سیتروئن

آیا سیتروئن Oli می‌تواند ژیانِ عصر خودروهای الکتریکی باشد؟

کانسپت جدید سیتروئن Oli به عنوان یک خودروی الکتریکی و سبک‌وزن پیش‌نمایشی از محصولات آتی این خودروساز فرانسوی محسوب می‌شود. یکی از مدیران سیتروئن می گوید کانسپت های معدودی در سال‌های اخیر می‌توانند فلسفه‌ای به قوت سیتروئن Oli داشته باشند. هم‌اکنون قیمت متوسط یک خودرو در بریتانیا برابر با ۴۲۰۵۴ پوند است که با توجه به هزینه‌های زندگی و رکورد اقتصادی پیش رو می‌تواند برای بسیاری از خریداران دور از دسترس باشد. همچنین افزایش کلی قیمت خودروها به ویژه محصولات الکتریکی باعث شده این خودروها در دسترس خریداران نباشند.

به همین خاطر سیتروئن با دید خود به یک خودروی الکتریکی پایدار، جذاب و نسبتاً ساده به استقبال از چنین افرادی رفته است. قیمت این خودرو را می‌توان در محدوده‌ای دانست که اکثر خریداران توانایی انتخابش را خواهند داشت. البته باید دانست جذابیت‌های کنونی Oli را نباید قطعی بدانید چراکه این کانسپت مستقیماً راهی خط تولید نمی‌شود. سیتروئن می گوید کانسپت یاد شده یک آزمایشگاه سیار برای ایده‌ها و تکنولوژی آینده خواهد بود یعنی چیزی شبیه کاری که داچیا با کانسپت مانیفستو انجام می‌دهد.

به گزارش پدال و به نقل از اتوکار، جدای از نقطه‌نظر پرفورمنس، سیتروئن Oli احتمالاً رکورد خاصی را ثبت نخواهد کرد زیرا حداکثر سرعت این خودرو به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت محدود بوده و بهتر است درباره صفر تا ۱۰۰ آن نیز سؤالی نپرسید! قطعاً Oli به اندازه سیتروئن آمی ۸ اسب بخاری دست‌وپا بسته نیست اما هنوز هم نشان می‌دهد سیتروئن در آینده محصولاتی متفاوت برای سواری تولید خواهد کرد.

به نظر شما سیتروئن ۲CV یا همان ژیان مشهور در زمان خود دقیقاً چیزی شبیه Oli را ارائه نمی‌کرد؟ این خودرو در ابتدا برای کشاورزانی طراحی شد که درگیر بحران جنگ بودند و البته قیمت بسیار نازلش باعث می‌شد در دسترس افراد زیادی باشد. باید دانست در بخش‌های گوناگونی از کشور فرانسه زیرساخت‌های خوبی از نظر سوخت‌رسانی وجود نداشت و به همین خاطر سیتروئن به دنبال تولید خودرویی بسیار کم‌مصرف بود. در نهایت پروتوتایپ اولیه با نام TPV 1939 تولید شد که از پیشرانه فلت توئین و گیربکس ۳ سرعته با نسبت‌های طولانی استفاده می‌کرد و حداکثر سرعت حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت داشت. آشنا به نظر می‌رسد نه؟

۸۳ سال بعد به دورانی می‌رسیم که هنوز هم راهی زیادی برای فهمیدن اهداف سیتروئن باقی مانده است. آیا محصولات الکتریکی سیتروئن همان کاری را انجام خواهند داد که ژیان در چند دهه قبل انجام داد؟ به نظر می‌رسد این خودروساز فرانسوی با Oli و آمی تعهد خود به ارائه راه‌حل‌های حمل‌ونقل ارزان‌قیمت و کم‌هزینه را به جهانیان نشان داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بیمه بازار

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (4844 ديدگاه)

    خیلی بیریخته

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۲۱
  2. مهران

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (272 ديدگاه)

    طراحی ژیان کجا این کجا🙄
    یه ژیان سبز روشن داشتیم هنوز که از داخل عکسا نگاهش میکنم عشق میکنم…
    ماشینای قریم فقط ماشین نبودن،تو مسیر همراهیت میکردن👌

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۳
  3. سبحان

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (82 ديدگاه)

    خیلی جذابه

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱۴
  4. محمدعلی کاشی

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    طراحی اش خیلی به دلم نشست
    طرحی از آینده در زمان حال 👌

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲۴
  5. meysam

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    تو فرانسوی‌ها سیتروئن همیشه از بقیه خلاقتر بوده

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۳
    1. datsun

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2832 ديدگاه)

      سیتروئن قبل از ادغام با پژو یکی از نوآور ترین خودروسازهای دنیا بود

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۱
      1. ilia2008

        ۱۱ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (161 ديدگاه)

        فقط سیتروئن دی اس این حرفت رو ثابت می کنه

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
  6. datsun

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2832 ديدگاه)

    ژیان یه ماشین ارزان در دسترس عموم و قشر پایین بود این قیمتش بالاست

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱
  7. پدرام

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (799 ديدگاه)

    با این شیشه جلوش که از جی کلاس هم تخت تره و تقریبا هیچ شیبی نداره فکر نکنم آیرودینامیک باشه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  8. ۹۱۱

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (458 ديدگاه)

    جواب خیر

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  9. سهیل

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    شیشه عمودی؟ علم آیرودینامیک کیلویی چند؟

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
    1. Payfast

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (802 ديدگاه)

      ایرودینامیک سایبر تراک گرمی چند؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۳
  10. A1

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (135 ديدگاه)

    بیشتر شبیه لگو شده تا ماشین واقعی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا