بررسی فنی و تخصصیتجربه و آزمایششورلت

اولین رانندگی با شورلت کوروت ZR1 جدید، قدم به بُعدی دیگر!

کوروت ZR1 جدید با ۱۰۶۴ اسب بخار، قدرتی بی‌سابقه ارائه می‌دهد. این خودرو با سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب خیره‌کننده، آماده به چالش کشیدن هر پیست مسابقه‌ای است.

هزار اسب بخار صدایی خاص دارد. این صدای نسیمی آرام در یک بعدازظهر است که ناگهان با ورود شورلت کوروت C8 ZR1 دگرگون می‌شود، با دو توربوشارژر بلبرینگی که تا ۲۶.۱ psi فشار بوست را به موتور ۵.۵ لیتری V8 مدل LT7 تزریق می‌کنند. ZR1 با قدرت عجیب ۱۰۶۴ اسب بخار در ۷ هزار دور بر دقیقه، این‌طور نشان می‌دهد که هدف جنرال موتورز رسیدن به ۱۰۰۰ اسب بخار بوده و از آن فراتر رفته است؛ اما این‌طور نیست. هدف صرفاً «حداکثر قدرت ممکن» بود و مشخص شد که این حد به خروجی چهاررقمی، سرعت نهایی ۳۷۳ کیلومتر بر ساعت و زمان دور پیست نوربرگ‌رینگ می‌رسد که هنوز اعلام نشده، اما احتمالاً موستانگ GTD با قیمت بیش از ۳۰۰ هزار دلار را حسابی شرمنده خواهد کرد.

وقتی برای اولین بار سوار ZR1 می‌شوید، بهتر است با پدال گاز مانند یک تیم خنثی‌سازی بمب با بسته‌ای از مواد منفجره رفتار کنید. ما ZR1 را در پیست جینجرمن در میشیگان راندیم و صبح با باران سرد آغاز شد. این فرصت خوبی بود تا تأیید کنیم یک خودروی دیفرانسیل عقب با ۱۰۶۴ اسب بخار و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور، مجهز به لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R در یک روز سرد و مرطوب ایده‌آل نیست. ZR1 روی آسفالت خیس مانند یک خودروی معمولی روی برف است، با لاستیک‌های جلوی ۲۷۵ که در پیچ‌های تند با سرعت کمی بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت لیز می‌خورند و لاستیک‌های عقب ۳۴۵ که با شاید ۲۵ درصد فشار گاز به هرزگردی می‌افتند. خوشبختانه آسمان صاف شد، پیست خشک شد و درنهایت ZR1 توانست استعدادهایش را به نمایش بگذارد.

جینجرمن پیستی نسبتاً کوچک با طول ۳.۴ کیلومتر است اما ZR1 هر پیستی را کوچک جلوه می‌دهد؛ مانند یوزپلنگی رها در یک رستوران یا جنگنده F-22 که در زیر شیروانی خانهٔ مادربزرگ شما مانور می‌دهد. شتاب ZR1 آن‌قدر انفجاری است که یافتن معیاری برای مقایسه دشوار است، اما بیایید تلاش کنیم. این ماشین در ۲۳.۸ ثانیه به ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و این کار را با بال عقب بزرگ سفارشی انجام می‌دهد که سرعت را کاهش می‌دهد. قدرت عظیم ZR1 از همان خط شروع قابل‌استفاده است. زمان ۲.۲ ثانیه‌ای برای رسیدن به ۹۶ کیلومتر بر ساعت، بهترین عددی است که تابه‌حال از یک خودروی دیفرانسیل عقب دیده‌ایم و با پورشه ۹۱۱ توربو S چهارچرخ محرک برابری می‌کند. سیستم لانچ کنترل کوروت بسیار هوشمند و قابل تنظیم است و باعث می‌شود خودرو بتواند ۴۰۰ متر را ظرف تنها ۹.۵ ثانیه طی کند.

توجه داشته باشید که این اعداد روی آسفالت معمولی به دست آمد و در پیست درگ با سطح چسبناک، قطعاً عملکرد بهتری ممکن است. البته این یک خودروی درگ نیست. ZR1 برای نابود کردن رکوردهای پیست‌های جاده‌ای بهینه شده، به‌ویژه با پکیج پرفورمنس ZTK به قیمت ۱,۵۰۰ دلار، رینگ‌های فیبر کربنی ۱۳,۹۹۵ دلاری و پکیج آیرودینامیک فیبر کربنی ۸,۴۹۵ دلاری. این پکیج آیرودینامیک با بال عقب عظیمی که بیش از ۵۴۴ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند، قابل‌شناسایی است. در جلو، صندوق بار کوچک کوروت برای خنک‌سازی و آیرودینامیک قربانی شده و جریان هوا از زیر خودرو به سمت بالا حرکت کرده و از طریق کاپوت خارج می‌شود. همچنین کانال‌های خنک‌کننده ترمز در گلگیرهای عقب و کانال‌های بیشتری برای تغذیه هوای خنک به توربوها تعبیه شده است.

این‌ها ویژگی‌های ظاهری واضح ZR1 هستند، اما اگر هنوز مطمئن نیستید، شیشه عقب دوتکه نشانه قطعی ZR1 است. این پانل مرکزی که به کوروت C2 سال ۱۹۶۳ اشاره دارد، برای خنک‌سازی بیشتر دارای منافذ است. با گرم شدن لاستیک‌ها و خشک شدن پیست، متوجه شدیم که نیروی عظیم ZR1 سبک رانندگی خاصی را می‌طلبد. خوشبختانه موتور LT7 بازخورد صوتی فراوانی از وضعیت آمادگی خود ارائه می‌دهد اما اساساً می‌توانید فرض کنید که در کسری از ثانیه آماده جهش است. توربوها در منیفولدهای اگزوز ادغام شده‌اند و حسگرهای سرعت خاص خود را دارند، با سیستم مدیریت موتور که همیشه تلاش می‌کند توربین‌ها را در حال چرخش نگه دارد. حتی وقتی به‌سرعت پدال گاز را رها می‌کنید، صدای سوت ادامه‌داری می‌شنوید که نشان‌دهنده ادامه چرخش توربوها است، صدایی پس‌زمینه که بر غرش عمیق موتور میل‌لنگ تخت LT7 سوار است.

جنرال موتورز هنگام توسعه موتور LT6 تنفس طبیعی Z06 می‌دانست که نسخه توربوشارژ وجود خواهد داشت، بنابراین LT7 از روز اول با ورودی جدید، پیستون‌ها و شاتون‌های تقویت‌شده و یک سیستم تزریق سوخت MPI اضافی که مکمل سیستم تزریق مستقیم است، برای مأموریتش بهینه شد. ممکن است از سیستم‌های تزریق سوخت دوگانه استنباط کنید که LT7 سوخت زیادی مصرف می‌کند و حق با شماست. درواقع، تشنگی سیری‌ناپذیر ZR1 و مخزن سوخت نسبتاً کوچک ۷۰ لیتری آن، عوامل محدودکننده در روزهای پیست خواهند بود. ما سعی در ثبت رکورد دور نداشتیم و بااین‌حال ZR1 به‌سختی ۸۰ کیلومتر را قبل از نیاز به توقف برای سوخت طی کرد. طبق اعلام EPA، کوروت ZR1 در رانندگی‌های شهری ۱۹.۶ لیتر بنزین و در بزرگراه ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند.

ثبت شتاب جانبی ۱.۱۳ جی در آزمایش چسبندگی هرچند عدد قابل‌توجهی است اما هنوز به‌اندازه ۱.۱۶ جی کوروت Z06 مجهز به Z07 نیست. با وزن ۱۷۳۷ کیلوگرم، ZR1 تنها ۷۵ کیلوگرم سنگین‌تر از Z06 است که هرچند افزایشی تحسین‌برانگیز است اما همچنان اضافه‌وزن محسوب می‌شود. همچنین اگرچه ZR1 از دیسک‌های ترمز جلوی ۴۰۰ میلی‌متری بهره می‌برد که بزرگ‌ترین دیسک‌ها در تاریخ کوروت هستند اما عملکرد ترمزگیری آن مشابه Z06 است و توقف از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به ۴۲.۷ متر مسافت نیاز دارد و از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در ۸۳.۲ متر متوقف می‌شود، در مقایسه با ۴۲.۴ متر و ۸۳.۵ متر برای Z06.

کابین نیز کپی Z06 است اگر نگوییم استینگری پایه. در اینجا صرفاً یک نشانگر بوست و حالت سرعت بالای اختصاصی ZR1 وجود دارد که اساساً به کنترل پایداری می‌گوید قصد دارید در خط مستقیم بسیار سریع بروید، اما کابین تیپ پایهٔ 1LZ آزمایشی ما اساساً همان کابین استاندارد کوروت است. در این تیپ حتی از گرم‌کن صندلی‌ها هم خبری نیست اما وقتی ۱۰۶۴ اسب بخار دارید، چه کسی به امکانات رفاهی نیاز دارد؟

از دید ما، ZR1 خودرویی قابل‌تأمل است. باید ایستاد و لحظه‌ای فکر کرد که ساخت چنین خودرویی چقدر باورنکردنی است. حدود دو دهه پیش، شورلت هنگام توسعهٔ C6 ZR1 با ۶۳۸ اسب بخار قدرت حتی مطمئن نبود که بتواند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتری Z06 با ۵۰۵ اسب بخار را بهبود بخشد، چون لاستیک‌های عقب در تمام دنده یک در حال هرز گردی بودند. در آن زمان، ۶۳۸ اسب بخار بیش از آن چیزی بود که کوروت می‌توانست تحمل کند. سپس نسل هفتم کوروت، Z06 با ۶۵۰ اسب بخار و ZR1 با ۷۵۵ اسب بخار را به ارمغان آورد. یکی از مهندسان کوروت در آن زمان گفت:

یک هفته Z06 را می‌رانید و فکر می‌کنید می‌توانست صد اسب بخار دیگر داشته باشد اما هیچ‌وقت پس از راندن ZR1 فکر نمی‌کنید صد اسب بخار دیگر لازم دارد.

حالا به اینجا رسیده‌ایم. آن‌ها صد اسب بخار دیگر اضافه کردند و صد اسب بخار دیگر بعدازآن و صد اسب بخار دیگر بعدازآن. کوروت‌های پرچم‌دار قبلی هرچقدر هم خوب بودند، طبق قوانین سال ۱۹۵۳ بازی می‌کردند یعنی موتور جلو، دیفرانسیل عقب و پیشرانهٔ V8 پوشراد. چه کسی فکر می‌کرد ۷۵۵ اسب بخار روزی خیلی معمولی به نظر برسد، آن‌هم این‌قدر زود؟ معیارها به‌سرعت در حال تغییرند. ۳۷۵ اسب بخار ZR1 مدل ۱۹۹۰ که در زمان خود حیرت‌انگیز بود حالا برای یک شاسی‌بلند خانوادگی عادی است. آیا ۱۰۶۴ اسب بخار هم روزی عادی خواهد شد؟ بعید می‌دانیم اما اگر به‌اندازه کافی جسور هستید که بخواهید طعم آن آینده را بچشید، ZR1 همین حالا آماده است.

مشخصات فنی

Chevrolet Corvette ZR1 2025
پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۱۰۶۴ اسب بخار
گشتاور ۱۱۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۹.۵ ثانیه
شتاب جانبی ۱.۱۳ جی
توقف از ۱۱۰ ۴۲.۷ متر
حداکثر سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۰ لیتر ترکیبی
طول ۴,۷۲۱ میلی‌متر
عرض ۲,۰۲۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۳۴ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۲۳ میلی‌متر
وزن ۱۷۳۸ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۷۸,۱۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۲۰۵,۲۶۵ دلار

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Siyavash

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1221 ديدگاه)

    لات واقعی 💯

    موافقم 38
    مخالفم 26
    1. آدولف هیتلر

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (103 ديدگاه)

      حالم از این کلمه بهم میخوره
      ماشینه دیگه لات و لوت چیه آخه
      کلمه کثیف نذار رو ماشین
      حیف نیست واقعا؟ میبینمش یاد جت جنگنده میافتم کابین داخلش هم که مثل فضا پیماعه
      لات IQ= 8

      موافقم 58
      مخالفم 14
    2. Mr wrong

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (604 ديدگاه)

      آره پنج شیش مورد هم خفت گیری داشته و خیابون بسته

      موافقم 32
      مخالفم 2
      1. محمدهادی

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2629 ديدگاه)

        احسنت
        داداشمون که درجریان نیست که آخه!

    3. NAVID@@98

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1294 ديدگاه)

      خوش به حال اونایی که شورلت کوروت میخرن. اصلا چرا شورلت کوروت هست چیز دیگری بخرن ؟
      بابا مرحبا دمش گرم
      بهترین پرفورمنس رو نسبت به قیمت میده و با پورشه رقابت میکنه تکنولوجیا تکنولوجیا اوفففففففف 🔥

      موافقم 23
      مخالفم 5
      1. Nismo

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2002 ديدگاه)

        پورشه عددی نیست در برابر این هیولا

        موافقم 11
        مخالفم 10
        1. اسحاق

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (62 ديدگاه)

          با این جمله که گفتی میخوای بگی بیسوادی؟

          موافقم 7
          مخالفم 6
        2. اسحاق

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (62 ديدگاه)

          آره مطمئنم اگه حرفش اونه
          ولی اون لینک که گذاشتی درسته

    4. امید

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (24 ديدگاه)

      غول مرحله آخر

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. محمدهادی

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2629 ديدگاه)

        ولی من جای شورولت بودم برای رونمایی از ZR1 حتما دستی رو سر و روی چراغهای خودرو و پوزه میکشیدم
        تا هم بروز تر باشه و هم وجه تمایزش با بقیه کوروت های نسل ۸ کاملا مشخص شه

  2. Siyavash

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1221 ديدگاه)

    به شدت منتظر تایم هایه پیست هستم که این هیولا میخاد بر….❤️‍🔥

    موافقم 30
    مخالفم 5
  3. Vette

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (557 ديدگاه)

    بی نظیره

    موافقم 24
    مخالفم 5
  4. PSA

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    به عنوان کسی که اروپایی فنه مخصوصا آلمان

    معرکست 🇺🇸
    هر چقدر آدم در مورد این ماشین مثبت بگه کمه واقعا

    موافقم 51
    مخالفم 7
    1. johnmarston

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (196 ديدگاه)

      نمونه بارز خودرو دوست واقعی
      دیدن نکات مثبت به دور از تعصب

      موافقم 38
      مخالفم 5
    2. AmooRoohee

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (42 ديدگاه)

      خیلی خوبه که اینقدر به دور از تعصب و واقع بینانه گفتی. واقعا حال کردم

      موافقم 15
      مخالفم 2
    3. Taha Ayoobi

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6766 ديدگاه)

      نمونه کاربری که از همه ابعاد سلامت به خوبی برخورداره.

      موافقم 9
      مخالفم 8
      1. صامورایی

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (310 ديدگاه)

        دو تا مسئله مهم هست
        ۱ – سلامتی خودتو کی تایید میکنه
        ۲ – اونایی که سلامتیشون تایید نمیشه آیا اصلا به تشخیصت اهمیتی میدن؟

        الحق سوالات سختی هم هست

        موافقم 14
        مخالفم 6
        1. Taha Ayoobi

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6766 ديدگاه)

          1- کسایی که خودشون سالم باشن و بتونن سالم رو از غیر سالم تشخیص بدن.

          2- من که اصلا نگفتم کسی سالم نیست چرا جبهه میگیری 😂
          اونایی هم که به تشخیص کسی که می‌تونه تشخیص بده اهمیت ندن، یعنی سالم نیستن

          موافقم 7
          مخالفم 6
  5. (Ali(chevynova

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (7957 ديدگاه)

    سربلندمون کردی GM
    طرفدارهای جی ام عزیز اینروزا خیلی خوشحالن
    بابا مرحبا شورولت پرفورمنس
    بابا مرحبا کوروت ریسینگ
    بابا مرحبا کاربراتور ۴ دهنه هولی
    ((راستی تاریخ تاسیس شورولت ۱۹۱۱ هست))

    موافقم 25
    مخالفم 40
    1. (Ali(chevynova

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (7957 ديدگاه)

      این ماشین ۷۲ ساله که تولید میشه و در کنار سابربن که از ۱۹۳۵ تولید میشه ۲ تا از اصیل ترین ماشینهان

      ۷۲ سال کوروت داره مداوم تولید میشه و در طی ۷ دهه ثابت کرده گرون بودن به معنای خوب بودن مطلق نیست
      کوروت در این ۷۲ سال با قیمت مناسب و قدرت بالا برای اقشار مختلف در دسترس بوده

      موافقم 21
      مخالفم 35
    2. Taha Ayoobi

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6766 ديدگاه)

      حالی که این کوروت داد به من، فک نکنم حالا حالا ها تموم شه

      موافقم 7
      مخالفم 7
    3. JaMsHiD-B

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3320 ديدگاه)

      خیلی ازت خوشم میاد علی نوا
      زیر یه ماشین های تک حرف از کاربراتور میزنی
      جالبه این روند هم زیر کامنت مقالات تسلا تکرار شده

      موافقم 1
      مخالفم 3
  6. (Ali(chevynova

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (7957 ديدگاه)

    شورولت بیش از ۷۰ سال پیش استارت ساخت محصولی رو زد که از روز اول بی رقیب بود

    سال ۱۹۵۳ اتاق تام فایبر داشت
    سال ۱۹۵۷ موتور ۲۸۳ انژکتوریش بیش از ۲۶۰ اسب قدرت داشت
    سال ۱۹۶۵ کوروت استینگری با موتور ۴۲۷ دست سازش ۴۳۰ اسب بود
    سال ۱۹۶۹ کوروتzr1 با ۵۸۰ اسب خدایی میکرد

    اینها نشون از مهندسی ناب و بی رقیب GM عزیز داره🇺🇸💪

    موافقم 14
    مخالفم 23
  7. Alireza

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (654 ديدگاه)

    تک تک دلارا حلالت

    موافقم 29
    مخالفم 5
    1. Taha Ayoobi

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6766 ديدگاه)

      سنت به سنت

      موافقم 17
      مخالفم 6
  8. amir

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    امیدوارم شورلت در نسخه زورا شاسی رو از فیبر کربن بسازه که اضافه وزن ناشی از سیستم هیبریدش جبران بشه،هر چند قیمت ها خیلی میزنه بالا که مناسب یه کوروت نیست

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. مردیم از خوشی

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1512 ديدگاه)

      من به زورا چندان امید ندارم به خاطر افزایش وزن و افزایش قیمت
      احتمالا همین zr1 بهترین عضو خانواده کورت باشه

      موافقم 9
      مخالفم 8
      1. Boss 429

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (52 ديدگاه)

        کمپانی که اینو ساخت و چنین هیاهویی خلق کرده میدونه با زورا هم چی کنه توقعات ازش رفته بالا حسابی

        موافقم 13
        مخالفم 4
      2. Taha Ayoobi

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6766 ديدگاه)

        به زورا امید نداری؟

        شهر عجیبیه

        موافقم 7
        مخالفم 10
    2. ali_x76

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (457 ديدگاه)

      شاسی کربنی بشه، دیگه ماشین تولیدی نیست، نسخه تولید محدود و دست ساز میشه.
      مثل ماستنگ GTR و فورد GT MKII یا حتی لامبورگینی سستو المنتو
      قیمتش هم چند برابر میشه که اصلا هدف کوروت رو نقض میکنه (اسپرت ارزون و کارامد در دسترس همه مردم)

      موافقم 5
      مخالفم 2
  9. مهران

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (119 ديدگاه)

    مشخصات فنی تا دو الی سه تا تست دیگه و مسابقه دیگه نده،حداقل برای من بی اعتباره…

    موافقم 7
    مخالفم 19
  10. BlackWing

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1547 ديدگاه)

    جالبه شورولت تاکید میکنه این ماشین مخصوص درگ نیست ! قطعاً رکورد ۴۰۰ متر زیر ۹ ثانیه رو نگه داشتن برای کوروت زورا

    C7 ZR1 یک قدم جلوتر از نسل قبلش بود اما C8 ZR1 دو قدم از نسل قبلش جلوتر رفت

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. Taha Ayoobi

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6766 ديدگاه)

      داداش راستی یادمه شما از کسایی بودی که خیلی منتظر بودی
      بالاخره انتظار تموم شد

      موافقم 6
      مخالفم 6
  11. JDM سابق

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1060 ديدگاه)

    با همچین باله بزرگی تونستن همچین شتاب و تایمی بدست بیارن
    باله رو در بیارن ۹.۴ به پایین هم امکان داره

    سالها به خاطر گشتاور بالا لانچ پاشنه آشیل آمریکاییا بوده حالا یه خودرویی تولید می‌کنن که در حده یه AWD لانچ کنه

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. صامورایی

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (310 ديدگاه)

      یه سوال. تو اخبار دیدیم که انجین v8 جدید شوی چیزی حدود ۹۰۰ میلیون دلار براش سرمایه کنار گذاشته. حالا همین c8 که اساسا از نو طراحی شد در طی چندین سال چه انجین، شاسی، این همه مهندسی ووو بنظرت چقدر برای کمپانی خرج برداشته؟
      تا اونجا که من میدونم دقیقش جایی منتشر نمیشه و کمپانیا جزییات رو نمیدن. اما تخمین خودتو میخواستم بدونم

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. JDM سابق

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1060 ديدگاه)

        حدوداً میگن یک میلیارد هزینه تحقیق و توسعه اش، موتور حدوده یه دهه است که در معرض طراحی و آزمایش قرار گرفته این وسط با ترمک هم برای ساخت گیربکس همکاری داشتن، ترمک هم کارخونه hoerbiger برای تولید سلنوید و قطعات برقی گیربکس خریداری کردن
        شاسی و پلتفرم و اینتریور کلا تغییر کرده
        چندین نمونه گیربکس تست کردن تا ببینن کدوم خوبه آخرش هم رفتن به سفارش خودشون ساختن تولیدکننده های قطعات موتور کلا تغییر کرده و کمپانیهای پرفورمنس که قیمت بالاتری دارن قطعه تولید کردن
        گیربکس دستی بخاطر افزایش وزن و اهرم کشی پالونی و بین اتاق خودرو کلا از رده خارج شده
        از جدید ترین تکنولوژی شرکت برمبو موسوم بهEboost استفاده کردن که کمتر جایی ازش حرف میزنن
        سره جابجایی انجین خیلی با مهندسای متریال سره نویز و درزگیری تحقیق و توسعه انجام شده
        روی هر نسخه پایه هم مقداری ضرر میدن
        و…

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. صامورایی

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (310 ديدگاه)

          ممنون از شما. و یک سوال دیگه اینکه باتوجه به کامنت شما ما قطعا با صرف چند میلیارد دلار پول روبه رو هستیم. خودرو یک صنعته و بلخره دو دو تا چهارتا هم داره. بنظر شما اگر فرض کنیم کوروت یک دهه رو خط تولید بمونه آیا هزینه ای که براش شده برمیگرده اونم با این قیمت فوق العاده که برگ برنده ش هم حساب میشه؟ یا اصلا اولویت کوروت سودآوری نیست؟

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. JDM سابق

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1060 ديدگاه)

          @صامورایی
          قطعاً سودآور خواهد بود
          هرچند پروژه c8 جاه طلبانه بود پروژه های زیادی کنار گذاشته شدن ولی در کل یک بار برای همیشه خرج کردن برای نسل جدید دیگه نیازی نیست انقدر خرج کنن چون همه چیز در C8 دگرگون شده، برای رقابت با اسپورت های دیگه مثل ۹۱۱ و… پروژه و استارت زدن و در آینده حتماً ثمرشو میبینن
          جدا ازین در نمونه‌های بالاتر از بیس این مخارج جبران میشه

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. R@min

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2333 ديدگاه)

      این داستان لانچ کنترلش خیلی عجیبه واقعا !!

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. JDM سابق

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1060 ديدگاه)

        حاجی امارشو درمیارم دیر یا زود
        شده ایمیل هم میزنم به چندتا از اعضای تیمشون
        ببینم میتونم آدرس ایمیل شون پیدا کنم یا نه

        موافقم 7
        مخالفم 4
        1. R@min

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2333 ديدگاه)

          😂😂😂

          موافقم 4
          مخالفم 3
        2. Taha Ayoobi

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6766 ديدگاه)

          رامین فک کنم جدی داره میگه ها 😂
          با این لحن مشخصه تا الان ایمیلو پیدا کرده😁

          جی دی ام جان مخلص

          موافقم 5
          مخالفم 5
        3. JDM سابق

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1060 ديدگاه)

          @Taha Ayoobi
          چه ایمیلشون دربیارم چه در نمیارم بلاخره اطلاعات لازمو به دست میارم و بزودی کامنت میکنم

          موافقم 2
          مخالفم 2
      2. JDM سابق

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1060 ديدگاه)

        حاجی رو حرفم هستم
        بزودی یه مطلب درباره تفاوت لانچ کنترل Z06 و ZR1 کامنت میکنم

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. R@min

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2333 ديدگاه)

          اسمتم نمی دونم ولی دمت گرم انقدر علاقه مندی چند ده برابر امثال من واقعا بهترین کاربر این سایتی.

          موافقم 6
          مخالفم 4
        2. Taha Ayoobi

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6766 ديدگاه)

          جی دی ام جان بسیار مشتاق اطلاعات ارزشمند شما هستم، دم شما گرم.
          من که تو این بحثها به پای هیچکدوم از شما و امثال شما نمی‌رسم ولی چیزی که خیلی برام عجیبه اینه که لانچ کنترل این ماشین چیه که شما اینجوری حیرت زده شدین!
          همین باعث میشه برای فهمیدنش مشتاق تر بشم.

          موافقم 5
          مخالفم 4
        3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (616 ديدگاه)

          رفیق این بحث لانچ چیز خیلی پیچیده نیست.این داستان از اونجا شروع میشه که میگن ببینید ۹۱۱ با نصف قدرت چلنجر ردای رو آسفالت معمولی تایم بهتر میزنه این جادوی پورشه هست که قدرت رو با جادو منتقل می‌کنه.نخیر هیچ جادویی در کار نیست ۹۱۱ موتور قشنگ رو محور عقبه اینجا بحث دو دف نیستا پس وزن موتور گیربکس محور همه روی چرخهای متحرک هست به اینا لاستیک‌های چسبنده پهن هم اضافه کن حالا میمونه لانچ کنترل که نیرو رو درست مساوی و با کمترین هر گردی منتقل کنه حالا چرا gt3 آنقدر خوب پیش می‌ره داستان گشتاور پایینتر نسبت به چلنجر و داشتنش تو دور بالا الان کوروت هم همنکار رو کرده گشتاور رو تو شروع حرکت کم می‌کنه البته هاگرتی توضیح داد که چجوری منتقل میشه بعد ثبات دیگه قدرت کامل آزاد میشه.انتقال گشتاور تو درگ رو برید تو درگ استرها ببینید که بعضی اوقات رینگ داره تو لاستیک هرز میچرخه تا هرزگردی پیش نیاد .خلاصه همه چی به قرار گیری موتور در جلو عقب وسط و دو دف بودن و تک دف بودنه.به نظر من خفنترین لانچ برای دیمون هست برید یه سرچ بزنید

          موافقم 1
          مخالفم 1
        4. JDM سابق

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1060 ديدگاه)

          @R@min
          فدات داداش لطف داری، درس پس میدیم خدمت اساتید
          اسم سابقم عباس بود، الان اسمم آریا هست
          همون آریا یا هرچی خودت دوست داری صدام کن

          موافقم 1
          مخالفم 2
        5. JDM سابق

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1060 ديدگاه)

          @Taha Ayoobi
          خیالت راحت
          در حال پیگیری مطلبش هست تقریباً تمومه، یه جمع بندی نیاز داره، وقت کنم انجام میدم تو یه پست مربوطه کامنت میذارم

          موافقم 1
          مخالفم 2
        6. Taha Ayoobi

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6766 ديدگاه)

          دمت گرم👌

          موافقم 1
          مخالفم 3
    3. Nismo

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2002 ديدگاه)

      این ماشین یه پکیچ ترمز آپشنال 5000 دلاری کربن سرامیک داره با کالیپرهای 10 پیستونه و دیسک های 450 میلی متری
      عقبش هم کالیپرهای 6 پیستونه که فکر کنم روی این ماشین نیست

      موافقم 2
      مخالفم 15
  12. O

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    بهترین پکیجی نسبت به قیمت که یه خودرو در ۱۰ سال گذشته بهت ارائه میده و شاید هیچ وقت تکرار نشه …

    موافقم 12
    مخالفم 10
    1. O

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (111 ديدگاه)

      یه دلیل منطقی برای دیس لایک بدین ممنون میشم

      موافقم 9
      مخالفم 10
      1. Cadillac-V

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (549 ديدگاه)

        تو پدال همیشه اینو به یاد داشته باش وقتی دیسلایک هات زیاده مطمئن باش حرفت منطقی و درسته👌🏻

        اینایی هم که دیسلایک میدن اروپایی فنن، درحال فشار خوردن که چرا کوروت ZR1 فراری و لامبورگینی رو تو درگ شکست داده

        موافقم 12
        مخالفم 7
      2. حسن

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        اروپایی فن بودن برا دیس دادن کافیه

        موافقم 10
        مخالفم 6
      3. Taha Ayoobi

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6766 ديدگاه)

        بعد من میگم بعضی ها از قبل دارن یه کاری میکنن میگه نه فلان بهمان…

        موافقم 11
        مخالفم 5
  13. محمد

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (412 ديدگاه)

    دم همه طراحان و مهندسان کوروت گرم ، با این ماشین صنعت خودرو یک پله جلوتر رفت

    موافقم 12
    مخالفم 6
  14. ! i M α η δ υ α R

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2740 ديدگاه)

    [[[ این صدای نسیمی آرام در یک بعدازظهر است که ناگهان با ورود شورلت کوروت C8 ZR1 دگرگون می‌شود، با دو توربوشارژر بلبرینگی که تا ۲۶.۱ psi فشار بوست را به موتور ۵.۵ لیتری V8 مدل LT7 تزریق می‌کنند … ]]]

    The biggest turbos on the planet and
    ? only 26 psi

    there is nothing to be excited , …

    🥱🥱🥱

    It’s mega easy …

    😎😎😎

    in the year 2025 , (hp/L) = 193.45 …

    🤫🤫🤫

    ????? What is new with you , …

    🤣🤣🤣

    موافقم 7
    مخالفم 21
    1. Amir Machine

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1378 ديدگاه)

      حالا که بحث خندوندنه
      یه جوکی بگم دوستان بیشتر بخندن

      مازراتی
      😂😂😂😂😂😂😂😂

      موافقم 21
      مخالفم 10
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2740 ديدگاه)

        Engine : The MC20 features a 3.0-liter twin-turbocharged V6 engine …

        😎😎😎😎😎😎😎

        Boost Pressure : The twin turbos can generate up to 3 bar (43.5 psi) of boost pressure …

        👌👌👌👌👌👌👌

        Horsepower : The engine produces
        630 horsepower …

        Torque : The engine produces 538 lb-ft of torque …

        0-60 mph : The MC20 can accelerate from 0 to 60 mph in 2.88 seconds …

        Top Speed : The MC20 has a top speed exceeding 325 km/h (202 mph).

        The Maserati MC20’s twin-turbocharged V6 engine utilizes a pre-chamber ignition system and can generate a maximum boost pressure of 3 bar (43.5 psi) …

        This allows the engine to produce 621 horsepower and 538 lb-ft of torque. The MC20 can accelerate from 0 to 60 mph in 2.88 seconds and reach a top speed exceeding 325 km/h (202 mph) , …

        in the year 2018 , (hp/L) = 210

        🤣🤣🤣🤣🤣

        موافقم 7
        مخالفم 17
        1. Amir Machine

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1378 ديدگاه)

          یه جوک خنده‌دار‌تر

          مازراتی MC20
          😂😂😂🤣🤣🤣🤣😂😂😂

          موافقم 21
          مخالفم 9
        2. (Ali(chevynova

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (7957 ديدگاه)

          ! i M α η δ υ α R

          تمام دهه ۶۰ ی ها مثل شما اینقدر فشار میخورن از یه موضوعی که بهش علاقه ندارن؟

          اون از داستان موتور ۱۶ کادیلاک که به آب و آتیش زدی بگی دروغه و اینم از کوروت
          حتی که متولد اخرین سال دهه ۶۰ یعنی ۶۹ باشی سنت ۳۵ ساله و حداقل باید خیلی منطقی تر با واقعیت کنار بیای

          موافقم 11
          مخالفم 15
        3. ! i M α η δ υ α R

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2740 ديدگاه)

          🫂🫂🫂🫂🫂

          برای شما که گریه داره …

          😭😭😭😭😭

          به رکورد سال 2018 یه برند لب مرز ورشکستگی اروپایی که بعد 50 سال با دست خالی ، یه سوپرکار ساخته هم نرسیدین …

          in the year 2018 , (hp/L) = 210

          🤣🤣🤣🤣🤣 …

          موافقم 10
          مخالفم 12
        4. Nismo

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2002 ديدگاه)

          رفیق مگه همه چیز به بوست توربوعه؟ این بوست توربو میدونی چقدر قطعات رو تحت فشار و سایش قرار میده؟

          بعد همین mc20 با 640 اسب قدرت شتابش با مدل پایه کوروت برابره!!!

          mc 20 640 hp 0-60 2.8
          corvette stingray 495 hp 0-60 2.8

          با وجود اسب و تورک بیشتر

          موافقم 11
          مخالفم 10
        5. ! i M α η δ υ α R

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2740 ديدگاه)

          NISMO جان …

          طبق افاضات شما یعنی کوروت پایه با وجود 569 اسب توان کمتر نسبت به ZR1 ، فقط شتابش نسبت به زد آر وان ، 0.6 ثانیه کمتره ؟

          🤔🤔🤔🤔🤔

          یعنی جی ام ، این همه زور زده ، 569 اسب به توان محصول پایه اش اضافه کرده که شتابش فقط 0.6 ثانیه بهبود پیدا کنه ؟

          😬😬😬😬

          انصافا خودت همچین ادعاهای عجیب غریبی رو باور میکنی ؟

          موافقم 12
          مخالفم 11
        6. AD

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (3 ديدگاه)

          شورولت از 2.2 لیتر ایندی کار 730 اسب گرفته
          یه mc 12 گرفتی دستت زیر هر پستی هی تکرارش میکنی
          یه انجین ساز امریکایی سال 1930 با انجین 2.47 لیتریش تونسته رکورد 180 مایل رو بزنه
          In 1930, Miller racing engines, particularly the Miller 91, were instrumental in setting and achieving several land speed records. A Miller 91 front-drive engine, installed in a race car, achieved 180.9 mph. Additionally, a four-cylinder 151 cu in (2.47 L) Miller engine set a record of 144.895 mph (233.186 km/h). The Miller engines also played a significant role in the Indianapolis 500, winning the race multiple times, including in 1930.

          موافقم 6
          مخالفم 4
        7. ! i M α η δ υ α R

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2740 ديدگاه)

          علی جان …

          می خواستم به امیر جان ، ریپ بزنم و بگم ، اما حالا اینجا میگم …

          اولا ، بوست 26 psi ، فشاری نداره که بخوای بخوری …

          فشارش میشه 1.8 بار ( به دو بار هم نمی رسه )

          😁😁😁

          ثانیا ، سال 2006 که MC12 ورسیونه کورسا 755 اسب توان تولید میکرد ، قویترین کوروت Z06 ، فقط 505 اسب توان تولید میکرد …

          😁😁😁

          اما از اینها بگذریم ، اینها رو همه می دونیم …

          کوروت ZR1 ماشین بسیار خوبیه …

          با در نظرگرفتن قیمت ، خوب تر هم میشه …

          و حتی با زدن تایم پیست رقابتی ، خوب تر تر هم میشه ( خودم بشخصه مطمئن هستم که تایم پیست خیلی خوبی میزنه ، اصلا معلومه ) …

          اما از روزی که پدال پست ZR1 رو کارکرده ، شما و بعضی از دوستانت ، با رنده کردن و پودر کردن و له کردن و لوله کردن اخلاقیات و تراوش کردن انرژی منفی در فضای سایت ، باعث شدین که جو سایت خیلی سنگین و متشنج بشه …

          غرق شادی کردن هم بودین و اصلا متوجه نبودین که با پریدن به دیگران و مسخره کردن بقیه برندها ، چه تاثیر بدی روی روان بقیه کاربرا میگذارین …

          متاسفانه توی پست اول ZR1 ، فضا رو جوری dead کردین که هم داشت رسما دعوا میشد و هم بیشتر اروپایی فنا ، از جمله خود من ، اصلا رقبت نمی کردن که بیان کامنت بگذارند و از ZR1 تعریف کنند …

          انرژی و جو اون پست اول ZR1 اینقدر منفی بود که من خودم هم حقیقتا ، کامنت نگذاشتم …

          تا اینکه دیدم دوستان پریدن به یه کاربری به نام Amirali و یه ریپ بهش زدم و یه شعر از حافظ نوشتم …

          اونجا ، حقیقتا حالم گرفته شد …

          بار دوم ، باز دیدم یه نوجوانی به مازیار عزیز ریپ زده و میگه چرا اعتراف نمیکنین !!!

          که مجبور شدم ریپ بزنم و جوابش رو بدم …

          امروز ( یه روز گذشته ) اما دیدم جو هنوز ، همونقدر سنگینه …

          گفتم پیش قدم بشم و با این بچه غول جی ام ، یه کمی شوخی کنم ، بلکه فضا بشکنه …

          بلکه تلطیف بشه …

          شاید بقیه دوستان اروپایی فن هم بیان و توی پست های ZR1 کامنت بگذارن و این جو مسموم و منفی بشکنه …

          که تهش ، به شرط اثبات برادری ، همه از اومدن یه رقیب قابل اعتنا ، برای فراری و پورشه و مک لارن و لامبورگینی ، خوشحال باشیم و لذت ببریم …

          ما اینجا بالاخره با هم رفیقیم و سلام و علیکی پیدا کردیم و باید ( البته به شرط برخورداری از سلامت روح و روان ) ، از موفقیت برند دوستمون هم خوشحال بشیم و از محصول موردعلاقه اش تعریف کنیم ( هم عقل و هم انصاف ، این رو حکم میکنه ) ، تا او هم از موفقیت محصول ما خوشحال بشه و تعریف کنه ( البته به شرط برخورداری از سلامت روح و روان ) …

          در ضمن علی جان ، من متولد مرداد 63 هستم …

          دوستان ببخشید کامنت طولانی شد …

          موافقم 8
          مخالفم 6
        8. AD

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (3 ديدگاه)

          قابل توجه مازراتی
          کوروت GTP بین سال های 1985 تا88 که تولید میشد با موتور 3.4لیتری وی6 توئین توربو 900 اسب تولید میکرد حتی توانایی تولید 1000اسب هم داشت
          شاسی فوق العاده سبک مونوکوک لانه زنبوری آلومینیومی داشت وزن ماشین 885 کیلو بود
          The GPT Corvettes represented GM’s attempt to put the Chevrolet name on the road racing map and take on the IMSA GPT leaders of the eighties, including Jaguars, Porches, Nissans, and Mazdas. The initial racing car hid under its hood a 3.4-liter V6 built by Ryan Falconer. This was basically a destroked version of the 4.3-liter Chevrolet V6 with a series of performance changes that boosted its output to 1,000 hp when fully tuned. The mill was connected to a Hewland five-speed manual transmission sending power to the rear wheels.

          موافقم 4
          مخالفم 4
        9. ! i M α η δ υ α R

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2740 ديدگاه)

          AD جان …

          داداش اول بخودت مسلط باش …

          همین که از سر ناچاری ، خودروی اتمسفریک و جاده ای MC12 با 1200 کیلو وزن رو با کوروت توربو شارژ کلاس GTP ( نسخه پروتوتایپ مسابقه ای مسابقات IMSA ) با 900 کیلو وزن مقایسه میکنی ، دیگه حال و روزت معلومه …

          صرفا فقط برای ریپ زدن و پاسخ دادن ، به هر مطلبی چنگ نزنیم لطفا …

          اصلا اینا رو ولش کن …

          بگذار یکم از مهندسی برتر و اعجاب آور اروپایی ( انگلیسی ) برات بگم و چند تا نکته برداشت کنی که بدرد دنیا و آخرتت بخوره …

          بگذار برات از یکی از اراذل سطح یک بگم …

          از TVR …

          از لات واقعی کوچه خیابونای بلک پول …

          که یه تنه ، نطق کل لانکاشر و انگلیس و اروپا و دنیا رو با هم کشیده بود …

          می خوام برات از مدل Cerbera Speed 12 که یکی از شاهکارهای مفهومی این خودروساز هست ، بگم …

          تاریخ شرکت TVR مملو از خودروهای اسپرت و توانمندیه که جهان را همیشه به وجد آورده …

          اگرچه این شرکت هرگز در حد و اندازه توانش تقدیر نشد ، اما هرگز از موضع خودش عقب نشینی نکرد و با وجود دشواری های بسیار در زمینه های کاری خودش ، حتی تا به امروز به فعالیت خودش ادامه داده …

          خودرو تی‌وی‌آر اسپید 12 (Cerbera Speed 12) یا اسپید 12 قبل از رونمایی رسمی در سال 1998 در سال 1996 یک بار با نام TVR 7/12 در نمایشگاه خودرو بریتانیا معرفی شده بود که کد 7/12 در اون به پیشرانه 12 سیلندر 7.7 لیتری آن اشاره داشت …

          اسپید 12 به دو منظور طراحی و تولید شد …

          اول شرکت در مسابقه های لمان کلاس GT و دوم ارائه خودرویی بسیار توانمند برای مصارف شهری …

          اما مشکلات سر راه این خودرو استثنایی فراوان بود …

          پیشرانه اسپید 12 از اتصال دو پیشرانه شش سیلندر خطی AJP6 کمپانی TVR به یکدیگر تشکیل شده بود …

          نتیجه کار خودرویی به حجم 7.7 لیتر در قالب V12 بود که توان تولیدی غیرقابل تصوری را تولید می کرد …

          مهندسان TVR تلاش کردن با اتصال پیشرانه به دستگاه داینامومتر توان خروجی پیشرانه اسپید 12 را اندازه گیری کنند …

          نتیجه کار آسیب دیدن دستگاه و شکستن شفت ورودی آن بود که باعث شد توان واقعی این پیشرانه هرگز اندازه گیری نشود …

          حدس مهندسان پس از اندازه گیری قدرت تنها یک بلوک I6 از پیشرانه V12 اسپید 12 آن بود که قدرت نهایی این پیشرانه فراتر از 1000 اسب بخار است درحالی که اسپید 12 وزنی کمتر از 1000 کیلوگرم داشت !!!

          هر چند اسپید 12 در تعداد محدودی به تولید رسید و در چند مسابقه شرکت کرد اما با تغییر قوانین مسابقات ، ادامه حیات در مسابقات عملا برایش غیر ممکن شد …

          همچنین مهندسان این شرکت در تست های فنی TVR آن را دارای قدرتی فراتر از حد نیاز ، غیرقابل کنترل و بسیار خطرناک ، برای رانندگی شهری بیان کردند که در نتیحه آن پروژه تولید انبود این هیولای انگلیسی برای همیشه کنسل شد تا حضورش به بازی های رایانه ای چون فورزا 4 (Forza 4) محدود شود …

          هر وقت شفت داینو رو تونستین بشکنین بعد بیا با هم صحبت کنیم …

          فقط قبلش یه لطفی کن نترس و با اکانت اصلیت بیا …

          بدونم حداقل به کی دارم ریپ می زنم …

          موافقم 3
          مخالفم 4
        10. AD

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (276 ديدگاه)

          موتور ۷لیتری اوردی با موتوری که ۱۵ سال ازش قدیمی تر بوده؟
          بحث اینو انداختی ک با حجم کمتر بشه بوست و تراکم بیشتری داشت اون در جواب همون صحبتت بود
          دهه۷۰آفن هاوزر موتور ۲.۷ لیتری میداد با ۳ بار فشار تحمل میکرد ۱۰۰۰هزار اسب داشت
          در ضمن موتور میلر یه موتور کاملا لیگال بوده
          همینطور موتور شوی که ریان فالکونر از روش موتور رو ساخت
          زدن تاپ اسپید کار شاخی نیست زرتی صحبت هر چیزی میشه تاپ اسپید ۳۳۰کیلومتری ام سی ۱۲ کپی پیست میکنی
          مازراتی هیت نمیکنم
          مازراتی کواتروپورته قدیمیاش خیلی دوس دارم با مشکلاتی که داشت
          ولی هیت دادن به زد ار وانی که تو پیست سریعتر از سنا و sf90xx بوده تو درگ پا به پا اس اف۹۰ معمولی اومده جلو رقیبایی که هر کدومشون بالای ۵ برابر قیمتشونه

          موافقم 5
          مخالفم 2
        11. Nismo

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2002 ديدگاه)

          آقا مهدیار از شما بعید همچین حرفهایی. مازراتی همیشه جزو برندهای قابل احترام برای من بوده که واقعا دوستش داشتم اما mc20 یه شکست کامل بود.
          بحث شتاب شد. 0.6 اختلاف ثانیه کمه؟ همه میدونن که هرچی شتاب میاد پایین تر برای صدم ثانیه باید تلاش کرد. ماشینی که شتابش 2.0 ثانیه با ماشینی که شتابش 1.9 یه دنیا تفاوت دارن. چندتا ماشین داریم شتاب زیر 2 ؟ شاید به تعداد انگشتای دست. حد نهایی پرفورمنس هر ماشینی هم مشخصه 1000 اسب دیفرانسیل عقب 2.2 اگه یه نمونه دیگه پیدا کردی که 2.2 بزنه به منم نشون بده. این نشون دهنده‌ی‌ی هماهنگی کامل موتور و گیربکس
          سیستم تعلیق و لاستیک و سیستم های الکترونیکی هوشمند (لانچ کنترل) که شورلت اینکارو با LT7 کرده
          شما عملا سوار یک بوگاتی ویرونی با 1/4 قیمت.
          این یعنی شاهکار

          موافقم 7
          مخالفم 2
        12. ! i M α η δ υ α R

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2740 ديدگاه)

          عزیز دلم …

          شکست یا پیروزی ، بنا به هدف اولیه مشخص میشه …

          نمی دونم سرمایه گذاری و هدف گذاری اولیه مازراتی ، فروش چند دستگاه در سال بوده ؟

          اگه می دونستیم ، میتونستیم بگم شکست خورده یا نه …

          از این که بگذریم ، بحث ما اصلا سر ZR1 نبود …

          ZR1 ، فراتر از خوب بودنه و به زودی با تایم های پیستی که ازش بیرون میاد ، مشخص میشه که چه هیولایی ساخته جی ام …

          بحث ما یه چیز دیگه بود …

          شما یا متوجه حرف من نشدی ( من بد بیان کردم ) یا خیلی هوشمندانه داری بحث سر توان و شتاب صفر تا صد استینگ ری رو به ZR1 گره میزنی و بحث رو می بری روی ZR1 …

          مفهموم سوال من این بود که چه طور استینگ ری با 495 اسب ، میتونه شتاب 2.8 بزنه !!!

          وقتی در این دنیا ، برای شتاب 2.2 زدن به 1064 اسب آمریکایی یا 1000 اسب ایتالیایی نیاز هست ، این عدد 2.8 برای استینگ ری ، تبلیغه و نباید باورش کنی …

          آمار و ارقام کاتالوگ های تبلیغاتی رو نباید سند و ملاک قرار داد …

          خود MC20 بنا به ادعای مازراتی باید طبق کاتالوگ ، 2.9 بزنه ، اما با 630 اسب توان و 730 نیوتن متر تورک ، در عمل زیر 3.2 نزده ( در بهترین و رویایی ترین شرایط اختلاف از سطح دریا و با بهترین راننده و با خلوص نیت و راز و نیاز و استغاثه به درگاه احدیت ، شاید ، 3.1 بزنه ) …

          می خوام بگم همیشه در موتور اسپرت مثل هر حوزه ای در این جهان ، فیزیک کلاسیکه که حرف اول و آخر و میزنه …

          موافقم 1
          مخالفم 4
        13. ! i M α η δ υ α R

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2740 ديدگاه)

          Ad جان …

          ZR1 رو هیت ندادم …

          سر شوخی رو وا کردم ( نه با هر کسی از آمریکایی فن جماعت ، البته ) که فضا عوض بشه …

          توی 3 تا کامنت هم به دوستان گفتم …

          عجیبه هنوز ندیدی …

          اول به خودت مسلط باش …

          بعد یه نفس عمیق بکش …

          بعد به لیوان آب بخور …

          بعد هم اتمسفریک رو با القای اجباری مقایسه نکن …

          من در جواب علی ، از اتمسفریک گفتم و سال 2006 و اوت پوت مازراتی و کوروت …

          اما تو میای از کوروت توربوشارژ مسابقه ای 900 کیلوییه کلاس GTP میگی !!!

          کوروت سال 2006 با 505 اسب توان ، اتمسفریک بود ( تو به اشتباه بحث رو بردی سر مسابقه ای توربو شارژ 900 کیلویی )

          اول لایه های تعصب رو از جلوی چشمات کنار بزن …

          بعد که قدرت دید شفاف پیدا کردی کامنت ها رو دقیق بخون …

          موافقم 2
          مخالفم 3
        14. Nismo

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2002 ديدگاه)

          سنجیدن شتاب پارامترهای مختلفی داره
          یکی شتابی که کمپانی اعلام میکنه (حالت ایده‌آل)
          یکی شتابی که بدست میاد توسط مجلات
          یکی شتابی که راننده های عادی بدست میارن که بسته به شرایط میتونه بهتر یا بدتر از اون عدد باشه

          اکثراً هم شتاب رو به مایل میگیرن که خود همین مایل دوتا حالت داره:
          یکی 60-0 که میشه 96 کیلومتر
          یکی 62-0 که میشه 99 کیلومتر
          یعنی اگه بخوایم جزئی نگاه کنیم اینا هم اختلاف دارن

          اما ما پیش فرض رو روی 60 مایل در نظر میگیریم
          که کوروت استینگری تونسته در عرض 2.8 ثانیه به این سرعت برسه
          این تست هم در مجلات موتورترند و کارانددرایو انجام شده

          موافقم 2
          مخالفم 2
        15. AD

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (276 ديدگاه)

          (ثانیا ، سال 2006 که MC12 ورسیونه کورسا 755 اسب توان تولید میکرد ، قویترین کوروت Z06 ، فقط 505 اسب توان تولید میکرد …)
          این کامنت شماست.
          شروع کردید گفتید کورسا 755 اسبه گفتیم باشه مدل GTP مسابقه ای اوردیم که جفتشون قابل قیاس باشن چون جفتشون قانونی نیستن مسابقه ای ان
          بعد اومدید حرفو پیچوندید که کورسا نگفتم مدل GT1 گفتم . الانم دیدیم لگالش 630 اسب بیشتر نداشته 755 اسب زمانی میداده ک اسپک مسابقه ای روش بوده
          کوروت c5 سال 1999 باموتور LS1 مسابقه میداد 6 لیتر بود 570 اسب سر چرخ تولید میکرد سر میلنگ تا 600اسب میرفت

        16. ! i M α η δ υ α R

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2740 ديدگاه)

          AD عزیز …

          این هم کامنت شماست :

          [[[ شروع کردید گفتید کورسا 755 اسبه گفتیم باشه ، مدل GTP مسابقه ای اوردیم که جفتشون قابل قیاس باشن …. ]]]

          چه جوری اتمسفریک رو با توربوشارژ مقایسه میکنی ؟

          این که از اساس غیر منطقیه …

          اصلا GT1 رو ولش کن …

          نسخه MC20 معمولی در سال 2006 ، 630 اسب و به گفته خودت کوروت 570 اسب توان تولید میکرده …

          پس این بحث همینجا تموم میشه دیگه …

        17. AD

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (276 ديدگاه)

          اون موتور خیلی قدیمی تر از M144A V12 شیش لیتری مازراتیه کلا 3.4 لیتر بود
          کوروت c5 مسابقه ای درسته سال 1998با موتور6 لیتری LS7 سر چرخ 570 اسب بود میلنگ 610 اسب میداد
          سال 1999 سر برتری 8لیتری وایپر مجبور شدن 6 لیتر رو 7 لیتر کنن که گشتاور بتونه اون محدودیت اسب بخار کوروت بخاطر قوانین جبران کنه همونجور ک مهندس های موتور LS7 گفتن اگه محدودیت هوا موتور نبود اون موتور بیشتر از 800اسب تولید میکرد
          8 سال بعدش مازراتی تو مدل مسابقه با 6 لیتر قوانین ازاد تر 755 اسب گرفتن
          مازراتی شهری سال 2005 سر چرخ 580 اسب میگرفت خود موتور رو میلنگ 620 اسب بود
          The MC12 GT1 was powered by a 6.0-litre, V12, naturally aspirated engine, which, due to regulations, was fitted with a restrictor, resulting in the car producing an impressive 580 bhp
          هر دو ماشین جز بهترینای کلاس خودشون حساب میشن هیچ شکی توش نیس کهmc12 ماشین خیلی خوبی بوده
          اخر کلام . ماشین باز واقعی از همه ماشینای خوب لذت میبره

        18. ! i M α η δ υ α R

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2740 ديدگاه)

          AD جان …

          خیلی زیبا گفتی …

          ماشین باز واقعی از همه ماشینها ، لذت می بره …

          بعد از ظهری چک کردم و دیدم درست میگی GT1 755 اسبی ، رود لیگال نبوده و من اشتباه می کردم …

          از پیگیر بودنت و تبادل اطلاعات با شما دوست عزیز لذت بردم ..

          موفق باشی …

          موافقم 4
          مخالفم 2
    2. AD

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (276 ديدگاه)

      سید mc20 که ته خنده اس

      موافقم 11
      مخالفم 10
    3. JDM سابق

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1060 ديدگاه)

      یعنی توربو بزرگتر گذاشتن فقط 26 PSI گرفتن چیپ و سطح پایینه !!! حتماً باید تا خشتک بوست بگیرن ؟!!

      بخدا یه موقع هایی یه چیزایی تو این سایت میبینم میمونم چی بگم

      ??dafuq nigga

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2740 ديدگاه)

        استاد خودت چی فکر میکنی ؟

        سر شوخی رو باز کردم ، فضا عوض شه …

        😁😁😁

        توی پست درگ پورشه 911 GT3 RS و مرسدس AMG GT R ، نوشتم :

        [[[ اما اگه در طراحی موتور توربو ، حجم و تعداد سیلندر کافی و متناسب انتخاب بشه ، به یک توازنی می رسیم که اونجا دیگه میشه ( به خاطر حجم کافی ) علی رقم توربو بودن … ]]]

        اتفاقا ، برگ برنده ZR1 ، نه صرفا توربوهای خیلی بزرگش که قبلش ، انتخاب استادانه حجم 5.5 لیتریش هست که به اندازه و کافیه …

        این انتخاب حجم هوشمندانه در کنار معماری درست قرارگیری توربوها ، باعث میشه :

        هم به بوست بالای 30 PSI اصلا نیازی نباشه …

        هم لگ توربو از بین بره …

        قدرت و گشتاور اینستنت و کافی در دورهای پایین تر و زودتر در دسترس باشه …

        دوام هم بیشتر بشه …

        یعنی طراح با یه تیر ، حداقل 3 تا نشون زده ( غیر از مصرف وحشتناک که تا صدی 40 یا 45 قطعا بالا میره ) …

        در ضمن ، وقتی حجم انجینمون کم انتخاب شده ، چه اشکالی داره تا خشتک بوست بگیریم ؟

        تا زمانی که نترکیده ، هیچ مشکلی پیش نمیاد …

        😁😁😁

        موافقم 4
        مخالفم 3
      2. AD

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (276 ديدگاه)

        بعدشم اقای مازراتی خان اون ام سی۱۲ ورسیونه کورسا کلا۱۲ تا ازش ساخته شد استریت لگال نبود فقط داخل پیست قابلیت استفاده داشت
        یه فکری ب حال خودت بکن ک یه ماشین تولید محدود که مجوز تردد تو خیابون هم نداره با کوروت مقایسه کنی

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2740 ديدگاه)

          AD عزیز …

          این نمونه GT1 به تعداد 10 دستگاه ازش ساخته شده و مجوز تردد خیابانی هم داشته و دارد …

          ( این ورژن با اون نمونه ورسیونه کورسا که 12 عدد ازش ساخته شده ، فرق میکنه … )

          The 2006 Maserati MC12 GT1 was a highly successful race car, winning the 2005 FIA GT World Endurance Championship. It was developed from the MC12 road-going supercar, but with significant performance upgrades for track use.
          Key features of the MC12 GT1:
          Engine:
          A 6.0-liter, naturally aspirated V12 engine producing 755 horsepower. The engine was derived from the Ferrari Enzo, but was modified and tuned for racing.
          Chassis:
          A carbon fiber monocoque chassis with aluminum subframes, providing a light and strong base for the car.
          Transmission:
          A six-speed sequential gearbox, similar to the one used in the Enzo, but with different gear ratios.
          Suspension:
          A double wishbone suspension system, independent for each wheel, providing excellent handling and grip.
          Brakes:
          Four-wheel carbon-ceramic disc brakes, designed for high-performance stopping power.
          Weight:
          The MC12 GT1 weighed around 2,500 lbs, making it exceptionally lightweight for a powerful car.
          Performance:
          The car was capable of accelerating from 0 to 100 km/h (62 mph) in around 3.6 seconds.
          Aerodynamics :
          The MC12 GT1 featured extensive aerodynamic modifications, including a large rear wing and front splitter, to generate downforce and improve handling.
          The MC12 GT1 was a highly competitive and successful race car, demonstrating the capabilities of the Maserati brand in GT racing …

        2. AD

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (276 ديدگاه)

          مهیار عزیز مدل Corse توانایی تولید 750 داشت نه مدل GT1 استریت لگال
          The key difference between the GT1 and Corse versions was that the latter did not need to comply with any specific regulations. Maserati were therefore able to remove the otherwise mandatory air restrictors and, with 756bhp on tap, the Corse became easily the most powerful MC12 ever built. کامل توضیح داده شده که air restrictor محدود تری (موتور تنفس کمتری میکشه) نسبت به مدل GT1 داره
          مدل قانونی 620 اسبه

        3. ! i M α η δ υ α R

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2740 ديدگاه)

          داداش گلم …

          سه تا ورژن از MC12 تولید شده …

          اولی اش همین نسخه معمولیه که اشاره کردی و 630 اسب توان داره …

          ورژن دوم GT1 هست با 765Psi یا همون 756 اسب بخار که سه بار قهرمان دنیا شده و 10 تا ازش ساخته شده …

          نسخه سوم ورسیونه کورسا با همون 755 اسب توان هست که از روی GT1 و بعد از درخشش اون در مسابقات ، در تعداد 12 دستگاه و کلکسیونی ساخته شده و با قیمت 1.47 میلیون پوند ، خرید و فروش میشه …

        4. AD

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (276 ديدگاه)

          اسپک GT1 تو مسابقه 750 اسب داشته نه GT1 لیگالی که ساختن خودشون دارن میگن air restrictor کوچیک تری داره
          چجوری وقتی موتور GT1 شهری که هوا کمتری تنفس میکنه اندازه اسپک مسابقه ایش اسب بخار تولید میکنه؟
          3تا مدل ساختن
          GT1 Fia : که غیر قانونیه فقط برای مسابقات بوده
          Corse : همون اسپک GT1 مسابقه ایه ولی استریت لگال نیست برای مشتری ساخته شده
          Gt1 street-legal versions: ماشین کاملا با دوتا مدل بالایی یکیه جز air restrictor کوچیکتر که اندازه mc12 معمولی شهری اسب بخار داره بخاطر قوانین شهری

        5. AD

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (276 ديدگاه)

          کوروتGT1 جز سازنده های پرافتخار اون کلاسه 16 برد دارن وایپر هم 3 بار قهرمانیش رو گرفته
          مازراتی تیم خیلی خوبی داشت (ویتافون) در مجموع 19 برد کسب کرد که کوروت بعد ام سی12جز سازنده های پرافتخار اون کلاسه . کل تیمایی که کوروت تو GT1 باهاش ریس میدادن خیلی ساله بسته شده همیشه جز مدعی قهرمانی بودن . فراری هم تک و توک یکی دو سال مسابقه داد رفت .حتی جوری بود که 2010 تیم فونیکس کوروت بودجه کافی برای اوردن ماشین دوم نداشت سر همین امتیاز قهرمانی کامل از دست میده بین بقیه تیما تقسیم میشه. با زور ماشین اجاره ای مسابقه میدادن و مدعی قهرمانی هم بودن !
          Prior to the Nürburgring round, Phoenix Racing / Carsport informed the FIA that they were no longer able to enter the No. 14 Corvette due to the car being returned to its private owner. Phoenix’s inability to enter two cars for the remainder of the season led race stewards to deem the team to be in violation of GT1 regulations. This required the team to forfeit all points earned over the course of the season, and team points from the Nürburgring round onward would also be redistributed to other competitors finishing behind the remaining Phoenix entry.[67] Prior to the San Luis finale, Mad-Croc also failed to maintain a two-car entry and forfeited their Teams’ Championship points

        6. AD

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (276 ديدگاه)

          شرکتی که موتورای جنرال موتورز میکرد (katech) موتور LS7R که مهندس GM راجر آلن کوروت مسئول طراحی موتور سی6 بود ساخته بودن گفته بود اگه محدودیت air restrictors ( همون مشکلی که مازراتی سر تولید mc12 استریت لگالش داشت) رو نداشت موتور 7لیتری LS7 تنفس طبیعی قابلیت تولید بالای 800 اسب بخار رو داشت
          The carbon fiber airbox used two large plenums that contained filters and took air in from a pair of K&N cone shaped air filters that were located ahead of the air restrictors. Due to the restrictors the LS7.R ran out of air at about 5,400 RPM, where it produced its peak power of 590 hp, however the impressive torque figure of 640 lb ft came in at 4,400 RPM. Without the restrictors, the LS7.R has a rev limit of 8,000 RPM and Katech estimate the power would exceed 800 hp.

        7. ! i M α η δ υ α R

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2740 ديدگاه)

          داداش کسی منکر گذشته درخشان کوروت ریسینگ نیست …

          به اندازه خودش ، متناسب با بودجه ای که GM در اختیارش میگذاشته افتخارات زیادی کسب کرده …

          اما اگه بخوایم توی بحث به اما و اگر و ای کاش ، استناد کنیم ، من هم میتونم بگم اگه آلفیری مازراتی در 44 سالگی از دنیا نمی رفت ، مازراتی فروخته نمی شد و اگه فروخته نمی شد ، امروز جای فراری رو در موتور اسپرت گرفته بود …

          (در نظر داشته باش که انزو فراری برای پایان دادن به سلطه چند ساله مازراتی در مسابقات ، برند فراری رو تاسیس کرد و آرزوش این بود مازراتی رو به زیر بکشه و به جای اون ، قویترین و اولین برند مسابقه ای ایتالیایی در دنیا بشه )

          موافقم 1
          مخالفم 2
    4. Vette

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (557 ديدگاه)

      مازراتی جون . همچی بوست توربو نیست

      شورولت فشار کمتری رو انجین و توربو های این ماشین گذاشته نسبت به بقیه

      چون کوروت رو میرونن و گاز میدن و میرن پیست
      ماشین ویترینی نیست
      باهاش وحشیانه رفتار میشه

      پس به همین خاطر یه انجین قابل اطمینان واسش باید بسازن

      موافقم 10
      مخالفم 8
    5. yektachafi

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (195 ديدگاه)

      ترول تروله
      حتی اگه اطلاعاتش مثل شما زیاد باشه
      فعلا که شما طرفدار کمپانی هستی که از عمر آخرین ماشینش ۱۰ سال میگذره
      چرا خیلی عادی نمیشینین لذت ببرین از کوروت؟
      خیلی فشار داره؟
      مازراتی شاید ۲۰ سال پیش تو ایران طرفدار داشت
      الان به هرکس بگی مازراتی یه لبخند ژکوند تحویلت میده😂

      موافقم 14
      مخالفم 9
      1. Taha Ayoobi

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6766 ديدگاه)

        مهدیار جان شما چرا

        موافقم 6
        مخالفم 4
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2740 ديدگاه)

          طاها جان …

          سر شوخی رو باز کردم بلکه یکم فضا عوض بشه …

          و گرنه مقایسه MC20 و ZR1 ، از اساس ، منطقی نیست و جنبه فانش بیشتره …

          فضا خیلی Dead شده بود …

          توی ریپلای به علی کامل توضیح دادم …

          تو منو نمی شناسی ؟

          همیشه سعی کردم بسته به دانش و بضاعتم ، طرف حق و حقیقت وایسم …

          اگه یه جا از مارمن دفاع میکنم و میگم کادیلاک به مارمن خیانت کرده و تکنولوژی رو دزدیده و اولین 16 سیلندر تولید سری نیست ، چون طبق تاریخ حقیقی ( نه واقعی ) ، حقیقت اینه …

          این جا هم میگم ZR1 ، هیولاست و قطعا تایم پیست خوبی می زنه و بچه غولیه واسه خودش …

          مشخصه …

          کورمادرزاد هم باشه کسی ، از صدای دورموتور پر کردنش می فهمه ، که ZR1 , مانستریه برا خودش …

          به دوستمون سوشیانت هم که قبلا گفتم ، انجین ZR1 انجین خوبیه …

          کامنتش هم موجوده …

          راستی خوندی کامنتی که واست نوشتم از نگه داری باکستر یا نه ؟

          موافقم 2
          مخالفم 5
        2. Taha Ayoobi

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6766 ديدگاه)

          بله درسته،
          فک کنم من از بقیه یذره بیشتر بشناسم شمارو.

          در مورد اون کامنت هم، همش به خاطر اون میومدم پدال، ولی تا میومدم یادم می‌رفت و درگیر بقیه پست ها میشدم.
          شاید سه دفعه این اتفاق افتاد تا اینکه الان دیگه رفتم خوندمش،
          واقعا شرمنده دیر خوندمش، منتظر گذاشتن خیلی بده.
          واقعا توضیحات عالی ای بود استفاده کردم، خودم که قصد خرید نداشتم ولی اگر هم می‌داشتم دیگه عمرا سمتش میرفتم😂
          یکی از دوستام(دوست که نمیشه گفت، به واسطه یه نفر دیگه میبینمش) هر وقت یه پولی دستش میاد جوگیر میشه از نوع حاد.
          چند وقت پیش ها بهم می‌گفت می‌خوام پورشه باکستر بخرم(توجه کنید که الان X22 پرو داره).
          خندیدم بهش گفتم خرج هاش پاره ات میکنه، جدای از اینکه ارجاع داد نواحی تحتانی، من خرج ها و مشکلات دقیقش برام سوال شد برا همون پرسیدم، خیلی دوست دارم بخره ببینم چی میشه😂
          در حالی ارجاع میده به اون نواحی که بعضی وقت ها چون پول بنزین X22 شو نداره با تاکسی میاد😂😂😂😂

          موافقم 5
          مخالفم 1
        3. ! i M α η δ υ α R

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2740 ديدگاه)

          طاها جان …

          رفیقت یه چیزی گفته …

          اگه یه بار ، سی ، چهل تومن ، پول روغن و فیلترجات اورجینال و دستمزد بده ، آلمانی داشتن و با پوست و گوشت و استخونش درک میکنه …

          موافقم 1
          مخالفم 2
        4. Taha Ayoobi

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6766 ديدگاه)

          👌👍

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. ! i M α η δ υ α R

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2740 ديدگاه)

        yektachafi …

        اگه گفتن از حقیقت تاریک پشت پرده تاریخ برندها …

        یا گفتن از نسبت توان به لیتر و اعداد و ارقام و رکوردها ، ترول بودنه ، من ترول …

        همین که نوجونی مثل تو به من بگه ترول ، مشخصه چه خبره …

        موافقم 6
        مخالفم 6
        1. yektachafi

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (195 ديدگاه)

          خیلی ساده‌اس زیر پستی که علاقه نداری کامنت نزاری
          تا اینکه اینجوری تشویش درست کنی
          این نشون میده شما هم اگر نوجوون نباشی صرفا سنت رفته بالا
          اونم دست آدم نیست زمان خودش میگذره

          موافقم 6
          مخالفم 5
      3. ! i M α η δ υ α R

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2740 ديدگاه)

        پسر خوب …

        اگه تشویشی درست کردم ، خودش نشون میده که از روبرو شدن با حقیقت ، برآشفته شدین و چرتتون پاره شده که این خودش اولین قدم برای درک کردن و روشن شدنه …

        و گرنه یک عمر در توهمات تاریک ذهن خودتون هی ماشاءالله ماشاءالله می کنین و خیال میکنین خبریه …

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. Cadillac-V

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (549 ديدگاه)

          اونوقت وقتی علی آقا میگه ماشاالله ناراحت میشین همه میدونین چرا؟

          چون نمی‌خواین با حقیقت مهندسی برتر آمریکایی روبرو بشین و ناراحت میشین

          اما به زودی همتون متوجه میشین، همین چند روز پیش دیدیم پدال و سایت معتبر کارباز اعلام کردن که اولین ۱۶ سیلندر رو کادیلاک ساخته
          پیروزم که دیدیم کورورت چطوری فراری و لامبورگینی رو…

          موافقم 5
          مخالفم 5
    6. Cadillac-V

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (549 ديدگاه)

      https://www.pedal.ir/maserati/maserati-in-the-red/
      بجا این حرفا بشین یه فکری به حال مازراتی بکن که تا چند وقت دیگه در کارخونش بسته میشه به دلیل فروش و بازاریابی داغونش

      اینم می‌ره برا چینیا، مث بقیشون، به زودی…

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2740 ديدگاه)

        ثروت خاندان آنیلی مالک فیات ( سهام دار اصلی استلانتیس ) در سال 2012 ، بیش از 60 میلیارد دلار در سال بوده ، یعنی بیش از 3 برابر درامد نفتی کشور ایران …

        ثروتشون تا روز قیامت هم تموم نمیشه …

        به فرض محال ، هر وقت مازراتی تعطیل شد ، میره کنار پونتیاک و وایپر و پلیموث و کرایسلر …

        اینا رو ولش کن …

        روضه و ختم صلوات گرفتی یا نه ؟

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. Cadillac-V

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (549 ديدگاه)

          پونتیاک بخواطر دوتا بحران بزرگ نفتی و اقتصادی آمریکا تعطیل شد. خریدار داشتن ولی مجبور بودن تعطیل بشن و در اوج خداحافظی کردن
          کرایسلرم که هنوز هست کافیه بری تو سایت رسمیش محصولاتشو ببینی
          وایپرم خودروعه ربطی به این بحث ندارع ولی بدون که تا یکی دو سال دیگه میاد اونم با V12

          ولی مازراتی چی؟ مجبور به تعطیلی نیست، چون خریدار ندارع و هیچ کسی ازش چیزی نمیخره داره در کارخونش بسته میشه😂
          شما باید یه روضه بگیری برا مازراتی چون هم پونتیاک داره احیا میشه هم وایپر داره میاد کرایسلرم هنوز زندست
          حلوا مازراتی رو درست کردین برا ماهم بیارین😂

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2740 ديدگاه)

          عزیز دلم …

          اولا ، با بروز بحران نفتی در ایالات متحده ، مردم در آمریکا به خودروهای کوچک و کم مصرف ژاپنی روی آوردن و در نتیجه نبود مشتری ، امثال پونتیاک ، ریق رحمت رو سرکشیدند …

          بیشتر مطالعه کن …

          ثانیا ، هر وقت حلوای سفره ابوالفضلی که واسه 16 و 8 سیلندر کادیلاک انداختی رو برای ما آوردی …

          چشم …

          من هم اگه مازرو تعطیل شد ، روضه میگیرم و حلواش رو نفر اول برای شما میارم …

          👌👌👌

          موافقم 4
          مخالفم 7
        3. Cadillac-V

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (549 ديدگاه)

          شما خیلی بیشتر از من باید مطالعه کنی…
          چون
          موتور ۸ و ۱۶ سیلندر رو هم پدال گفت مخترعش کادیلاک بوده هم سایت معتبر و جهانی کارباز

          و تنها کسی که تو این دنیا این حقیقت رو قبول نداره یه اروپایی فن تعصبی مثل شماست
          https://carbuzz.com/when-more-cylinders-are-better-v16-engine-by-four-auto-giants/
          https://www.pedal.ir/gm/general-motors-inventions/
          https://www.pedal.ir/bmw/cars-v16-engine/

          اینها رو مطالعه کن تا بفهمی مخترع موتور ۸ و ۱۶ سیلندر کادیلاک بوده
          بازم میگم، کسی که اینا رو قبول نداره متعصبه

  15. علی

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    الان مصرف سوختش توی حالت ریسیگ و در حالت رکورد زنی چقدره . تو متن گفته برای طی 80 کیلومتر 70 لیتر بنزین مصرف کرده.
    کسی میدونه جریان چیه ؟

    موافقم 2
    مخالفم 6
  16. yektachafi

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (195 ديدگاه)

    ویدیوشو ببینید قطعا تعجب میکنین
    تو هیچ سرعتی حتی شروع از حرکت جیغ لاستیک نداره!
    انگار داره تموم قدرتشو به زمین انتقال میده
    این خودش شرط بزرگیه که تونسته ماشینای خفنی رو کنار بزنه
    به نظر من با ارزش ترین سوپر اسپرتی که تو جهان هست رو تولید کردن
    هرچیزی در حد نهایی خودشه
    جالبم اینجاست که هر دفعه کوروت جدید معرفی میشه همه میگن از قبلی بهتره
    و این نشون دهنده سیر تکاملی این هیولای خوفناکه
    من که به شدت عاشقشم

    موافقم 13
    مخالفم 9
    1. Taha Ayoobi

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6766 ديدگاه)

      کوروت های قبلی اون هندلینگ لش آمریکایی رو با خودشون داشتن، توی این نسل کوروت نشون داد که اگر قرار باشه رو مدل دیگه خودشو نشون بده، کارشو عالی بلده.

      موافقم 3
      مخالفم 4
  17. Iman 007

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (208 ديدگاه)

    🔥🔥🔥

    موافقم 4
    مخالفم 4
  18. O

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    سه تا ماشین هستن که حتی متعصب های دنیای خودرو به این ها احترام می‌زارن ( البته تا جایی که من دیدم )

    بی ام وی e46 ( برای همه چیزش)

    بنز sl w198 (برای زیبایی)

    و کوروت zr1 ( پکیج عالی نسبت به قیمت )

    موافقم 10
    مخالفم 6
    1. BlackWing

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1547 ديدگاه)

      همه بجز یه سری از NPC های کامنت گذار این سایت

      موافقم 8
      مخالفم 7
  19. Ali Supercharge‌ (ممممد سابق)

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (94 ديدگاه)

    مقاله زومیت 🔥
    مقاله پدال🔥🔥🔥

    موافقم 8
    مخالفم 5
  20. OM.01

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (687 ديدگاه)

    اگه فراری SF90 رو جنرال موتورز تولید کنه قیمتش میاد دوربر 250 هزار دلار و اگه چانگان تولید کنه میاد دوربر 150 هزار دلار! و برعکس کوروت C8 ZR1 رو بدیم چانگان میاد دوربر 150 هزار دلار و بدیم به فراری میاد دوربر 600 هزار دلار(منظورم فروختن لایسنس حق تولید هست از صفرتا صد توسط اون شرکت) ببریم چین کارخونه بزنیم که خیلی کمتر هست ببریم موناکو کارخونه بزنیم ماشالله قیمت!

    اما چرا؟ پاسخش تو تحقیق در عملیات برنامه ریزی خطی برای یافتن تهیه کنندگان قطعات و هزینه های لجستیک هست و جدا از اون استفاده از قطعات مشترک در C8 پایه به طرز قابل توجهی هزینه رو کم میکنه کوروت اضافه وزن نسبت مک‌لارن فراری داره و درواقع فراری مک‌لارن فارق از برند فشار سنگینی روی قیمت بالاترشون داره مهمترین دلیل گرون بودنشون وزن پایین هست هزینه سبک کردن یک خودرو 2 برابر بیشتر از قوی تر کردن موتورش هست
    تو بحث برنامه ریزی تولید و اتوماسیون در تولید جنرال موتورز از فراری جلوتر هست و سرعت تولید بالاتره مجموعا
    فراری شخصی سازی و کاستوم خیلی زیاد داره همین شخصی سازی خودش لاین جدا میخواد و خودش به هزینه می افزایه…

    مک‌لارن 765LT یا فراری SF90 استراداله فرقی نمیکنه هردو جزو سلاطین هستن هرچند برای 5 سال پیش هستن. کوروت C8 ZR1 هم جزو سلاطین محسوب میشه حالا بهتر یا بدتر دیگه میمونه به انصاف شما…

    نمیدونم چرا کار من با آستون مارتین ونکویش مدل 2016 و 2015 هم راه می افته (با کارکرد 20 هزار کیلومتر و قیمت 130 هزار دلار)

    ولی فارق از هرچی لانچ کنترل این ماشین انصافا یه لیگ دیگه هست ترکیب هماهنگی بی‌نظیر موتور گیربکس و اون ویست گیت برقی برای بوست توربو و لاستیک خوب و سیستم لانچ واقعا شاهکاره!

    موافقم 10
    مخالفم 8
  21. Scuderia Ferrari

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4154 ديدگاه)

    یکی از بهترین سیستم های “لانچ کنترل” تاریخ رو داره
    مدیریت اون اسب بخار و گشتاور در شروع حرکت یه سوپر اسپرت RWD کاری استادانه و ماهرانه بوده

    موافقم 18
    مخالفم 2
  22. Amir Machine

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1378 ديدگاه)

    صرف نظر از مزخرفات و چرت و پرت‌هایی که این چند روز توی کامنت‌های مطالب کوروت چه از طرف به اصطلاح آمریکایی فن‌ها و چه طرف مقابل که ادعاهاشون گوش فلک رو کر کرده زده شد و هیچکدومش حتی ارزش نگاه کردن هم نداره چه برسه به خوندن…

    واقعاً ZR1 جدید یه شاهکاره، کنترل اون حجم عظیم قدرت فقط روی چرخ‌های عقب شاهکاره، تو درگ هاگرتی دیدیم C7 با 755 اسب چقدر هرز گردی داشت ولی C8 با بیش از 1000 اسب از تمام قدرتش استفاده میکنه
    پتانسیل موتور LT7 هم فوق‌العادس، هرچند ساختار هات وی نداره ولی طبق بررسی‌ها اصلاً تاخیری نشون نداده، با اینکه C7 رو خیلی دوست داشتم ولی هم توی Z06 و هم ZR1 مشکلات زیادی داشت که هیچکدوم توی C8 نیستن، بعد از عملکرد ناامیدکننده موستانگ GTD و گند چارجر برقی، واقعاً ZR1 حالم رو جا آورد!
    همه اینا یعنی یه رقابت جذاب بین ZR1، روئلتو، جانشین SF90، تمراریو و حتی والهالا به دور از مزخرفاتی که اینجا رد و بدل میشه

    موافقم 20
    مخالفم 6
    1. Taha Ayoobi

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6766 ديدگاه)

      این کوروت کاری کرده که هرکسی بخواد تیکه بندازه یا از همون مزخرفات بگه، فقط خودشو کوچیک کرده(به جز ترول ها که کوچیک هستن).
      اگه هرکسی تعصبو بذاره کنار میبینن با یه شاهکار طرفه که اصلا میمونی توش.

      موافقم 6
      مخالفم 4
  23. AMBarzegar

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام
    راستیش من طرفدار خودرو های اروپایی مخصوصا آلمانی و ایتالیایی هستم
    از ماشین های آمریکایی کلاسیک هاشون رو بیشتر دوست دارم
    اما کوروت واقعا به دلم نشسته واقعا دلبریه برا خودش
    اگه پولشو داشته باشم یه لحضه هم دریغ نمیکنم
    موفق باشین

    موافقم 3
    مخالفم 3
  24. amirboss

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1145 ديدگاه)

    «اما احتمالاً موستانگ GTD با قیمت بیش از ۳۰۰ هزار دلار را حسابی شرمنده خواهد کرد.»

    خیلیا رو شرمنده می‌کنه داداش.
    اگه بخوای اسم ببری یه طومار میشه.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  25. Taha Ayoobi

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6766 ديدگاه)

    اوووف
    هرچی از این بگیم کم گفتیم
    طراحیش رعب و وحشت میندازه به جونت
    مخ آدم سوت می‌کشه که چجوری این قدرتو انتقال میده لامصب
    از این ماشین حالا حالا ها باید بشنویم

    موافقم 5
    مخالفم 3
  26. Taha Ayoobi

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6766 ديدگاه)

    لعنتی خبر های کوروت که میاد تا چهار ها خبر قبل و بعد خودشو می‌بره تو حاشیه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  27. Cadillac-V

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (549 ديدگاه)

    تنها مهندسی برتر آمریکایی هست که می‌تونه این حجم عظیم از اسب بخار و گشتاور رو فقط روی چرخای عقب کنترل کنه اینم به این تمیزی!! و واقعا به تمام معنا و مفهوم شاهکار به تمام معناست این کوروت ZR1
    ماشاالله به شورولت با بیش از ۱۱۴ سال قدمت، مخترع اولین SUVشاسی بلند در دنیا. خوشحالمون کرد

    موافقم 5
    مخالفم 5
  28. Boss 429

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را
    تا دگر مادر GM چو تو فرزند بزاید

    موافقم 7
    مخالفم 1
  29. Cadillac-V

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (549 ديدگاه)

    فقط خدا میدونه که اگه جنرال موتور به اون دوتا بحران بزرگ برخورد نمی‌کرد چه غولی میشد تو صنعت خودروسازی…
    همین الانش با وجود عبور از این دوتا بحران بزرگ داره رقباشو که حتی یه بحرانم تجربه نکردن از میدون به در می‌کنه…

    با اسکالیدV پادشاه مطلق شاسی بلندهای لوکسه
    با CT5-V Blackwing پادشاه مطلق سوپرسدان هاشده
    الآنم با کوروت ZR1 پادشاه مطلق سوپر‌اسپرت ها شده

    حالا دیگه ورق برگشته، حالا زمان تعرفه های بزرگ ترامپ و حمله خودروساز های چینی به بعضی از کشورا فرا رسیده، به زودی خیلی از شرکتهای اون کشورا یا کارخونشون بسته میشه یا چینی میشه… البته چندتاشونم تا الان شده…

    موافقم 4
    مخالفم 3
  30. H.Javiera

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرم اسم دوم کوروت باید هیولا باشه با همچین پرفورمنسی

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا