سیتروئن

معرفی فیس‌لیفت دی‌ اس ۷ با ظاهر جذاب‌تر و فناوری‌های بیشتر

برند لوکس دی‌اس از فیس‌لیفت کراس‌اوور DS 7 خود پرده‌برداری کرده است. نسخهٔ جدید این خودرو با حذف پسوند کراس‌بک، طراحی شیک‌تر، تکنولوژی‌های جدید و پیشرانه‌های پلاگین‌هیبریدی قدرتمند راهی بازار خواهد شد. در جلوی خودرو چراغ‌های جدیدی دیده می‌شود که همان طرح کلی قبلی را حفظ کرده‌اند اما حالا به تکنولوژی ماتریکس LED مجهز شده‌اند و در حالت نورپایین قوی‌تر هستند.

ویژگی قابل‌توجه در ظاهر دی‌اس ۷ جدید دی‌لایت‌های آن هستند. این دی‌لایت‌ها در هر طرف از ۳۳ چراغ LED تشکیل شده و توسط یک کاور پلی کربنات شفاف با قسمت‌های همرنگ بدنه پوشیده شده‌اند. در بین این چراغ‌ها و دی‌لایت‌ها هم جلوپنجرهٔ جدیدی با الگوی داخلی متفاوت جای گرفته است که شبیه به دی‌اس ۴ جدید به نظر می‌رسد. درنتیجهٔ این تغییرات، نمای جلویی کراس‌اوور دی‌اس شیک‌تر و چشمگیرتر از قبل به نظر می‌رسد.

در عقب خودرو، بین چراغ‌ها نوشتهٔ DS Automobiles دیده می‌شود که جایگزین DS 7 Crossback قبلی شده است. رینگ‌های آلیاژی جدید با اندازه‌ای از ۱۸ تا ۲۱ اینچی و همین‌طور پکیج بیرونی سفارشی تیره هم تغییرات ظاهری این کراس‌اوور لوکس فرانسوی را تکمیل می‌کنند.

تغییرات داخلی خودرو اما جزئی‌تر هستند. در اینجا حالا نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و در زیر آن شیفتر دنده‌ای به چشم می‌خورد که یادگار دوران پژو-سیتروئن است زیرا اکثر محصولات جدید استلانتیس به انتخاب‌گر دندهٔ دکمه‌ای الکترونیکی مجهز شده‌اند. بااین‌حال، نمایشگر مذکور به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی مجهز شده است و حالا از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برد.

لیست پیشرانه‌های دی‌اس ۷ جدید همچنان شامل نمونه‌های بنزینی، دیزلی و پلاگین‌هیبریدی خواهد بود. پیشرانه‌های پایه بسته به بازار نمونه‌های بنزینی یا دیزلی با ۱۳۰ اسب بخار قدرت هستند اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند باید سراغ نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی بروند. این نسخه در سه مدل مختلف ارائه می‌شود که همگی از پکیج باطری جدید ۱۴.۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند.

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی پایه محرک جلو بوده و ۲۲۵ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که دو مدل بعدی چهارچرخ محرک با ۳۰۰ و ۳۶۰ اسب بخار قدرت هستند. نسخهٔ قوی‌تر توسط تیم دی‌اس پرفورمنس توسعه پیدا کرده و به رینگ‌های ۲۱ اینچی، ترمزهای جلوی ۳۸۰ میلی‌متری و تنظیم خاص سیستم تعلیق مجهز است. این نسخهٔ قدرتمند ظرف تنها ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

دی‌اس در برخی کشورهای اروپایی پذیرش رزرو خرید DS 7 فیس‌لیفت را آغاز کرده است اما فروش این کراس‌اوور لوکس از سپتامبر امسال آغاز خواهد شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3886 ديدگاه)

    شکل ظاهریش تغییر آنچنانی نکرده وقتشه DS یه تغیراتی تو طراحیاش انجام بده

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳۱
    1. Nima

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      بخصوص طراحى داخلى (داشبورد) خیلى سادس و شبیه ماشیناى اکونومى هست.
      بیرونشم آنچنان لوکس نشون نمیده.

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۳۱
    2. ممد ژانگولر

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2634 ديدگاه)

      بابا به این خوبی چشه ؟!!

      لیاقت بعضیها همون چری اموداست که معلوم نیست کی میاد با چه قیمتی

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۳
      1. Reza Waffen SS

        ۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (3886 ديدگاه)

        تو خوب بودنش شکی نیست ولی اسم اینو نمیشه گذاشت فیس لیف

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
  2. Erfan

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (235 ديدگاه)

    الان ds 7هایی که داخل ایران وجود داره.
    با موتور ۱.۶tهستند تک دیفرانسیل.
    قیمت حدود ۳
    حالا درسته خیلی طراحی زیبایی داره هم در خارج و هم در داخل ولی آخه عقل سالم پول برای این ماشین میده؟
    این همه پول بدی موتور ۱۶۰اسبی تک دیفرانسیل بگیری 😑😅

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۶
    1. TML BN

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (709 ديدگاه)

      بله خیلی قبمت های دی اس پرت پلاست
      ولی موتورش نیاز رو حل میکنه چون هیچ عقل سالمی با دی اس نمیره آفرود
      و دی اس همون موقع هم خیلی گرون بود اون موقع که تالیسمان ۳۰۰ تومن بود دی اس اومد که گفتن ۵۰۰ تومن

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۳
  3. TML BN

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (709 ديدگاه)

    خبری از دی اس نبود چند مدل اومد دی اس داخل ایران قیمت های پرت پلایی دارن ولی خوش کیفیت هستن خیلی و خب به صد تا از این چینی می‌ارزن

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۶
  4. ارین صاحب جمعی

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (929 ديدگاه)

    فرانسه تو موتور همیشه یک پله از بقیه عقب تره

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۹
    1. Erfan

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (235 ديدگاه)

      ? Bugatti I’m a joke for you
      اینطوری هم که شما میگید نیست دیگه

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۶
      1. محمد

        ۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (698 ديدگاه)

        بوگاتی فقط به طور سنتی فولکس کارخونش رو اونجا حفظ کرده وگرنه هیچ ربطی به خود فرانسوی ها تکنولوژی فعلی بوگاتی نداره پروتوتایپ های اولیه ویرون هم با آرم فولکس آزمایش میشد ولی خب برند فولکس توان بازاریابی ویرون به آرم خوردش رو نداشت پس با برند بوگاتی تولیدش کرد کلا بوگاتی برندی هست که فقط تو فرانسه ثبت شده فرانسوی ها فقط پز مکانش رو میدن و گرنه خود صاحب اولیه و موسسش اتوره بوگاتی هم ایتالیایی و مهندساش ایتالیایی و اتریشی بودن بعد جنگ جهانی هم که کلا تعطیل شد مالکیتش بین ایتالیایی ها دست به دست شد که اونام نتونستن زندش کنن آخر سرهم فولکس برندش رو خرید و فقط یه اسم به دست آورد نه تکنولوژی و فناوری ، کلا فرانسوی ها با وجود قدمت زیاد تو خودروسازی نه نوآوری های انقلابی نه ماشین های آنچنانی داشتند غیر اروپا هم ماشیناشون طرفداری نداره

        موافقم ۲۷
        مخالفم ۶
    2. امین

      ۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (353 ديدگاه)

      حالا نه دیگه اینقدر عقب.
      به هر حال حداقل رنو سالها در فرمول یک حضور داشته و در دوره آلونسو بهترین خودرو اف ۱ عرضه کرد که قهرمانی برای آلونسو داشت. که هنوزم داره نون همون دوران قهرمانی میخوره. آلونسو

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  5. علی جردن

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    علت شکست دو ابر خودروی وارداتی به ایران
    لوتوس = باگیربکس دستی وارد شد
    دی اس SUV = نسخه های تک دیفرانسیل وارد شد

    مگه پرایده گیربکس دستی وارد می کنید یا مگه لیفان x60 مدل تک دیفرانسیل وارد می کنید این چه سلیقه ایی هست دیگه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
  6. Reza@*.

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    محصولات دی اس تو بازار داخل قربانی محصولات کره ای شدن . از لحاظ کیفیت و سواری یک سرو گردن بالاترن از کره ای ها .
    دی اس ۷ لوکس فرانسوی تو بازار رقیب ژاپنیش لکسوس ان ایکس ۲۰۰ هس ولی از لحاظ بازار خرید فروش قابل مقایسه باهم نیستن ‌. اما دی اس هم خاص تر طراحی شده و هم متفاوت تر . بیشتر خود نمایی میکنه .
    اما به دلیل خدمات و کمیاب بودنش شانسی جلو لکسوس ان ایکس نداره .

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
    1. قاطر فروش

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (744 ديدگاه)

      از لحاظ کیفیت و سواری نسبت ب لکسوس چطورن؟

      موافقم ۴
      مخالفم ۳
  7. قاطر فروش

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (744 ديدگاه)

    جنسیسی ک در برابر المانیا هیچی نیست دی اس رو سوسک میکنه دیگه ببینید چقدر این کمپانی داغونه

    موافقم ۹
    مخالفم ۷
  8. Alan.r

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (355 ديدگاه)

    ماشین خوبیه زیباست کابینشم دوست دارم موتور های متنوع و قوی‌هم داره در کل‌خوبه

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  9. JDM lover

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (656 ديدگاه)

    طراحیش نسبتا خوبه ولی کلا خیلی به دلم نمیشینه

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  10. ali+a

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (756 ديدگاه)

    طراحیش همچنان زیباست…جون میده برای تمام برقی… با این حال با این قیمت رقباش بهترن…

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  11. net

    ۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1953 ديدگاه)

    اگر اگزوز به جای مربعی طرح دایره ای داشت و خطوط سفید ال ای دی عمودی زیر چراغ جلو نداشت و صفحه نمایش شناور به داشبورد چسبیده بود و مثل ماشینهای لکسوس خط سفید اطراف شیشه دربها در قسمت بالای درب باک در گوشه قسمت شیشه مثلثی پهن نشده و خط سفید اطراف شیشه دربها سرتاسر نازک بود قشنگتر میشد

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا