دوج

پس از چارجر و چلنجر، پیشرانه‌های V8 دوج همچنان در دورانگو ارائه می‌شود

به گفتهٔ مدیرعامل دوج، با وجود پایان تولید چارجر و چلنجر، پیشرانه‌های همی این شرکت در مدل ۲۰۲۴ همچنان برای دورانگو ارائه می‌شوند.

مدیرعامل دوج «تیم کونیسکیس» درحالی‌که شایعهٔ ساخت یک موتور V8 جدید برای ارائه در کنار ماسل کارهای الکتریکی را رد کرده، گفته است که پیشرانه‌های همی همچنان در دورانگو ارائه می‌شوند. این یعنی برای دورانگو مدل ۲۰۲۴ همچنان امکان سفارش پیشرانهٔ V8 وجود خواهد داشت اما وقتی از کونیسکیس در مورد بعد از سال ۲۰۲۴ سؤال شد، وی گفته در مورد محصولات آینده اظهارنظر نمی‌کند. بااین‌حال، مدیرعامل دوج دوباره تأکید کرده است که در جانشین‌های چارجر و چلنجر خبری از موتور V8 نخواهد بود و هلکت از بین خواهد رفت.

اما چیزی که همه را کنجکاو کرده و این شایعات را به راه انداخته این است که پلت‌فرم الکتریکی ماسل کارهای دوج یعنی STLA برای تجهیز به پیشرانهٔ بنزینی طراحی شده است. این یعنی دوج می‌تواند روی این پلت‌فرم ماسل کارهای بنزینی هیبریدی توسعه دهد. این اتفاق کاملاً محتمل خواهد بود زیرا برای مثال، لامبورگینی هم برای جانشین اونتادور سراغ قوای محرکهٔ V12 هیبریدی رفته که ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت دارد و درعین‌حال آلایندگی آن ۳۰ درصد نسبت به اونتادور کمتر خواهد بود.

هرچند کونیسکیس گفته است از سال آیندهٔ پیشرانهٔ V8 از تمام محصولات دوج به‌جز دورانگو حذف خواهد شد اما شاید این شرکت استفاده از پیشرانهٔ شش سیلندر جدید هوریکین را در ماسل کارهای جدید خود در نظر داشته باشد. درهرحال، آیندهٔ دوج هرچه که باشد موتور V8 در آن وجود ندارد. این یعنی آخرین ماسل کار هشت سیلندر دوج مدل چلنجر دیمن ۱۷۰ است که به‌تازگی معرفی شده است. این خودرو که آخرین عضو از سری لست کال دوج برای خداحافظی با چارجر و چلنجر محسوب می‌شود، ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد و ظرف تنها ۱.۶۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. مشتاقی

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (166 ديدگاه)

    یه سوال داشتم:
    تحلیل های آرش تایمز تا چه حد درست و دقیق است؟

    موافقم 12
    مخالفم 4
  2. (Ali(chevynova

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    وقتی دوج اینطوری سفت و سخت داره میگه موتور ۸ رو میذاره کنار پس حتما کاره موتورهای ۸ تمومه وگرنه متعصب تر از دوج در ساخت موتورهای ۸ سیلندر وجود نداره
    ای کاش میشد برگشت به سال ۱۹۶۳ که دوج با انجینهای ۴۱۳ با ۴۲۰ اسب در مسابقات NHRAغوغا میکرد

    موافقم 27
    مخالفم 15
    1. (Ali(chevynova

      ۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      برخلاف اینروزها در دورانی رقابت بر سره حجم بالای انجین بود و قدرت
      رقابتهای دوج و شورولت و فورد شاخص ترین اونها بود
      وقتی که سال ۱۹۶۱ شورولت انجین ۴۰۹ رو با ۴۲۵ اسب ساخت هدفش رقابت با انجین ۴۱۳ دوج در ناسکار بود
      حالا بعد ۶۴ سال همه چیز برعکس شده و رقابت خودروسازان شده کم حجم تر شدن انجینهاشون و برقی شدن اونها

      موافقم 27
      مخالفم 8
      1. زیزیگولو

        ۸ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (4457 ديدگاه)

        بله متاسفانه😞

        موافقم 4
        مخالفم 2
    2. A.m.A

      ۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (73 ديدگاه)

      یه زمانی وقتی میشنیدیم دوج به چلنجر یه مدلی اضافه کرده که ۷۰۷اسب قدرت داره به وجد میومدیم.ولی حالا اصلا۲۰۰۰اسب قدرت داشته باشه یا اصلا شتابش ۰.۵ثانیه بشه ولی چه فایده که دیگه صدای ۸سیلندر قلدرش رو با ناله سوپرشارژ قرار نیست بلند بشه. و به جاش قرار از اسپیکر صداهای مسخره و بیخود بشنویم

      موافقم 5
      مخالفم 0
  3. AMANTE

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    موتور 6 شیش سیلندر برای ماشین های عضلانی پیشنهاد جالبی نیست ولی حداقل از 4 سیلندر بهتره.
    البته به شرطی که نیان با ترکیب الکتریکی یک صدای مصنوعی سوپر شارژ بزارن پخش کنه.

    موافقم 16
    مخالفم 2
  4. amir-mr

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (333 ديدگاه)

    کاش این دوتا هیچ وقت سمت برقی شدن نمیرفتن ماسل کار برقی چیه دیگه؟😕

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. زیزیگولو

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (4457 ديدگاه)

    یکی از سریعترینو قدرتمندترین SUV های جهان که با این کلاس بدنه و شاسی بلندش شتاب صفر تا صد حدود ۴/۴ ثانیه ایش شگفت انگیزه …… کراس اوورا و اس یو وی های تولیدی کمپانیای خودروسازی اکثراً ماشینایی هستن که صدای کمی دارن و ظاهری متعارف که مناسب استفاده خانواده ها و واسه حرکت تو مسیرای آسفالت شهری و بین شهری هستش و فضایی مناسبی رو واسه خریدای روزانه در اختیار راننده و سرنشینا میزاره ولی کمپانی دوج پاشو از اینم فراتر گذاشته و علاوه بر برطرف کردن نیازای اینجوری خانواده ها مدل دورانگو رو جوری طراحی کرده که قابلیتای دینامیکی سوپر اسپرتایی مثل چارجر و چلنجر رو تو خودش داره و این امکانو به راننده میده که با ماشینای سدان و اسپرت تو بازار رقابت کنه

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1783 ديدگاه)

      بالا ترین مدل دورانگو srt هلکت هست صفرتاصدش ۳.۵ هست اون ۴.۴ برای مدل srt معمولی هست

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. زیزیگولو

        ۸ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (4457 ديدگاه)

        آره درست میگی

        موافقم 2
        مخالفم 1
  6. محمد

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    احتمالا با بازنشسته شدن چارجر و چلنجر همی هایی که اضافه تولید کرده رو میخواد یه جایی مصرف کنه و گرنه دورانگو هشت سیلندر هیچ وقت ماشین پرفروشی نبود اکثرا مدل شش سیلندر رو میخریدن

    موافقم 6
    مخالفم 13
  7. Alan.r

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    ماسل کار بدون V8 معنی نداره

    موافقم 13
    مخالفم 1
  8. ب ت bugatti

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    چلنجر باز نشسته شد حیف
    فقط وایپر اگه بازنشست نشه و مدل بعدیش سریعتر باشه خون به پا میکنه
    الانم ۴۰۶ رسیده
    واقعا دل کندن از چلنجر سخته
    واقعا رقابت فورد و شورولت و دوج خیلی باحال بود
    به امید ادامه
    حالا اگه ادامه پیدا کنه نیساننم میاد وسط

    موافقم 3
    مخالفم 2
  9. Hamilton1970

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (526 ديدگاه)

    همیشه بین ماسل‌کارها داج رو بیشتر از همه دوست داشتم. با اینکه ماسل‌کار بدون V8 معنی نداره ولی امیدوارم حداقل برقی نباشه آیندشون…
    کاش میشد میومدن ایران…
    #برای_حسرت_یه_ماشین_معمولی

    موافقم 9
    مخالفم 2
  10. محمد

    ۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (156 ديدگاه)

    یانکی کجایی که پست دوج بدون تو صفایی نداره

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      مشتی باشی کامنت گذاشتم ولی اضافه نشده.به هر حال لعنت بر استلانتیس دلمون به وحشت همی خوش بود اونم دیگه رفت.

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. رامین

        ۸ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (255 ديدگاه)

        😔😔 واقعا غم انگیزه

        موافقم 2
        مخالفم 0
  11. JDM سابق

    ۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    فکر کنم باید کم کم ماشین بازی و بذارم کنار…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. Viper

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    در جانشین‌های چارجر و چلنجر خبری از موتور V8 نخواهد بود و هلکت از بین خواهد رفت.
    😔😔

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا