دوج

ادامهٔ تولید و به‌روزرسانی نسل قبلی رم 1500 به خاطر فروش بالا

تعداد خیلی کمی از خودروسازان به تولید نسل قبلی محصولات خود در کنار نسل جدید آن‌ها ادامه می‌دهند ولی فیات-کرایسلر با نگه‌داشتن نسل قبلی رم ۱۵۰۰ روی خط تولید و حتی بروز کردن آن می‌تواند این رویه را تغییر دهد. به گزارش موتور ترند، مدیرعامل فیات-کرایسلر آقای «مایک منلی» در جریان اعلام درآمد شرکت طی سه‌ماههٔ دوم امسال گفته است این شرکت عجله‌ای برای کنار گذاشتن نسل قبلی رم ۱۵۰۰ ندارد. وی حتی این احتمال را هم داده است که رم قبلی در آینده مورد به‌روزرسانی قرار گیرد.

هرچند شاید اینکه فیات-کرایسلر روی وانت قدیمی خود سرمایه‌گذاری کند عجیب به نظر برسد اما دلایل زیادی برای این کار وجود دارد. مهم‌ترین دلیل این است که رم قبلی هنوز بین خریداران محبوب است. هرچند فیات-کرایسلر فروش مجزای این پیکاپ را اعلام نکرده اما گفته است که عرضهٔ نسل کاملاً جدید رم هوی دیوتی به همراه ادامهٔ موفقیت نسل جدید رم ۱۵۰۰ و همین‌طور فروش خوب نسل قبلی رم ۱۵۰۰ موجب شده سهم شرکت از بازار پیکاپ‌های بزرگ ایالات‌متحده طی سه‌ماههٔ دوم سال ۲۰۱۹ به ۲۷.۹ درصد برسد که ۷ درصد از مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

علاوه بر محبوبیت، رم ۱۵۰۰ قدیمی که رم کلاسیک نام گرفته، راه خریداران را به سمت رم ۱۵۰۰ جدید باز می‌کند. البته به‌طورمعمول این نقش را پیکاپ‌های متوسط ایفا می‌کنند اما از حدود یک دهه پیش، پیکاپ میان سایز داکوتا از سبد محصولات دوج کنار رفته است. قیمت نسل قبلی رم مدل ۲۰۱۹ از ۲۷,۶۴۵ دلار آغاز می‌شود که به‌مراتب ارزان‌تر از رم ۱۵۰۰ جدید با قیمت پایهٔ ۳۳,۴۴۰ دلار است. حتی رم ۱۵۰۰ کلاسیک از پیکاپ میان سایز جیپ گلادیاتور با قیمت پایهٔ ۳۳,۵۴۵ دلار هم قیمت کمتری دارد.

فعلاً هیچ حرفی در مورد چگونگی به‌روزرسانی نسل قبلی رم ۱۵۰۰ زده نشده است اما با توجه به اینکه این پیکاپ متعلق به یک دهه پیش است، احتمالاً کرایسلر قصد ندارد هزینهٔ زیادی برای آن صرف کند؛ بنابراین ممکن است به‌روزرسانی‌های جزئی در رم کلاسیک صورت گیرد. این در حالی است که اوایل سال جاری کرایسلر نسخهٔ جدیدی از رم ۱۵۰۰ کلاسیک را بنام وارلوک معرفی کرد که از ویژگی‌های خاصی مثل سپرهای مشکی‌رنگ، ارتفاع بیشتر و برچسب‌های ویژه برخوردار بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2957 ديدگاه)

    بازهم عشق من غوغا کرده
    جایی برای حرف نمیزاره
    بعضی از دوستان عزیز ک میگفتن دوج پلتفرماش قدیمیه و…!!
    اره قدیمیه ولی بخاطر لذتی ک دوج داره و کیفیت و قدرت و خدمات خوبی ک داره و از همه مهمتر قیمت بسیار خوبش ک ارزش خریدشو خیلی افزایش میده
    از اینطرف رم کلاسیک فروشش بالا میره از اونطرف ایکس کلاس احتمال توقف تولیدش به گوش میرسه

    1. AMIR / ARMI

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1285 ديدگاه)

      پلتفرم قدیمی داشتن ایراد نیست تا جایی که مشکل ایجاد نکنه
      وقتی روی همون پلتفرم قدیمی همش آپدیت بدی
      و نزاری ماشین از امکانات روز عقب بمونه هیچ ایرادی نداره مثل پلتفرم چارجر و چلنجر
      X کلاس هم تجربه بدی برای بنز بود
      یاد گرفت پاشو تو کفش دیگران نکنه

  2. Peiman56

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (140 ديدگاه)

    هیولای پیر هنوزم قهرمانه

  3. احسان

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (256 ديدگاه)

    این ماشین فوق العاده زیبا و پر ابهته و صدای بسیار زیبایی داره که هیچوقت طنین اون را فراموش نمی کنید

  4. farzan

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    و تنها تو امریکاست یه شرکت چون میبینه مردم میخرن همون مدل قدیمی رو دوباره ادامه میدن بدونه هیچ به روز رسانی. مردم رو احمق فرض میکنن اما نمیدونن امروز مردم میخرن اما میبینن شرکت داره گولشون میزنه دفعه ی بعد نمیخرن

  5. Khosrow

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2292 ديدگاه)

    از همه ی اتومبیل سازهای دنیا میخوام ساخت پیکاپ رو فراموش کنن / پیکاپ فقط ایالات متحده ..

  6. Farzad

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    پیکاپ های آمریکایی دیوانه کننده ان…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا