در مسابقهٔ درگ، فورد F150 رپتور R با نیروگاه V8 سوپرشارژ سریعتر خواهد بود یا مرسدس G63 با موتور V8 توربوشارژ؟
پس از چندین مسابقه درگ با هایپرکارهای دستنیافتنی مانند کونیگزگ یسکو، مت واتسون از کارواو این بار سراغ دو خودروی قدرتمند اما در دسترستر یعنی فورد F-150 رپتور R و مرسدس G63 رفته است. با وجود قیمتهای بالای این دو خودرو که فراتر از درآمد سالانه یک فرد معمولی است، این مسابقه درگ یکی از هیجانانگیزترین رقابتهای اخیر است.
فورد رپتور R مجهز به بهترین موتور پیکاپ فورد یعنی یک V8 سوپرشارژ ۵.۲ لیتری با ۷۲۰ اسب بخار و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور است. در مقابل، مرسدس G63 روی کاغذ ضعیفتر به نظر میرسد. این شاسیبلند مجهز به موتور دستساز V8 توئین توربو ۴ لیتری هیبریدی خفیف است که ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند G63 با وزن ۲۵۵۰ کیلوگرم هرگز خودروی سبکی نیست ولی بهمراتب وزن کمتری از پیکاپ غولپیکر ۲.۷ تنی فورد دارد.
در دور اول مسابقه درگ از حالت سکون، دو خودرو شانهبهشانهٔ هم پیش رفتند اما در پایان این رپتور R بود که با اختلافی بسیار جزئی رقیب آلمانی را مغلوب کرد. بااینحال، اما در دورهای دوم و سوم، G63 انتقام سختی گرفت و رپتور R را در آینه عقب خود محو کرد. سریعترین زمان G63 در ۴۰۰ متر ۱۲.۴ ثانیه بود، درحالیکه رپتور R این کار را در ۱۲.۸ ثانیه انجام داد.
در چند مسابقه رولینگ ۸۰۰ متری، رپتور R با تمام توان تلاش کرد، اما همچنان نتوانست با G63 رقابت کند. یکی از دلایل اصلی شکست فورد، محدودیت سرعت روی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت بود که اجازهٔ شتاب گیری بیشتر را نمیداد. در تست ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز مرسدس G63 با اختلاف حدود سه طول خودرو پیروز شد.
مشخصات فنی
فورد رپتور R | مرسدس G63 AMG | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۷۲۰ اسب بخار | ۵۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۸۷۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۷۰۰ کیلوگرم | ۲۵۵۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۱۲,۷۲۵ دلار | ۱۸۷,۲۵۰ دلار |
Iman 007
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴AMG🔥🔥🔥🔥🔥
hosen
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴عاشق اون موتور 5.2 لیتری سوپرشارژر فوردم
froG-driVer
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴نمیفهمم
جیسون کامیسا یبار این دوتا رو بهمراه رنجو و لامبو اوروس و اسکالید وی و کولینان انداخت تو درگ،درگ نهایی بین اوروس اس بود فک کنم،باg63 و رپتور R،اوروس اول شد،رپتور دوم،جی سوم
قبلشم یدونه بین رپتور و رنجو و کادیلاک و رولز انداخت.
رپتور یک بود،کادیلاک دوم،کولینان سوم،رنجو چهارم
دقیقا و مو به مو یادمه
الان چطور شده جی داره رپتورو میزنه؟!
اعتبار کدومو زیر سوال ببریم؟
هگرتی یا کارواو؟
مسئله این است…
froG-driVer
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/magazine/ford-raptor-r-mercedes-g63-cadillac-escalade-v-lambo-urus-cullinan-range-rover-drag/
اینم لینک
👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴داداش کارواو رو که مت واتسون ادارش میکنه اصلاً قبول ندارم همیشه درگهای چرت و پرت میندازه و نتیجههاش هم همون طوری هست که خودش میخواد و خیلی ضایع هست این کارش حتی خود خارجیها هم وقتی میان کامنت میذارن میگن که باز یه درگ چرت و پرت دیگه فقط من نمیدونم چرا این انقدر دنبال کننده داره
لامصب چه درآمدی هم داره
فقط اون دیوونههایی که این یارو مت رو دنبال کردن
R
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴به بزرگی نیس که اینم یه شکست دیگه به کتاب شکست های usa اضافه کن هر روز یکی دو شکست اخه؟ دارن چیکار میکنن؟ برن هواپیماشونو بسازن حالا تو هی بگو ماشالا هیکل ماشالا تاریخچه بی اهمیت
Cadillac-V
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴شما فعلا برو روضه بگیر که سوپرسدان M5 که انقد ازش میگفتین با اختلاف از سوپرسدان کادیلاک شکست خورد
و همچنین همین جی کلاسی که تو مسابقه درگ پشت آینه های اسکالید V بود
https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-bmw-m5-cadillac-ct5-v-blackwing-comparison-test/
Iman 007
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴اگه اینطوریه منم اینو قبول ندارم همونطور که شما آمریکایی فنا این درگو زیر سوال میبرید
سوشیانت
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴وافعا خسته نباشن آلمانی ها با اس یو وی پیکاپ رو شکست دادن😂
Taha Ayoobi
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴فشار نخور
آرش
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴بیخود نیست که آمریکاییها عاشق
made in germany هستند .
BMZ
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴دیگه حجت بر همگان تمام شد
در این درگ هم مهندسی آلمانی با قدرت و گشتاور و حجم انجین کوچک تر تونست آخرین میخ رو بر تابوت مدعیان بکوبه
البته این که شکست چیز جدیدی نیس ، قبلا هم صدها بار شکست کوروت ها ، موستانگ ها ، کادیلاک ها و… رو به چشم توی همین سایت دیدیم
امیدوارم دیگه حرفی از امریکن فن های سایت در مورد مقایسه این دو کشور در بحث پرفورمنس نشنوم
بحث اصالت هم که دیگه شکی درش نیست
R@min
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴این تو نبودی تو درگ hagerty این کامنت گذاشتی ؟!!
“یک چیزی که از این ویدئو فهمیدم ، اینه که چقدر فاصله آلمان و آمریکا در پرفورمنس سازی کم شده ، چطور شد که یک تراک با حجم کمتر نسبت به بقیه و یک شاسی بلند سه ردیفه لوکس با اون حجم و هیکل اینطوری برتری خودشونو به رخ رقبا میکشن
انگار که آمریکا داره به دوران اوج خودش برمیگرده 💪🏼😎 …. اما برعکس این روزا از آلمان اخبار خوبی نمیاد ، حجم انجین ها روزبهروز کوچک تر ، خودرو های برقی زیادتر ، دیزاین بیرونی خودرو هاشون روزبهروز ضعیف تر…”
سوشیانت
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴اتفاقا ما دیگه نباید چیزی از شما ها بشنیوم با این پیروزی های الکی تون یعنی واقعا این اعتماد به سقف رو چجوری بدست آوردین🤦♂️😂
HAMID
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴علی نواااا کجاییییی
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴تا اینجا طرفداران آلمانی اولین کامنتها رو گذاشتن خوب ما طرفدارهای آمریکایی مشغول کاریم شما هم تعطیلات تابستانی.درگ اول چرا رپتور پیروز شد . چرا دوتا دیگه برگزار کردن و بنز برنده شد البته بسیار جزئی.چرا نباید اولین درگ تعیین کننده تایم باشه.ببینم بنز نیارو یا چیزی داره که اول میبازه بعد آنقدر تکرار میکنم تا برندش کنن.تو رولینگ که بنز رو پاره کرد و فقط محدودیت سرعت این اجازه رو داد بنز بهش برسه اونم جزئی.رپتور یه پیکاپ ۶ متری هست فضای بارش عملا تو سرعت جلوی رپتور رو میگیره لاستیکهای غول آسا مخصوص آفرود که کمترین چسبندگی رو دارن.حالا ولش کن بحث بهانه نیست فقط بگید چرا درگ اول رو بنز باخت.و چرا تو رولینگ اونجور تحقیر شد جلوی رپتور که این مرتیکه برگزار کننده مجبور به آوردن بهونه میشه آره تاخیر توربو چجوری اولش میگه اسب آلمانی فرق داره با آمریکایی ولی تا کم میارن میگن خوب تاخیر توربو.آلمانی باز که هیچ عددی نیست آمریکا داره یک تنه کل اروپا رو جییر میده.
Amir Machine
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴قبلاً بعضی دوستان میگفتن مت واتسون با ماشینهای آمریکایی مشکل داره و تو درگهاش مغرضانه عمل میکنه، من خیلی قبول نداشتم اما اینجا بهم ثابت شد
دوتا درگ اول که فورد لانچ خوبی داشت و پابهپای مرسدس پیش رفت رو حساب نکرد و درگ سوم که لانچ فورد افتضاح بود رو برای تایمها ملاک قرار داد!!!
Cadillac-V
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴مگه میشه درگ اول باهم در یک سطح باشن و فورد پیروز بشه بعد اون دوتا درگ اصلا نتیجه با اختلاف زیاد تغییر کنه؟
کاملا مشخصه اشکالی تو کاره، دیدن سوپرسدان کادیلاک CT5-V Blackwing تونست بیامو M5 رو رنده کنه کادیلاک اسکالیدV هم جی کلاسو پشت آینه هاش دید، گفتن دیگه خیلی زشت میشه بزار یکم گاز ندیم به فورد
نویدی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴واتسون چه جمله ای گفت!!!
(اسب بخار آلمانی ارزشش بیشتر از اسب بخار آمریکاییه).
سوشیانت
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴آره این حرف رو همونی زده که با خودروی درگ رو آسفالت مسابقه برگزار کرده عجب آدم معتبری😂
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴دوستان رفیقمون لینک درگ هاگرتی رو گذاشته برید ببینید اونجا رپتور نسخه ۷۰۰ اسبی چیکار میکنه اینکه ۷۲۰ اسبه.اصلا نتیجه هیچ خدا وکیلی این دوتا رو تو خیابون با هم ببینید وجدانم به جی نگاه میکنید
امیرحسین
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴تو رولینگ ریس جی کلاس رسماً تحقیر شد و تو آینه بود! اینکه بخاطر محدودیت حداکثر سرعت از فرد عبور کرد دلیل بر برتری جی کلاس نیست.آنچه که در رانندگی روتین به کار میاد شتاب ثانویه هست نه لانچ!به همین خاطر همیشه رولینگ برای من مهم بوده نه درگ.البته که در ترمز جی کلاس واقعاً خوب عمل کرد.
سوشیانت
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ببین متعصب ها به چه روزی افتادن که شکست دادن پیکاپ با تایر آفرودی توسط یه اس یو وی رو پیروزی میدونن😂😂😂
Taha Ayoobi
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴همیشه گفتم بازم میگم، مزخرف ترین درگ ها=مت واتسون.
درگ چرت و پرت من واتسون با اون قیافه اش به کنار،
این آلمانی فن ها چقدر نازن.