این مقاله به معرفی گرانترین مینی ونهای برقی/هیبریدی چینی در سال ۲۰۲۵ اختصاص دارد.
یکی از تفاوتهای بازار چین با بازارهای جهانی به کلاس خودروهای مینی ون مربوط میشود. درحالیکه استقبال از این خودروها با افت جهانی روبرو شده است، مینی ونها کلاسی رو به رشد در کشور چین محسوب میشوند. برقی سازی این دسته از خودروها فرصت جدیدی برای برندهای چینی بوده تا محصولاتی بهروز ارائه کنند. بسیاری از چینیها ترجیح میدهند برای ترددهای روزمره خود از مینی ونها استفاده کنند. پس از معرفی گرانترین سدان ها و استیشنهای برقی/هیبریدی چینی در سال ۲۰۲۵ به سراغ گرانترین مینی ونهای برقی/هیبریدی چینی در سال جاری میلادی میرویم.
گرانترین مینی ونهای برقی/هیبریدی چینی در سال ۲۰۲۵
دنزا D9
پرفروشترین مینی ون بازار چین پنجمین خودروی گران کلاس خود است. دنزا D9 محصولی از بی وای دی است و با عرضه در می ۲۰۲۲ این کلاس را کاملاً دگرگون ساخته است. D9 سال قبل به فروش بیش از ۱۰۲ هزار دستگاه رسید. قیمت این خودرو از حدود ۴۷ هزار دلار شروع میشود. طول/عرض/ارتفاع خودروی موردبحث به ۵۲۵۰/۱۹۶۰/۱۹۰۰ میلیمتر و فاصله بین محوری آن به ۳۱۱۰ میلیمتر میرسد و مشتریان میتوانند نسخه چهار یا هفت نفره را سفارش دهند. نسخه پلاگین هیبریدی D9 از پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۵۴ اسبی و موتور برقی ۲۶۸ اسب بخاری استفاده میکند. نسخه برقی هم از موتور برقی با ۳۰۸ اسب بخار قدرت و توان پیمایش ۶۲۰ کیلومتری سود میبرد.
هونگچی HQ9
مینی ون HQ9 پلاگین هیبریدی محصولی از گروه فاو است و قیمت آن از حدود ۵۰ هزار دلار شروع میشود. این خودرو سال قبل فروش ناچیز ۲۷۵۸ دستگاهی را ثبت کرد. پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۱۶۱ اسبی با دو موتور برقی ۲۸۲ اسب بخاری ترکیب شده و قدرت مجموع آن به ۴۰۲ اسب بخار میرسد. HQ9 به باتری ۲۰.۱ کیلووات ساعتی مجهز شده و در حالت برقی شعاع حرکتی ۷۳ کیلومتری دارد.
ژیپنگ X9
این خودرو با حداقل قیمت ۵۰ هزار دلاری در دسترس بوده و در سال قبل به خانه بیش از ۲۱ هزار چینی راه یافته است. X9 خودروی نسبتاً بزرگی است و طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۲۹۳/۱۹۸۸/۱۷۸۵ میلیمتری و فاصله بین محوری ۳۱۶۰ میلیمتری دارد. نسخه پایه ژیپنگ X9 از موتور برقی ۳۱۵ اسب بخاری استفاده کرده و توان پیمایش ۶۱۰ کیلومتری دارد. نسخه برد بلند نیز شعاع حرکتی ۷۰۲ کیلومتری خواهد داشت.
زیکر ۰۰۹
یکی دیگر از گرانترین مینی ونهای برقی/هیبریدی چینی در سال ۲۰۲۵ محصولی از زیکر است که با نام ۰۰۹ شناخته میشود. قیمت این خودرو در چین از حدود ۶۱ هزار دلار شروع میشود. زیکر ۰۰۹ به عنوان زیرمجموعه گروه جیلی فروش حدود ۲۳ هزار دستگاهی داشته است. سه نسخه از این خودرو با ظرفیت چهار، شش و هفت نفره در دسترس است. مدل پایه به موتور برقی با ۴۱۶ اسب بخار قدرت مجهز بوده درحالیکه نسخه چهار چرخ محرک آن ۷۷۸ اسب بخار قدرت دارد. زیکر ۰۰۹ در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر توان پیمایش ۷۴۰ کیلومتری دارد. نسخه دیگری از ۰۰۹ با باتری بزرگتر و شعاع حرکتی ۹۰۰ کیلومتری نیز عرضه شده است.
لی اتو مگا
نهایتاً به گرانترین مینی ون برقی/هیبریدی چینی در سال ۲۰۲۵ یعنی لی اتو مگا میرسیم که قیمتش از حدود ۷۳ هزار دلار شروع میشود. این خودرو از چند ماه قبل راهی بازار شده و با اینکه مدیران شرکت انتظار فروش حداقل ۲ هزار دستگاه در ماه را داشتهاند اما عملکرد خودرو اینگونه نبوده و در سال ۲۰۲۴ به فروش کلی ۱۰,۷۹۸ دستگاه رضایت داده است. مگا مینی ون بزرگی است چراکه طول/عرض/ارتفاع آن به ۵۳۵۰/۱۹۶۵/۱۸۵۰ میلیمتر و فاصله بین محورها به ۳۳۰۰ میلیمتر میرسد. این خودرو از دو موتور برقی با ۵۳۶ اسب بخار قدرت استفاده میکند و صفر تا صد ۵.۵ ثانیهای و توان پیمایش ۷۱۰ کیلومتری دارد.
jaghori
۱۶ بهمن ۱۴۰۳من از خودروی ون و استیشن خیلی خوشم می آید. به طور عموم به خودروهای بزرگ جادار علاقه بیشتری دارم. ماشین اول و دوم این مقاله رو بیشتر پسندیدم.
۱۶ بهمن ۱۴۰۳منم مثل شمام همه مثل شمان کسی که مثل من و شما فکرنکنه و عاشق ماشین تنگ باشه آدم پیش فعالی هست
Aj23
۱۶ بهمن ۱۴۰۳چه ربطی داره؟؟
یکی پول داره یه سراتو ۲۰۰۰آپشنال بخره اما یه ۲۰۶ می خره که داخل کلان شهری مثل تهران بتونه ازش استفاده کنه!بقیه پولش هم سرمایه گذاری بلند مدت می کنه!!!!!
آدم نباید همه مسائل رو از دید خودش بگه!
##البته که نظر شما هم قابل احترام هستش##
۱۷ بهمن ۱۴۰۳نه داش اون که پولشو داره پول خودشه دمش گرم هرچی میخواد بخره منظورم اینه که کسی که دوست داره ماشین ها تنگ تر بشن آدم پیش فعالیه مثلا طراح های بعضی از ماشین های چینی که یه شاسی بلند اندازه لندکروز رو با دفرانسیل جلو و موتور ۱۵۰۰ توربو میدن بیرون و فضای داخلیش هم آنچنان تنگ میکنن که بگی صدرحمت به ۲۰۶
یا حتی همون دنا پلاس هم اینطوریه
۱۶ بهمن ۱۴۰۳هایما 7x کو پَ😐
آقا شاهین هایمارو جا گذاشتی قاتل همه ونای بازار
froG-driVer
۱۶ بهمن ۱۴۰۳یادمه قبلاً زیکرو با رولز کبیر مقایسه میکردن😂
Sina_carshow
۱۶ بهمن ۱۴۰۳لی آتو مگا یه شاهکار مهندسی هستش
یه تست بین این ماشین و میباخ گذاشته بودن با دستگاه دسیبل سنج تست سکوت کابین گرفتن و این ماشین از میباخ کابین ساکت تری داشت تازه یه یوتوبر معروف آمریکایی به اسم mkbhd بررسی کرد این ون رو گفت از رولزرویس اسپکتر که سوارش شده بود تعلیق نرم تری داشت
Aj23
۱۶ بهمن ۱۴۰۳باز هم زیکر و دنزا تو بهترین هست!!
Amir
۱۹ بهمن ۱۴۰۳میشه گفت میشه با ون برقی کنار اومد👍🏻