فورد

فورد مدیر مهندسی اسبق تسلا را استخدام کرد

فورد آلان کلارک مدیر مهندسی اسبق تسلا را استخدام کرد. این خودروساز آمریکایی با این کار تعهد خود به تحقق برنامه‌های الکتریکی سازی محصولاتش را نشان داده است. کلارک تجربه گران‌بهایی در صنعت خودرو و به ویژه در تسلا اندوخته است. او در زمان کار برای تسلا و بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ مهندس طراح ارشد مدل S بوده است. کلارک سپس به عنوان مدیر ارشد برنامه‌های مهندسی جدید تسلا از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ انجام‌وظیفه کرده است. او سپس مدیر برنامه‌های مهندسی جدید تسلا شد و تا ژانویه ۲۰۲۲ نیز این پست را حفظ کرد.

کلارک قبل از پیوستن به تسلا مهندس توسعه شاسی بخش پرفورمنس هوندا بود و روی نمونه‌های پیش‌تولیدی ARX 02A P1 و ARX 01b P2 حاضر در مسابقات لمانز آمریکایی کار کرد. این مهندس خبره در شرکت فورد با بخش توسعه پیشرفته خودروهای الکتریکی همکاری خواهد کرد اما هنوز پست دقیق او مشخص نشده است. این اولین باری نیست که یک خودروساز مطرح یکی از کارکنان اسبق تسلا را به خدمت می‌گیرد و احتمالاً آخرین مورد هم نخواهد بود. فورد در سپتامبر سال پیش دوگ فیلد را به خدمت گرفت. فیلد به عنوان مدیر پروژه خودرویی اپل و نایب‌رئیس بخش مهندسی تسلا انجام‌وظیفه کرده است و نقش مهمی هم در تولید تسلا مدل ۳ داشته است.

فیلد مسئول بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار کنترل‌های خودرویی، تکنولوژی دستیار راننده و ابزار مهندسی دیجیتال فورد است. او همچنین با جیم فارلی مدیر اجرایی فورد برای افزایش سرمایه‌گذاری این خودروساز روی خودروهای الکتریکی کار می‌کند. تمامی این حرکات فورد به منظور حضوری پررنگ‌تر در کلاس خودروهای الکتریکی صورت می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4927 ديدگاه)

    این یعنی حرکت سریع به سمت برقی شدن محصولات فورد !!!

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. slatanat JDM

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      و باید بای بای کنیم به انواع فورد موستانگ جز مک ای بی خاصیت

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. زیزیگولو

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (4927 ديدگاه)

        فورد موستانگ برقی هیچ جوره تو ذهن من فرو نمیره

        موافقم 4
        مخالفم 1
  2. امین

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (301 ديدگاه)

    من از تسلا خوشم میاد این نظر شخصی من هست چون من از طراحی مدرن خیلی بیشتر خوشم میاد و پدال فقط خبر های حاشیه ای تسلا رو میزاره از خوبی های چیزی زیادی نمی زاره بعد همین ها که میگفتن ماشین برقی بد بود با سوار شدن توش نظرشون عوض شده تو یوتوب پره شما بعد اگر مثلاً همین استیو جابز آیفون ۱ همه میگفتن که بده گوشی مدرن و لمسی بده چی میشد ؟ شاید آینده کره زمین رو نجات بدن چون تولید برق خیلی کمتر از تولید بنزین آلودگی ایجاد کنه پدال بزار لطفاً

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. مردیم از خوشی

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1390 ديدگاه)

      اصلی ترین مشکل تسلا ظاهرشه
      درستش کنه دهن نصف مخالفاش بسته میشه

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. میثم

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3544 ديدگاه)

      @امین
      یه سرچ ساده در مورد فرایند استخراج لیتیوم و تولید باتری‌های لیتیوم بکن

      یه سرچ هم در مورد سایتهای دپو سازی باتریهای مرجوعی تسلا بکن که هیچ راهی برای بازیافتش پیدا نکردن و حاصل این دپو کردن چیه

      بعد دوباره بیا نظرتو در مورد آلایندگی‌شون بگو ببینم بازم همین نظرو داری یا تغییر کرده

      ماشینهای هیبرید و پلاگین هیبرید در حال حاضر بهترین بازدهی و کمترین آلایندگی رو دارن نه الکتریکیها

      موافقم 6
      مخالفم 9
  3. ارین صاحب جمعی

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    اگه فورد و جنرال موتورز فکر کردن با اینکارا میتونن تسلا را صغیف کنن ازش مهندساشو بگیرن تا بتونن باهاش رقابت کنن واقعا اشتباه فکر کردند چون اکثر مهندسان تسلا به همراه ایلان ماسک میرن گیگابرلین و دستتون ازشون کوتاه میمونه با این روش نمیتونید به تسلا برسید حالا بیاید پایین

    موافقم 5
    مخالفم 15
    1. Moon

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (176 ديدگاه)

      چقدر خوب نقشه ی شوم جنرال موتورز و فورد رو تشخیص دادی حالا وقتشه که بری با ایلان ماسک این رو در میون بزاری تا اون رو هم از این نقشه ی شوم اگاه کنی

      موافقم 18
      مخالفم 1
  4. Moon

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    خب این یارو که هر سال داشته افول می کرده اگه فورد نمی گرفتش دو سال دیگه باید به عنوان ابدارچی برای ماسک چایی می ریخت

    موافقم 3
    مخالفم 2
  5. AMIR / ARMI

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    حالا میاد میگه تسلا مگه مهندس تربیت می‌کنه ؟
    والا مهندس های تسلا اگه لحظه ای بیکار بشن رو هوا میبرنشون
    دلیلش هم مشخص تجربه ای که در تسلا به دست آوردن گران بها هستش
    لوسید اگه داره موفق میشه به خاطر اینه که دارن راه تسلا رو در پیش میگیرن اونم با مهندس هایی که از تسلا جدا شدن

    موافقم 9
    مخالفم 4
  6. احمد

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    رقابت داره سنگین میشه

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا