سیتروئن

تصاویری احتمالی از سدان پرچم‌دار دی‌اس 8، رقیبی برای E کلاس و سری 5

خودروسازان فرانسوی سال‌ها است که از بخش سدان‌های لوکس خارج شده‌اند اما برند لوکس گروه پژو-سیتروئن یعنی دی‌اس قصد دارد به‌زودی با یک سدان لوکس پرچم‌دار به این بخش وارد شده و با بزرگان آلمانی یعنی ب‌ام‌و سری ۵، مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 خصوصاً در چین به رقابت بپردازد. شایعه شده این سدان لوکس فرانسوی، دی‌اس ۸ نام دارد و اواخر امسال در بازار چین عرضه می‌شود درحالی‌که احتمالاً در سال ۲۰۲۰ در بازار اروپا هم عرضه خواهد شد. تاکنون هیچ تصویری از سدان پرچم‌دار دی‌اس دیده نشده بود اما حالا دو تصویر منتشر شده که گفته می‌شود متعلق به دی‌اس ۸ است.

با توجه به این تصاویر، شکل و فرم کلی دی‌اس ۸ شباهت زیادی نسخهٔ کشیدهٔ پژو ۵۰۸ دارد که در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۸ صرفاً برای بازار چین معرفی شد به‌گونه‌ای که پروفیل جانبی و فرم اتاق آن دقیقاً با پژو یکسان به نظر می‌رسد. به همین دلیل شاید این سدان لوکس در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ پژو ۵۰۸ L باشد. بااین‌حال طراحی جلو و عقب دی‌اس ۸ ویژگی‌های خاص دی‌اس را دارد و همان جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی که در محصولات اخیر این برند لوکس دیده‌ایم به همراه دی‌لایت‌های LED منحصربه‌فردی که در کراس‌اوور دی‌اس ۳ کراس‌بک کار شده بود در اینجا هم به چشم می‌خورند. انتظار می‌رود دی‌اس ۸ مثل پژو ۵۰۸ پنجره‌های بدون قاب و فرم فست‌بک داشته باشد درحالی‌که گفته شده درب صندوق بار آن‌هم از نوع لیفت‌بک خواهد بود. به نظر می‌رسد دستگیرهٔ درهای سدان پرچم‌دار دی‌اس نیز از نوع Pop Out (دستگیره‌هایی که در حالت عادی داخل در هستند اما هنگام باز کردن در از جای خود بیرون می‌آیند) باشند اما با توجه به کیفیت پایین تصاویر نمی‌توان این ویژگی را قطعی دانست.

فعلاً از پیشرانه‌های دی‌اس ۸ هم اطلاعاتی در دست نیست اما احتمالاً به موتور ۱.۶ لیتری ۲۲۵ اسب بخاری پژو ۵۰۸ مجهز خواهد شد. علاوه بر این، احتمال تجهیز این سدان لوکس به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی ۴۰۰ اسب بخاری کانسپت پژو ۵۰۸ Sport Engineered هم وجود دارد. احتمالاً این سدان پرچم‌دار دی‌اس در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۹ در ماه نوامبر رونمایی و مدت کوتاهی بعد در بازار چین عرضه خواهد شد. دی‌اس ۸ احتمالاً در سال ۲۰۲۰ هم به بازار اروپا خواهد رسید تا پس از چندین سال غیبت، بار دیگر فرانسوی‌ها در بخش سدان‌های لوکس حضور یافته و با برندهای آلمانی به رقابت بپردازند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    به نظر چیز جالبی میشه
    اگه وارد بازار امریکا هم بشن بعدا
    رقابت سختی میشه
    بین کلی ماشین مدعی
    سری 5
    کادیلاک ct5
    بنز e کلاس
    لینکلن زفیر ( اینده )
    تسلا مدل S
    ائودی a6
    لکسوس GS
    و دی اس 8 ( اینده )

    1. امیرحسین

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (157 ديدگاه)

      این ماشین میشد بیاد ایران… بنز و لکسس و بی ام و و کادیلاک پیشکش! لااقل همین دی اس و رنو و کیا و هیوندای رو اجازه بدن بیان

  2. F22RAPTOR

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2620 ديدگاه)

    ظاهرش کاملا با محصولات آئودی یکیه

    1. مانی

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      شبیه مرسدسیه که چراغ های جلو یکمی باریک شده
      و جلو پنجره آئودی روش سوار کردن
      به نمای عقب اش هم یه عالمه چاشنی کادیلاک زدن

  3. رنو 5 زرد قناری

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    واقعا محصولات دی اس وقتی از نزدیک ببینی اونوقت میبینی عجب ماشین عالی هست ، هنوز دنیا تو کف سیتروئن دی اس 1955 مونده با اوسیستم تعلیقش که اون زمان توسط سیتروئن ابداع شد ، خیلی خوشحالم برند دی اس دوباره احیاء شد

  4. MAHDI

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اینکه کابینش کاملا مال بنزEکلاس ویاSکلاسه!!!!

    1. MAHDI

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      منظورم محفظه کابینه.انگار Sکلاس رو کاپون وصندوقش رو برش داده باشن ومال سیتروئن رو چسبونده باشن. البته میدونم این یه طرحه

  5. (Saeed(peugeot

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    محصولات دی اس با توجه به طراحی های خاصی که دارند همیشه حس خاص بودن و به بیننده القا کردند….و مطمئنم با قیمتی که دی اس روی محصولاتش میذاره و با توجه به کیفیت ساخت ماشیناش ….ارزنده هستش ….خصوصا با این امضای جدیدی که در طراحیش پیش گرفته خیلی خوب جواب گرفته…..مثل ds 7 و ds 3 کراس بک که به فروش خوبی رسیدند….

  6. amir

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (522 ديدگاه)

    رقابت تو این کلاس خیلی دشواره با حضور ائودی و ب ام و به خصوص مرسدس.
    کادیلاک و لکسس به زور با ژرمنها رقابت میکنن و در اکثر موارد قافیه را میبازن.کار دی اس خیلی سخته.

  7. حمیدرضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی طراحی های دی اس خوشگله به نظرم رقیب خیلی خوبی برای محصولات المانی هست
    البته با توجه به چهره جدید کادیلاک و سه گانه آلمانی و حالام دی اس کمکم تموم دنیا میمونه کدومو بخره همه شکیل همه با کلاس تازه جنسیس هم هست
    طراحیش به نظرم شبیه به اتاق 508 هست از خطوط طراحی سقف شیبدار اون استفاده شده
    البته به نظر من اینطوری میاد

  8. مانی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    نبرد بسیار بسیار سختی رو پیشرو داره
    لکزز با این همه آبرو و خوشنامی که بدست آورده
    تو گروهی کهE-Class و سری5 هستن بازنده شده
    (نزدیک به همه نبرد های رو در روی مرسدس و لکزز همردهDS8 تو نشریات رو مرسدس برده)
    ولی با قیمت کمتر و کم هزینگی تونسته فروش خوبی رو تجربه کنه
    من اینو میبینم که DS تو راه مرسدس به مرسدس میبازه و تو راه لکزز به لکزز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا