دانگفنگ واریور MS600، پیکاپی ۷۰ هزار دلاری با موتور ۶.۷ لیتری کامینز و ۳۱۴ اسب بخار قدرت، رقیب چینی هامر محسوب میشود.
پیکاپی با وزن ۳۹۹۰ کیلوگرم، فاصله از سطح زمین بیش از ۳۳ سانتیمتر، لاستیکهای ۳۵ اینچی و مجهز به موتور افسانهای ۶.۷ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی کامینز را تصور کنید. این مشخصات گویی متعلق به یک پیکاپ سنگین آمریکایی هستند اما این وانت نه از میشیگان، بلکه از چین میآید. این دانگفنگ واریور MS600 است، رقیب چینی هامر. اگر هنوز شگفتزده نشدهاید، باید بدانید که قیمت این وانت از ۷۰,۸۰۰ دلار شروع میشود و با آپشنها به بیش از ۹۳ هزار دلار میرسد؛ درست مانند یک وانت گرانقیمت آمریکایی. برخلاف اکثر پیکاپهای چینی، MS600 از مشخصات فنی گرفته تا موتور، کاملاً حس و حال یک وانت آمریکایی را منتقل میکند.
دانگفنگ که همچنان یک شرکت دولتی است، با شرکتهایی مانند دانا، هوندا، نیسان و ولوو همکاریهای جالبی داشته است؛ اما همکاری کلیدی در اینجا، شرکت دانگفنگ کامینز (DCEC) است. در سال ۱۹۸۶، دانگفنگ قراردادی برای تولید موتورهای سری B کامینز امضا کرد که در سال ۱۹۹۶ به یک سرمایهگذاری مشترک تبدیل شد. موتور استفادهشده در دانگفنگ واریور MS600، مدل DCEC D6 است که درواقع همان کامینز B6.7 است. این موتور در چین بهعنوان موتور اتوبوس شناخته میشود و ۳۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
در اواسط دهه ۲۰۰۰، دانگفنگ تولید یک خودروی کاربردی سبک که بر اساس هامر H1 غیرنظامی طراحی شده بود را با نام EQ2050 را برای دولت آغاز کرد. مدلهای اولیه EQ2050 از قطعات وارداتی آمریکایی همراه با موتورهای دانگفنگ کامینز استفاده میکردند. دانگفنگ از پلتفرم EQ2050 استفادههای زیادی کرده و آن را به مدلهای شاسیبلند با سقف نرم و سخت، وانت و خودروهای آفرود غیرنظامی تبدیل کرده است. این خودروها بهعنوان سری منگشی (واریور در انگلیسی) شناخته میشوند؛ برندی که دانگفنگ برای انواع وانتهای قدرتمند خود به کار میبرد. واریور MS600 که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد، یکی از جانشینان بهاصطلاح «هامر چینی» محسوب میشود. بااینحال، برخی منابع خبری خودرو در روسیه و چین میگویند که این وانت همچنان از شاسی الهامگرفته از هامر استفاده میکند.
این وانت که بزرگترین پیکاپ چینی در حال حاضر محسوب میشود، یک ماشین فوقالعاده توانمند است. این خودروها در یک برنامه آزمایشی به مسافت ۱.۷ میلیون کیلومتر مورد آزمایش قرار گرفتند و برای شرایط بسیار سخت طراحی شدهاند. گزارشها حاکی از آن است که این وانتها میتوانند در دمای منفی ۴۲ درجه سانتیگراد کار کنند و از گرمکنهای سوخت برای جلوگیری از یخ زدن سوخت دیزل استفاده میکنند. MS600 همچنین قادر به عبور از آب به عمق ۸۰ سانتیمتر است و زوایای ورود ۳۳ درجه، خروج ۳۶ درجه و شکست ۲۵ درجه دارد. همانطور که گفته شد، این وانت ۳۹۹۰ کیلوگرم وزن دارد، ۳۳.۸ سانتیمتر از سطح زمین فاصله دارد و از لاستیکهای آفرودی ۳۵ اینچی بهره میبرد. پیکاپ موردبحث همچنین مجهز به سیستم چهارچرخ محرک دائمی، گیربکس کمکی دو سرعته و گیربکس اتوماتیک شش سرعته است. البته سرعت نهایی ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت آن کمی کمتر از استانداردهای آمریکایی است.
