سیتروئنفولکس واگن

دوئل فولکس‌واگن T-Roc و سیتروئن C4 کاکتوس

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت دوم، دومین دوئل از گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین مزدا CX-3 و جیپ رنگید

مجموع آراء: ۱۱۶۱

آراء جیپ رنگید: ۳۷۹

آراء مزدا CX-3: 782

پیروز دوئل: مزدا CX-3 با کسب ۶۷ درصد از کل آراء

 

فولکس‌واگن T-Roc

تاریخ معرفی: آگوست ۲۰۱۷

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴,۹۳۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۳۹,۷۵۵ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۹ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۱ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: گزینه‌های شخصی‌سازی زیاد، رانندگی خوب، ظاهر شیک

نقاط منفی: قیمت گران، مشکلاتی در کیفیت داخلی، ارزش پایین‌تر نسبت به رقبا

 

سیتروئن C4 کاکتوس

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: PF1 پژو-سیتروئن

امتیاز از کاربایر: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۶,۲۴۵ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۵۷,۶۳۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۸۰ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۵۶ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هزینه‌های نگهداری پایین، ظاهر متمایز، سواری راحت

نقاط منفی: رانندگی نه‌چندان سرگرم‌کننده، کیفیت داخلی نه‌چندان مناسب، پنجره‌های جانبی عقب پایین نمی‌آیند

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن T-Roc

سیتروئن C4 کاکتوس

پیشرانه۱.۵ لیتری I4۱.۲ لیتری I3
تنفستوربوشارژتوربوشارژ
قدرت۱۵۰ اسب بخار۱۳۰ اسب بخار
گشتاور۲۵۰ نیوتن متر۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته دستی۶ سرعته دستی
محور محرکجلوجلو
شتاب صفرتاصد۸.۴ ثانیه۹.۱ ثانیه
حداکثر سرعت۲۰۵ کیلومتر/ساعت۱۹۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت۵.۳ لیتر ترکیبی۴.۸ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی۱۲۱ گرم/کیلومتر۱۱۰ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک۵۰ لیتر۵۰ لیتر
وزن۱۳۳۰ کیلوگرم۱۰۴۵ کیلوگرم
طول۴.۲۳ متر۴.۱۷ متر
فاصلهٔ محوری۲.۵۹ متر۲.۵۹ متر
حجم صندوق بار۴۴۵ لیتر۳۶۰ لیتر
ظرفیت سرنشین۵ نفر۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا۱۸,۴۴۱ پوند۱۶,۲۱۶ پوند
قیمت موردبررسی۲۱,۷۲۷ پوند۱۶,۸۷۱ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (338 ديدگاه)

    هر چقدر جلوی سیتروئن قشنگه همونقدر پشتش زشته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. حسین وی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    چه عجب موتور ۱.۶ لیتری سیتروئن رو ندیدیم ???

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. امیر

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2827 ديدگاه)

    قطعا فولکس
    درسته ک قیمتش خیلی بالاتره اما هم قدرت بهتری داره هم شتاب و تاپ اسپید بهتری هم جاداره هم طراحیش پخته تره و زیباس
    اصن خود فولکس خیلی سرتره نسبت به سیتروئن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      در عوض سیتروئن ۲۵٪ ارزونتره
      مصرف سوختش کمتره
      شتابش هم با اختلاف قیمت ۲۵٪ ارزونتر هنوز قابل قبوله
      .
      البته انتخاب شخصی من، توی دوئل سمت مقابل نیمه نهاییه
      یعنی مزدای عزیز که پیروز هم شده
      و اینکه توی اکثر گروه ها تنها فهمیدن برنده نهایی جذاب نیست
      مثلا شخصا دوست دارم بدونم رتبه دو تا چهارم هم کدومها بودن
      مخصوصا توی گروههایی مثل این گروه،
      که جیپ رو هم دوستش دارم، برام جذابه رتبه اون رو در نهایت ببینم
      امیدوارم عزیزان پدال درکنار دوئلهای اول و دومی فینال،
      دوئلهای مقام سومی و چهارمی رو هم برگزار کنن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. saeed

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    فینال فولکسه و مزدا که احتمال زیاد مزدا قهرمانه تو این دوئل.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      منم نظر شما رو دارم سعید جان

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. saeed

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        ممنون. فکر کنم خود مزدا هم نمیدونه واقعا چقدر محبوبه تو ایران چه بین کساییکه عشق ماشینن چه حتی بین عوام.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. ahmad

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (559 ديدگاه)

    به دلیل علاقه شخصی سیتروئن و انتخاب میکنم وگرنه فولکس تو تمام گزینها بهتر بود .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. sina7

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (395 ديدگاه)

    مگه میشه پنجره هاش پایین نیاد؟!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Hami

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (151 ديدگاه)

      بله ، پنجره هاش از نوع pop out هست و مثله اکثر کوپه ها و هاچ بک های سه در فقط کمی به سمت بیرون باز میشه و پایین نمیاد، مثل E21 و E30 کوپه یا رنو ۵ سه در.
      اینکه چرا یه همچین کاری کردن مشخص نیست! ولی این یه سیتروئنه و سیتروئن باید همیشه عجیب و متفاوته باشه.
      هر دو نسل سه قلو پژو/سیتروئن/تویوتا یعنی ۱۰۷/۱۰۸/C1/Aygo و دوقلو رنو/سمارت یعنی Twingo/Forfour پنجره‌های در عقبشون به همین صورت باز میشه.
      در سیتروئن DS4 که بعدن به DS4 Crossback تبدیل شد پنجره کاملاً ثابته و اصلأ باز نمیشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. artin

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (53 ديدگاه)

    منم همینطور sina 7 ! مگی میشه؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Hami

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (151 ديدگاه)

      بله ، پنجره هاش از نوع pop out هست و مثله اکثر کوپه ها و هاچ بک های سه در فقط کمی به سمت بیرون باز میشه و پایین نمیاد، مثل E21 و E30 کوپه یا رنو ۵ سه در.
      اینکه چرا یه همچین کاری کردن مشخص نیست! ولی این یه سیتروئنه و سیتروئن باید همیشه عجیب و متفاوته باشه.
      هر دو نسل سه قلو پژو/سیتروئن/تویوتا یعنی ۱۰۷/۱۰۸/C1/Aygo و دوقلو رنو/سمارت یعنی Twingo/Forfour پنجره‌های در عقبشون به همین صورت باز میشه.
      در سیتروئن DS4 که بعدن به DS4 Crossback تبدیل شد پنجره کاملاً ثابته و اصلأ باز نمیشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. Hossein.gh

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (307 ديدگاه)

    سیتروئن فوق العاده زیباتر و جذابتره،با قیمت کمتر،فنی هم کافیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. OMID

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2177 ديدگاه)

    فولکس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. (Saeed(peugeot

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (326 ديدگاه)

    سیتروئن به نظر من هم شیک و خاص تره
    و مشخصات فنی هم خوب و کافیه.
    قیمتش که عالیه
    رای من سیتروئن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. علی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (8 ديدگاه)

    رای من سیتروین c3 هستش
    چون چهره ی خاص تری نسبت به فولکس داره

    یکی اصلی ترین پارامترها قیمته ….که c3 سرتره
    و فک نکنم تو اروپا نسخه ۱.۶ توربو باشه واسه این ماشین تو اروپا….که در واقع باید نسخه ۱.۶ با این فولکس رقابت میکرد که قطعا اون موقع همه چیز به نفع c3 میشد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. سعید

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط citroen
    نرمی و هندلینگ این ماشین عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. وحید

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من هم موافقم با نظر دوستان…
    C3 نسبت به بهایی که پرداخت میکنی ارزنده تر هستش
    شتابش واسه این خودرو کفایت میکنه
    آلایندگی کمتر……۵۰۰۰ پوند پوله کمتر…..مصرف سوخت کمتر

    و از همه مهم تر یه فرانسوی با اون هندلینگ و نرمی C3

    اگه بحث شتاب باشه این نمونه که تو ایرانه بد قیچی میکنه این فولکس و….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. Saman

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (145 ديدگاه)

    سیتروئن شاسی و سیستم تعلیق بهتری داره و قابلیت اطمینان بالاتر و قیمت منصفانه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. سام

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (706 ديدگاه)

    انتخاب بین این دو ماشین جذاب فوق العاده سخت است.با این وجود،من سیتروئن را انتخاب می کنم آنهم به خاطر طراحی آوانگارد و خاص آن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. حامد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ( قطعا رای من هم سیتروئن c3 هستش )
    چون عاشق این سبک از طراحی سیتروئن هستم
    خاص…شیک و زیبا
    همه جوره با توجه به مالیاتهایی که روی خودروها میگیرن تو اروپا ، این سیتروئن صرفه اقتصادی بیشتری داره….و از همه مهم تر سیتروئن هستش.
    یه زانتیا ۲۰ سال پیش ساخته هنوزم تو هندلینگ و شتاب و لذت رانندگی جلوی خودروهای ۲۰۱۸ حرف برا گفتن داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا