دوج

هنسی ماموت 1000TRX به یک وانت ماجراجو با 1000 اسب بخار قدرت تبدیل شد!

هنسی قوی‌ترین وانت پیکاپ اورلندینگ دنیا را بر پایه رم ۱۵۰۰ TRX معرفی کرد. این هیولا که ماموت ۱۰۰۰TRX اورلند ادیشن نام دارد قدرت ۱۰۱۲ اسب بخاری تولید می‌کند و تمامی ویژگی‌های موردنیاز برای گشت‌وگذار هیجان‌انگیز در طبیعت وحشی را تأمین خواهد کرد. کیت ماژولار روی فضای بار عقب خودرو با یک چادر سقفی جذاب و پشتیبانی لازم همراه می‌شود و موارد دیگری همچون باک‌های سوخت اضافی و مخزن آب نیز وجود دارند. نردبان تاشوی هنسی نیز باعث دسترسی به فضای خواب خواهد شد و وسایل جانبی زیادی را نیز می‌توان در بخش‌های جانبی قرار داد که از جمله آن‌ها می‌توان چراغ‌قوه پرقدرت و بیل را نام برد.

هنسی ماموت ۱۰۰۰TRX ماجراجوی موردبحث همچنین به پکیج آفرود مرحله ۲ مجهز است و بنابراین رینگ‌های آلیاژی با لاستیک‌های ۳۷ اینچی آفرود وجود خواهند داشت. سپرهای سفارشی و کیت افزایش ارتفاع، چراغ‌های LED اضافی، پله‌های جانبی خودکار و… نیز در دسترس خریداران خواهند بود. پله‌های خودکار باعث خواهند شد دسترسی به کابین این وانت پیکاپ با ارتفاع ۱.۹۷ متر راحت‌تر صورت گیرد.

زیر کاپوت هیولای هنسی پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری هلکت قرار دارد که از سوپرشارژر ۲.۶۵ لیتری، انژکتورهای سوخت بزرگ‌تر، سیستم پرخوران پرفشار و تنظیمات خاص سود می‌برد و قدرت ۱۰۱۲ اسب بخار و گشتاور ۱۳۱۴ نیوتون متر را تولید می‌کند. این نیروی عظیم از طریق گیربکسی کارا به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود تا ماموت ۱۰۰۰TRX ظرف مدت ۳.۲ ثانیه از سکون به ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. این وانت پیکاپ مسافت ۴۰۰ متر را نیز در ۱۱.۴ ثانیه طی می‌کند. البته وزن اضافی تجهیزات گشت‌وگذار می‌توانند تأثیر منفی روی پرفورمنس خودرو بگذارند. این خودروی آفرود و فوق‌العاده پرقدرت را می‌توان به‌صورت محصولی کامل از هنسی خریداری کرد. البته پکیج اورلندینگ موردبحث به‌صورت جداگانه و با قیمت ۱۹۹۵۰ دلار نیز در دسترس خریداران خواهد بود. شرکت‌های علاقه‌مند نیز می‌توانند این پکیج را از طریق فروشگاه‌های مورد تائید رم یا مستقیماً از طریق خود هنسی تأمین کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. MILADZM

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (345 ديدگاه)

    من توی پست رپتور r هم گفتم
    فلسفه ساخت رپتور r و رم trx بر اساس آفرودهای پرسرعت هست
    یعنی هویت این پیکاپ تراک ها توی پرش سرعتی از تپه های رمل و شن های نرم و روان صحرا و کویر و … تعریف شده و قطعا هیچ محصولی نمیتونه بهتر ازشون توی این موقعیت هایی که گفتم عمل کنه و بخاطر همین بهشون میگن baja truck
    ولی واقعا اینو درک نمیکنم
    هنسی اومده سیستم سوخت رسانی و مکش هوا رو تقویت کرده تا قدرت بشه چهار رقمی
    بعد لوازم کمپ ببندی روش بری توی دل جنگل و باتلاق و سنگلاخ و رودخانه
    حقیقتا احمقانس
    این تراک ها یکی به دلیل وزن بالا و یکی به دلیل فاصله محوری زیاد توی اینجور جاها اصلا نمیتونن عملکرد خوبی داشته باشن .
    اصلا هدف رم از توسعه رم trx آفرود جنگلی و … نبوده
    بخوای بری جنگل و رودخانه و … بهترین گزینه رنگلر با انجین 6 سیلندر پنتااستار
    تمام

    موافقم 14
    مخالفم 28
    1. بهرام

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (62 ديدگاه)

      یعنی شما فکر کن این هیولا نتونه از پس جاده های جنگلی بربیاد!
      خدایی چی فکر می کنن ملت ما.
      آقا جیپ هم در جای خودش بهترین، ولی مگه با جیپ میشه رفت کمپینگ؟؟؟؟
      این وانتهای سوپرسایز، خدای کمپینگ هستن. جادار برای استراحت و اقامت با همه تجهیزات.

      موافقم 14
      مخالفم 1
    2. بهرام

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (62 ديدگاه)

      ضمنا این وانتهای سوپرسایز رو که فقط با همین یک موتور طراحی نکردند (چه دوج باشه چه فورد باشه چه شورولت).
      اینا از سری ۱۵۰ و ۱۵۰۰ دارن با انتقال قدرت سرعتی و سبک تر تا سری های هوی دیوتی و سوپردیوتی با گیربکس و دیفرانسیل های فوق سنگین و قدرتی. با انواع و اقسام موتورهای بنزینی و دیزلی متنوع، با انواع زیربندی مختلف.
      همش بسته به انتخاب مشتریه. مگه قراره از همین یک نسخه، یک میلیون ماشین بفروشه؟؟؟ که هی می پرسید این برای چیه، این واسه چه کاری مناسبه؟
      اینا دیگه نسخه‌های سفارشی ان واسه کسی که دوست داره

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. Iman99

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        دقیقا درست گفتی بهرام
        این غول بیابونی اونقدر پتانسیل بالایی داره و وحشی و قرچماق و همه فن حریف و قوی هست که جنگل و باتلاق و رودخانه و سنگلاخ هم واسش چیزی نیست و تو اینها و هرجایی و همه جا بهترین آفرود رو داره
        و اونقدر پتانسیل بالایی داره که با انداختن چرخ های ۴۰ اینچی از همه مسیر ها و چالش ها و موقعیت ها و شرایط آفرودی به راحتی عبور میکنه و بهترین آفرود رو داره یعنی میتونه داشته باشه چون پتانسیل نهفته بسیار بالایی داره بنا بر این در هر جایی میتونه بهترین آفرود رو داشته باشه
        هرچند که برای بعضی کار ها همون رانگلر و برانکو برتری دارن
        ولی این غول بیابونی گنگ تر از این حرفاس و پتانسیل بسیار بالایی داری چیزی که بقیه آفرودر های معمولی نمیتونن این پتانسیل رو داشته باشند مثلا چرخ های ۴۰ اینچی ( ۴۰ اینچی رو هم راحت می‌تونه ساپورت کنه بدون اینکه از تناسب خارج شه ) که این و رپتور میتونه داشته باشه رو آفرودر های دیگه که در برابر این کلا کوچیکتر از این هستن اونها دیگه یا این قابلیت رو ندارن و یا کلا از تناسب خارج میشن با این چرخای گنده ولی رم تیرکس و فورد رپتور و مرسدس جی کلاس نسخه ویژه و هامر و هاموی حتی با چرخ های ۴۰ اینچی هم تناسب خودشون رو حفظ می‌کنند که این مهمه
        برای همین هست که بهترین آفرودر هایی که فقط میتونن در حد رم تی آر ایکس باشن و در این سطح بتونن بالا بیان فقط مرسدس جی کلاس 4×4² و فورد رپتور و هامر و هاموی هستن که از همه نظر بهترین آفرودر های فول سایز هستن که با فاصله زیادی هم در این‌ کلاس بزرگترین و بهترین و عریض ترین و سنگین ترین هستن هرکدوم با ۲.۲ متر عرض و بیش از ۳ تن وزن که هرکدوم غولی هست واسه خودش و ترکیبی از بهترین آفرودر ها رو تشکیل میدن که هرکدوم هم در زمینه تخصصی خودش برتر هست و چیزی به گرد پاشونم نمیرسه این آفرودر ها از اروپا و امریکا که در همه چیز بهترین و اول هستن تو این مورد هم همینطور فقط هم آفرودر های برتر از خودشون که از ریشه خودشون هست و در سگمنت بالاتر هستن میتونن بهتر از خودشون باشن
        بعد از اینها هم یعنی سگمنت قبل از اینها
        همون فرود برانکو بعنوان آفرودر مدرن و اینیوس گرنادیر بعنوان آفرودر کلاسیک و لندروور رنجروور و دیفندر بعنوان آفرود لوکس برتر و بهترین هستن در کلاس خودشون

        موافقم 5
        مخالفم 1
  2. VIPER

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    با این حال میده بندازی تو جاده خاکی روستا
    یا اینکه بدی نیروهای مرزبانی باهاش اکیپ ببرن کمین و دید بانی

    موافقم 20
    مخالفم 5
  3. مجید

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    صدی پنجاه مصرف

    موافقم 9
    مخالفم 5
  4. Pedram7

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    زیباست:)

    موافقم 6
    مخالفم 0
  5. ❤BMW❤

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    با این تو خیابون داه بیوفتی همه به خودشون می‌ترسن!

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. علی ادیبان

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این خودرو را اگر بخواهند خیر خواهانه وارد ایران بکنند فوراً برچسب میزنند که میخواهند به ما ضرر وارد کنند چرا مرزبانان ما ، حافظان محیط زیست، آفرود بازان و‌…..نباید این خودرو را داشته باشند ما بعضاً در بحرانها نیاز داریم واز این فرصت ها استفاده نمی کنیم تقریباً مشابه وانت های ساخت کشور ما هست

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا