فرارینیسان

فراری SF90 هیبرید در برابر نیسان GT-R تیون شده، نبردی نفس‌گیر و هیجان‌انگیز!

فراری SF90 هیبرید را می‌توان یکی از خاص‌ترین محصولات چند سال اخیر این خودروساز دانست. از بین راه‌های متنوع موجود برای تولید یک خودروی سوپر اسپرت، فراری الکتریکی سازی را انتخاب کرده و سه پیشرانه الکتریکی SF90 استراداله باعث می شوند این خودرو قوی‌ترین محصول جاده‌ای تاریخ فراری باشد. این هیولای دوست‌داشتنی در جدیدترین ویدئوی کانال کار واو در برابر یک دستگاه نیسان GT-R به‌شدت تیون شده قرار می‌گیرد.

گودزیلای یاد شده به لطف تغییرات شرکت JM قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری تولید می‌کند. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی نیسان به لطف بهبودهای موجود گشتاور ۱۱۵۰ نیوتون متری را ارائه خواهد کرد. فراری نیز از دل پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری و سه پیشرانه الکتریکی خود قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری را بیرون می‌کشد اما گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری آن کمتر از رقیب ژاپنی است. البته فراری با وزن ۱۵۷۰ کیلوگرمی خود سبک‌تر از GT-R با وزن ۱۷۵۰ کیلوگرم خواهد بود.

به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، در درگ اول نبردی نزدیک را از همان ابتدا شاهد هستیم اما GT-R در ادامه پیش می‌افتد. مسابقه دوم هم شرایط مشابهی دارد و با اینکه فراری SF90 هیبرید لانچ بهتری دارد اما اوضاع تغییر نمی‌کند. GT-R سریع‌تر بوده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۵ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که فراری دو دهم ثانیه کندتر است.

این دو خودرو در درگ های رولینگ نیز حضور می‌یابند. این بار فراری می‌درخشد و احتمالاً بوست پیشرانه الکتریکی باعث برتری آن می شوند. در هر دو مسابقه فراری شتاب گیری بهتری دارد اما نیسان پس از استارت فاصله را کمتر می‌کند ولی با فاصله‌ای بسیار نزدیک قافیه را به فراری می‌بازد. البته در سومین درگ رولینگ این GT-R است که می‌درخشد. تست ترمز نهایی یک سورپرایز بزرگ دارد و آن اینکه GT-R سنگین‌تر و قدیمی‌تر در فاصله کوتاه‌تری نسبت به فراری متوقف می‌شود. مالک این گودزیلای تیون شده ترمزها را با نمونه کربن سرامیکی تعویض کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. hadi6

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    عجب درگی بود 👌🏼
    نیسان ترکوند اون موتور V6 دست ساز نیسان شاهکار مهندسیه 👌🏼😍

    موافقم 49
    مخالفم 8
    1. Iman99

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      حرف موتور v6 نیسان جی تی آر شد گفتم حقایقی رو بگم تا بدونید
      از گیربکس شروع کنیم که این عملکرد نیسان جی تی آر که از اون موقعی که اومد به لانچش معروف بود و با بعضی از سوپر کار ها هم رقابت میکرد همش برمیگرده به مهندسی بی نظیر شرکت امریکایی بورگ وارنر که کار طراحی و مهندسی گیربکس نیسان جی تی آر رو انجام داد قطعا این عملکرد نیسان جی تی آر بخش مهمیش بر میگرده به مهندسی شرکت امریکایی بورگ وارنر که متخصص هست در زمینه مهندسی و طراحی سیستم‌های انتقال قدرت و بخش های دیگه
      در مورد موتور نیسان جی تی آر هم بازم طبق بررسی ها مشخص شده که این عملکرد مناسبش برمیگیرده شرکت انگلیسی متخصص در زمینه موتور اسپرت که قبل از اینکه نیسان جی تی آر طراحی بشه موتور خودروی لمانز نیسان رو این شرکت اروپایی توسعه داد و این موتور نیسان جی تی آر که الان میبینید بر اساس همون موتور شرکت اروپایی پی دبلوی آر متخصص در زمینه طراحی موتور هست که موتور نیسان جی تی آر بر اساس اون ساخته شده
      شاسی و پلتفرم نیسان جی تی آر هم با کمک شرکت های اروپایی متخصص در زمینه طراحی و شاسی ساخته شده
      یعتی تقریبا همه چیز نیسان جی تی آر متعلق به شرکت های اروپایی و امریکایی هست و با کمک اونها طراحی و ساخته شده و تکنولوژی و طراحی و مهندسی اون متعلق به اروپا و امریکا هست البته به پای خود اروپایی ها و امریکایی ها در کل نمی رسه
      در ادامه هم حتی علاوه بر بخش های اصلی خیلی بخش های جانبی نیسان جی تی آر هم متعلق به شرکت های اروپایی و آمریکایی هست و تقریبا چیزی از خود کشور سازنده خودش نیس و نداره مثلا در مدل نیسمو جی تی آر از صندلی های آلمانی ریکارو و دامپر های اولینز اروپایی و تکنولوژی های بخش های دیگه از شرکت امریکایی و … استفاده میشه و همش متعلق به اونها هست

      موافقم 7
      مخالفم 12
      1. Iman99

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        بین خود رقیبان مستقیم هم نیسان جی تی آر رقیب مستقیم پورشه ۹۱۱ هست که در مقایسه پورشه ۹۱۱ از همه نظر خیلی بهتره هم مهندسی و هم عملکرد و هم تکنولوژی و… درکل پورشه ۹۱۱ از همه نظر خیلی بهتره

        موافقم 5
        مخالفم 10
  2. SRT

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (607 ديدگاه)

    جی تی ار پیر خیلی بهتر از انتظارات عمل کرد،راننده حرفه ای و تیونِ اصولی دلایل اصلیشه ولی من هیچوقت انتظار نداشتم با قدرت برابر بتونه فراری رو بزنه

    موافقم 76
    مخالفم 2
    1. بی خیال اسم

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      البته با اینکه خودمم عاشق نیسان هستم و مخصوصا جی تی آر
      ولی جی تی آر یک مقدار اسب بخار بیشتری و گشتاور بیشتر داشت ‌که باعث بردش شد در درگ ها

      ولی در کل اگه یک راننده حرفه ای تر پشت فراری می نشست یا همین مت واتسون ممکن بود فراری در درگ ها بتونه از این گودزیلای وحشی بیاد

      موافقم 13
      مخالفم 29
  3. SRT

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (607 ديدگاه)

    GTR, افتخار ژاپن

    موافقم 62
    مخالفم 5
    1. Phonix

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      مزدا تو لمانز ؟
      میتسوبیشی تو رالی ؟
      تویوتا تو لمانز؟
      هوندا تو فرمول یک؟

      موافقم 30
      مخالفم 8
  4. Scuderia Ferrari

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    گودزیلای صنعت خودرو تیون خورش حرف نداره 😈😈
    اما می رسیم به سریع ترین سوپر اسپرت حال حاضر دنیا که اوج تکنولوژی و پرفورمنس نابِ یک “فراری” رو به نمایش میزاره و این به معنی بهترین بودن در کلاس خودشه
    در آینده ای نزدیک شاهد نسخه قوی تر و سریع تر SF90 استراداله خواهیم بود که باید خیلی ترسناک باشه چه در پیست و چه در خط مستقیم

    موافقم 45
    مخالفم 19
  5. BMW/M-POWER

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    به به چه میکنه این گودزیلا و میشه در نهایت گفت proper tuned gtr
    وقتی تیون اصولی و حرفه ای باشه همچین عملکردی رو میشه دید
    میشه گفت این gtr سریعترین ماشین هزار اسبی بود که توی این مجله تایم زد!!
    ماشینی که بیش از 15 سال از عمرش میگذره و با یه تیون ساده و قدرت یکسان و وزن بیشتر از سریعترین ساخته ی فراری هم سریعتره
    جدا از اون عملکرد نیسان توی تست ترمز واقعا فوق العاده بود حتی اگر یکی از راننده ها توی ترمز گیری دیر تر عمل میکردن باز هم این همه اختلاف توجیه نداره
    در مورد فراری هم نظر شخصیم اینه که فراری بعد از 458 ماشین در خور و قابل توجهی تا الان نداشته

    موافقم 32
    مخالفم 9
    1. بی خیال اسم

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      سلام لطفا بیشتر کامنت بزارید از کامنت های شما لذت می برم

      موافقم 11
      مخالفم 1
    2. وی

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (343 ديدگاه)

      بله تست کننده ها گفتن 296 gtb بهترین سوپر اسپرت حال حاضره و 488 پیستا زمان خودش سریع ترین خودرو پیست شد بعد شمایی که تا حالا از نزدیک هیچ فراریی ندیدی می فرمایید که هیچ ماشین قابل توجهی نداره 🗿🗿🗿🗿🗿

      موافقم 6
      مخالفم 8
      1. Iman99

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        پورشه ۹۱۱ با ۶۵۰ اسب هم صفر تا صدر خیلی بهتری نسبت به جی تی آر داره داره و هم با اسب بخار خیلی کمتر همین تایمو میزنه حتی با در نظر گرفتن نسبت قدرت به وزن اگه هزار اسب بشه که خیلی بهتر از جی تی آر هم عمل میکنه که همینطورم هست و دیدم
        برتری مهندسی فراری هم که کاملا مشخصه دیگه نیازی به گفتن نداره

        موافقم 8
        مخالفم 3
  6. AMIN JAFARI

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    فراری و دیگر هیچ

    موافقم 17
    مخالفم 25
  7. Si

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    فراری که حرف نداره و همه میدونن ولی gtr که تیون بشه دیگه هیچ ماشینی هیچ ماشینی در برابرش دوام نمیاره

    موافقم 21
    مخالفم 3
  8. شهاب

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    گودزیلا ژاپنی باز هم پیروز میشه

    موافقم 25
    مخالفم 7
  9. Phonix

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (336 ديدگاه)

    انتخابم من فراریه
    پرستیژ بیشتر
    لوکس تر بودن
    زیبایی
    امید وارم نسل جدید گودزیلا علاوه بر عملکرد خوب فنی برخلاف اکثر ماشین های فعلی در طراحی عقب گرد نداشته باشه

    موافقم 18
    مخالفم 28
    1. aMiRsHaYaN

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (459 ديدگاه)

      قیمت تموم شده یادت رفت بگی چرا؟؟

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. Phonix

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (336 ديدگاه)

        داش بین این دوتا اگه دستم باز بود من فراری رو برمیداشتم
        شما دوست نداری جی تی ار بردار:/
        بالاخره بالای اون تیون هزار اسبی کلی پول رفته مجانی که برات تیون نمیکنن

        موافقم 3
        مخالفم 5
  10. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    نگا رخ گنگ این دوتا عشقو

    موافقم 22
    مخالفم 0
  11. 4wheeled

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    فراری بدون شک.توی همه چیز بی نظیره،کیفیت،سرعت،ابهت،برند

    درگ یه خودروی تیون شده با استوک مثل درگ ورزشکار دوپینگی با نرماله

    موافقم 14
    مخالفم 27
    1. پارسا

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (282 ديدگاه)

      با این تفاوت که اینجا قانونیه
      اگر تو ورزش هم قانونی بود همه دوپینگ میکردن میرفتن تو رینگ

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. 4wheeled

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (125 ديدگاه)

        برای کسی ارزشی نداره اصلا،کسی که پول فراری رو داره اصلا به جی تی ار نگاه نمیکنه!
        درضمن از بعد قانونیش منظورم نبود،از بعد بی ارزش بودنش منظورم بود اشتباه گرفتی

        موافقم 7
        مخالفم 21
        1. Phonix

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (336 ديدگاه)

          بله جاپونی ها اشغال سازن همه ماشیناشون اشغاله و بردهاشون بی ارزش

          موافقم 5
          مخالفم 2
  12. بی خیال اسم

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    درگ خوبی بود

    ولی از صدای گودزیلا خیلی خوشم اومد
    خیلی ترسناک بود😰

    موافقم 27
    مخالفم 2
  13. بهنام

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    جی تی آر ، اسطوره ای از سرزمین آفتاب تابان.

    موافقم 24
    مخالفم 3
  14. JDM lover

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    گودزیلا 👌🔥😈

    موافقم 15
    مخالفم 1
  15. Amir mahdi @-1387

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    اگه نیسان راست میگه بدون تیونینگ بیاد رقابت کنه
    فراری خودش معرکس

    موافقم 5
    مخالفم 22
    1. بهنام

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (828 ديدگاه)

      دوست عزیز نیسان در زمان عرضه بحدی خوب بود که به گفته ی مجله ی ماشین سوپر اسپرت های اروپایی در اون زمان از رویارویی با اون طفره میرفتن . بعدش این ماشین با تیونینگ هنوز هم نصف قیمت فراریه و قدرت یکسانی با اون داره .تازه فراری از موتورهای برقی هم در زمان شتابگیری استفاده میکنه که این ارزش‌های جی تی آر رو بیشتر میکنه .اس اف نود از هر لحاظ عالیه و اینجا هم چیزی از ارزش‌های اون کم نمیشه ولی جی تی آر هم شاهکاره واقعا.

      موافقم 4
      مخالفم 1
  16. datsun

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3503 ديدگاه)

    یاد حرف جرمی در مورد موتور gtr افتادم:این موتور نیست بمبه
    لامصب این همه اسب بخار و صدای خشن تنها از یه موتور شش سیلندر ۳.۸ لیتریه.

    موافقم 19
    مخالفم 2
  17. AMD

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    GTR کی میخوای پیر و ضعیف شی ؟😂

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. Phonix

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      تازه داره نسل جدیدش میاد:)
      نوادگان اسکای لاین تسلیم نمیشن

      موافقم 5
      مخالفم 0
  18. Erfan

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    موتور های ژاپنی رو ساختن فقط واسه تیون کردن😅
    یعنی این موتور ها به آدم نه نمیگن با قیمت های نه چندان زیاد میتونی بالای ۱۰۰۰اسب بخار هم برسونیشون

    موافقم 14
    مخالفم 1
  19. Reza Waffen SS

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    نمیدونم چرا وای با درگ تیونا حال نمیکنم

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. Phonix

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      چون همه رو میزنن 😂
      مخصوصا از دوری که توربو وصل شه
      ستوتوتو

      موافقم 2
      مخالفم 2
  20. علی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    هزار بار گفتم مقایسه یه ماشین استاندارد با یه ماشین تیون شده ، نه درسته و نه معقول ، پدال چه اصراری داری به گذاشتن چنین مقایسه هایی ، نه از فراری چیزی کم میشه و نه به نیسان چیزی اضافه میشه

    موافقم 4
    مخالفم 10
    1. Phonix

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      لذت ببر داداش
      از طراحی و خلوص مهندسی
      چکار داری کی میبره می می‌بازه
      از اون درگ هایی بود که برنده و بازنده قابل احترامن

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. Trump

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (191 ديدگاه)

      تقویت شده قدرتش برابر فراری شده وزنشم بیشتره زده فراری ترکونده چیزی به نیسان اضافه نمیشه؟
      زمانی این استاندارد بودن و تیون شده بهش اعتراض وارده که قدرتش فراتر از ماشین استاندارد باشه نه اینکه هم وزن بیشتری داشته باشه و هم قدرت برابر
      توی رول هم مخصوصا دیر شروع کرد که بیشتر از این فراری رو تحقیر نکرده باشه
      در ضمن فک نکنم ضریب ایرودینامیکشم از فراری بهتر باشه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  21. مجید

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (165 ديدگاه)

    و GTRی که تمامی ندارد.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  22. Trump

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (191 ديدگاه)

    یه مکلارن دف عقب 800 اسبی بدون موتور الکتریکی از پس اس اف 90 برمیاد
    765 ال تی
    اوج مهندسی یعنی مکلارن قاتل فراری ها
    رقیب جدی مکلارن پورشه هست که مکلارن به سختی میتونه شکستش بده

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا