دوج

تست سرعت و شتاب دوج چلنجر R/T T/A مدل 2023 در اتوبان

خودروهای عضلانی حس و حالی آمریکایی دارند و البته دیدن یکی از آن‌ها همچون دوج چلنجر R/T T/A مدل ۲۰۲۳ در قاره اروپا فرصت خوبی خواهد بود. این خودرو اخیراً در تست سرعت و شتاب در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان شرکت کرده است.

مدل R/T چلنجر جزو مدل‌های پایه بوده و پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری آن ۳۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس اتوماتیک راهی چرخ ها می‌شود. پکیج T/A یاد شده نیز شامل تریم مشکی کاپوت، سقف، کناره‌ها و بخش پشتی خودروست. همچنین این پکیج شامل چراغ‌های جلو با گرافیک جدید و رینگ‌های ۲۰ اینچی بوده و البته پیکربندی کیت بدنه پهن نیز برای آن قابل سفارش است.

با وجود گشتاور مناسب دوج چلنجر R/T T/A مشکلی در رسیدن به سرعت‌های بالا نخواهد داشت. غرش پیشرانه ۸ سیلندر نیز کاملاً بر ماهیت عضلانی این خودرو تأکید دارد و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز تعویض‌های سریعی را انجام می‌دهد. راننده توانسته سرعت پایدار ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را حفظ کند هرچند در اواخر کلیپ به سرعت ۲۴۶ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد. شایان ذکر است دو مدل چلنجر و چارجر در اواخر عمر خود قرار دارند و دوج آن‌ها را بازنشسته خواهد کرد. گل سرسبد این خانواده دیمن ۱۷۰ است که ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۱ نیوتون متر گشتاور را با استفاده از سوخت E85 تولید می‌کند.

دیمن ۱۷۰ جزو هفت مدل خاطره‌انگیز پایانی برای خداحافظی با این خودروهای عضلانی بوده و البته مدل‌های چلنجر بلک گوست و چارجر کینگ دیتونا با ۸۰۷ اسب بخار نیز تولید می‌شوند. مدل اسکات پک سوئینگر ادیشن نیز برای هر دو خودروی چلنجر و چارجر در دسترس خواهد بود. همچنین باید به مدل چارجر سوپر بی با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری و لاستیک‌های درگ مسابقه‌ای قانونی اشاره کنیم. نهایتاً هم چلنجر شیک داون با کاپوت جدید، گرافیک قرمز بدنه و ترمزهای برمبو با شش پیستون تولید می‌شود. قدم بعدی برای محصولات دوج تولید چارجر دیتونا SRT برقی خواهد بود. این خودرو قدرتی بین ۴۵۵ تا ۸۰۰ اسب بخار خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. خلیل

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    عالیه♥️

    موافقم 22
    مخالفم 0
    1. (Ali(chevynova

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (6809 ديدگاه)

      ماشالاه یو اس کارز
      دوج با قیمت پایین یه محصولی ساخته که الکی گرونهای تولید محدود رو واقعا به چالش کشیده
      ماشینی که در دسترس همه هست و میتونن با قیمت منصفانه ای بخرن و باهاش به راحتی از اون تولید محدودهایی که چرم گاو هلندی رو صندلیهاشون هست رو شکست بدن

      موافقم 19
      مخالفم 38
      1. Alan.r

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1090 ديدگاه)

        میشه بفرمایید چلنجر کجا الکی گرون ها رو شکست داده؟؟

        موافقم 29
        مخالفم 13
        1. Tesla

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (654 ديدگاه)

          ( میشه بفرمایید چلنجر کجا الکی گرون ها رو شکست داده ؟ ) ، همین ۱ سال پیش بود که دیمن تونست با اختلاف هایپرکار افسانه ای ژرمن ها ( ۹۱۸ اسپایدر ) رو تو درگ قورت ( کلیپش توی پدال هم هست ) آلمانی ها به گرد پای us کارز هم نمیرسن 🇺🇸🇺🇸🇺🇸💪💪

          موافقم 20
          مخالفم 26
        2. محمد

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1486 ديدگاه)

          داداش جدیش نگیر از ۰۰۹۸ یاد گرفته میاد نفر اول رو ریپلای می‌کنه شعر تفت میده خدایی نقشه دنیا رو جلوش بذاری بگی آمریکا کدومه نمیدونه آمریکا کجاست میاد زیر هر پست ماشاالله ماشاالله میکنه

          موافقم 26
          مخالفم 7
        3. سوشیانت

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1908 ديدگاه)

          چانجر دیمون ۱۷۰ در حال حاضر پر شتاب ترین خودروی جهانه و کل اروپا نتونستن خودرویی با این شتاب فوق العاده بسازن

          موافقم 15
          مخالفم 18
        4. سوشیانت

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1908 ديدگاه)

          چلنجر*

          موافقم 10
          مخالفم 13
        5. (Ali(chevynova

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          نه دیگه اینطوری هم نیست
          امریکا رو میدونم کجاست
          وسط خاورمیانه هست

          موافقم 8
          مخالفم 19
        6. بی خیال اسم 2

          ۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (133 ديدگاه)

          سوشیانت دیدیم چطور شتاب دیمن 170 رفت زیر سوال

          داداش 918 و دیمن تو پیست درگ بودم

          911 توربو اس دیمن رو هم تو آسفالت پود کرد
          فیلمش تو پدال هست

          موافقم 7
          مخالفم 4
      2. R

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1025 ديدگاه)

        بزور به ۲۶۰ تا رسید کجا شکست داده؟ خدایی جی میزنید جنستون خیلی نابه🤣🤣🤣🤣🤣

        موافقم 16
        مخالفم 4
      3. فرشاد

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        والا من که هرچی درگ از چلنجر دیدم از زمین جداهم نشده چه برسه به زدن چی میگی😂
        تو اگه حرفت درست بود یه بحث زیر این همون پیست پورشه و کوروت بیمر هم میومدی نظر میدادی

        موافقم 14
        مخالفم 5
        1. فرشاد

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          اگه بحث …
          مسیر درگ
          لاستیک درگ
          سوخت
          رو حساب نکنی
          911هم چلنجر رو زد

          موافقم 8
          مخالفم 7
        2. امیرمحمد

          ۲۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (134 ديدگاه)

          دیمون تو درگ برده
          از تسلا هم برده
          از 918 هم برده
          مگر اینکه بگید فتوشاپه😐

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. Hamilton1970

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    کاش برقی نمیشدن…
    حیف…

    موافقم 21
    مخالفم 0
  3. AMIN JAFARI

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    خیلی دوسدارم ببینم برقیش چیکار میکنه

    موافقم 11
    مخالفم 3
  4. R/T

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    عالی بود

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. R/T

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      پیشرانه ۸ سیلندر عجب صدایی داشت

      موافقم 12
      مخالفم 0
  5. فرشاد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    بین ماسل کارا عالیه
    ولی من بین ماسل کارا چارجر پسندمه
    حدقل یه صدای مصنوعی واسه ماسل کارای الکتریک بزارن بهتره
    ماسل کارصدا باید صدا تولید کنه چه بنزینی چه الکتریک

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. AMIN (M.A.S)

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (816 ديدگاه)

    جدا از مسائل آیرودینامیکی و برتری چارجر توی این زمینه به نظر می‌رسید توی راندای اول ماشین خیلی سرحال نیست از شتاب بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت ماشین مشخصه یا اون سری که روی ۲۴۱ گیر کرد ولی راند آخر اگه فضا داشت بالای ۲۵۰ هم میتونست برسه
    فک کنم قبلا یه ویدیو دیده بودم تا ۲۶۰ هم رفت این RT
    قبلا این نسخه رو میتونستید به قیمت ۳۴۰۰۰ دلار و به عنوان ارزون ترین V8 دنیا بخرید الان چند وقتیه گرونتر شده و قیمت به محدوده ۳۹۰۰۰ تا رسیده با گیربکس دستی و تایرای ۲۳۵ که پکیج های امکانات و هندلینگ میتونن بالاترم ببرنش
    شاید خوب میشد دوج یه حرکاتی رو این انجین بزنه و قدرتشو برسونه بالای ۴۰۰ تا

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. Tesla

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    قدرت پایه دیتونا srt بانشی حدود ۸۰۰ اسب بخار هست ولی قطعا در آینده با به روزرسانی هایی که در e stage براش منتشر میشه ، این قدرت تا نزدیکای ۱۰۰۰ اسب هم افزایش پیدا میکنه ( پس قطعا میتونه توی یک چهارم مایل از دیمون ۱۷۰ هم سریعتر باشه )

    موافقم 4
    مخالفم 10
    1. R/T

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      چه جالب

      موافقم 1
      مخالفم 5
  8. رحیم کرکس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    آخه وقتی با سمند ۲۰۰ تا میرن دیگه چلنجر باید ۸۰۰ تا بره هزار تا بره شش هزار تا بره ، آخه ۲۴۶ تا اونم هورا ، دق کردیم از خوشی : واما دونکته : صداش خیلی آزار دهنده ست نسبت به دیگر اسپرتا و صداشم اسپرت نیست صدای تیلر سریع رومیده ، و دوم در فیلمهایی که تو همین مسیر با آلمانیا گذاشته ۳۰۰ تا میره شما احساس نمی کنی ، توی این تمام جاده داخل ماشینه دقیقا انگار پراید ۲۴۶ تا میره ، ولی ماشین خوبیه ، من بدم ، خوش باشین

    موافقم 2
    مخالفم 12
    1. Tesla

      ۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      چی میگه برای خودت !!! تمام ماشین های روز دنیا برای اینکه حداکثر ایمنی رو برای سرنشینان فراهم بکنن ، حداکثر سرعتشون توسط شرکت سازنده محدود میشه ( حالا فرقی نداره تویوتا کرولا ۱۹ هزار دلاری باشه یا لامبورگینی ۴۰۰ هزار دلاری ) ، واقعا چطوری میای یه آشغالی مثل سمند و کلا تمام محصولات ویران خودرو و سایپا رو با اینها مقایسه میکنی !!! ( تو هیچ ماشین ایرانی و خیلی از چینی ها ، آدم نباید بیش تر از ۱۰۰ تا بره چون بیشتر از این سرعت دیگه کنترل ماشین دست راننده نیست و هر لحظه امکان نگرفتن ترمز یا چپ کردن وجود داره ، همین چند هفته پیش هم کلیپش منتشر شد که چهار تا نادان با سمند ۲۰۰ تا میرن و بعد بر اثر چپ کردن ماشین مثل کارت میشه و به هلاکت میرسن 🤣🤣🤣 ) در ضمن این ضعیف ترین نسخه چلنجر بعد از مدل پایه ۶ سیلندر هست ، اگه هلکت توی این اتوبان تست بشه راحت ۳۲۰ رو پر میکنه

      موافقم 4
      مخالفم 0
  9. سجاد

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آمریکا هیچوقت در زمینه خودرو به اروپا و علی الخصوص آلمان و ایتالیا نمیرسه . اینو گفتم واسه اون متعصبا که دنبال ویزای آمریکان

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. امیرمحمد

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (134 ديدگاه)

      مایل به ویزای آلمان و ایتالیا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. حسن

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    خیلی عالی بود لذت بردم از جاده ها از مسیر سبز
    همه ی زیباییهای دنیا تقدیم مردم ایران
    سپاس

    موافقم 1
    مخالفم 2
  11. حافظ

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دقیقآ الآن یه جوون ۱۸ ساله مثلا آمریکایی یا اروپایی یه وایپر آخرین مدل که ۲۰۱۶ خیلی کم کار باشه را با نزدیک حدودا ۳۰ هزار دلار میخره و عشقش رو میبره و بدون هیچ دستکاری تا ۵۰ سال دیگه فقط روغن و بنزین میخاد اگه ۱۰۰ هزار دلار هم خرج مدل ۲۰۱۶ ش بکنی تا ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰۰نیوتون متر گشتاور جا برای افزایش قدرت داره بعد جوون های حتی قشر متوسط ما تو حسرت یه پژو پارس مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا یعنی دیلایت روی سپر جلو هستند تو پیدا کن پرتغال فروش را ۷شهر عشق را شاه نعمت الله ولی گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا