شرکت آواتر از فرصت برگزاری نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ برای رونمایی از نسخه ارتقا یافته آواتر ۱۱ با قیمت حدود ۴۲ هزار دلار استفاده کرده است.
این شاسیبلند جدیدترین نسخه از آواتر ۱۱ به شمار میرود و در ۴ نسخه عرضه خواهد شد. قیمت ارزانترین مدل از حدود ۴۲ هزار دلار شروع شده و به حدود ۵۴ هزار دلار میرسد. البته چینیها از اعمال تغییرات اساسی در این خودرو خودداری کرده و تنها روی ارائه تجهیزات لوکس و سطح بالا تمرکز کردهاند.
همانند آواتر ۱۲ که چندی پیش خبر رونمایی از آن در پدال منتشر شد، آواتر ۱۱ با رنگ طلایی فلورسنت ویژهای در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد. این رنگ از رنگریزه هایی با قابلیت تغییر رنگ استفاده میکند و توانایی جذب طولموجهای خاصی از نور را دارد که نتیجه آن تغییر رنگ خودرو از زوایای مختلف خواهد بود. آواتر ۱۱ بر پایه پلتفرم EP1 شکل گرفته و بسته به مدل انتخابی از یک یا دو موتور برقی با شعاع حرکتی ۵۸۰ تا ۷۳۰ کیلومتر بهره میبرد. قوای محرکه درایو وان هواوی در حالت تک و دو موتوره به ترتیب ۳۰۸ تا ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ تا ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور را ارائه میکنند. این خودرو میتواند در عرض ۳.۹ تا ۶.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. خریداران همچنان امکان انتخاب باتری ۹۰ یا ۱۱۶ کیلووات ساعتی با توانایی شارژ سریع ۷۵۰ ولتی را دارند.
در کابین آواتر ۱۱ طرح رنگی بنفش و سفید خودنمایی میکند. تریم طلایی نیز با همان رنگ بدنه هماهنگی بالایی دارد. نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی شاسیبلند بهروز شده آواتر از عملکرد جداسازی نمایشگر سود میبرد و اطلاعاتی همچون ناوبری و بازیهای ویدئویی را در دسترس کاربران قرار میدهد. امکان استفاده از دستورات صوتی برای کنترل برخی ویژگیها نیز وجود دارد. در جلوی چشمان راننده نیز پشت آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی قرار دارد.
تمامی نسخههای جدید آواتر ۱۱ به سیستم صوتی مریدیان با ۲۵ بلندگو مجهز هستند. این خودرو همچنین برای اولین بار از آمپلیفایر PA3 DSP با قدرت خروجی ۲۰۱۶ وات سود میبرد. یکی از انتقادات وارده به این خودرو صندلیهای سفتی بود که در درازمدت باعث ناراحتی سرنشینان میشدند و به همین خاطر آواتر ۱۱ مدل ۲۰۲۴ از صندلیهای چرمی نرمتر سود میبرد. همه مدلهای این خودرو دارای صندلیهای جلوی جاذبه صفر هستند درحالیکه صندلیهای عقب نیز به گرمکن و سردکن مجهز شدهاند.
به لیست تجهیزات آواتر ۱۱ مدل ۲۰۲۴ باید سیستم پیشگیری از برخورد را اضافه کرد. سیستم جلوگیری از برخورد با موانع جانبی نیز پوشش گستردهتری را برای پایش اطراف خودرو فراهم میکند که نتیجه کلی این سیستمها ارائه تجربه سواری ایمنتری خواهد بود. این سیستم در سرعت ۳۰ تا ۱۳۰ کیلومتر در ساعت کار میکند و با تشخیص مانع در کنارههای خودرو با تصحیح مسیر حرکت به جلوگیری از برخورد با آن کمک خواهد کرد. در پایان باید گفت شرکت آواتر توسط چانگان و نیو تأسیس شد و مدیر طراحی آن نیز آقای نادر فقیه زاده است. البته شرکت نیو در ادامه راه از همکاری با چانگان منصرف شد و جای خود را به CATL دارد، شرکتی که هماکنون ۱۷ درصد سهام آواتر را در اختیار دارد. ۴۰ درصد از سهام به چانگان اختصاص داشته و شرکت هواوی نیز سیستمهای الکترونیکی آن را تأمین میکند. سبد محصولات این شرکت فعلاً شامل شاسیبلند آواتر ۱۱ و سدان آواتر ۱۲ است.