فناوریهای این وانت نیز چندان چشمگیر نیستند ولی بااینحال خریداران از یک صفحهنمایش اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۸ اینچی، امکان انتخاب سیستم کمکراننده سطح دو و سیستم تهویه مطبوع دوگانه بهرهمند میشوند. MS600 میتواند تا ۲ تن بار حمل کند و در پیکربندی پایه، طول آن به ۶ متر میرسد.
جالب اینجاست که واریور MS600 نهتنها برای پلیس و نهادهای دولتی استفاده میشود، بلکه به عموم مردم نیز فروخته میشود؛ بنابراین، حتی مردم عادی در چین میتوانند رؤیای داشتن یک وانت غولپیکر را محقق کنند. مدل پایه با قیمت ۷۰,۸۰۰ دلار عرضه میشود، اما این تنها شامل شاسی کابین خواهد بود. اگر بخواهید قسمت بار وانت را اضافه کنید، قیمت افزایش مییابد و بسته به آپشنها، به بیش از ۹۳ هزار دلار میرسد.
هیتلر»
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴😂😂😂😂
MehdiTurbo
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴مبادا گدا معتبر شود به روایت تصویر
امیدوارم هیچ چقت چین نتونه بقیه خودرو سازا را ورشکست کنه اگه نه بعدش داستان خیلی دارک میشه
هر چند خودم تو خودروهای برقی واقعا لذت سواری اسب و ددوچرخه را ترجیح میدم واقعا میگم
مصطفی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴درودددد
وای بر روزی که گدا معتبر شود
خداوکیلی قیافش شیبه جوک های شوهر عمه هاس🤣
Aranmilan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴قسمت بار مگه آپشنه؟ اگه طرف قسمت بار رو نخواد چرا وانت میخره اصلا؟
Saeed
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴دوست عزیز ! یک سر به سایت های فورد و شورولت و جی ام سی بزنید تا متوجه شید قضیه چیست. خیلی از افراد حقیقی یا حقوقی این نمونه خودرو رو خریده و خود بنا بر مورد استفاده اشون شخصی سازی میکنن ، یک نمونه اش ، شرکت های اتوبوس سازی اون رو خریده و اتاق اتوبوس را با استانداردهای مربوطه بهش اضافه میکنند البته با ظرفیت مسافر کمتر
(Ali(chevynova
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴۴ شاخ گاردون هامر هم نمیتونه بخوره
مصطفی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴سبحان الله
کی ام سی ای که حرف مادرشو گوش نکرد🤣🤣🤣😐
𝐀𝐥𝐢
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴هامر روزی دوتا ازینا میخوره بعد میخواد پاسخ به هامر امریکایی باشه؟
Arash Kashani
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴70000 دلار
جک خوبی بود
مثل قیافش…..
رامین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴وقتی میخوای با اطاق و بقیه لوازم حدود صد هزار دلار از مردم پول بگیری باید هیبرید پلاگینش میکردی با حدود 1500 اسب بخار و بالای 2000 نیوتن گشتاور،ماشین هیبرید فول آپشن میسازی قیمتش نهایتا 20 هزار دلاره،این چطور شد؟بدون هیچ آپشنی داری با قیمت نجومی میفروشی؟
تانک پونصد همین اندازه سایزشه،قدرتش هم از این بیشتره،قیمتش یک چهارم اینه،چطور شد این با یک موتور دیزل بدون هیچ امکاناتی قیمتش شد این؟؟؟