اخیراً رندر جذاب فراری P80/C اسپایدر در فضای مجازی منتشر شده است.
اگرچه چنین خودرویی را هرگز در دنیای واقعی نخواهیم دید اما خب دلیل آن نیز واضح است. اول اینکه فراری P80/C تنها به تعداد یک دستگاه ساخته شده و البته به دنیا آمدن نیز حدود ۴ سال طول کشیده است. این خودرو نمیتواند در جادهها تردد کند و همچنین با قوانین هیچیک از مسابقات خودرویی هماهنگ نیست اما خب یکی از مشتریان پر و پا قرص فراری که نامی از او به میان نیامده سفارش ساخت چنین خودرویی را داده است.
مالک این خودرو خواهان محصولی مدرن با شاخصههای مدلهای خاطرهانگیز ۳۳۰ P3/P4 و دینو ۲۰۶ S بوده است. قیمت این محصول مشخص نیست اما واضح است که هزینهای سنگینی برای مالک متمول داشته است.
فراری P80/C بر پایهی مدل ۴۸۸ GT3 شکل گرفته است. این خودرو فاصلهی بین محوری بیشتری از نسخهی استاندارد و جادهای ۴۸۸ GTB داشته و به کاکپیتش نیز به سمت جلو کشیده شده است. کابین این خودرو کاملاً شبیه یکی از مدلهای مسابقهای GT3 بوده ولی برخی بهروزرسانیها در آن انجام شده است. راندمان کلی این خودرو نیز به لطف کیت آئرودینامیکی جدید حدود ۵ درصد بهبود یافته است.
فراری هنوز مشخصات قوای محرکهی P80/C را منتشر نکرده اما احتمالاً از همان پیشرانهی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی ۴۸۸ GT3 استفاده کرده است. البته از آنجایی که اهمیتی به قوانین جادهای یا مسابقهای داده نشده بنابراین احتمال استخراج قدرتی فراتر از ۶۰۰ اسب بخار وجود دارد.
Hemichan
۱۴ فروردین ۱۳۹۸فراری هرچند وقت یکبار همچین رتروهایی میسازه
قبلا هم P4.5 و حتی قبلتر تستا روسا رو ساخته بود
VIPER
۱۴ فروردین ۱۳۹۸زیبا ترین ماشینی که بر مبنای ۴۸۸ ساخته شد
مدلj50 مخصوص بازار چین بود فوقالعاده چشم نواز
mehran (fox)
۱۴ فروردین ۱۳۹۸البته فکر کنم j50 واسه بازار ژاپن بود…
VIPER
۱۴ فروردین ۱۳۹۸آره درسته،اشتباه زدم???
مرسی رفیق
Ferrari
۱۴ فروردین ۱۳۹۸تست و برسی مدل ۴۸۸ پیستا اسپایدر هم منتشر شده توسط تاپگیر.فکر میکنم ارزش ترجمه رو داشته باشه