دوج

دوج چارجر 2026 به پیشرانه V8 همی مجهز می‌شود

طبق جدیدترین گزارش‌ها، قرار است تولید موتورهای V8 همی از تابستان امسال دوباره آغاز شود و از سال آینده زیر کاپوت چارجر قرار گیرد.

طی چند وقت اخیر گزارشات و شایعات زیادی در مورد بازگشت پیشرانه‌های همی گروه کرایسلر منتشر شده است. در اوایل همین ماه، گزارشی ادعا کرد که رم ۱۵۰۰ در آیندهٔ نزدیک با موتورهای ۵.۷ لیتری و ۶.۴ لیتری V8 عرضه خواهد شد و حتی TRX جدید با قدرتی بیشتر از قبل بازخواهد گشت. چندی پیش هم گزارشی منتشر شد که به آغاز تولید موتورهای همی از همین تابستان در میشیگان اشاره داشت. حال جدیدترین گزارش در این رابطه، خبر از تجهیز دوج چارجر جدید به موتورهای V8 همی داده است.

به گزارش Mopar Insiders، دوج به‌طور فعالانه روی بازگرداندن موتورهای V8 به چارجر کار می‌کند و ظاهراً این اتفاق خیلی سریع رخ خواهد داد زیرا گفته شده تا اواخر سال ۲۰۲۶ موتور همی را زیر کاپوت ماسل کار دوج خواهیم دید. فعلاً هیچ حرفی در مورد مشخصات موتورهای همی جدید گروه کرایسلر زده نشده است اما قبلاً موتور ۵.۷ لیتری این شرکت ۳۷۲ اسب بخار قدرت و موتور ۶.۴ لیتری ۴۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. البته با وجود موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین که در قوی‌ترین نسخه ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، این اعداد چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسند ولی بازگشت موتورهای همی می‌تواند به معنای برنامه‌ریزی برای ساخت نسخه‌های V8 پرچم‌دار مثل هلکت و دیمن باشد.

این گزارشات اما در حالی منتشر شده است که اواخر سال گذشته مهندسان دوج طی مصاحبه‌ای گفتند نصب یک موتور V8 همی زیر کاپوت چارجر جدید آسان نیست و ظاهراً این کار به ایجاد تغییرات جدی در پلت‌فرم و فایروال نیاز دارد. این یعنی بازگرداندن موتور همی در چارجر سرمایه‌گذاری هنگفتی را از سوی استلانتیس می‌طلبد ولی با توجه به استقبال ضعیف از چارجر الکتریکی، به نظر می‌رسد استلانتیس مجبور به انجام این کار شده است. البته بازگشت موتورهای V8 همی به معنای کنار گذاشتن موتور جدید هوریکین که جایگزین پیشرانه‌های همی شده بود نیست زیرا هیچ همپوشانی بین این دو نوع موتور وجود ندارد. حتی طبق گزارش‌ها، دوج آغاز تولید چارجر سیکس‌پک با موتور هوریکین را جلو انداخته و قرار است تحویل این خودرو از تابستان امسال آغاز شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. SepehrV10

    ۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    دیگه خودشون فهمیدن این برقی کردن ماشینای اسپرت سرانجامی نداره
    کار درستو فورد انجام داد که جذابیت موستانگو فدای الکتریسیته نکرد

    موافقم 35
    مخالفم 1
  2. GENERAL CORVETTE

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (149 ديدگاه)

    HEMI دوباره برای GRAND CHEEROKE L
    و GRAND WAGONEER و نسل جدید DURANGO

    و احتمالا مدل دانگیرد HEMI 4.5
    برای ورژن سوپراسپرت پژو 208 تحت نام PSE GTi R AWD
    هم بزارن
    و مدل های HIGH PERFORMANCE AWD
    I6 و V6 و V8
    برای پژو 408 و 508 و 3008 و 2008 هم میزاره

    این مدل های پژو و سیتروئن و DS
    انحصار خاورمیانه و آمریکای شمالی خواهند بود

  3. امید

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوبه که خودشون پی بردن که برقی کردن هیچ فایده و طرفداری نداره . ولی بازم با این حال باید به نظرم یه تغییراتی توی ظاهرش میدادن هنوزم ماشین بی روحه مثل چلنجر و چارجر طراحی جالبی نداره اینم اگر درست کنن دیگه خیلی عالی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا