاژ هم یکی هست خطوط منتاژ هم مشابه هم هستن
          فقط فقط اون چرم و چوب بود که در یه بازه زمانی خاص باعث شد خودرو هایی با تبلیغات ترند بشن و تا الان با کلمه اصالت اسم و رسم اون رو با خودشون داشته باشن
          هیچ رنجروری بهتر از یه لینکلن نیست وگرنه همه تو صف خرید رنجرور بودن و فورد باید در لینکلن تخته میکرد مسئله ترند شدن هستش
          دلیل اینکه یکی بازار بزرگ تری داره یکی کوچیکه تر هم دلایل زیادی داره که یه بحث جداس

          موافقم 10
          مخالفم 12
        3. Porsche 911

          ۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          میشه بفرمایید سلستیک از چیه
          حتما از چرم حیوانی درست شده نکشتنش
          فقط پوستشو کندن؟

          موافقم 8
          مخالفم 7
        4. مازیار

          ۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2506 ديدگاه)

          ((هیچ رنجروری بهتر از یه لینکلن نیست وگرنه همه تو صف خرید رنجرور بودن و فورد باید در لینکلن تخته میکرد))

          آخه این چه منطقی هست که شما ارائه میدی؟؟
          کلا راه ادامه بحث رو دیوار بتنی میکشی
          و تمام
          خوبه قبلا هم اشاره کردم که بیفایدست

          موافقم 11
          مخالفم 5
    3. امیر

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (164 ديدگاه)

      Rolls-Royce announced the average age of its customers, in the United States and globally, is just 43 years old. That means many buyers are also much younger than that, like in their 20s or 30s.
      … رولزرویس اعلام کرد در ایالات متحده و جهان میانگین سن خریداران اش ۴۳ سال است . این یعنی خیلی از خریدارا رنج سنی ۲۰ تا ۳۰ دارند …

      موافقم 10
      مخالفم 7
  11. Si

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    کادیلاک اگه همینجوری پیش بره میتونه تا چند سال آینده شماره 1 بازار بشه مانند گذشته

    موافقم 20
    مخالفم 9
  12. AMIR / ARMI

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    به نظرم این رویکرد و نگرش به تجمل گرایی از طرف کادیلاک
    باعث میشه بی ام و و فولکس در طراحی برند های لوکس خودشون که بنتلی و رولزرویس باشه
    تجدید نظر بکنن و در آینده الکتریکی خیلی از المان های سنتی خودشون فراموش کنن و به هنر عصر جدید بپیوندند

    موافقم 17
    مخالفم 23
    1. sam

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      داداش طنزپردازی هم حدی داره
      نخدون مارو
      دیروز ظهور ایلان ماسک
      امروز تغییر رویکرد بنتلی و رولز بخاطر کادیلاک پلاستیکی

      موافقم 23
      مخالفم 25
      1. AMIR / ARMI

        ۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        نمیخوام اوقات خودم خراب بکنم
        توصیه ام اینه برای یه بار هم شده از تصاویر لذت ببر و فکر کن این کادیلاک نساخته اروپایی ها ساختن شاید کمک حال شد

        موافقم 18
        مخالفم 15
  13. Cowboy

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    اگر در متریال داخلی خسیس بازی نکنن و محصول نهایی به خیلی نزدیک به این کانسپت باشه خیلی خیلی امید دارم.
    این ماشین پتانسیل اینو داره که میلیونر های زیر سی سال رو به راحتی جذب کنه.
    امیدوارم کادیلاک دوباره لوکس ترین برند آمریکایی بشه

    موافقم 16
    مخالفم 3
  14. حسین

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1095 ديدگاه)

    آپشن حفظم حریم خصوصی سیستم اطلاعات سرگرمی جلو؟ اینو که s class w221 هم داشت. با اینا میخواد به جنگ بنتلی و مایباخ بره؟

    موافقم 21
    مخالفم 19
  15. imperial

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    این ماشین قطعا لوکس تر از EQS و i7 و لوسید و دیگر دوستان هست واقعا حدود 150هزار دلار قیمت بخوره نیست رو دستش…ولی اگه 300هزار دلار قیمت بخوره🤨رولزرویس و بنتلی؟چرم جیر چوب انتخاب 1000مدل رنگ!؟

    خودم عاشق ماشین آمریکایی هستم ولی قیمت این ماشین در موفقیتش خیلی تاثیر خواهد گذاشت تا قیمتش نیاد هیچی چیز خاصی نمیشه گفت. تازه هنوز مشخصات فنی هم نگفتن.