HR3
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳همه ی اجزای طراحیش عالیه به جز طراحی پنجره ی عقب که مطلقاً فاجعه است
ممد ژانگولر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳من شخصا عاشق این برند چینیم . واقعا جای بحث نذاشته . همه چی کامل. امیدوارم بیاد ایران با قیمت پایین و مناسب بفروشن . کیفیت و تکنولوژی ازش میچکه .بی نظیره . چین از دوسال دیگه قیمتاش بالا میره و واحد پولش نزدیک دلار میشه . دوباره همه چی رقابتی میشه .فعلا تا میتونه میخشو با واحد پولش که یک سوم دلاره میکوبه .جا بیوفته قوانین عوض میشه .فعلا تا میتونه میتازونه .
Mercedes
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳این ؟ وارد ایران بشه؟
احتمال واردات میباخ بیشتره بنظرم😂
ممد ژانگولر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳داداش مرسدس چه اشکالی داره بیاد .وقتی لندکروز برای خودشون میارن با اون قیمت اینکه مال چینه دیگه راحته
Mercedes
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳شبیه اون زیربرند ولوو شده اگر اشتباه نکنم
اسمشو یادم نیست
ولی اونم عقبش شبیه یان بود
البته اون کلا شیشه عقب نداشت 😂
ولی خودم شخصا خوشم میاد از اینجور طراحی ها
چون قرار نیست یه ماشین خیلی رایج باشه و هرکسی بخره و مطابق سلیقه همه نیستن اینجور ماشینا
ولی واسه کسایی که دنبال چیزای خاص و عجیب غریب هستن ، مثل خود من ، خیلی جذابه و واقعا خوشم میاد از این جور خلاقیت ها و سنت شکنی ها
در نهایت اینم بگم که همین ماشین یه لوگو بنز اگر روش بود بالای ۲۰۰ هزار تا قیمت میخورد
نمیدونم
از یه طرف دم چین گرم که چنین چیزای فوقالعاده ای رو با این قیمت های مفت میسازه ، واقعا دمش گرم
از یه طرف دلم به حال المانی ها و اروپایی ها و … هم میسوزه
اخه یکم نامردیه خب ، چین منابع داره ، وسیعه ، نیروی کار ارزون و زیاد داره و … درسته زیرساخت های بهتر و تکنولوژی بالاترش هم تاثیر گذاره رو ساخت خودروهای برقی با کیفیت ارزون قیمت ، ولی خب نیروی کار و منابع و … خیلی بازی رو ناعادلانه میکنه
اروپایی ها گناه دارن خب بخوان چنین چیزی بسازن حتی اگه پول برند هم نگیرن باز قیمت تموم شده +۱۰۰ هزار تا در میاد
زیزیگولو
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳کدوم مدل آواتر بود که شیشه عقب نداشت؟؟
Mercedes
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اواتر نبود پولستار بود الان اسمشو ادم اومد
زیربرند لوکس ولوو
طراحیش خیلی شبیه اینه (یا این شبیه اون باز پا…چه نگیرین منظورم چیز دیگست فرقی نداره کدوم شبیه کدومه) ولی اون کلا شیشه عقب نداره
زیزیگولو
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳سپاس👌👌👌
Mr. gt c
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ی دوره ای ماشین حرمت داشت
سجاد
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳یعنی واقعا این مدل طراحی اینقدر خواهان پیدا کرده که همه ی خودروسازها از شرق تا غرب عالم از چینی ها تا ایرانخودرو تا اروپا و آمریکا باید دقیقا عین هم از روش کپی کنن؟
یعنی هر ایده ی دیگه ای بجز این چیزایی که ما داریم توی این چند روز میبینیم شکست میخوره؟
تا چند سال دیگه باید ی برچسبی چیزی رو ماشینت بچسبونی که تو خیابون گمش نکنی اینقدر که همه عین هم شدن
Mercedes
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳چرا نمیپذیری که طراحی های زیبایی هستن؟
آینده نگر هستن و نماد رشد و پیشرفت علم
اتفاقا اصلا درک نمیکنم شمارو
خب خیلی قشنگه که
بس پیست اینهمه سال بیش از ۱۰۰ سال طراحی ها کلاسیک و سنتی بود
الان طراحی ها باید اینده نگر بشه دیگه
KAIZEN
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳گرونه
علی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳این برند زیر نظر بنز و بی وای دی ساخته میشه ؟ درسته ؟ داخل اتاق رگه هایی از بنز داره