فراری قیمت رسمی کراساوور پوروسانگوئه را برای بازار بریتانیا اعلام کرده و همانطور که انتظار میرفت، بسیار گرانتر از رقبای خود است. قیمت این ماشین در بریتانیا از ۳۱۳,۱۲۰ پوند معادل ۳۸۰ هزار دلار آغاز میشود. با این قیمت، پوروسانگوئه با اختلاف زیادی بالاتر از رقبایی مثل لامبورگینی اوروس و آستونمارتین DBX قرار میگیرد. بااینحال، زیر کاپوت کراساوور فراری چیزی پنهان شده که رقبا ندارند یعنی یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود.
پوروسانگوئه در مقایسه با رقبای خود از لامبورگینی و آستونمارتین، کمی طول و ارتفاع کمتری دارد و عریضتر است. به همین دلیل، کراساوور مارانلو بیشتر شبیه یک کوپهٔ چهاردر قدبلند به نظر میرسد. این موشک ایتالیایی ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. هرچند قیمت ۳۱۳ هزار پوندی پوروسانگوئه کمتر از تخمینهای قبلی است اما هنوز هم به میزان قابلتوجهی گرانتر از لامبورگینی اوروس با قیمت پایه حدود ۱۷۷ پوندی و آستونمارتین DBX با قیمت ۱۶۰ هزار پوندی است.
البته با وجود این قیمت گزاف، تقاضا برای پوروسانگوئه زیاد است و ازآنجاییکه فراری سالانه تنها چند هزار دستگاه از این کراساوور تولید میکند، ممکن است مجبور شود پذیرش سفارشات خرید را متوقف کند. این شرکت هنوز قیمت پوروسانگوئه را برای بازار ایالاتمتحده اعلام نکرده ولی انتظار نمیرود خیلی با قیمت بازار بریتانیا اختلاف داشته باشد. همچنین باید توجه داشت که عملاً هیچ پوروسانگوئهای بهصورت پایه فروخته نمیشود زیرا خریداران فراری عمدتاً هزاران دلار بیشتر برای سفارش آپشنهای مختلف پرداخت میکنند.
ممد ژانگولر
۵ آذر ۱۴۰۱دمش گرم همین که زیرش بلنده جایی گیر نمیکنه باید گفت ایول
علی
۵ آذر ۱۴۰۱اگه فراری را مسخره کنی خودتو مسخره کردی!! خیلی گرونه اما هرچه عمرش بیشتر میشه ارزششو حداقل حفظ میکنه ، بگذریم که بعضی از مدلهایش چندبرابر میشه قیمتشون
ممد ژانگولر
۵ آذر ۱۴۰۱حالا شما خودشو ناراحت نکن
وی
۵ آذر ۱۴۰۱داداش برای حفظ هندلینگ و روح اسپرتش خیلی بهتره که ماشین کوچک تر باشه اینقدر هضمش سخته؟
مردیم از خوشی
۵ آذر ۱۴۰۱دو برابر گران تر از رقباست
در کل چیز خاصی که این ماشین داره اینه که چهار نفره هست در حالی که فراری ها معمولا دو نفر هستند و این یک فراری هست که شما می تونی با خانواده سوار بشی
اما در بخش فنی من انتظار بیش تری از فراری داشتم الان هم عالیه ولی میتونست بهتر باشه باید دید توی پیست چه میکنه به عنوان یک کراس آور اسپرت
phonix
۵ آذر ۱۴۰۱نوش جونش
خوب کار میکنه خوبم پول میگیره
البته که فراری کلا با توجه بر تاریخ و شهرتش سبک کاملا جدایی در بازار یابی داره به نام:
من هر کاری کنم بازم ماشینام فروش میره حتی اگه اشغال باشه
Payfast
۸ آذر ۱۴۰۱سبکش خیلی هم جدا نیست اپل هم اینکارو میکنه
AMANTE
۵ آذر ۱۴۰۱به عنوان کراس اوور نمیشه بهش نگاه کرد، بهش بگیم وسیله ی کاربردی فراری بهتره ( FUV ).
به نظرم فراری پورسانگوئه از نظر طراحی زیبا نیست و رقبا طراحی زیباتری دارن ولی از نظر خاص بودن یک پله بالاتر از رقباست.
موتور V12 تنفس طبیعی به تنهایی خودش سه هیچ از رقبا جلو هست.
❤BMW❤
۵ آذر ۱۴۰۱اتفاقا خیلی خوشگله
Habib
۵ آذر ۱۴۰۱خرید کالای لوکس برای من اصلا توجیهی ندارد. وقتی نیاز آدم با یک ماشین استاندارد دیگر برآورده میشه، خرید ماشین لوکس چیزی جز فخر فروشی به دیگران معنی دیگری ندارد و البته که این کار اخلاقی نیست.
DoctoR
۵ آذر ۱۴۰۱اونایی که این حرفارو بهتون تدریس کردن بچه هاشون لندن توی صف پیش خرید این ماشینن:)
❤BMW❤
۵ آذر ۱۴۰۱نظرش رو گقته ، چرا بهش میپری؟
ارسلان
۵ آذر ۱۴۰۱DoctoR
کسی حرفی به کسی تزریق نمیکنه باعث تعجبه که هنوزم همچین طرز فکر دوره عهد عتیق در ایران وجود داره که هر کی موضعی میگیره باید حتما کسی بهش گفته یا به قولت تدریس کرده
مثال میزنم :
بیل گیتس یه ساعت کاسیو 40 دلاری میبنده روی دستش و از نظره بیل گیتس وقتی یه ساعت 40 دلاری کارشو راه میندازه لزومی نداره یه ساعت چند میلیون دلاری بخره
آیا به بیل گیتس هم بچه مایه دارهای امریکا بهش تدریس کردن که اینطوری رفتار کنه تا هر چی رولکس و پتک فلیپ و واشرون کنستانتین و … رو خودشون توی صف خریدش باشن و سره بیل بی کلاه بمونه ؟؟
کلا قضاوت کردن دیگران و ربط دادن واکنش هاشون به چیزهای بی ربط در خیلی از ایرانیا ریشه دوانده و مایه ی تاسفه کمی تامل کنید در اینباره ضرر نمیکنید
کلا یه سری ادما هستن که ماشین اقتصادی سوار میشن ولی خرج های آنچنانی برای برای علاقه شون میکنن مثلا اکسسوری خاص و گران میخرن هر کسی به یه چی علاقه داره و هر کسی برای علاقه ش خرج خواهد کرد لزوما هر کسی عشق ماشین لوکس نداره به همین سادگی !!
ارسلان
۵ آذر ۱۴۰۱MILADZM
اصلا توی کل تاریخ حضورم توی پدال یادم نمیاد که با تو زیره کامنتا صحبت کرده باشم و این یعنی این که تو چند اکانتی هستی کسی که چند تا اکانت میزنه توی پدال مشخصه چیکاره س
ولی عیبی نداره بزار من ابهاماتت رو برات روشن کنم
اول اینکه برو اصل حرف منو بیار دقیقا کپی پیست کن اینجا بگو اینو فلان حرفو گفتی من 283 تا نظر گذاشتم ولی هیچوقت از چیزی یا کسی حمایت نکردم اگه فک میکنی غیر از اینه برو لینک مقاله ی مربوطه رو پیست کن اینجا تا برم ببینم نه اینکه الکی ساخته های ذهن خودتو به من بچسبونی
منم نه بازاریم نه پارچه فروش که میگی تو هم مثله همون
وقتی میگم “” کلا قضاوت کردن دیگران و ربط دادن واکنش هاشون به چیزهای بی ربط در خیلی از ایرانیا ریشه دوانده “” برای همینه مثال آشکارش خوده تو هستی حالا خوبه دو سه بار همه ی زیر و بم کار خودمو برای همه توضیح دادم
برخلاف تو که یک واسطه بین تولید کننده ی پارچه و خریدار هستی به عبارتی خودت دلال هستی بعد بقیه میگی دلال 😂برخلاف تو بنده یک نیروی فنی و متخصص هستم / واسطه ی چندم فروش بین تولیدی کننده و خریدار نیستم
خب حالا که خودت چشمت رو به این حقیقت واضح و آشکار که خودت واسطه (دلال) هستی رو بستی و همینو به دیگران میگی چه انتظاری ازت میره ؟؟
صرفا این تلنگر رو بهت زدم که بدونی کجای داستانی
چن بار برای بقیه گفتم یه بارم برای تو میگم بنده از صفر که هیچ از زیره صفر شروع کردم متولد فروردین 1368 هستم نه از خانواده چیزی بهم رسید نه از هیچ جای دیگه
سال اول دبیرستان دو تا معلم داشتیم که ریاضی و انگلیسی که پیره پیر بودن و معتاد سره کلاس خوابشون میبرد و کلاس این دو معلم حسابی ولنگار بود سال تموم شد انگلیسی فقط درس 1 و 2 رو داد و باقی کتاب آکبند موند کسی هم براش مهم نبود ریاضی هم تعریفی نداشت برای همین من هر دو درس رو مردود شدم ولی چون مدیر پولکی بود یه چی دادم بهش ولی چون کم بود نامرد نمرات منو جوری تنظیم کرد که فقط جوشکاری و عکاسی میتونستم برم اونم فقط کار و دانش
عکاسی رو گفتم همه بلدن رفتم جوشکاری بعد وارد دانشگاه شدم و تونستم بعنوان بازرس جوش توی کشتی سازی بندرعباس شروع به کار کنم که کشتی کانتینربر میسازه حقوق ش خیلی خوب بود ولی چون من همیشه دنبال پیشرفتم یه مدت کار کردم و بعد اومدم بیرون و با سرمایه ش زدم توی کار واردات تجهیزات پزشکی
اونم یه مدتی انجام دادم و بعدش از اون موقع به اینور توی کار برنامه نویسی کامپیوتر بخش امنیت سایبری و ارتباطات گرایش رمزنگاری و رمزگشایی کار میکنم بعلاوه ی گرافیک سه بعدی و شبیه سازی کامپیوتری
با خارج از کشور هم کار میکنم بصورت ریموت و دستمزدم هم به دلار پی پال میگیرم ولی مثله تو دلال نیستم حالا با این وجود به من بگو از این حاکمیت به من چی ماسیده یا چه چارچوبی رو فراهم کرده که من از وجود این چارچوب منفعت ببرم ؟؟ ببین پس خودت رو با من یکی نکن
وقتی آدمای مثله تو میان تریپ حق به جانب بردارن خروجیش میشه زدن گل به دروازه ی خودت اونم به شکلی بسیار تابلو و خنده دار
اما عیب نداره با تمام اکانتات با قدرت ادامه بده جناب مرد هزار چهره
همایون
۶ آذر ۱۴۰۱درود.دوست عزیر این تخصصهای متفاوت رو چقدر زمان صرف کردی تا یاد بگیری؟واسم جالب بود از جوشکاری به واردات دستگاه های پزشکی بعد برنامه نویسب امنیتی؟!من که سی سالمه همش از نداشتن تخصص ناراحتم و میگم الان واسم دیره برم یه تخصص یاد بگیرم یا باید پول زیادی خرجش کنم ولی شما سه تا کار مختلف انجام دادی!!اصلا علاقه خودت به چه کاری بود از اول؟
ممنون میشم پاسخ بدید
ارسلان
۶ آذر ۱۴۰۱درود همایون
جوشکاری تخصص آکادمیک من بود یعنی رشته ی هنرستان و دانشگاهیم بود و علاقه ای بهش نداشتم و از روی اجبار رفتم سمتش البته برام بد هم نبود و یک سکوی پرتابی بود در راستای اهدافم
توی هنرستان بهمون جوشکاری برق و جوشکاری با گاز اکسی استیلن یاد دادن که بهش چوشکاری پلاسما یا کاربید هم میگن توی دانشگاه هم جوشکای تیگ / جوش CO2 / جوشکاری زیرپودری / جوشکاری لیزر و جوشکاری زیره آب + بررسی مقاومت جوش و اندازه جوش و پیدا کردن عیوب جوش در ساختار با استفاده از دستگاه التراسونیک و شابلون های مخصوص اینکارو اموزش دادن تا سازه های با جوشکاری ضعیف یا جوش خراب شناسایی شده و اقدام به رفع صورت بگیره تا در نهایت برای سازه مشکلی پیش نیاد
واردات هم تخصصی نمیخواد شما باید فقط 2 تا قانون رو رعایت کنی
1- نیاز بازار رو بشناسی
2- مطابق با نیاز بازار بصورت با کیفیت و قیمت رقابتی تامین کننده ی بازار باشی
وقتی این دو تا رو رعایت کنی خود به خود موفق میشی
البته اینم بگم بازار های خرید و فروش کالاهای فیزیکی مشخصا ابزارالات و تجهیزات یه دوران طلایی دارن که بعدش میافتن توی رکود بلند مدت اگه دائم توش باشی ضرر میکنی من استفادمو بردم و به موقع کشیدم کنار
علاقه ی بنده از همون ابتدا الکترونیک و تمام مباحث مربوط به الکترونیک بود که الکترونیک خودش به دو شاخه کلی سخت افزار و نرم افزار تقسیم میشه
من از همون ابتدا که وارد که وارد مباحث جوشکاری و غیره شدم بصورت موازی و خود آموز شروع کردم به وارد شدن در بحث نرم افزار و بعد سخت افزار منبع اصلی آموزشی من هم یوتویوب بود و بعدش هر جا اشکال داشتم توی stack overflow جستجو میکردم چون خیلیا قبلا پرسیده بودن یا اگه چیزی پیدا نمیکردم خودم میپرسیدم و بهم جواب میدادن توی سایت گیت هاب هم سعی میکردم توی پروژه ها شرکت کنم و به تجربیاتم اضافه کنم
البته اینم بگم اگه بخوای به دنیای برنامه نویسی وارد بشی اول باید علاقه مند باشی اگه علاقه نداشته باشی چیزی جز سردرد و اتلاف وقت برات نداره و دوم ویندوز رو باید بریزی دور چون مانع اصلی در پیشرفتت همین ویندوزه که در ادامه توضیح میدم چرا ؟؟ البته مثله من میتونی بصورت موازی از هر دو سیستم عامل استفاده کنی اگه چند تا لپ تاپ داشته باشی من برا وبگردی و گیم ویندوز رو نگه داشتم که البته اجباری هم نبود از سال 2005 کاربر لینوکس هستم از لینوکس دییان با توزیع Cinnamon استفاده میکنم
گرافیک کامپیوتری هم برآمده از همون برنامه نویسی کد زنی هست و چیزه جدایی نیست که شامل برنامه نویسی OpenGL , Ncurses , SDL , GLSL و … میشه
ترکیب محاسبات ریاضی جبری و خطی با گرافیک کامپیوتری هم در ساخت برنامه های شبیه ساز کامپیوتری کاربرد داره
کلا ما در زمینه ی مهندسی ساخت با رایانه 4 مبحث داریم
CAD—-> طراحی صنعتی
CAM—-> ساخت به کمک رایانه
CFD—–> تحلیل محاسبات سیالات
CAE—–> مهندسی به کمک رایانه
CFD و CAE در مهندسی ساخت جزو شاخه ی شبیه سازی کامپیوتری محسوب میشن
ارسلان
۶ آذر ۱۴۰۱در مورد سخت افزار هم تجربه من به این صورت بود
وقتی خواستم به حوضه ی سخت افزار وارد بشم زمان ما چیزی به اسم رزبری پای نبود و من برای شروع با میکروکنترلر AVR کار میکردم و براش برنامه مینوشتم که سخت تر از رزبری پای هست بعدا که به کار واردتر شدم رفتم سمت دستگاه های PLC که بهشون رله های قابل برنامه ریزی میگن که در برق صنعتی بیشتر کاربرد داره و بعدش به سراغ دستگاه های پیچیده تر مثله FPGA و CPLD ها رفتم
البته گرافیک سه بعدی هم کار میکنم مثل ساخت انمیشن های سه بعدی تبلیغاتی و موشن گرافیک
زمانی که صرف کردم هم از سال 2006 تا 2016
اینم بگم که من اول منابع اموزشی پولی فارسی رو خریداری کردم که عملا پولمو دور انداختم چون چیزی جز ترجمه ی Help خود نرافزار ها و مطالب سطحی نبودن مثله این میمونه یکی بهت بگه 2×2=4 بعدش بگه خب حالا یه معادله درجه 2 حل کن با استفاده از چیزی که یادت دادم
phonix
۶ آذر ۱۴۰۱با سلام در یوتیوب کانال اقای جادی هست
که مباحث مربوط به نرم افزار رو کمی توضیح میده و کمک کننده هست
میدونم زبان جاوا رو داشت یه مدت کار میکرد با توجه به اینکه علاقمند نیستم دنبال نکردم
گفتم شما رو درجریان بزارم کمکتون شاید کمکتون کنه
hamidreza
۵ آذر ۱۴۰۱تو صف نیستن دیگه… صفارشش دادن رفت😂💔
corvette
۵ آذر ۱۴۰۱اونی که این حرفو بهت زده یا اونایی که این حرف هارو میزنن
بچه هاشون تو کانادا هستن
انقد ساده نباشید
AMANTE
۵ آذر ۱۴۰۱آدم وقتی ثروتی بدست میاره دوست داره برای علاقه مندی های خودش خرج کنه، یکی به لباس علاقه داره و یکی غذا و یکی هم ماشین و….
منظورم از ثروت پول زیاد نیست چون مثال هایی که بالا گفتم رو میشه با حداقل درآمد در طول زمان تهیه کرد.
ولی اگه پول زیاد مثلا میلیون دلاری داشته باشی خوب خرج کردن ات هم عوض میشه.
من بشخصه اگه میلیون دلاری ثروت داشته باشم اول یک Golf GTI میخرم و در کنار اش برای هر از چندگاهی لذت بردن پورشه ۹۱۱ یا فراری ۴۵۸ یا بی ام و ام ۳ و…. میخرم.
عاشق پدال
۵ آذر ۱۴۰۱هر وقت رفتی شوش زندگی کنی و یه موتور سیکلت زیر پات انداختی اونوقت بیا بگو ارزش ندارد و فلان و بهمان.
با موتور سیکلت هم میشه کار رو راه انداخت.
بیژن
۵ آذر ۱۴۰۱دنیایی رو تصورکن که پر باشه از ساعت های پلاستیکی بیست دلاری و لباس های چینی معمولی و ماشین های ده تا بیست هزاردلاری و… این میشه سبک زندگی اخلاقی مدنظر شما. البته همینم الان برای ما هنوز لوکسه. دنیای اخلاقی ما میشه کفش ملی، موبایل صاایران و پراید و ۴۰۵.
hamidreza
۵ آذر ۱۴۰۱یه لطفی بکن این چرت و پرتا رو اینجا ننویس …
کالای لوکس به معنی بهترین بودنه
شخصی که پول زیادی برای کالای لوکس پرداخت میکنه نشونه ای از موفقیتش تو زندگیشه و تلاشی که که برای پول درآوردن میکنه تا یه زندگی تجملی و با وقار داشته باشه
نه همش به بهونه قناعت و … به هر چیزی راضی باشه که اینجا متاسفا تلقین شده!!! ( به کم راضی باش)
حالا بجز دزدای خودمون که فاکتور بگیریم…
دانیال
۵ آذر ۱۴۰۱جناب habib
به نظر من دنیا باید غنی از هر نوع کالایی با هر سطح قیمتی باشه و مردم بتونن با توجه به علاقه شون و میزان تلاششون خرید کنن اونی که برای فخرفروشی هم ماشین میخره جزئی از دنیاست من اگه کارشو ناپسند می بینم خوب انجام ندم ما چه میدونیم شاید یه بچه فقیر با دیدن ماشینش یه عزمی درش ایجاد و آینده کارخانه ای بهتر از فراری رو تاسیس کرد
هدف تولید کالای لوکس و پیشرفته الزاما به جهت فخرفروشی نیست انسان بی نهایته و تشنه ی پیشرفته . اگه غیر از این بود ما هنوز تو غار زندگی میکردیم
❤BMW❤
۵ آذر ۱۴۰۱به نظرم dbx707 هم خیلی خفنه و از نظر من توی این سگمنت خرید dbx707 و بیامو xm و اوروس منطقی تره
ولی اگه پولشو داشته باشی و عشق فراری داشته باشی خیلی خوبه
Royal Driver UK 70
۵ آذر ۱۴۰۱من باشم dbx میگیرم
GMA
۵ آذر ۱۴۰۱بسیار خاصه،بسیار جذابه،بسیار زیباست
در کل یه فراری واقعیه…
Arshia m3csl
۵ آذر ۱۴۰۱فراری های دو در خیلی طراحیش جذاب تر از پورسانگوئه هست از نظر طراحی فراری پورسانگوئه جذابیت و زیبایی فراری های دو در رو نداره و قیمت این فراری پورسانگوئه هم واقعا بالاست از لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا ewb و استون مارتین دی بی ایکس واقعا گرونتره و خانواده های ثروتمند هم بیشتر میرن سراغ بنتلی بنتایگا ewb و مرسدس بنز جی ال اس میباخ و مرسدس بنز جی کلاس با پول کمتر از پورسانگوئه خودم عاشق فراری هستم ولی پورسانگوئه رو اصلا دوست ندارم چون طراحیش جذاب نیست خیلی و حس فراری نمیده اصلا الفارومئو استلویو کوادروفولیو درسته که ضعیف تر از پورسانگوئه هست و مثل پورسانگوئه خیلی با کیفیت نیست و ارزون تر از فراری ولی حس زیبایی و اسپرت بودنی که الفارومئو استودیو کوادروفولیو بهم میده فراری پورسانگوئه اصلا بهم نمیده
محمد
۵ آذر ۱۴۰۱تنها دلیل گرانیش تولید محدودش هست و همینکه اعلام میکنند ظرفیت تکمیل شده و …
و گرنه اگر تیراژ را بیاره در حد اوروس پایینتر از اوروس در بازار دست دوم معامله خواهد شد.
arshia
۵ آذر ۱۴۰۱فراریه دیگه
کراس آور میزنه هم باید متفاوت باشه
Yasin
۵ آذر ۱۴۰۱باید خیلیییی سر تر از اوروس باشه تا بشه اینقدر براش پول داد (که بعیده)
Just toyota
۵ آذر ۱۴۰۱از اونجایی که یه فراری هست بنابراین باید بهش احترام گذاشت ، این پورسانگوئه انگار کریس رونالدو ماشین ها هست چون هم : جنتلمنه هم ورزشکاراه و هم ثروتمند ، مشتری های این سبک ماشین طرز تفکر های کاملا متفاوتی با بقیه مردم دارن و همیشه میخوان از بقیه متمایز باشن ، این جواهر برای خاص بودن ساخته شده و از نظر من جزو ۵ محصول برتر تاریخ این کمپانی پرآوازه هست ، هم از نظر طراحی و هم از نظر توانایی های فنی و آپشن های لوکس واقعا یه دنیایی برای خودشه
مهدی
۵ آذر ۱۴۰۱قرمزش عالیه لاجوردیش محشره مشکیش هم با ابهته
کلا فراری عشقه
- A M I R -
۵ آذر ۱۴۰۱نکته اینجاست که با خرید اوروس درواقع شما دارید یه آئودی میخرید، تا حدی منطقیه یه فراری 165 هزار دلار گرون تر از آئودی باشه! ضمن این که این دوتا ماشین از اولشم خیلی رقیب هم به حساب نمیومدن چون جامعه هدف کاملا متفاوتی از هم دارن.
پوریا چالش
۸ آذر ۱۴۰۱چی میگی داداش
(Saeed (peugeot
۵ آذر ۱۴۰۱همین که فراری هست ؛ هرچی قیمتش باشه ؛ لایقشه
مهدی
۵ آذر ۱۴۰۱سواد و فهم من میگه نه این ماشین شاسی بلنده نه رقبای استون و لامبورگینیش چون اساسا شاسی ندارن که بلند باشه و فریم هستن و هیچ فرقی با سوپر اسپرتاشون ندارن جز مرکز ثقل بالاتر و وقتی یکی میگه اوروس و استون شاسی بلندن و این فراری نیست تصور میکنم یه کودک داره بام حرف میزنه چون احتمالا خودش هم نمیدونه چرا به اون دوتا میگه شاسی بلند . اما با همه این اوصاف پورسانگ از نظر زیبایی و خاص بودن سه پله از رقبا بالاتره
مهردادکمال
۶ آذر ۱۴۰۱همین که ۱۲سیلندره کافیه
هر چقدم گرونتره باز می ارزه
کامبیز
۶ آذر ۱۴۰۱وقتی بحث یه خودرو ایتالیایی میشه، صحبت درباره خودروهای دیگه حرام است. واقعا رودست ایتالیا نیست و نخواهد بود.
hamidreza
۶ آذر ۱۴۰۱ببینید دوستان این نوع ماشینا تو این کلاس ، قایق نجات کمپانی هاست و مطمئن باشید مث اوروس و DBX و … سود کلانی واسه کمپانی میاره حتی خیلی بیشتر از بقیه
akrh78
۶ آذر ۱۴۰۱یه ff یا gtc4lusso بخری 95 درصد چیزی که این ماشین ارائه میده رو بدست آوردی
فرقشون 1 سانت ارتفاع از زمینه و یکم قدرت
پدرام
۶ آذر ۱۴۰۱من اوروس رو ترجیح می دم چون پشتش مهندسی آلمانی هست و معمولا تو کیفیت و دوام آلمانی ها جایگاه بهتری دارن نسبت به ایتالیایی ها خصوصا فراری که میگن ظاهرا خرابی های جزئی اش زیاده از خیلی ها شندیم مهندس کاشانی خودش یک مدل فراری داشت یه مقاله نوشت فراری ناز نازی یا آقای بخردی چندین بار در خصوص کیفیت پایین فراری ویدیو گذاشتن البته که الان پیجشون رو بستن
پوریا چالش
۸ آذر ۱۴۰۱قطعا اوروس