    موافقم 22
    مخالفم 9
  16. MNM

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    احححححح تف این دنیا دیگه به درد نمی خوره

    موافقم 6
    مخالفم 2
  17. GMA

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (743 ديدگاه)

    سبک طراحی جدید کادیلاک خیلی دل نشینه، دوستش دارم،طراحی رویایی و جوان پسندی داره

    موافقم 15
    مخالفم 3
  18. Elmiraj

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    یک سدان سوپر لوکس پهن پیکر با قوای محرکه الکتریکی و سیستم خودرانی که جزو سه تای اول دنیاست…
    طراحی که به آینده تعلق داره و در عین حال اصیل و بسیار زیباست…
    همچنین دست ساز و با قیمتی فراتر از ۳۰۰ هزار دلار…..
    .
    .
    .
    تا بحال شاهد این چنین ترکیبی در دنیای خودرو نبودیم و هویت این ماشین مجزا از هر ماشینی هست که تا حالا دیدیم
    (( جا نداره صرفا بخاطر قیمت با هیچ ماشینی مقایسه بشه ))

    موافقم 17
    مخالفم 17
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      دقیقا.تو مطلب قبلی سلستیک هم گفتم که این ماشین رو نباید با ماشین دیگه مقایسه کرد چونکه تک و اولین هست.آره اگر انجین بنزینی داشت مقابله با رولز سخت میشد ولی این الهه زیبایی اولین سدان فوق لوکس پهن پیکره برقیه.وقتی بیاد تو بازار و رولز رویس هم تو این ابعاد یه برقی رو کرد میشینیم بحث میکنیم.در ضمن کلاس فوق بوکس برا برقی شدن خوبه که مهندسها کلی وقت میزارن تا انجین کم صدا و کم لرزش بسازن در حالی که با برق مشکلات اصلی مهندسی این کلاس حل میشه.

      موافقم 18
      مخالفم 18
      1. محمد

        ۳۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        آخه الهه زیبایی!!!!!!!!!!🤦🏻‍♂️ شک ندارم اگه آرم بی ام و روش بود میگفتی این جارو برقی نعش کش چیه؟ امان از تعصب

        موافقم 23
        مخالفم 13
  19. AMD

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    طراحیش عالی فقط یکم فضاییه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  20. بهنام

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    بررسی رولزرویس فانتوم و اس کلاس میباخ رو تو یوتیوب دیدم . میباخ بسیار تکنولوژیک تر ، پر امکانات تر ، و شاید زیباتر در طراحی داخلی بود ولی به گفته ی بررسی کننده فانتوم به اندازه ی یک کراس اوور مرتفع هست و به اندازه ی یک خودروی زرهی تنومند و سنگین وزن هست و این استحکام و وزن زیاد را به بیننده القا میکنه چیزی که حتی رقیب هموطن بنتلی هم نزدیک رولزرویس نیست ضمن اینکه میباخ صرفا یک اس کلاس لوکستر هست و این باعث شده رولزرویس در کلاسی منحصر به فرد تنها باشد . کادیلاک جدید هم ظاهری خوابیده و بیشتر اسپرت دارد و شباهت ها با لیریک هم از منحصر به فرد بودنش کاسته . محصول خوبی خواهد بود ولی بنظرم همچنان رولزرویس در کلاسش تنهاست و رقبا با اون فاصله ی زیادی دارند .

    موافقم 11
    مخالفم 5
  21. امیرشایان فرازی

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    زبان از گفتن زیباییش قاصر است 🤐

    موافقم 13
    مخالفم 9
  22. Afg

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    خیلی خوب شده جاش خالی بود خوشحالم

    موافقم 6
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    من پیرمرد شدم یا این خیلی فضاییه؟ محصولات فعلی رولزرویس و میباخ و مولسان رو بهش ترجیح میدم طراحی بیرونی و داخلی اونا خیلی بهتر حس سوپر لوکس رو منتقل می‌کنه تا این ماشین قیمتشم که اگه ۳۰۰ تا باشه آیا می‌تونه پرستیژ رقبا رو برای صاحبش ایجاد کنه؟ حالا یه سری آدم هایی که آمریکا رو خدا میدونن بهم حمله میکنن در صورتی که احتمالا خودشون هم از این ماشین خوششون نمیاد

    موافقم 10
    مخالفم 14
  24. تحت پیگرد

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (352 ديدگاه)

    طراحیش به خودروی لوکس نمیاد یعنی حس لاکچری بودن رو القا نمیکنه الان ممکنه زیبا باشه ولی طراحیش زود از مد میفته در کل جالب نیست

    موافقم 13
    مخالفم 11
  25. seyedjavad.mercedesbenz

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    باید خیلی بهتر از این میبود تا بتونه تاثیر اسم رولز رویس و بنتلی و مایباخ رو کم کنه ، من دوسش دارم ، خیلیم دوسش دارم ، عاشق طراحی داخلیشم ولی طراحی هاچبک مانند و صندلی اسپرت و طراحی داخلی و خارجی کانسپت مانند چیزی نیست که خریداران این سگمنت دنبالش باشن ، اونا دنبال پرستیژن نه طراحیای فضایی ، دنبال متانت و وقار و اشرافیتن ، نه یه هاچبک با ظاهر اسپرت ، اینو من نمیگم آمار فروش میگه ، کادیلاکای قدیمی میگن ، بقیه سوپرلوکسای آمریکایی میگن ، این خودرو اگر در سگمنت پانامرا و gt4 بود صد در صد اونارو به چالش میکشید ولی در مقابل رولز رویس و … فکر نکنم چندان بتونه موفق ظاهر شه ، به هیچ عنوان این خودرو رو نمیکوبم و تخریبش نمیکنم و مطمئنم میتونه ترجیح خیلیا نسبت به رقباش باشه و محبوب دل دوستان آمریکایی فن باشه ولی من شخصا نظرم اینیه که بالا گفتم و میتونم درک کنم که افراد زیادی باهام مخالف باشن ، من هم فعلا دفاعی ندارم اما من هم مثل بقیه منتظر میمونم به بازار بیاد و تست بشه و بعد نظر قطعی و قابل دفاعم رو بگم

    موافقم 19
    مخالفم 5
  26. M.Kkarimi

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (860 ديدگاه)

    ولی تو طراحی کابین عجب الهامی گرفتن از مدلای کلاسیک آمریکایی !!! تو عکس چهارم قشنگ این موضوع حس میشه …!! نمیدونم شاید فقط حس من باشه … منتظر بودم یکی اشاره کنه ولی هیچکی اشاره نکرد … همه درگیر دعواهای بچگانه شدن …

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. Cowboy

      ۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      اتفاقاً منم دیدم ولی دوستان اصلا توجه نکردن
      داشبوردش خیلی شبیه کادیلاک های دهه ۶۰ هستش،مخصوصا اون lcd یکپارچه و فرمان ساده .
      یک سری از دوستان میگن چرا طراحیش اینقدر فضاییه ،خب عزیز کادیلاک های دهه ۶۰ و ۷۰ هم طراحی فضایی داشتند ولی الان نگاهشون کن همه حسرتشو میخورن.

      موافقم 7
      مخالفم 1
  27. Ilia2008

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    یه امید روز های اوج کادیلاک

    یعنی میشه یه روزی یه مدل در حد الدورادو ۱۹۵۹ و دویل ۱۹۷۹ بسازه ؟

    موافقم 8
    مخالفم 0
  28. مهدی

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    ظاهراً نویسنده تریاک و شیشه مخلوط با ملاقه می‌خورده …والا هر دهه رو که مقایسه بکنید از ۵۰,۶۰ ۷۰ و ۸۰ حداقل از نظر استایل و طراحی کادیلاک ها رولزرویس رو لگدمال میکردن! از نظر فنی هم هر دو تقریبا پر دردسر بودن اما کادیلاک به مراتب قدرتمند تر و کارآمدتر بود تا این لگن انگلیسی! رولزرویس تو دهه ۹۰ بود که دیگه خودشو جلو کشید اونم دلیلش درجا زدن آمریکایی ها تو همه این سالها بود

    موافقم 18
    مخالفم 11
    1. مازیار

      ۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2506 ديدگاه)

      آقای مهدی
      کامنت های خوبی از شما موجوده
      پس حتما برای این که رولزرویس رو لگن خطاب میکنید دلیل دارید اونم دلایلی محکم تر از مصرف تریاک و شیشه با ملاقه

      سلیتیک میاد اسپکتر هم میاد اونوقت باهم مقایسه میشن البته اگه هنوز دلیلی برای مقایسه شون باشه
      و در نهایت مشخص میشه که بخش فوق لوکس صنعت خودرو همون راه صد سال گذشته اش رو ادامه میده یا یه تغییر جهت اساسی میگیره
      بزودی مشخص میشه

      موافقم 10
      مخالفم 8
      1. مهدی

        ۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        خداوکیلی شما یه سرچ کن ببین روت میشه کابین یه دویل و فلیتوود سال ۵۹ یا ۶۵ رو با رولزرویس هم دوره خودش مقایسه کنی؟ نمای بیرون رو چطور؟ تو بحث فنی هم رزومه خودروهای انگلیسی از قدیم تا امروز مشخصه چه جگوار چه لندرور چه رولزرویس یا استون ماشین های پر استهلاک و پر از خرابی بودن الان هم هستن. جناب تیمور ریشار یه دستگاه رولزرویس دهه شصت داشت همون زمانها. که تو خاطراتش تائید میکرد ماشین بد و پر از خرابی بوده. لامصبا این انگلیسی ها با تبلیغات و جو سازی از یه تپه کوهی میسازن که مخاطب تا شخصا لمس نکنه براش قابل درک نیست انگلیسی جماعت چقدر می‌تونه فریبکار باشه. تاپ گیر زمان جرمی هم یادم نمیره از آت و اشغال های دست‌ساز انگلیسی مثل آسکاری و مورگان و tvr و امثال اینا چطور تعریف و تمجید میکرد

        موافقم 9
        مخالفم 8
        1. مازیار

          ۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2506 ديدگاه)

          زیاد طول نمی کشه
          نظر کارشناسان خودرویی رو عرض میکنم
          که انشاالله مورد تایید شما هم باشه

          راجع به سرچ هم اطاعت امر شد
          رولزرویس فانتوم ۶ اواخر دهه شصت
          تعداد عکسها بیشتر از حوصله بنده برای انتقال به اینجا بود بهمراه دردسرهای احتمالی کپی لینک
          اما برای قضاوت خودم کافی بود
          بد نیست شما هم امتحان کنید
          rolls royce phantom 6 interior

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. دانیال_Surrey،England

          ۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2780 ديدگاه)

          خنده داره کامنتات واقعا.
          به قول دوستمون یه نفس عمیق قبل از هر کامنتت بکش.
          تو که سرچر خوبی هستی برو سرچ کن ببین اولین ماشینی که قابلیت اطمینان و کم هزینه بودن رو انداخت سر زبون ها همین رولز رویس بود.
          بعد شما که عشق قابلیت اطمینانی یخورده از فراری هم بگو که تا چند دهه پیش چقدر دردسر داشتن از آتش گرفتنای f40 و 458 و…تا کند بودن عمدی!!!
          این قضایا رو من اون موقع که شما هنوز تو سایت نبودین گفتم.
          اگرم به آت و آشغال دست سازه که همین پاگانی رو هم با معیار شما میشه آشغال حساب کرد.
          چون کلا یه بدنه میسازه و گیربکسشو و موتورش و سیستم ترمزشو …همه آلمانیو انگلیسیه.
          ..
          هیج تپه و تبلیفاتی هم نیست.
          شما یه سر به موتور اسپرت بزن و لیست قهرمانا و بهترین مهندسا و نوآوری هاشو ببین.
          اونجا متر و معیار مناسبیه.
          ..

          یه طوری رفتار کنیم که نشون بدیم سنمون واقعا همون چیزیه که هست!!

          موافقم 8
          مخالفم 9
  29. Hadi

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    محشره واقعا گل کاشته کادیلاک 😍👌🏼
    ولی ای کاش همون فرم سدان خودشو نگه میداشت…
    کادیلاک واقعا خیلی با ابهته نمونش همین سویل که هنوزم ابهت و اصالت کادیلاک رو فریاد میزنه…

    موافقم 11
    مخالفم 0
  30. rezars pc

    ۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (475 ديدگاه)

    ایول کاش جنرال موتورز رقابت با بررند های لوکسو اسپرتو میداد به بیوک
    فوث لوکس رو هم میذاشت فقط کادیلاک الان بازم خیلی خوشحالم کادیلاک داره فوق لوکس میزنه

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا