بوگاتیطراحی

بوگاتی تایپ 57 T کانسپت، تورینگ رویاها!

بوگاتی شیرون جدید با قدرت نزدیک ۱۵۰۰ اسب بخار هایپرکار رؤیاهای ماست؛ اما قبل از شیرون، بوگاتی کانسپت Galibier را ساخته بود که اساساً یک ویرون با ۴ درب محسوب می‌شد. اگرچه این خودرو هرگز وارد خط تولید نشد اما یک هنرمند ایده‌ی جدیدی را در ذهن پرورش داده و آن خلق کانسپتی جدید است.

bugatti-type-57-t-concept-07

bugatti-type-57-t-concept-08
بوگاتی تایپ ۵۷ T کانسپت توسط هنرمند اهل فلسطین و طراح ظاهری خودرو آرتور نوستاس خلق شده است. این خودرو بسیاری از انحناهای مدرن شیرون را با خطوط کلاسیک خودروهایی چون تایپ ۵۷SC آتلانتیک ترکیب نموده است.

وجود کاپوت طولانی و گیرا پیشنهاد می‌کند که این کانسپت باید یک خودروی پیشرانه جلو با طراحی دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک باشد و بدین ترتیب در نقطه‌ی مقابل شیرون پیشرانه وسط و چهار چرخ محرک قرار می‌گیرد. تایپ ۵۷ T کانسپت که شبیه خودروی مفهومی Galibier سال ۲۰۰۹ است برای کروز کردن ساخته شده و رقیبی نزدیک برای خودروهای گرند تورینگی چون رولزرویس ریث و بنتلی کانتیننتال محسوب می‌شود.

bugatti-type-57-t-concept-20
در طراحی کابین این خودرو نیز از شاخصه‌های طراحی دراماتیک شیرون الهام گرفته شده که از آن جمله می‌توان به منحنی جدا کننده‌ی کابین و چرم فراوان و حس لوکس اشاره کرد.

bugatti-type-57-t-concept-11
اهمیتی ندارد که چقدر پولدار هستید زیرا بوگاتی قطعاً خودرویی همچون تایپ ۵۷ T را تولید نخواهد کرد. قبلاً این کمپانی نیمی از شیرون های برنامه ریزی شده را به فروش رسانده و هر کدام بهای حدود ۳ میلیون دلاری دارند که شیرون را به یکی از گران‌بهاترین خودروهایی تبدیل می‌کند که می‌توانید بخرید. اگر نمی‌توانید نسخه‌ی واقعی شیرون را بخرید می‌توانید مدل مقیاسی یک به ۸ آن را خریداری نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خیلی طراحی هیولایی داره

  2. peyman

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2093 ديدگاه)

    بوگاتی با موتور وسط جذابتره

  3. خسرو

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    اینکه کپی پیست مرسدس ویژن جی تی هست/طرح و رندر تو- نت زیاد پیدا میشه/اگه طرح های یکی دو دهه قبل تو قالب جدید ساخته بشه جذاب تره/ طرح های قبل احترام و شخصیت سنگین تری داشتن/ با تچکر ..

  4. Ahmad

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    زیباست اما با این پوزه دراز که اگه تو یه جای تنگ خواسته باشی دور بزنی حتما سپر رو به فنا میدی.

  5. panamera,turbo

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    باورکن ادمین ما ایرانیا آرزوی داشتن همون مقیاس یک به هشتشم باید با خودمون به گور ببریم

  6. mohsen.benz

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    یعنی چی مدل مقیاسی یک به ۸؟؟؟یه نفر توضیح بده برام ممنون میشم

    1. ehsangt3

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (164 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز منظور ماکت ماشین هست که سایزش 8 برابر کوچک تر از اندازه واقعیه

      1. saeed-m

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (12 ديدگاه)

        داداش یک هشتم‌ ماشین نیس .20 تا کنار همم نمیتونه اندازه یدونه واقعیش بشه! یا ۸ برابر اندازه واقعی هم باز اندازه واقعی نمیشه. این فقط یک اصطلاحه!

        1. خسرو

          ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (2293 ديدگاه)

          تا اونجاکه میدونم یک هشتم یعنی یک میشه دو-دو میشه چهارو چهارهشت و…تصاعدی کوچیک میشن این ماکت ها/شایدم اشتباه کنم ..

  7. Tohid Molaey

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    بوگاتی تایپ 57 T کانسپت توسط هنرمند اهل “فلسطین” و طراح ظاهری خودرو آرتور نوستاس خلق شده است. فلسطین!?

  8. Tohid Molaey

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    اول که دیدم به خاطر کاپوت و قسمت جلوی دراز یاد دوج وایپر افتادم

  9. swedish arrogant tiger

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    کاملا شبیه مرسدس بنز ویژن 6 شده ?.اگه اینو کنار بزاریم پشتش بازم منو یاد بنز جی تی اس میندازه. کلا یه کپی از بنز .

  10. GOD BLESS AMERICA

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (758 ديدگاه)

    مهم نیست موتور وسط ها چقدر رکورد بزنند ، همیشه جی تی های موتور جلو فاتح قلبها خواهند بود.

  11. M4

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (293 ديدگاه)

    این کانسپت هارا از کجاشون در میارن که انقدر خوبه خو ! :)

  12. ARIA

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط می تونم خوابشو ببینم?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا