فراری

بررسی ۱۰ خودروی گران قیمت فروخته شده در حراج مونتری ۲۰۲۲

هفته‌ی خودروی مونتری (Monterey Car Week) امسال هم میزبان مدل‌های کلاسیک گران‌قیمت و مدرن از سراسر جهان بود. در پایان این فستیوال، ۱۷۵ خودرو با مجموع قیمت ۴۷۰ میلیون دلار معامله شدند. شرکت‌های معتبر برگزارکننده‌ی حراجی، مثل بونهامز، RS ساتبی، مکوم و گودینگ اند کو (Gooding & Co) از این رویداد برای فروش خودرو استفاده کردند.

منطقه‌ی ساحلی مونتری در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. ساحل مشهور این ناحیه پیبل بیچ (Pebble Beach) است که از سال ۱۹۵۰ رویدادهای متنوع مرتبط با خودروها ازجمله کانکورز دلیگانس (Pebble Beach Concours d’Elegance) را میزبانی می‌کند. کانکورز دلیگانس به مدل‌های کلاسیک اختصاص دارد و در روز پایانی هفته‌ی مونتری برگزار می‌شود.

اواخر مرداد ماه هرسال مصادف با اوایل آگوست در تقویم میلادی، زمان برگزاری هفته‌ی خودروی مونتری است. امسال علاوه‌بر خودروهای کلاسیک و کلکسیونی، ده‌ها مدل مدرن در کلاس ابرخودرو، سوپراسپرت، مدل مفهومی و تمام برقی هم در هفته‌ی خودروی مونتری ۲۰۲۲ رونمایی شدند؛ اما فراتر از اخباری که احتمالا در پدال خوانده‌اید، معاملات میلیون دلاری در حراج آخر هفته نیز وجود داشت.

باتوجه به علاقه‌‌‌ی کاربران پدال به خودروهای تاریخی و کلاسیک، در ادامه‌ی مطلب نگاهی ویژه به گران‌ترین مدل‌های معامله‌شده در هفته‌ی خودروی مونتری ۲۰۲۲ داشته‌ایم. امسال ۱۲ مدل فراری در گروه ۲۵ خودروی گران‌قیمت مونتری وجود داشتند. از میان ۱۱۰ مدل برتر با قیمت بیش از یک میلیون دلار، ۱۰ خودروی خاص از برندهای مختلف به انتخاب نگارنده در ادامه‌ی مطلب معرفی شده‌اند.

فراری ۴۱۰S اسپرت اسپایدر

تنها ۴ دستگاه فراری ۴۱۰S در دنیا وجود دارد. به همین دلیل، نسخه‌ی قرمز رنگ در مونتری ۲۰۲۲ به قیمت ۲۲ میلیون دلار فروخته شد تا گران‌ترین مدل معامله‌شده در این حراجی باشد.  در سال ۱۹۵۶، کارول شلبی بنیان‌گذاری شلبی امریکن، پشت فرمان فراری ۴۱۰S مذکور، به چند قهرمانی در مسابقات مختلف امریکا رسید.

فراری ferrari-410

فراری ۴۱۰S در سال ۱۹۵۵ توسط کاروتسریا اسکاگیلتی طراحی شد. این خودرو، ساختار موتور جلو میانی و دیفرانسیل عقب داشت. پیشرانه‌ی ۴۱۰S، دوازده سیلندر ۵ لیتر V شکل ۶۰ درجه از سری لامپریدی (Lampredi) با دو مدل ۳۴۰ و ۳۷۰ اسب بخار بود. این خودرو، وزن خالص ۱۲۰۰ کیلوگرم داشت و نهایت سرعت ۳۰۳ کیلومتر برساعت نیز ثبت کرد.

مرسدس بنز  ۵۴۰K اسپشیال رودستر

سری ۵۴۰K یکی از زیباترین خودروهای دوسرنشینه در تاریخ مرسدس بنز است. این مدل، پیش از جنگ جهانی دوم طراحی شد و از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۰ تولید داشت. مرسدس بنز  ۵۴۰K توسط فردریش گیگر، خالق ۳۰۰SL طراحی شد. این خودرو با بدنه‌ی چهار صندلی هم وجود دارد اما نسخه‌های دودر دوسرنشینه‌ی بدون سقف که با نام اسپشیال رودستر شناخته می‌شوند، بسیار گران‌تر هستند.

مرسدس بنز  540K اسپشیال رودستر

خودروی معامله‌شده در مونتری ۲۰۲۲، بدنه‌ی قرمز رنگ با موتور ۸ سیلندر خطی ۵/۴ لیتر داشت.  مرسدس بنز  ۵۴۰K اسپشیال رودستر ۱۸۰ اسب بخار قدرت داشت و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت ارائه می‌کرد. این خودرو، با قیمت ۹/۹ میلیون دلار فروخته شد.

هیسپانو سوئزا H6C

خودروسازی هیسپانو سوئزا اسپانیا در سال ۱۹۰۴ شکل گرفت. حدود ۲۰ سال بعد، بخش بزرگی از سهام هیسپانو به سرمایه‌گذاران فرانسوی واگذار شد. طی جنگ‌های جهانی اول و دوم تا اواسط دهه‌ی ۱۹۴۰، هیسپانو سوئزا به تولید پیشرانه برای هواپیما پرداخت. درواقع، ساخت خودرو توسط این شرکت از سال ۱۹۳۸ متوقف شد.

هیسپانو سوئزا H6C

مدل H6 یکی از مشهورترین تولیدات هیسپانو سوئزا محسوب می‌شود. این خودرو توسط طراح سوئیسی، مارک بریکجت شکل گرفت. هیسپانو سوئزا H6 برای رقابت با رولزرویس ساخته شده بود و از پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی ۶/۵ و ۸ لیتر استفاده می‌کرد. حتی موتور ۱۲ سیلندر ۹/۵ لیتر روی H6 نصب شد.

نسخه‌ی حراج‌شده در مونتری ۲۰۲۲، به دلیل رنگ قهوه‌ای بسیار کمیاب، با نام Tulipwood یا لاله چوب شناخته می‌شود. خریدار برای این مدل، ۹/۲۴۵ میلیون دلار پرداخت کرد.

فراری ۵۰۰TRC اسپایدر

بین سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۷ خودروهای دوسرنشینه و اسپرت سبک‌وزن فراری به نامو مونزا تولید شدند. اکثر این خودروها، وزن خالص کمتر از ۷۶۰ کیلوگرم و پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی با حجم دو تا ۳/۴ لیتر داشتند.

مدل ۵۰۰TRC اسپایدر با موتور ۲ لیتر و وزن ۶۸۰ کیلوگرم، سال ۱۹۵۷ عرضه شد. تنها ۱۹ دستگاه از این خودرو وجود دارد که بدلیل طرح خاص بدنه و حالت مواج گلگیرها مشهور است. فراری ۵۰۰TRC اسپایدر نیز توسط کاروتسریا اسکاگیلتی طراحی شد.

فراری 500TRC اسپایدر

نمونه‌ی موجود در حراجی مونتری ۲۰۲۲، به دلیل کسب ۱۲ قهرمانی در مسابقات مختلف و حضور در لمان ۲۴ ساعته ، دارای اهمیت تاریخی است. این مدل با رنگ‌آمیزی ترکیب شده از سیاه و قرمز، پیشرانه‌ی ۱۹۰  اسب بخار دارد و یکی از آخرین خودروهای تولیدشده توسط فراری با موتور ۴ سیلندر محسوب می‌شود. فراری ۵۰۰TRC اسپایدر در مونتری، به قیمت ۷/۸ میلیون دلار حراج شد.

فراری ۲۷۵GTB

از ۵ خودروی گران‌قیمت معامله شده در مونتری ۲۰۲۲، سه مدل فراری بودند. جالب‌تر اینکه هر سه فراری توسط کاروتسریا اسکاگیلتی طراحی شده‌اند.

فراری 275

فراری ۲۷۵ بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۷ تولید شد تا جای‌گزین خودروی بسیار موفق فراری ۲۵۰GTO باشد. طراحی این خودرو حاصل همکاری پینین فارینا و اسکاگیلتی محسوب می‌شود. فراری ۲۷۵ به عنوان یکی از زیباترین خودروهای اسپرت دهه‌ی ۶۰ میلادی در تاریخ خودروسازی دارای جایگاه ویژه است. این مدل ۱۳۰۰ کیلوگرمی با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل ۳/۳ لیتری، ۲۵۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌کرد و عملکرد فنی بسیار خوبی در زمان خود داشت.

فراری ۲۷۵GTB در حراجی مونتری ۲۰۲۲ به قیمت ۷/۵۹۵ میلیون دلار معامله شد. از این خودرو با طرح بدنه‌ی  GTB/C تنها ۱۰ دستگاه تولید شده است.

بوگاتی تایپ ۵۷SC آتلانته

پرداخت مبلغی بیش از ۵ میلیون دلار برای بوگاتی کلاسیک اصلا عجیب نیست. در سال ۲۰۲۱، یک بوگاتی تایپ ۵۹ ساخت ۱۹۳۴ به قیمت ۱۲/۶۶ میلیون دلار فروخته شد تا گران‌ترین بوگاتی جهان تا امروز باشد.

بوگاتی تایپ 57SC آتلانته

بوگاتی تایپ ۵۷ به تعداد ۷۱۰ دستگاه تولید شد و پرتیراژترین خودروی شرکت سازنده در قرن بیستم بود. حتی شاه ایران، بوگاتی تایپ ۵۷ از سفیر فرانسه هدیه گرفت و مدتی سوار بر این مدل دوسرنشینه بود. نسخه‌های مختلف بوگاتی تایپ ۵۷ از ۱۹۳۴ تا ۱۹۴۰ با ابعاد متفاوت تولید شدند اما همگی موتور ۸ سیلندر ۳/۳ لیتر ۲۰۰ اسب بخار داشتند. باتوجه به وزن بالای خودرو و ناکافی بودن قدرت برای بسیاری از مالکان تایپ ۵۷، سورپرشارژ نیز به صورت سفارشی توسط شرکت بوگاتی نصب شد تا قدرت ۱۷۵و ۲۰۰ اسب بخار فراهم شود.

در حراجی مونتری ۲۰۲۲، بوگاتی تایپ ۵۷ سیاه رنگ سقف فلزی، به قیمت ۸/۷۴۵ میلیون دلار فروخته شد. این خودرو با نام کامل ۵۷SC آتلانته، تولید ۱۹۳۷ است.

مرسدس بنز ۶۰۰LWB لاندولت

خودروهای لاندولت (Landaulet) ساخت مرسدس بنز، به سقف پارچه‌ای جمع‌شونده در عقب، اهمیت خاصی برای کلکسیونرها دارند. این سبک طراحی، بیش از ۱۰۰ سال پیش برای انواع خودرو و درشکه‌ اسبی استفاده می‌شد.

مرسدس بنز 600LWB لاندولت

مرسدس بنز ۶۰۰ با چراغ‌های عمودی در جلو، بین سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۱ تولید شد. فردریش گیگر یکی از طراحان اصلی این خودرو بود. مرسدس بنز ۶۰۰ پدرخوانده‌ی S کلاس محسوب می‌شود و یکی از معدود خودروهای شرکت سازنده با سابقه‌ی تولید بیش از ۱۸ سال است.

پرداخت مبلغ ۲/۴۲۵ میلیون دلار برای مرسدس بنز ۶۰۰ ساخت ۱۹۷۱ عجیب به نظر می‌رسد اما طرح بدنه‌ی لاندولت و تیراژ تولید بسیار محدود، ارزش این خودروی ۶در را توجیح می‌کند. تنها ۲۶ نمونه مرسدس بنز ۶۰۰LWB پولمن (۶در) تولید شده است و تعداد بسیار محدودی لاندولت هستند.

پورشه RS اسپایدر EVO

باتوجه به اینکه خودروهای پورشه، از گذشته تا امروز معمولا تیراژ تولید بسیار بالا داشته‌اند، به‌ندرت با قیمت بیش از ۵ میلیون دلار در حراجی‌ها معامله می‌شوند. به همین دلیل، پورشه RS اسپایدر EVO ساخت ۲۰۰۷ که به قیمت ۵/۶ میلیون دلار در مونتری ۲۰۲۲ خریداری شد، نمونه‌ای استثنائی است.

پورشه RS اسپایدر EVO

پورشه سابقه‌ای درخشان در مسابقات سرعت سراسر جهان دارد. این شرکت پرافتخار، به دلایل مختلف از جمله بحران مالی و کاهش فروش، بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ در مسابقات لمان ۲۴ ساعته شرکت نکرد. رونمایی از مدل RS اسپایدر در سال ۲۰۰۵ آغازگر فصل جدیدی از موفقیت‌های پورشه در کلاس پروتوتایپ بود و به مدت ۵ سال برای مسابقات مختلف استفاده شد. این خودرو در سال ۲۰۰۸ به قهرمانی لمان ۲۴ ساعته رسید.

تنها ۱۷ دستگاه پورشه RS اسپایدر ساخته شد. نمونه‌ی حراج‌شده در مونتری ۲۰۲۲، موتور V8 با حجم ۳/۴ لیتر و قدرت ۵۰۰ اسب بخار دارد.

 

استون مارتین DB5

ارزش DB5 سالم و کم‌کار در بازار کلاسیک، بیش از یک میلیون دلار است. این خودرو با حضور در ۸ فیلم از مجموعه‌ی جیمزباند به شهرت جهانی رسید و البته افزایش ارزش کلکسیونی را تجربه کرد. نسخه‌ی معامله‌شده در مونتری ۲۰۲۲ با قیمت ۲/۴۵۴ میلیون دلار نیز، یکی از نمونه‌های استفاده شده توسط نقش اول فیلم‌های کلاسیک جیمزباند، شان کانری فقید است.

استون مارتین DB5

از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۵ تعداد ۱۰۵۹ استون مارتین DB5 تولید شد. این خودروها با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۴ لیتر، ۲۸۲ تا ۳۲۵ اسب بخار قدرت داشتند و اکثرا با گیربکس ZF آلمانی تولید شدند. استون مارتین DB5 می‌توانست در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و نهایت سرعت ۲۳۳ کیلومتر برساعت فراهم کند.

لامبورگینی میورا P400 S

قیمت خودروهای کلاسیک لامبورگینی هم مشابه پورشه، معمولا کمتر از ۵ میلیون دلار است. امسال در مونتری، یک دستگاه میورا P400 S سبزرنگ ساخت ۱۹۶۹ با قیمت ۱/۹۵۷ میلیون دلار معامله شد تا بار دیگر، فاصله‌ی قیمتی مدل‌های کلاسیک لامبورگینی با فراری مشخص شود.

لامبورگینی میورا

میورا از سال ۱۹۶۶ تا  ۱۹۷۳ به تعداد ۷۶۴ دستگاه تولید داشت. این خودرو با ساختار موتور عقب میانی و پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۴ لیتر ۳۵۰ اسب بخار، آغاز موفقیت‌های لامبورگینی در کلاس سوپراسپرت محسوب می‌شود. میورا توسط مارچل گاندینی در استودیو برتونه طراحی شد و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۷ ثانیه با نهایت سرعت ۲۷۶ کیلومتر برساعت داشت.

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Si

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (428 ديدگاه)

    هر چقدر از شاهکار بودن همشون حرف بزنم کمه ولی هیچ خودروی کلاسیکی اندازه اون db5 و gt40 افسانه ای و f40 ارزش نداره

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۸
    1. viper2

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (937 ديدگاه)

      البته اگه اون خودرو یه چارجر ۶۸ نباشه .

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱۲
      1. Si

        ۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (428 ديدگاه)

        داداش دوج کلا نسخه های کلاسیکش بحثشون جداست و یه دنیای دیگه هستن

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۱
    2. محمد هادی

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1066 ديدگاه)

      حدس میزدم یه میورای ناااب لای اینا باشه😄😄🤘🤘❤️

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۰
    3. فورد

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (745 ديدگاه)

      و همچنان فراری

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۰
  2. elman

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (83 ديدگاه)

    همشون عالین نمیشه انتخاب کرد

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۰
    1. M

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (72 ديدگاه)

      من خودم به شخصه حاضرم ۱۲۰ میلیون دلار برای جنسیس سنتیال بدم
      بهتر از ماشین های از رده خارج اروپاییه

      موافقم ۳
      مخالفم ۶۵
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (569 ديدگاه)

        قطعا همین طوره
        به زودی جنسیس رکورد مرسدس بنز ۳۰۰SLR می شکنه

        موافقم ۵۵
        مخالفم ۸
        1. محمد هادی

          ۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1066 ديدگاه)

          واقعا آقا اشتری؟
          شوخی میکنید دیگه!!

          موافقم ۳۱
          مخالفم ۱
        2. M

          ۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (72 ديدگاه)

          جناب اشتری خوشم میاد شما غرق در تعصب نیستید و ماشین خوب رو تشخیص میدید

          موافقم ۲۸
          مخالفم ۴
        3. AMD

          ۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (138 ديدگاه)

          حالاکه این جوریه من به پراید ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ دلار پول میدم چون بهترین ماشین دنیاست از همه بهتر

          موافقم ۲۳
          مخالفم ۱
        4. farhan123456

          ۸ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (24 ديدگاه)

          حتی اگه رکوردش هم بشکنه باز از ارزش هاش کم نمیشه

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. elman

        ۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (83 ديدگاه)

        حرفت منطقیه سید 🗿

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱
  3. Alan.r

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (493 ديدگاه)

    بیشتر از همه ۵۴۰K رو دوست دارم البته DB5،میورا و بوگاتی تایپ ۵۷ هم عالین

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  4. وحید اسماعیل نسب

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    من خودم میورا رو ترجیح میدم

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  5. Twin H Power

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (196 ديدگاه)

    شان کانری و دنیل کریگ کاری کردن من عاشق DB5 بشم …

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
    1. phonix

      ۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (603 ديدگاه)

      هرچی این ماشین قشنگه کنار صدای خیلی خاصی هم داره
      یه کی از خاص ترین صدا هارو بین ماشین های تاریخ همین بشر داره عالیه

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  6. JDM lover

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    جواهر ها یجا جمع شدن
    واقعا نمیشه انتخاب کرد همشون بی نظیر و عالین
    اصن ادم لذت میبره از دیدنشون

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  7. meysam

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3370 ديدگاه)

    مرسدس بنز ۶۰۰LWB لاندولت
    عشق بی انتها ❤️️❤️️❤️️❤️️

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  8. Elemento

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (11589 ديدگاه)

    همشون عالین ولی انتخابم سلطان میوراس
    میورا پی ۴۰۰ اس از نظر عملکردی بین پی ۴۰۰ و پی ۴۰۰ اس قرار می گیره

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
    1. Elemento

      ۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (11589 ديدگاه)

      *بین پی ۴۰۰ و پی ۴۰۰ اس وی
      یه چیز جالب در مورد شرکت هیسپانو سوئیزا فکر میکردم اینم از اون “به تاریخ پیوسته” هاست ولی گویا هنوز فعاله ولی نه در اتومبیل سازی
      هیسپانو سوئیزا الان موتور هواپیمای جت تولید میکنه و صندلی پران برای هواپیما
      چند بار هم تلاش کرده به دنیای خودروسازی برگرده. اگه بتونه واقعا عالی میشه اونم واسه شرکتی به این قدمت (۱۹۰۴ تا الان)
      این H6C خوش رنگ که اینجا هست جزو قوی ترین ماشین هاشونه ولی از این قوی تر هم دهه ی ۱۹۳۰ ساختن. J12 اسمش بود که یه موتور وی ۱۲ نه و نیم لیتری داشته و اولین اتومبیل ژنرال فرانکو در اسپانیا بود (با نصب صفحات مخصوص زرهی).

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  9. Farzad

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2551 ديدگاه)

    زمانی که طراحی ها کامپیوتری نبود و طراحان خوش ذوقی مثل کاروتسریا اسکاگیلتی هر چی هنر داشتن میریختن رو کاغذ ، قوانین برخورد با عابر پیاده نبود که مثلا آرم روی کاپوت رولزرویس باعث صدمه به عابر پیاده میشه . قوانین دست و پاگیر آلایندگی وجود نداشت و انجین های عظیم قدرت نمایی میکردن ،تست تصادفات به این شکل نبود و تا جایی که امکان داشت بدنه ماشین رو محکم میساختن جوری که چکش بهش کارگر نبود ، در واقع هدف از ساخت خودرو این بود که صاحبش بتونه یک عمر باهاش زندگی کنه و ازش لذت ببره .

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
    1. Elemento

      ۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (11589 ديدگاه)

      یه موقعایی که میگی ماشین ها دیگه به قشنگی ۲۰، ۵۰ یا حتی ۸۰ سال پیش نیستن سریع برچسپ “نوستالوژی پرست” بهت میزنن و میگن سلیقه ت “مدرن نیست” و “پیرمردیه”
      ولی واقعا طراحی ماشین ها پسرفت کرده. دلایلش متعدده یکیش همین که شما گفتی: کاهش مصرف سوخت و آیرودینامیک بهتر باعث شده کلاً خطوط تیز کنار گذاشته بشن و ماشین ها شبیه “ماشین اصلاح صورت” طراحی بشن.
      خطوط صاف و زاویه های تیز کنار گذاشته شدن و صورت ماشین کاملا توپی شکل طراحی میشه تا قوانین ایمنی رو پاس کنه
      دلیل اصلیش دخالت های شدید سازمان های مختلف در طراحی خودروهاس، هر کسی میاد یه چوبی میزنه و یه دخالتی میکنه. اینجاشو درست کن که فلان بشه؛ اونجاشو اینطوری کن که بهمان بشه؛ شبیه کولر گازی طراحیش کن تا x و y و … بشه.
      خراب کردن واقعا
      چلنجر تقریبا آخرین ماشینی بود که به همون سبک قدیمی طراحی شده بود هر چند همین چلنجر هم اصلا زیبایی چلنجر ۱۹۷۰ رو نداره. اروپایی ها رو که نگم دیگه.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
      1. Farzad

        ۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2551 ديدگاه)

        دقیقا 👌👌 کلا زیباترین خودروهای تاریخ باید همیشه از بین کلاسیک ها انتخاب بشن مثل فراری ۲۵۰gto , جگوار E type ، لامبورگینی میورا و کانتاش ، مرسدس بنز ۳۰۰SL گالوینگ ، لینکلن کانتیننتال ۱۹۶۱ و …

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
        1. Elemento

          ۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (11589 ديدگاه)

          کاملا درسته. از فراری، برند مورد علاقه ی شما من تستاروسا رو هم خیلی دوست دارم. تا اواسط دهه ی ۲۰۰۰ (۲۰۰۵-۲۰۰۷) خوب بود ها، هنوز طراحی ها اینقدر افت نکرده بودند. از بعدش یهو بد شد

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
  10. Payfast

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (489 ديدگاه)

    همه نام بوگاتی میدرخش
    ولی مگه بوگاتی la vivotoir noir چیچی ۱۸ میلیون دلار فروش نرفت که تایپ ۵۹ با ۱۲ میلیون گرون ترین شد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. Roham

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    تشکر جناب اشتری
    فقط جالب اینکه تو مقاله “چه کسی ۱۴۰ میلیون دلار برای مرسدس بنز ۳۰۰SLR پرداخته است؟“ در جواب یکی از دوستان (کامنت)، شرکت برگذار کننده حراجی (RS ساتبی) رو نامعتبر و اینجا معتبر خطاب کردید!!
    چرا؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (569 ديدگاه)

      در اون کامنت منظورم درست توضیح ندادم
      حراجی زمانی معتبر هست که چند نفر حضور داشته باشن یا اقلا رسانه ها موقع اجرای حراج صحت فروش تایید کنن
      شرکت ساتبی معتبر هست اما روند خرید و فروش مرسدس ۳۰۰SLR شفاف انجام نشده، پس حراج از نظر من اعتبار نداره
      اتفاقا نویسنده مطلب مرسدس بنز هم گفتن “خانه حراج RM ساتبیز هم چیز زیادی درباره آن منتشر نکرد”

      موافقم ۹
      مخالفم ۴
      1. علی

        ۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (283 ديدگاه)

        بنظرم اینکار را فقط برای بازار گرمی و بالاتر بردن اعتبارمرسدس بنز کردن !!! همه می‌دونن تو این قضیه کلاسیک ها فراری حرف اول را می‌زند و اون قضیه حراجی بنز ۳۰۰ یه حقه بازی رسانه ای بود

        موافقم ۳
        مخالفم ۳
  12. Porsche

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    همشون ماشین های بی نظیری هستن و ارزشمند
    و من اگه بخوام انتخاب بکنم پورشه RS spyder و مرسدس ۵۴۰k رو انتخاب میکنم
    طراحی بی نظیر و کلاسیک مرسدس
    و پورشه ای که روی این نسخه پیروزی ها زیادی بدست اورد
    یه نکته راجع به RS spyder این هست که موتور v8 با زاویه ۹۰ درجه داره و همچنین وزن این خودرو که فوق العاده کم وزن بود
    در سال ۲۰۱۰ حدود ۸۵۰ کیلوگرم وزن داشت اما در ابتدای کار و ۲۰۰۵ حدود ۷۲۰ کیلوگرم
    اما این قسمت که گفته اکثر پورشه ها بیشتر از ۵ میلیون قیمت نمیخورن
    نسخه های ۳۵۶ و تایپ ۶۴ تا ۲۰ میلیون هم قیمت میخورن
    حتی ۹۶۸ که ماشین پر تیراژی بود و عادی به نظر میاد الان نزدیک ۱ میلیون قیمت میخوره و به راحتی فروش میره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. ilia2008

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (145 ديدگاه)

    یکی از یکی بهتر
    اون ۵۴۰k چه دلبری می کنه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  14. علی

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    فراری سرور همشونه!

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  15. farhan123456

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    از آقای اشتری بابت این مطلب جذاب تشکر میکنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا