لیفان

لیفان X60 کارکرده بخریم یا نه؟ بررسی مشخصات و ارزش خرید در 1404

در میان خیل عظیم خودروهای کارکرده چینی، لیفان X60 یکی از گزینه‌های وسوسه کننده از نظر قیمت است اما آیا این کراس اور چینی ارزش خرید را دارد؟ برای یافتن پاسخ این پرسش مهم تا انتها همراه ما باشید.
لیفان X60 / نمای جلو

شاسی بلندها و کراس اورها در کشورمان نیز همانند سایر نقاط دنیا محبوبیت فراوانی دارند. شرکت کرمان موتور که جزو قدیمی‌ترین مونتاژ کنندگان خودروهای چینی در کشورمان به شمار می‌رود در سال ۱۳۹۱ اقدام به عرضه یک کراس اور اقتصادی چینی با نام لیفان X60 نمود. این خودرو در بدو ورود به بازار با استقبال نسبی مواجه شد اما در حال حاضر بازار دست‌دوم مطلوبی ندارد. به منظور راهنمایی خریداران درباره خرید X60، پدال مقاله جامعی درباره مشخصات، مزایا و معایب و همچنین نکات کلیدی خرید لیفان دست‌دوم تدارک دیده است.

آشنایی با لیفان X60

شرکت لیفان جزو برندهای نسبتاً نوپای چینی است و تاریخ تأسیس آن به سال ۱۹۲ بازمی‌گردد هرچند اولین خودروی آن در سال ۲۰۰۵ از خط تولید خارج شده است. لیفان در کشورمان با برند کرمان موتور شناخته شد و علاوه بر X60 محصولات دیگری از آن همانند X50 و ۵۲۰ و ۶۲۰ و ۸۲۰ نیز عرضه شده‌اند. نکته جالب اینکه اکثر این خودروها در بازار کشورمان به نوعی شکست خورده محسوب می‌شوند و بازار دست‌دوم مطلوبی ندارند. کرمان موتور کراس اور X60 را در سال ۱۳۹۱ و به منظور جلب نظر قشر متوسطی که به دنبال نشستن پشت فرمان یک کراس اور بودند عرضه کرد. این خودرو قیمتی پایین‌تر از محصولات کره‌ای و ژاپنی داشت و فضای کابین خوبی را فراهم می‌ساخت. X60 در ابتدا به‌صورت دنده‌ای عرضه شد اما از سال ۱۳۹۵ کرمان موتور گیربکس اتوماتیک را نیز برای آن در نظر گرفت.

مشخصات فنی لیفان X60

پس از آشنایی اولیه با X60 نوبت به بررسی مشخصات فنی آن می‌رسد.

موتور و عملکرد

در دل این خودروی چینی پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی قرار دارد که ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۶۸ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. با وجود چنین پیشرانه‌ای و وزن فراتر از ۱.۳ تن، لیفان X60 صفر تا صد حدود ۱۳ تا ۱۴ ثانیه‌ای خواهد داشت که برای طرفداران رانندگی هیجان‌انگیز ناامید کننده است. حداکثر سرعت این کراس اور نیز به حدود ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

گیربکس

لیفان X60 با دو نوع گیربکس ۵ دنده دستی و اتوماتیک CVT عرضه شده است و بنابراین نباید از آن انتظار رانندگی پرشتابی را داشت بلکه بیشتر مناسب ترددهای روزمره و کاربری‌های اقتصادی و خانوادگی است. نکته مهم اینکه برخی مالکان این خودرو از مشکلات گیربکس CVT همچون تقه و لرزش به ویژه در مدل‌هایی با کارکرد بالا گلایه داشته‌اند و بنابراین باید به این نکته دقت کرد.

مصرف سوخت و باک

کراس اور کرمان موتور در صد کیلومتر حدود ۸.۵ تا ۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند که در مقایسه با سایر خودروهای هم‌رده عملکردی متوسط و قابل‌قبول به شمار می‌رود. باک سوخت این خودرو نیز گنجایش ۵۵ لیتری دارد.

ابعاد و وزن

طول/عرض/ارتفاع لیفان X60 به ترتیب برابر با ۴۳۲۵/۱۷۹۰/۱۶۹۰ میلی‌متر است و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۶۰۰ میلی‌متر می‌رسد. بسته به نوع گیربکس، وزن این خودرو بین ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۰ کیلوگرم متغیر خواهد بود. در جدول زیر مشخصات فنی کامل خودروی موردبحث درج شده است.

نام خودرو

لیفان X60

موتور

۴ سیلندر ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی

قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)

۱۲۶/۱۶۸

گیربکس

۵ دنده دستی/CVT اتوماتیک، دیفرانسیل جلو

صفر تا صد (ثانیه)

۱۳ تا ۱۴

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۱۷۰

مصرف سوخت (لیتر در صد کیلومتر)

۸ تا ۹

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۴۳۲۵/۱۷۹۰/۱۶۹۰

فاصله بین محوری (میلی‌متر)

۲۶۰۰

وزن (کیلوگرم)

۱۳۳۰ تا ۱۳۵۰

حجم باک سوخت (لیتر)

۵۵

امکانات و طراحی لیفان X60

طراحی خارجی

اکثر محصولات چینی تا همین چند سال پیش به دلیل کپی‌برداری واضح و یا زیر پوستی از خودروهای مطرح دنیا شناخته می‌شدند و لیفان نیز از این قاعده مستثنا نبوده است چراکه با دیدن X60 به یاد هیوندای سانتافه می‌افتیم که اتفاقاً به وفور وارد کشورمان شده است. شاید همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت اولیه X60 در بازار باشد. در نمای جلو شاهد چراغ‌های کشیده و بزرگی هستیم که با یک جلوپنجره کروم همراه شده‌اند و چراغ‌های راهنما نیز در داخل قابی پلاستیکی قرار دارند. در نمای جانبی آنچه بیش از همه جلب‌توجه می‌کند قوس چرخ‌های بزرگ و عضلانی و خطی گیراست که از انتهای سپر جلو شروع شده و تا چراغ عقب ادامه دارد. در این بخش ابعاد کوچک رینگ و لاستیک به ظاهر خودرو لطمه زده است. نمای عقب خودرو سادگی خاصی داشته و چراغ‌های عمودی کاملاً یادآور خودروهای چند سال پیش هستند. در مجموع طراحی ظاهری لیفان X60 به عنوان خودرویی اقتصادی و رده میانی نمره قبولی را دریافت می‌کند.

طراحی داخلی

با مشاهده کابین لیفان X60 به این نکته پی خواهید برد که این خودرو در مقایسه با محصولات روز چینی حرفی برای گفتن ندارد هرچند که طراحی کابین برای خودرویی متعلق به حدود دو دهه پیش قابل‌قبول بوده است. متریال بکار رفته در کابین نیز جای تعریفی ندارند و از جنس پلاستیک خشک هستند و کیفیت آن‌ها نیز ضعیف به نظر می‌رسد. البته طراحی فرمان و پشت آمپرها تا حدودی جذاب از کار درآمده است. وجود فضای بار حدود ۴۰۰ لیتری و کابین جادار باعث می‌شوند X60 گزینه مناسبی برای خانواده‌های کم‌جمعیت باشد.

امکانات رفاهی و ایمنی

با اینکه خودروهای چینی به خاطر آپشن های متنوع خود شناخته می‌شوند اما X60 جزو این دسته نیست و نباید آن را خودرویی مجهز دانست. در واقع مهم‌ترین تجهیزات این خودرو شامل نمایشگر لمسی، دوربین دنده‌عقب، آینه‌های برقی، صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، سانروف، سنسور دنده‌عقب و… هستند. از نظر ایمنی نیز تست‌های معتبری روی این خودرو صورت نگرفته هرچند گفته می‌شود X60 در تست‌های مؤسسات چینی ۴ ستاره را دریافت نموده است. البته از نظر توان توقف می‌توانیم به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و دیسکی در عقب اشاره کرد. وجود ABS و EBD نیز بر ایمنی خودرو می‌افزایند. وجود تنها ۲ کیسه هوا نیز شاید جزو نقاط ضعف کراس اور یاد شده باشد.

مزایا و معایب لیفان X60

حالا نوبت به بررسی مزایا و معایب این خودرو می‌رسد.

مزایا

  • قیمت اقتصادی

با توجه به اینکه مدت زیادی از توقف تولید لیفان X60 می‌گذرد بنابراین نمونه‌های دست‌دوم و کارکرده آن را می‌توان با قیمت‌های مناسب‌تری تهیه کرد. این موضوع بی‌شک یکی از دلایل وسوسه کننده برای انتخاب X60 در بازار است.

  • فضای جادار کابین/بار

یکی از دلایل محبوبیت کراس اورها و شاسی بلندها در دنیا را می‌توان فضای بار و کابین جادار آن‌ها دانست که این موضوع درباره X60 نیز صدق می‌کند.

  • دسترسی به قطعات

به دلیل حضور نسبتاً بلندمدت در خط تولید کرمان موتور، اکثر قطعات X60 به ویژه در شهرهای بزرگ وجود دارد هرچند باید به این نکته اشاره کرد که برخی قطعات گیربکس CVT این خودرو به راحتی در دسترس نباشد و اگر در شهرهای کوچک زندگی می‌کنید حتماً این نکته را مدنظر قرار دهید.

  • سواری نرم‌تر از ام وی ام X33

یکی از رقبای اصلی لیفان X60 خودروی ام وی ام X33 است که آن هم طرفداران زیادی دارد هرچند بررسی سواری دو خودرو نشان می‌دهد که لیفان راحت‌تر است و سواری نرم‌تری را فراهم می‌سازد.

معایب

  • شتاب ضعیف و مصرف سوخت بالا

همان‌طور که اشاره کردیم شتاب این خودرو حدود ۱۳ تا ۱۴ است که دلیل اصلی آن را می‌توان موتور کم‌رمق دانست. این عامل باعث می‌شود راننده در اکثر شرایط به موتور خودرو فشار وارد کند که نتیجه آن افزایش مصرف سوخت و استهلاک قوای محرکه خواهد بود.

  • کیفیت پایین کابین

متریال بکار رفته در کابین لیفان X60 کیفیت مناسبی ندارند و پس از گذشت مدتی کابین خودرو به سر و صدا می‌افتد.

  • بازار دست‌دوم کم رونق

به نظر می‌رسد این موضوع درباره همه خودروهای لیفان در کشورمان صدق می‌کند و بنا به دلایل گوناگون، X60 نیز بازار دست‌دوم داغی ندارد و اگر به دنبال خرید آن باشید بایستی حداقل چند سال آن را نگه دارید.

  • استهلاک جلوبندی و گیربکس CVT

برخی مالکان لیفان X60 گزارش داده‌اند که جلوبندی و گیربکس CVT این خودرو استهلاک بالایی دارد و در صورت عدم سرویس و توجه در کوتاه‌مدت باعث تحمیل هزینه‌های نسبتاً بالا خواهد شد.

تجربه رانندگی با لیفان X60

به عنوان کراس اوری جمع‌وجور، لیفان X60 سواری راحت و نرمی در شهر دارد اما موتور کم‌توان آن باعث می‌شود شتاب گیری ضعیفی را تجربه کنید. در واقع این خودرو کاملاً مناسب ترددهای روزمره و بی حاشیه است و نباید با آن به فکر رانندگی پرفشار و اسپرت باشید. همانند برخی کراس اورهای چینی دیگر، X60 در جاده‌ها و سرعت‌های بالا پایداری زیادی ندارد و این موضوع را حتماً باید در نظر داشته باشید. موتور بی‌رمق و وزن نسبتاً بالا نیز باعث می‌شوند این کراس اور در زمان عبور از سربالایی‌ها به تقلا بیفتد و سر و صدای موتور وارد کابین شود. مالکان این خودرو از فضای جادار کابین و بار تعریف کرده‌اند و به کیفیت متریال کابین و استهلاک بالای گیربکس و جلوبندی انتقاد دارند.

راهنمای خرید لیفان X60 دست‌دوم

وضعیت بازار ۱۴۰۴

بسته به مدل سال تولید، وضعیت فنی و بدنه و نوع گیربکس، لیفان X60 دست‌دوم با قیمت حدود ۵۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. به عنوان مثال با حدود ۵۵۰ میلیون تومان می‌توان X60 مدل ۹۳ با کارکرد نسبتاً پایین را انتخاب کرد. همچنین X60 اتوماتیک مدل ۹۷ نیز بهایی حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان دارد. جهت اطلاع از قیمت روز خودرو هم می توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه کنید.

ارزش خرید نسبت به رقبای هم قیمت بازار

شاید اصلی‌ترین رقیب لیفان X60 را بتوان ام وی ام X33 دانست که از موتور ۲ لیتری با ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند و در بخش قوای محرکه دست برتر را دارد. از نظر طراحی ظاهری و کابین نیز محصول مدیران خودرو بهتر عمل کرده است. به لیست برتری‌های X33 باید حضور چندین ساله در بازار، دسترسی بهتر به خدمات پس از فروش و قطعات و بازار دست‌دوم بهتر را افزود؛ بنابراین در صورتی که در دوراهی انتخاب بین این دو خودرو قرار دارید احتمالاً X33 انتخاب بهتری خواهد بود.

نکات کلیدی هنگام خرید

اگر قصد شما برای خرید لیفان X60 نهایی شده است بنابراین باید به موارد مهمی دقت کنید. در ابتدا حتماً بدنه خودرو را از نظر رنگ شدگی، تصادف و آسیب شاسی چک کنید چراکه علاوه بر تأثیر منفی تصادفات روی ایمنی خودرو، بهای آن نیز دست‌خوش تغییر قابل‌توجهی می‌شود. در بخش فنی نیز به صداهای غیرعادی و نشتی روغن و مایعات دیگر توجه نمایید. توصیه می‌شود برای بخش بدنه و فنی حتماً از کارشناسی خبره کمک بگیرید. اگر خودروی انتخابی شما گیربکس اتوماتیک دارد بنابراین عملکرد آن را از نظر تقه و لرزش تست کنید. همان‌طور که گفته شد برخی مالکان از استهلاک بالای جلوبندی X60 گله کرده‌اند و بنابراین به صداهای بخش جلوی خودرو در زمان عبور از دست‌انداز توجه کرده و برخی قطعات از جمله طبق‌ها، میل موج گیرها و… را بررسی نمایید. نهایتاً نیز نوبت به بررسی کارکرد واقعی خودرو، استعلام اصالت مدارک و معاینه فنی می‌رسد.

هزینه‌های نگهداری

خودروهای چینی هزینه‌های نگهداری بالایی دارند که دلیل اصلی آن را می‌توان قیمت بالای قطعات دانست. توقف تولید لیفان X60 نیز مزید بر علت شده تا هزینه‌های سرویس و نگهداری آن بیشتر شود. به‌طور مثال طبق جلوی این خودرو بهای حدود ۱.۵ میلیون تومانی دارد درحالی‌که برای کمک جلوی آن باید حدود ۳ میلیون تومان پرداخت کرد. دیسک و صفحه X60 هم با قیمت حدود ۴.۵ میلیون تومان در دسترس است. نهایتاً باید گفت قیمت گیربکس اتوماتیک کامل X60 به حدود ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد و هزینه تعمیر گیربکس نیز حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان خواهد بود.

مقایسه لیفان X60 با رقبا

دو نمونه از اصلی‌ترین رقبای این خودرو ام وی ام X33S و چانگان CS35 هستند که در ادامه به‌صورت اجمالی به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

ام وی ام X33S

کراس اور ام وی ام X33S جزو قدیمی‌ترین خودروهای چینی کشورمان است و در طول این سال‌ها به فروش خوبی دست یافته و هم‌اکنون نیز بازار خرید و فروش داغی دارد. این خودرو از نظر قوای محرکه، آپشن، طراحی و خدمات پس از فروش در جایگاه بهتری نسبت به لیفان X60 قرار می‌گیرد و جدای از قیمت بالاتر در مدل‌های جدیدتر، کاملاً برتر از حریف هم‌وطن خود است. در مجموع اگر بین این دو خودرو شک داشتید X33S گزینه بهتری خواهد بود.

نقاط قوت

نقاط ضعف

لیفان X60

سواری نرم‌تر، قیمت ارزان‌تر، ایمنی بهتر

استهلاک بالاتر جلوبندی و گیربکس، مصرف سوخت بالا، موتور کم‌توان، بازار ضعیف

ام وی ام X33S

طراحی ظاهری و کابین جذاب‌تر، موتور قوی‌تر، تجهیزات و امکانات بیشتر، خدمات پس از فروش بهتر، بازار داغ‌تر

عملکرد متوسط گیربکس CVT، ایمنی ضعیف‌تر

چانگان CS35

دومین رقیب لیفان X60 بازهم از کشور چین است و چانگان CS35 نام دارد. این خودرو از موتور ۱.۶ لیتری با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند و بنابراین از این نظر قرابت بیشتری با لیفان دارد. با اینکه چانگان نیز از نظر شتاب چندان جای تعریفی ندارد اما راندمان موتور بهتری داشته و سوخت کمتری مصرف می‌کند. طراحی ظاهری و کابین این خودرو نیز بهتر صورت گرفته و متریال کابین آن کیفیت بالاتری دارند. در بخش امکانات نیز دو خودرو امتیازهای تقریباً برابری دریافت می‌کنند. چانگان CS35 کیسه‌های هوای بیشتری داشته و بنابراین از نظر ایمنی برتر ظاهر می‌شود. در بحث بازار دست‌دوم نیز چانگان تا حدودی بهتر عمل کرده است. البته قیمت چانگان در بازار بیشتر است و همین موضوع می‌تواند نظر افراد زیادی را به لیفان جلب کند.

نقاط قوت

نقاط ضعف

لیفان X60

قیمت ارزان‌تر، فضای کابین و بار بیشتر

موتور ضعیف، کیفیت پایین کابین، بازار کم رونق

چانگان CS35

طراحی ظاهر و کابین بهتر، ایمنی بهتر، کیفیت بالاتر، مصرف سوخت کمتر

فضای کمتر کابین، قیمت بیشتر در بازار، محدودیت خدمات و تأمین قطعات

تجربه مالکان لیفان X60

گفت‌وگو با مالکان این خودرو نشان می‌دهد که آن‌ها از مواردی همچون فضای جادار کابین و بار و سواری نسبتاً نرم و راحت X60 راضی هستند هرچند که بر مشکلاتی همچون شتاب ضعیف در جاده و کیفیت پایین متریال کابین اشاره می‌کنند. همچنین یکی از مشکلات این خودرو به گیربکس CVT مربوط می‌شود که با خرابی‌های زیادی مواجه است. توصیه می‌شود در زمان خرید X60 حتماً به سراغ مدل‌های کم کارکرد رفته و از صحت عملکرد گیربکس و جلوبندی آن‌ها مطمئن شوید.

سؤالات متداول درباره لیفان X60

  • لیفان X60 برای خانواده مناسب است؟

اگر خانواده کم‌جمعیتی دارید، در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید و عمده استفاده شما از خودرو در داخل شهر است، لیفان X60 می‌تواند گزینه نسبتاً خوبی باشد.

  • گیربکس CVT قابل‌اعتماد است؟

برخی از مالکان X60 به خرابی گیربکس CVT این خودرو اشاره‌ کرده‌اند و بنابراین توجه به سرویس و نگهداری به موقع آن اهمیت زیادی دارد. حتماً در زمان خرید به این موضوع دقت کنید.

  • هزینه نگهداری لیفان X60 چقدر است؟

با توجه به توقف تولید در سال ۹۷ و محدودیت‌ها در تأمین قطعات، طبیعی است که هزینه نگهداری این خودرو و قیمت قطعات آن بالاتر از محصولات ایرانی هم‌رده و هم قیمت باشد.

  • لیفان X60 ارزش خرید دست‌دوم را دارد؟

اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید و به دنبال یک کراس اور جمع‌وجور با قیمت مناسب هستید، لیفان X60 تا حدودی می‌تواند نظرات شما را به خود جلب کند.

نتیجه‌گیری

لیفان X60 یکی از کراس اورهای شناخته شده بازار کشورمان است که در ابتدای ورود به عرصه با استقبال گرمی مواجه شد اما توقف تولید در سال ۱۳۹۷ باعث شد این خودرو از رقابت خارج شود. X60 از فضای کابین و بار مناسبی سود می‌برد اما موتور ضعیف باعث شده عمده کاربری آن به شهر محدود شود. در صورتی که مالک این خودرو هستید از شما دعوت می‌شود تجربیات خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Lyting

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (236 ديدگاه)

    قیمتش خیلی زیاده
    500 میلیون بیشتر نمی ارزه

    موافقم 28
    مخالفم 20
    1. Lyting

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (236 ديدگاه)

      البته در مقایسه با رقبای ایرانی خیلی بهتره

      موافقم 39
      مخالفم 5
    2. اتو گالری ۲۰

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بهترین ماشینی که تا الان داشتم. اگر ماشین باز باشی و تجربه داشتن ماشین های دیگه حتی ژاپنی و کره ای را داشته باشی؛ قطعا با من هم عقده ای که x60 تا ۱ میلیارد بینطیره

      موافقم 34
      مخالفم 18
      1. Lyting

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (236 ديدگاه)

        انصافا ماشین خوبیه ولی به چه قیمتی!؟!
        تمیزه این مدلش تو برزیل و اوکراین و روسیه از 200 میلیونه!

        موافقم 12
        مخالفم 6
    3. اتو گالری ۲۰

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بهترین ماشینی که تا الان داشتم. اگر ماشین باز باشی و تجربه داشتن ماشین های دیگه حتی ژاپنی و کره ای را داشته باشی؛ قطعا با من هم عقده ای که x60 تا ۱ میلیارد بینطیره

      موافقم 29
      مخالفم 15
    4. اتو گالری ۲۰

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نظر نسبت به مقایسه با خودروهای ۱ میلیارد؛ بهترین ماشینی که تا الان داشتم. اگر ماشین باز باشی و تجربه داشتن ماشین های دیگه حتی ژاپنی و کره ای را داشته باشی؛ قطعا با من هم عقده ای که x60 تا ۱ میلیارد بینطیره

      موافقم 28
      مخالفم 13
  2. ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6404 ديدگاه)

    ببین ماشین خوبیه ها نه که بده
    ظاهر بیرونش مخصوصا جلوش یکم قدیمیه الان دیگه اتوماتاش بدرد نمیخوره من باشم جای لیفان اتومات میرم x33s یا چانگان میگیرم
    تو دوران خودش ماشین خوبی بود بدک نبود هنوزم ماشین بدی نیست اما همین موتور ضعیفش خودش یه ایراده
    بنظر من اگه تو همون ده سال پیش یکی اینو داشت واسش خوب بود
    الان اگه تمیزشو با قیمت کم پیدا کنی ارزش خرید داره
    یکی از مشکلات بزرگ این ماشین اینه که رنگ چراغ عقبش تو مدت زمان خیلی کمی کم رنگ میشه و حتی قطعات داخل کابین که رنگشون طوسی هست بعد از یه مدت کمی استفاده سریع سیاه میشن درست عین اون قسمت طوسی فرمون سوزوکی ویتارا و کمری ۲۰۰۷ـ۲۰۱۱

    موافقم 12
    مخالفم 8
    1. ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6404 ديدگاه)

      البته این ماشین و x33 ساده مخصوص اونایی هست که میخوان با قیمت کوییک اطلس یه شاسی سوار بشن

      موافقم 8
      مخالفم 4
  3. Navid A J

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4003 ديدگاه)

    ماشین ۱۰ ساله خریدش ریسکیه. ۱۵ ساله دیگه باید راهی اسقاطی بشه. من که جرأت ندارم پولمو برای این موارد بدم مگه ژاپنی و تک مالک بوده باشه.

    موافقم 11
    مخالفم 18
  4. امیر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهترین ماشینه ۱۱ ساله از صفر دارم ۳۰۱ هزار تا راه رفته
    جلو بندی فنر بندی فابریکه
    شتابشم خوبه
    موتور و گربکس تا ۳۰۰ هزار فابریک پلمپ بود و تازه سرویس کردم
    از هزار تا ماشین داخلی بهتره

    موافقم 30
    مخالفم 6
  5. علی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اونا ی که دارن هیچ ولی گربه دست ش ی گوشت نمیرسه میگه پیف پیف از پرشیا حلبی و سمند لش و بقیه خیلی خیلی سر تره قیمت ش خیلی پایین برای این ماشین روغن خوب زد یخ و….. درست باش اذیت نداره شما بنز سوار بشی خرجش نکنی لگن میشه

    موافقم 26
    مخالفم 11
    1. ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6404 ديدگاه)

      کلا صد میلیون هم تفاوت قیمت با سمند و پرشیا نداره اینجوری سیس میگیرین
      ببین شما گوشت سوارا تهش تو اینه پراید آهنیم باشید گوشت رو برای 😈😈 ساختن نه برای سوار شدن

      موافقم 5
      مخالفم 18
  6. ضیا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دوساله خریدم
    دقیقا از وقتی من خریدم قیمتش استپ کرد

    قبلش سمند و پژو داشتم الان هم قیمتش بااونا یکیه

    ولی واقعا خییییییلی سرتر از سمند و پژو

    خرجش خیلی پایینه
    مثل سمند و پژو سالی یکبار واشر نمیسوزونه

    خدارو شکر خییییییلی کم خرجه

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6404 ديدگاه)

      چون xu7 داشتی اینو میگی

      موافقم 7
      مخالفم 1
  7. Mojtaba

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام در مورد برادر تنی سدان x60 لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰ هم یه مقاله بنویسید.
    به نظر با این قیمت نازل نسبت به خودرو های روز خودرو سازان داخلی هنوزم هیچی کم نداره .
    خیلی ها نمیدونن و آشنایی ندارن میتونه جالب باشه!

    موافقم 11
    مخالفم 1
  8. پدرام

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر جا داری عالیه از x33 و چانگان که گفتید فضای بیشتری داره مخصوصا صندلی عقب فضای پاش خیلی خوبه ، سواریش نرم نیست اتفاقا کمک عقب میکوبه من لاستیک پهن خارجی انداختم بهتر شد .شتاب نداره .اصطحلاک پایینه .کلا نسبت به پولش برای خانواده و بچه داری خوبه ولی اگر انتظار فروش سریع دارید نخرید

    موافقم 10
    مخالفم 1
  9. ahmad

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مزیت هایی که این خودرو که توی متن نوشته نشده :
    1- مهمترین مزیت : بلوک موتور این خودرو با بلوک موتور تویوتا کرولا 2008 یکیه یعنی موتور zz1 {عین همه – ظاهرا یا کپی کرده یا اجازه ش رو از تویوتا گرفته > احتمال اینکه با اجازه تویوتا این کار رو کرده زیاده چرا؟ چون موتور تویوتا کمری2008 هم عینا روی لیفان 820 هست حتی شاسی لیفان 820 عینا شاسی تویوتا کمری2008 هست و این مسئله رو خود شرکت لیفان اعلام کرده بود}
    پس تا اینجا بزرگترین مزیت ش اینه که موتور تویوتا کرولا روشه > این یعنی ساخت اصولی و کیفیت ساخت بالای موتور و سگ جونی و استهلاک پایین موتور {نظرات مردم توی سایت باما رو بخونید-نظر کسانی که مالک همین خودرو هستن رو توی همین صفحه بخونید>متوجه میشید اکثرشون یه حرف مشترک میزنن > استهلاک بسیار پایین موتور خرج این خودرو پایینه و اذیت نمی کنه
    2-توانایی آفرودش نسبت به محصولات ام وی ام و چانگان که رقیب ش هستن بیشتر {هرچند باهاش نمیشه آفرود رفت}
    3-اگر ببرید جای مطمئن و اصولی ، ریمپ ش کنید > احتمالا هم مشکل تقه زدن گیربکس حل میشه یا کم میشه هم شتاب ش کمی بهتر میشه هم مشکل کپ کردن موتور موقع شروع حرکت{تاخیر در گاز خوردن اولیه} حل میشه
    4-تجربه از نزدیک خودم : یکی از آشنایان داره > دو سال پیش در اثر ناشی گری خانمی از آشنایان ش که پشت ماشین نشسته بود و کار با گیربکس cvt رو بلد نبود ، گیربکس ماشین ش خراب و کارش به تعمیر کشید برده بود نمایندگی گفته بودن 70 تومن خرجشه
    چندجا برده بود و با زرنگی و آشنا بازی با 45 میلیون تعمیر گیربکس رو جمع ش کرد
    نظر خودش در مورد این ماشین : باهاش زیاد مسافرت شمال میره ، میگه تو جاده صدی 6 می سوزونه {احتمالا درسته هم بخاطر موتورش هم بخاطر گیربکس cvt که تاثیر زیادی در کم مصرفی داره} — برای مسافرت هم خوبه چون جادارهه

    نکته>نظر خودم » خریدن این جور ماشین ها ریسکه ماشین رو می خری 500 تومن ، یهو تعمیر گیربکس ش 100 خرج میگذاره رو دستت اما اگر تر و تمیز و کم کارکرد با قمیت مناسب پیدا کنید شاید گزینه مناسب باشه
    نظر من اینه که نسبت به چانگان و ام وی ام ، گزینه مناسب تریه {موتور تویوتا+جاداری+مصرف پایین توی جاده…}

    موافقم 18
    مخالفم 2
  10. محمد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من دو ساله ایکس 60 اتومات مدل 95 خریدم، با این قیمت میشه سمند یا پارس یا 206 کارکرده بخری ولی خداییش این از خیلی جهات بهتره، همه ماشینها هم هزینه دارند و الان دیگه یک تعویض لنت کامل سمند حداقل یک میلیون هزینه میبره، پس در مقایسه هزینه ها خیلی تفاوتی نداره، خلاصه اگر لیفان تمیز پیدا کردین خوبه، در نظر داشته باشید که نمیشه مثل پارس باهاش تیک آف بکشید چون آسیب میبینه ولی راحتی داخل و سواری و جاداری و امنیتش خیلی بیشتر از اوناست.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. اسماعیل

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . خرجش بد نیست خودشم نسبتاً خوبه و خیلی وحشی ماشین واقعا دوست داشتنی ۸ ساله دستمه خیلی راضیم

    موافقم 11
    مخالفم 1
  12. محمد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ازصفر دارمش حدود هفت سال عالی
    هنوز باتری ماشین فابریک شرکتی هستش خرجی هم نداره

    موافقم 7
    مخالفم 3
  13. سید مهدی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    منم با همین نوشته‌ها پولمو دور انداختم خریدم! همه چی دو برابر شد قیمت این لگن سه ساله تکون نخورده از پاییز آگهی میکنم کسی تماس نمیگیره!!!! 😔😔😔😔😔😔 اونم بیرنگ سفید فنی سالم زیر قیمت!
    پول زیادی دارید بخرید!
    برادرم لندمارک خرید همزمان با من قیمتش مدام میره بالا دو برابر جادارتر و کم‌خرج‌تر مصرف سوخت کمتر 😑

    موافقم 3
    مخالفم 7
  14. نیما

    ۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من اتومات مدل۹۶ خریدم نزدیک هشت سال دستم بود فقط روغن بنزین. یه لنت روش عوض نکردم گول خوردم فروختم رفتم دنا خریدم حالام هرروز این تعمیرگاه اون تعمیرگاه لعنت به آدم که یه ماشین خوبو باحرف مردمی که اصلا تاحالا سوار نشدن بخاطر این حرفا فروختم

    موافقم 13
    مخالفم 1
  15. خودم و خودت

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام در یک جمله بگم من مدل نود و یک وارداتی دارم قبل از این ماشین هم سمند داشتم پرشیا داشتم خدایی از اونها خیلی سر تره فقط باید مراعات کرد هنگام رانندگی خیلی کم هزینه نسبت به خودروهای داخلی

    موافقم 8
    مخالفم 1
  16. شایکل موماخر

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (102 ديدگاه)

    فقط اون داداشی که گفت موتور و شاسی ش تویوتا هست 😁😁😁 یه جاده لشگرک و لواسون برو، پیچ سراتو اگر تو چهل تا سرعت ، دو چرخ نشدی بعد بگو شاسی تویوتا !!!!!!! میگن مراعات کنی، کم استهلاکه… هر ماشینی رو مراعات کنی کم استهلاک میشه… این مزیت چینی آلات جماعت نیست

  17. سید مهدی موسوی

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروی خوبیه
    ضعفش فقط تو ترافیک سنگین مثلا ۳ ساعت تو ترافیک باشی گیربکس داغ میکنه و ماشین جون میکنه تا راه بره.سر و صدای کابین بالاست البته من ماشینم مدلش ۹۳ هست
    ولی خداییش سگش شرف داره به کلی خودروی داخلی قطعاتش هم قیمت قطعات پژو هست تعمیرش به همین شکل.
    مصرف سوختش عالیه البته باید یه سری نکات رو رعایت کنید تا مصرف سوختتون الکی بالا نره.
    یکی دیگه از معایبش اینه که هر روغنی بهش نمیسازه و باید روغن مخصوص بریزین تو موتور
    بعدشم خودمونیم با ۵۰۰ میلیون اسمش اینه که شاسی داری و شاسی سواری

  18. فلات

    ۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من از سال ۹۵ صفرشو خریدم قبل اینم پرشیا سمند پراید پاترول کاپرا داشتم همه جا هم باهاش رفتم خیلی سگ جانه از نظر جلوبندی موتور بدنه خیلی خیلی خیلی عالیه هنوز یدونه شمعشو باز نکردم ببینم چه شکلی تا حالا بین این همه ماشین که داشتم از همه اونا سرتر بوده
    الان هم با دو تا صفر این اسباب بازیها در پیتی عوضش نمیکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا