فراری

فراری P80/C، اسبی استثنایی از اسطبلی ایتالیایی!

فراری از سوپرکار جدید و تک دستگاهی خود با نام P80/C رونمایی کرد. این خودرو برای مشتری‌ای است که علاقه‌ی ویژه‌ای به خودروهای مسابقه‌ای مشهور این برند و مخصوصاً مدل‌های دهه ۶۰ میلادی دارد. تیم مهندسی فراری کار روی این پروژه را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرده و سرانجام توسعه‌ی آن با نتایج باورنکردنی‌ای به پایان رسیده است.


فراری P80/C فقط مختص پیست بوده و بر پایه‌ی مدل ۴۸۸ GT3 شکل گرفته است. طراحان اسب رقصان مارانللو به همراه مهندسان چیره‌دست این برند بدنه‌ای کاملاً متفاوت شکل داده‌اند که هم از نظر زیبایی‌شناسی و هم از نظر عملکردی در پیست واقعاً جذاب است.


عدم پایبندی به قوانین خودروهای جاده‌ای به طراحان اجازه داده تا نمای جلوی کم ارتفاع و خمیده‌ای را به P80/C اعطا کنند. مجرای هوای S شکل روی کاپوت به همراه سایر کانال‌های هوایی نیز به مدیریت جریان هوای اطراف خودرو کمک می‌کنند. شیشه‌ی جلوی خمیده هم ظاهر بسیار نرم و روانی ایجاد کرده است.


فاصله بین محوری فراری ۴۸۸ GT3 در مقایسه با نسخه‌ی جاده‌ای ۵۰ میلی‌متر بیشتر بوده و طول بیشتر این خودرو باعث ایجاد جذابیت بصری فوق‌العاده برای P80/C شده است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های طراحی این خودرو ورودی هوای بزرگ پشت درب است که باعث می‌شود ابهت فوق‌العاده‌ای به P80/C داده شود. پوشش پیشرانه نیز دارای بادگیرهای آلومینیومی است که تضاد خوبی با کلیت بدنه قرمز رنگ این سوپرکار ایجاد کرده‌اند. بال و دیفیوزر بزرگ نیز نمای عقب سوپرکار جدید فراری را تکمیل کرده‌اند.

فراری هرگز قیمت محصولات تک دستگاهی خود را اعلام نمی‌کند اما فرایند توسعه‌ی چندین ساله‌ی این خودرو نشان می‌دهد خریدار P80/C جیپ‌های پرپولی دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    عاشق کابینش شدم
    طراحی خارجیشم مخصوصا عقبش فوق العادس

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. Abbas

    ۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    بینهایت زیباست♥️♥️♥️
    ولی ای کاش مشخصاتشم میگفتن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. ایلیا

    ۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    از نمای جلو بی شباهت به ولکان نیست.
    زیباست و مهم تر اینکه فراریه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Danial

    ۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    لعنتی این چقدر خوبه چقدر خوشگله ♥

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. حامد

    ۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (14 ديدگاه)

    واقعا دلرباست❤❤

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. ایمان

    ۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    زبونم بند اومده نمیدونم چی بگم
    این فقط گوشه ای از توانایی های فراریِ بزرگ هست
    ❤❤ فراری همیشه در اوج ❤❤

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. Ferrari

    ۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    اتومبیل بسیار خاص و مهمی هستش که دوسال برای توسعش وقت گذاشتن
    این ماشین قیمت نداره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رقیب ولکان

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. Hamed

    ۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (212 ديدگاه)

    پروژه تک دستگاهی فراری P4/5 حدود12 13 سال پیش برای آقای گلیکن هاوس (مالک برند SCG) فکر کنم درنهایت یه 4 میلیون تایی آب خورد .ماشینی بسیار خاص با طراحی آوانگارد و الهام گرفته از Ferrari 330 p4
    حالا حساب کنید با نسبت تورم سال 2019 و زمانی که براش صرف شده این یکی چه قیمتی خواهد داشت

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. محمد علی

    ۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (165 ديدگاه)

    انقدر بی هنرن که برداشتن پینین فارینا فیتیپالدیو فیس لیف کردن اونوقت میان ادعا میکنن یه مدل جدید ساختن.فراری=ادعا=تبل تو خالی

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      طبل

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. ADAK

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1842 ديدگاه)

      هنرمند شومایی !
      اونا ادات را در میارن …

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا