خودروهای چینی

آواتر 11 با پیشرانه 578 اسبی و برد 680 کیلومتری راهی بازار چین شد

حدود ده ماه پس از معرفی آواتر ۱۱ جدید، این خودرو راهی بازار چین شد. طراحی آواتر ۱۱ توسط نادر فقیه زاده مشهور انجام شده و تولید آن حاصل جوینت ونچر چانگان، شرکت سازنده باتری‌های لیتیوم-یون CATL و هواوی است. این خودرو از پلتفرم EP1 استفاده می کند و طول/عرض/ارتفاع آن به ۴۸۸۰/۱۹۷۰/۱۶۰۱ و فاصله بین محوری‌اش به ۲۹۷۵ میلی‌متر می‌رسد.

به گزارش carscoops، یک جفت پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۵۷۸ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متر آواتر ۱۱ را به جلو می‌رانند. این پیشرانه‌ها توسط هواوی توسعه یافته‌اند و نمونه نصب شده در اکسل جلو قدرت ۲۶۵ اسبی و پیشرانه موجود در عقب قدرت ۳۱۳ اسبی دارد. این پیشرانه‌ها با یک باتری ۹۰.۳۸ کیلووات ساعتی در نسخه استاندارد و مجموعه باتری ۱۱۶.۷۹ کیلووات ساعتی در نسخه پرچم‌دار همکاری می‌کنند.

آواتر می‌گوید این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹۸ ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعتش هم به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. شعاع حرکتی مدل‌های دارای باتری ۹۰.۳۸ کیلووات ساعت برابر با ۵۵۵ کیلومتر خواهد بود درحالی‌که مدل‌های مجهز به باتری بزرگ‌تر می‌توانند مسافت ۶۸۰ کیلومتری را طی کنند. کار نیوز چاینا اظهار می‌دارد آواتر ۱۱ شاسی‌بلند از شارژر ۲۴۰ کیلوواتی می‌تواند استفاده کند و بنابراین در عرض ۱۰ دقیقه می‌توان شعاع حرکتی ۲۰۰ کیلومتری را به دست آورد.

این شاسی‌بلند چینی تکنولوژی‌های احساس‌برانگیز دیگری هم دارد. برای مثال آواتر ۱۱ از سیستم رانندگی هوشمند و پیچیده‌ای سود می‌برد که شامل ۳۴ حسگر مختلف، ۳ لیدار و… بوده باعث سواری نیمه خودران در بزرگراه‌ها و جاده‌های کوچک‌تر می‌شود. از جمله ویژگی‌های این سیستم می‌توان به دستیار تغییر لاین حرکتی، تشخیص علائم ترافیکی و تشخیص عابران پیاده اشاره کرد.

خریداران می‌توانند آواتر ۱۱ را به‌صورت چهار یا پنج‌نفره سفارش دهند. هر دو خودرو از داشبوردی سود می‌برند که پذیرای پشت آمپرهای دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی و نمایشگر سمت سرنشین ۱۰.۲۵ اینچی شده است. همگی این نمایشگرها از نرم‌افزار هواوی استفاده می‌کنند. همچنین دو جایگاه شارژ بی‌سیم و سیستم صوتی با ۱۴ بلندگو وجود دارند که با سیستم حذف صداهای مزاحم و بهبود صدای فعال همراه می‌شوند. سرنشینان ردیف دوم مدل پنج‌نفره شاهد ورودی‌های هوای سیستم تهویه مطبوع خواهند بود. مدل چهارنفره لوکس‌تر بوده و دو صندلی کاپیتانی آن توسط کنسول بزرگی از یکدیگر جدا شده‌اند. قیمت آواتر ۱۱ از معادل ۵۱۸۰۰ دلار شروع می‌شود و به ۵۴۷۸۵ دلار برای تریم لوکس‌تر می‌رسد. نسخه مجهز به باتری ۱۱۶.۷۸ کیلووات ساعتی قیمت پایه ۶۰۷۰۰ دلاری دارد. نهایتاً باید گفت آواتر ۰۱۱ MMW که چند ماه پیش معرفی شده بود به عنوان لوکس‌ترین مدل قیمت ۸۸۸۶۵ دلاری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    جای حرف و حدیثی باقی می مونه آیا؟؟

    موافقم 50
    مخالفم 3
    1. new reventon

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (394 ديدگاه)

      نه واقعا
      چینیا اومدن جلو این سری، بدم اومدن!
      یه روزی گفتم ماشین چینی آرزوی 96 درصد ایرانیا
      بعد یه عده اومدن گفتن آرزوها خودتو به بقیه تعمیم نده

      موافقم 38
      مخالفم 1
    2. ali+a

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (775 ديدگاه)

      واقعا طراحی هماهنگ و زیبایی داره. خوشم اومد و احسنت به فقیه زاده. و بیشتر ناراحت میشم که خودروسازی مملکتی که 70.80 ساله اسم خودروسازی رو داره. لنگ در هواست هنوز. و شرکت چینی با 4 سال تاسیس چنین ماشینی تولید کنه…

      موافقم 9
      مخالفم 1
    3. ایران

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      این آقا نادر چین چه کار می کنه!!! یعنی سایپا و ایران خوردو ایشون در حد محصولات با کیفیت خودشون ندونستن.

      موافقم 3
      مخالفم 2
  2. Alan.r

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    کابینش خیلی لوکس و مدرنه برد و قدرتشم خوبه فقط از نظر ظاهر یکم بده

    موافقم 10
    مخالفم 26
    1. کرگدن باواریا

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (570 ديدگاه)

      طراحش نادر فقیه زاده هست

      موافقم 37
      مخالفم 4
  3. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    چه طراحی داخلی و خارجی خوبی داره ! کاشکی شرایط طوری بود که امثال آقای فقیه زاده میتونستن این ماشین هارو برای ایران طراحی کنن

    موافقم 34
    مخالفم 1
    1. احد شاهرضا

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ما باید با همچین طراح های ایرانی که داریم تو حسرت یه ماشین زیبا و قدرتمند مثل این باشیم،ای خدا شر مافیا رو از سر کشور ما ریشه کن کن

      موافقم 4
      مخالفم 0
  4. Reza Waffen SS

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5337 ديدگاه)

    خوشم اومد

    موافقم 20
    مخالفم 0
  5. Radmehr

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    من در سایت yanko design خیلی طراحای خودرو ایرانی زیاد میبینم
    خیلی هم کاراشون باکیفیته

    موافقم 19
    مخالفم 0
  6. هوشنگ

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    راستش اول بار که رونمایی شد خیلی ازش خوشم نمی اومد و بعد توجه کردن به جزییات طراحی حرفی برای عیب گذاشتن نمی گذاره

    موافقم 15
    مخالفم 0
  7. مسعود

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    قشنگه…
    افرین به چین ، عکس از عقبش نداشتین؟

    موافقم 17
    مخالفم 1
  8. T

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    زیباست و بردش هم که عالیه و قدرتشم خیلی خوبه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  9. GTC

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    واقعا نادر چی طراحی کرده

    موافقم 12
    مخالفم 2
  10. امیرحسین

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (300 ديدگاه)

    طراحی خوبیه
    ولی طرح هجومی نداره
    بیشتر سمت لاکچری بودن هدایت شده ک من دوست ندارم این سبک از طراحی رو
    البته جای تقدیر به هرحال
    از کابین مجللی برخوردار
    قدرت فنی هم ک عالیه 10/6 امتیاز من به این ماشین
    البته خیلی زود بود این امتیاز چون واقعا بیشتر برای من فنی و تست درایو ماشین مهم تا ظاهر

    موافقم 1
    مخالفم 5
  11. MASOUD 0099

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (420 ديدگاه)

    عالی هست هم طراحی هم قیمت مناسب هم قدرت واقعاً این ماشین اگه وارد ایران بشه خیلی عالی و پر طرفدار خواهد بود 👌

    موافقم 7
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا