شرکت جک در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ از نسخه برقی وانت پیکاپ T9 هانتر رونمایی میکند.
خودروی موردبحث را میتوان یکی از اولین وانت پیکاپ های کاملاً برقی چینی با دو موتور و سیستم چهار چرخ محرک دانست. البته همانطور که گفته شد جک T9 هانتر برقی بر اساس نسخه درونسوز این خودرو شکل میگیرد. T9 یک وانت میان سایز است که از سال ۲۰۲۰ تاکنون در بازار حضور دارد و سال قبل فیس لیفت شده است. همانطور که قبلا در پدال نیز اشاره کردیم، جک T9 قرار است توسط کرمان موتور در کشورمان نیز عرضه شود.
جک T9 برقی قبلاً در نسخه پروتوتایپ رؤیت شده و محصولی آشنا به نظر میرسد. البته باید گفت نسخه بدون آلایندگی این خودرو تفاوتهای ظاهری نسبتاً زیادی با مدل درونسوز دارد تا بهتر از آن متمایز شود. در بخش جلوی این خودرو طراحی کاملاً متفاوتی را شاهد هستیم و مکان لوگوی جک نسبت به مدل درونسوز تغییر کرده است. با اینکه پوشش اطراف جلوپنجره تفاوت زیادی نسبت به مدل برقی ندارد اما اندکی بهروزرسانی جهت هماهنگی با کلیت بخش جلو صورت گرفته است. رینگهای ۱۸ اینچی جک T9 هانتر برقی از پوشش آیرودینامیک برای بهبود شعاع حرکتی سود میبرند. نسخههای درونسوز این وانت پیکاپ چینی به رول کیج و ریلهای جانبی در فضای بار مجهز هستند اما در مدل برقی خبری از آنها نیست و تنها ریلهای کرومی ساده در کنارههای فضای بار به چشم میخورد. همچنین پوشش پلاستیکی مشکیرنگی نیز اطراف شیشه عقب این وانت بکار رفته است.
نسخه بدون آلایندگی T9 طول/عرض/ارتفاع ۵۶۲۰/۱۹۶۵/۱۹۲۰ میلیمتری داشته و طول فضای بار آن نیز به ۱۸۱۰ میلیمتر میرسد. نیروبخش این خودرو دو موتور برقی است که در جلو ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتون متر گشتاور تولید میکند درحالیکه قدرت و گشتاور موتور برقی عقب به ۲۱۴ اسب بخار و ۳۴۲ نیوتون متر میرسد. باتری لیتیوم آهن فسفات ۸۸ کیلووات ساعتی T9 هانتر برقی نیز با یکبار شارژ توان پیمایش ۵۰۰ کیلومتری را فراهم خواهد کرد.
از نظر طراحی کابین تفاوت زیادی بین مدلهای برقی و درونسوز جک T9 وجود ندارد هرچند مهمترین تغییر را میتوان دکمه چرخان مربوط به انتخابگر دنده در کنسول مرکزی دانست. این وانت چینی با اینترفیس ژیلینگ ۳.۰، کنترل صوتی، ناوبری دو حالته، شارژ بیسیم گوشی هوشمند، خروجی برق ۲۲۰ ولتی و صندلیهای برقی عرضه خواهد شد. گفته میشود جک در حال کار روی نسخه پلاگین هیبریدی T9 نیز هست و میخواهد آن را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند. در خاتمه باید دانست چینیها قبلاً نسخه برقی از وانت T8 را نیز در بازارهایی همچون کنیا عرضه کردهاند.
نوید و پیام برادرای یکدیگر❤
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اووووق چقدر جلوش زشته.بنزینیش قشنگ بود یه طراحی هجومی داشت ولی این خیلی زشته.
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اسمو نگاه 🤣
ولی نوید بچه خوبیه برعکس اون یکی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳نه اصلا خوب نیست
Decimo
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحی کابین خودرو نسبت به پیکاپای دیگه چینی بهتر و مرتب تر نشون میده
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بدرد جایگزینی با پیکان وانت و پراید وانت و اریسان 1 میخوره
باهاش میشه میوه فروخت
آفرود هم تا حدودی فقط رو جاده خاکی صاف
جک شاپ
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام وقت بخیر برند جک از خوبهای ماشین چینی حساب میشن انشالاه ماشین خوبی از آب در بیاد
JaMsHiD
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اینم یه طوری وارد ایران میشه برای آقا زاده های شلوارک پوش با برچسب نشنال جئوگرافیک که مثلا بگن آره ما با فرهنگیم ماشینمون دود نداره