فراری

فراری کالیفرنیا T و نسخه منحصر به فرد تیلور

فراری از موتور شوی بروکسل برای معرفی یک نسخه سفارشی از کالیفرنیا T که محصولی از شاخه «تیلور مِید» این کمپانی است، استفاده کرده است. این مدل منحصر به فرد که به سفارش «فرانکورشامپز موتورز» تولید شده، در واقع ادای دِینی به مدل ۴۵۸ GT3 و قهرمانی‌اش در آخرین رقابت‌های ۲۴ ساعته Spa در کلاس Pro-Am Cup است. در نتیجه صاحب یک ظاهر «روسو کورسا» با نوار مسابقه‌ای قرمز، سفید و آبی شده است. همچنین این کانورتیبل دارای یک سری فلش‌های زردرنگ بر روی دستگیره درها و چرخ‌های ویژه «آرژنتو نوربرگ‌رینگ» است.

Ferrari California T Tailor Made treatment
Ferrari California T Tailor Made treatment
Ferrari California T Tailor Made treatment
Ferrari California T Tailor Made treatment
Ferrari California T Tailor Made treatment
Ferrari California T Tailor Made treatment
Ferrari California T Tailor Made treatment
Ferrari California T Tailor Made treatment
Ferrari California T Tailor Made treatment
Ferrari California T Tailor Made treatment
Ferrari California T Tailor Made treatment
Ferrari California T Tailor Made treatment
Ferrari California T Tailor Made treatment
Ferrari California T Tailor Made treatment
طراحی داخلی با داشبوردی پوشیده از آلکانترا، تریم فیبر کربنی مشکی مات و صندلی‌های آلکانترا با قسمت‌های پارچه‌ای «فوق‌چسبان»، توجهی ویژه به میراث خودروی مسابقه‌ای داشته است. این مدل همچنین دارای جای پای آلومینومی سیاه‌رنگ و یک نشان ویژه “۲۴ Heures SPA Victoire PRO AM 2015” بر روی داشبورد است. ضمن اینکه یک سری کف‌پوش‌های ویژه ضدّ گلوله در این خودرو استفاده شده که از موادی موسوم به «سوپر فابریک» ساخته شده‌اند.

این مدل خاص از کالیفرنیا T، همانند مدل استاندارد، یک موتور توربوی ۳/۸ لیتری V8 دارد که قدرتی به میزان ۵۵۳ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۷۵۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند؛ موتوری که باعث می‌شود که این کانورتیبل در عرض ۳/۶ ثانیه به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت ثبت کند. [دانلود ویدئو]

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی 911

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    در میان غولهای حودرو سازی بعضی مثل فراری لامبو و مکلارن فقط سوپر اسپرت میزنند بعضی مثل بنتلی و رولرویز فقط لوکس میزنند بعضی مثل زاپنی ها اقتصادی میزنن ولی خداییش المانیها در هر ردهای بهترین خودروها رو دارند بخصوص بنز که واقعا کاملترین خودرو سازه جهانه سردمداره تکنولوزی هست تو فرموله یک هم اساسی حاله فراری رو گرفته

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. پژمان

      ۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (298 ديدگاه)

      خاص بودن فراری و لامبو و مکلارن به همینه چون که فقط سوپراسپرت میزنن اتفاقا تولید ماشین سوپراسپرت تکنولوژی بالاتری میخواد درسته بنز همه مدل ماشین تولید میکنه اما در رده سوپرکار موفق نبوده هایپرکار هم اصلا نداره , فراری هر وقت یه محصول جدید تولید میکنه بیشترین جایزه های رسمی و جهانی رو بدست میاره مثلا فراری ۴۵۸ به عنوان بهترین سوپراسپرت جهان انتخاب شده به عنوان بهترین خودرو در رده خودروهای پرفورمنس انتخاب شده بیش از ۳۰ جایزه رسمی و جهانی گرفته و رکورد قدرت به حجم با تنفس طبیعی رو بدست اورده و…. موفقیت واقعی وتکنولوژی برتر به این میگن . فراری در فرمول ۱ هم قهرمانی های زیادی داره

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. king 918

        ۱ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        عزیز ماشین های المانی مدل های اسپرت و معمولی شون هم در حد یه سوپر اسپرت ظاهر میشن ……….
        خدایی پانامرا رو نگاه کن یه ماشین لوکس اشرافیه سنگین وزن که دریایی از امکانات رو داره پا به پای ۴۵۸ ایتالیا میره
        یا بیشتر سری های بنز خدایی اگه سرعتشون محدود نباشه میتونن سوپر اسپرت باشن
        یا بی ام او که واقعا ماشین های قدرتمندی در هر مدل تولید میکنه شاید در حد و اندازه ی سوپر اسپرت نباشن اما به نوبه ی خودشون فوق العاده ان
        ائودی هم که دیگه خودت میدونی
        تازه این برند هایی که گفتم حتی ماشین های suv شون هم مثل یه سوپر اسپرت عملکرد دارن به شتاب ۳.۸ ثانیه کاین نگاه کن یا حد اکثر سرعت بی ام او استیشن خدایی ماشین های المانی حرف ندارن
        البته من هم ایتالیایی و المانی رو بیشتر می پسندم ……

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. Carbonado Aventador

          ۱ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (4234 ديدگاه)

          مقایسه برند لامبورگینی_فراری با بی ام و و بنز یکم خنده داره!!!!
          ولی خب پورشه هم سوپر اسپورت داره هم هایپر کار…!
          تنها نماینده آلمانی ها که بتونه جلو ایتالیایی ها وایسه پورش هست و تا حدودی آئودی!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. خسته شده

          ۱ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (623 ديدگاه)

          جناب carbonado aventador خنده داره کجای این مقایسه خنده داره اونم برندشون؟شما یا نمیدونی برند چیه یا خاص بودن و محدود بودنو و مفهومشونو درست درک نمیکنی از شما که بیش از سه هزار بار نظر دادید و سابقه زیادی دارید این نظر عجیبه واقعا فراری و لامبو ماشین محدود تولید میکنن و چون تولید محدود و مدل های محدودی دارن گرونن نه به خاطر برندینگشون آره مقایسه کردن لامبو و فراری با بنز و ب ام و که همیشه در برندینگ کنار تویوتا سه ضلع قدرتمند و تشکیل میدن خنده داره شما فکر میکنی بنز ب ام و پورشه آئودی واقعا از دستشون بر نمیاد مدلی تولید کنن و تولید محدود و قیمت گزاف بفروشن مطمئن باش میتونن ولی چون دنبال هدف دیگه ای هستن مثل سودآوری زیاد(مهمترین مساله در برندینگ درآمد و سود شرکته نه خاص بودن صرف) و سرمایه گذاری در بخش تکنولوژی و نوآوری مثل سایر شرکت های بزرگ دست به چنین کاری نمیزنن چون جز هزینه فوق العاده زیاد چیزی عایدشون نمیشه همونطور که در ۹۱۸ چند برابر قیمت ماشین براش هزینه کردن و علنا مدیر عاملشون گفت که در این مدل پورشه داره ضرر هنگفتی میده برای تولید این مدل هدف فرق میکنه والا شرت های زیادی میتونن در زمینه اتومبیل های هایپر کار سرمایه گذاری کنن ولی چون ضرر میکنن مطمئنا دست به چنین کاری نمیزنن یا با وسواس میرن جلو لامبو و فراری هم چون مدل محدود تولید میکنن سودشون مختصر و خیلی کم هست نسبت به بقیه به خاطر اینکه از یه مقدار بیشتر مطمئنا ضرر میکنن چون در فروششون به مشکل میخورن و تکرارشم باعث نابودیشون میشه با اینکه من ایتالیا و به اندازه آلمان دوست دارم ولی این حرف شما درست نیست

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. خسته شده

          ۱ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (623 ديدگاه)

          شرکت

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. رامتین

        ۱ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (2448 ديدگاه)

        مهندس وقتی بنز فرمول۱ میسازه که سپاستین فتل میگه بابا اصلا خودروی من در حد بنز نیست و نمیشه بهش رسید یعنی بنز اگه بخواد هایپرکار یا سوپر اسپرت که فناوری و مهندسیش بسیار ساده تر از فرمول۱ است، را بسازه، فراری و لامبو جلوش حرفی برای گفتن ندارند. برای این نمیسازه که خوشش نمیاد و لزومی نمیبینه. bmw هم نمیسازه. از طرف دیگه پورشه با ۹۱۸ بیشک برتر از تمام محصولات لامبوست و از لافراری هم بالاتره. پس برای آلمان ساخت اینها کاری نداره.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. king 918

          ۱ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          Carbonado جان
          منم با دوستمون رامتین موافقم بنز اگه بخواد واقعا میتونه بنز کمپانیه مهار نشدنیه که هر کاری ازش برمیاد ……….

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Carbonado Aventador

          ۱ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (4234 ديدگاه)

          فورمول یک با ماشین سوپر اسپرت فرق داره مهندس…
          و همین ۹۱۸ شما به ۱۴۰ اسب بیشتر که فقط ۲ ثانیه زودتر از لامبو نورمبرگ رو به پایان رسوند…!
          آخر تکنولوژیتون این بود؟
          تکنولوژی تکنولوژی نکن…
          تکنولوژی الان دست کونیگزگه…

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. rasa

          ۱ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (85 ديدگاه)

          مرسی از نظرات ***شما دوستان
          بنز اگه الان داره تو فرمول ۱ همه رو می زنه کنار فقط به دلیل قدرت مالی بیشتر هست که قابل مقایسه با فراری نیست فراری حتی به تعداد کافی مهندس در اختیار نداره هر وقت تو فرمولا قوی بوده اشین های خیابانیش لنگ زده و بر عکس
          این که برسیم کاری نداره که بی ام و و بنز هم می تونن هایپر کار بزنن یه چیز مزخرفیه اصولا حتی تولید پراید هم پیچیدگی های خاص خودش رو داره چه برسه به یه هیولایی مثله لا فراری

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. خسته شده

          ۱ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (623 ديدگاه)

          جناب rasa
          … تویوتا هم قدرت مالی داره پس چرا نمیاد فرمول یک چون فرمول یک هزینه بره نه اینکه مهندسی خارق العاده ای بخواد مطمئن باش اگر شرکتی مثل رنو میتونه تا سالها مهندسیش در اوج باشه در فرمول یک پس مرسدس ب ام و پورشه آئودی و … هم میتونن خیلی راحت در فرمول یک واسه خودشون حرف برای گفتن داشته باشن ولی مگه چند تا شرکت تویه فرمول یک حضور دارن
          فراری به اندازه کافی مهندس نداره؟ خب این و شما از کجا دراوردی من نمیدونم اینجا همه واسه خودشون استدال آبکی و ذهنی دارن خب به فرضم اینکه شما درست بگی و حرف شما نه مدیرعامل فراری درست باشه این از ضعفشه
          یعنی شما سه بار لفظ مزخرف و برای رامتین و بقیه به کاربرها به کار بردی ولی هر دوبند حرافای خودت مزخرفه پرایدم پیچیدگی داره؟!!!!!!! آره شما همیشه راست میگی ضمنا ماشین های آلمانی همشون مزخرفن به درد نخورن اصلا آلمانی ها بلد نیستن ماشین تولید کنن مهندسی پرایدم قوی تراز اوناست الان راضی شدی راحت میتونی بخوابی برو تاریخچه اتومبیل رانی و قبل از فرمول یک بخون زمانی که اصلا فراری متولد نشده بود و اصلا نبود تا بفهمی اصولا مهندسی مرسدس یعنی چی و چقدر تاریخ داره در زمینه اتومبیل رانی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. mehran911

          ۱ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (1976 ديدگاه)

          Carbonado Aventador
          دوست عزیز
          استدلال شما خیلی جالبه ۹۱۸ با ۱۴۰ اسب بیشتر فقط دو ثانیه جلو تر از aventador sv
          چقدر جالبه خودرویی که لقب پیشرفته ترین خودروی جهان با انبوهی از تکنولوژی های پیشرفته رو گرفته باشه با خودرو ی تیون شده ی لامبورگینی که تمام تلاش ها ی این برند فقط و فقط برای ثبت چند ثانیه زودتر در یک پیست انجام شده مقایسه بشه خیلی جالبه
          خب دوست من به لامبو بگو زحمت نکشه چون رکورد Nürburgringخییییییییییییییییلی وقته دست پورشه است
          از سال ۱۹۸۳
          اونم چه زمانی ۶:۱۱ ثانیه و لامبورگینی ۶:۵۹ ثانیه
          منظورم پورشه ۹۵۶ هستش باتوان ۶۳۵ اسب
          ولامبورگینی aventador sv با توانی بیش از ۷۵۰ اسب
          پس اینو بدون خودرویی که تنها برای پیست توسعه داده شده باید با خودروی پیست مقایسه بشه
          نمی خوام ناراحتت کنم ولی لامبو هنوز سالها کارداره تا بتونه با برندی
          مثل پورشه مقایسه بشه تازه اگه پورشه بیکار بشینه
          اونتادور رو از لحاظ تکنولوژی باید با کیمن مقایسه کرد
          در آخر هر چند دستاورد جدید کوئنیگزگ بسیار با ارزشه و مهم ولی
          هر روزه صنعت خودرو سازی در حال ثبت تکنولوژی ها ودستاورد های جدید پس بهتره از دستاورد جدید کوئنیگزگ خیلی شوکه نشیم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        6. Carbonado Aventador

          ۱ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (4234 ديدگاه)

          داداش اصا قیاس آونتادور با ۹۱۸ درست نیست…
          خودمم اینو میدونم…
          من خطاب به اون دوستی که قیاس نا برابر کرد منم قیاس نا برابر کردم…!!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. مهدی 911

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    فراری کالیفورنیا = لایک gts amg=دیس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Carbonado Aventador

      ۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (4234 ديدگاه)

      اسب مارانلو رو با یه ماشین سنگین و لخت مقایسه نکن!!!!
      تازه کلاس هاشونم به هم نمیخوره!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. king 918

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    شما رو نمیدونم اما به نظر من با این موتور ۳.۸ لیتری ۸سیلندر توربو شتاب قابل توجه نداره فراری شرکت بزرگ و قدرتمندیه و واقعا مهندسیه فوق العاده ایی داره اما در مورد شتاب اولیه چه با موتور های توربو چه تنفس طبیعی های قدرتمندش عملکرد جالبی نشون نمیده …….
    مثلا ۹۱۱ توربو اس با حجم ۳.۸ لیتر و ۶ سیلندر توربو ۲.۷ میزنه
    یا نیسان جی تی ار با تقریبا همین موتور ۶ سیلندر ۲.۸ میزنه
    من از فراری بیشتر انتظار دارم تا نیسان . یا اصلا براشون مهم نیست شتاب اولیه عالی یا اصلا نمیخواد
    ولی اگه یکم به شتاب اولیه اهمیت بده فراری میتونه بهترین زمان ها رو ثبت کنه اما ……….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Carbonado Aventador

      ۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (4234 ديدگاه)

      داداش کالیفرنیا تی به خاطر کانورتیبل و… یکم کندتر شده…
      و ۹۱۱ و نیسان awd هستن….!!!!
      من ۹۱۱ رو خیلی دوست دارم و حق ندارم توانایی هاشو زیر سوال ببرم…!
      ولی الان یه مقایسه قشنگ برات میام…
      نیسان ۲.۷ و f12 برابر ۳.۱
      ولی ۰-۳۰۰ نیسان ۲۸ ثانیه و f12 برابر ۲۳
      ببین چه اختلافی باز کردن!!!
      به قول یه دوست عزیز برای من ۰.۱ و ۰.۲ مهم نیست…کیفیت سواری مهم تره!!!!
      الان لذت سواری ای که یه فراری و پورش داره نیسان نداره!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. king 918

        ۱ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        کاملا بات موافقم ……….
        اما به یه نکته اشاره کنم در مورد شتاب اولیه اونم ۰.۱ و ۰.۲ که خیلی مهمه قبول داری که نیسان عمده شهرتش رو از همین شتاب بدست اورده که به نظر من کار بسیار بزرگی هستش که یه ماشین اسیایی از یه ماشین ایتالیایی با سابقه و کار بلدی مثل فراری شتاب بهتری ارائه میکنه هر چند ۰.۱ یا ۰.۲ باشه جای تقدیر داره درسته فراری ها اکثرا awd نیستن اما کسی به این موضوع توجه نمیکنه چون فراری شتاب قابل قبولی رو با مدل ۴۵۸ نشون داده و این چیزیه که طرفدارای فراری ازش انتظار دارن نه این که از نیسان جی تی ار حتی برای ۵ ثانیه عقب بیوفته
        البته اینکه فراری یا هر برند دیگه ایی از پورش جا بمونه براش ضعف به حساب نمیاد
        چون دیگه همه از شتاب پورشه با خبرن اما من خودم که طرفدار پورشه و فراری ام دوست ندارم فراری از نیسان حتی ۱ ثانیه عقب بیوفته
        البته در توانایی ها و دوست داشتنی بودن نیسان شکی نیست اما من دوست دارم بزرگان خودروسازی مثل فراری پورشه لامبو و….همیشه جلوتر باشن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. naseaferari

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    داداش اون وقت که فراری داشت قهرمانی ها رو تو فرمولا وان رودرو میکرد .مرسدس بنزو .منزو جنزو گجابودن اونام توفرمولا وان بودند چیگارمیکردند داشتند عقب بوق میزدند .حالا یه دوسالی. به لطف تغیرات موتورهای فرمول۱قهرمان شدند امسالو بچسپ بینم چیگارمیگنید درضمن دیگه خسته شدیم درباره شتاب حرفزدن شتاب همه چیزنیست بابا ماشیندوپینگی هارو بافراری مقایسه نکنید .شتاب اولیه ،شتاب اولیه دیگه کاری به هیچیندارین .بابا یکم.ولا.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. moein

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    از طراحیش خوشم نمیاد خیلی سوسوله

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. فرزام

      ۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (44 ديدگاه)

      به نظر منم یه کمی طراحی نرم و آرومی داره . ای کاش ظاهر خشن و تهاجمی تری داشت . احساس میکنم طاحی سپرش ساده است . البته با نظر شما تقریبا مخالفم چون طراحی بدی نداره که آدم دوسش نداشته باشه و همچنین خیلی سوسول نیست بلکه فقط یه ذره سوسول و غیر تهاجمیه .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. احمد باقری

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    در این که فراری یه شاهکار طراحی، قدرت و شتاب هست، شکی نیست. مرسدس هم به عنوان شرکتی که مدلهای مختلف ماشین رو میزنه، یه کمپانی عالی ای هست و باید قبول کرد که هم از نظر کیفی و از هم از نظر کمی، یکی از بهترین ها در خلق تکنولوژیهای جدید هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  7. enzo

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (321 ديدگاه)

    با احترام به همه دوستان خواهشمندم یکم سطح مطالعشون رو درباره چیزی که میخوان نظر بدن بالاتر ببرن چون یکسری کامنتا واقعا سطحی وخنده داره
    خیلی مسایل ثابت شده تو دنیای خودرو و حتی F1 اینجا هنوز به شکل آماتور مورد بحثه
    موفق باشید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. hamed ferrari

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (67 ديدگاه)

    اگه میخاید بدونید بنز میتونه سوپر اسپورت بسازه یا نه کافیه به اس ال اس نگا کنید… ماشینی که از اولش هندلینگش مشکل داشت و هر چی نسخه اصلاحی دادن هندلینگش درست نشد… قدرتشم که بالای ۱۰۰ اسب از فراری کمتر بود…یا میتونید موتور اف ۱۲ و موتور ای ام گ پاگانی رو مقایسه کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. Archi KHAN

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2088 ديدگاه)

    اصلا فِراری همه ی مدل هاش عالی اند
    عاشق کالیفرنیا T هستم ، و بالاخره یه سفیدش را میخرم …

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا