GV70، پرفروشترین خودروی جنسیس، برای سال ۲۰۲۶ با مجموعهای از تغییرات کوچک اما هوشمندانه بهروزرسانی شده است.
برند جنسیس عمر زیادی ندارد، اما عملکرد بخش لوکس هیوندای نشان میدهد که گویی سالها است در این عرصه حضور دارد. این برند با فروش بیش از یک میلیون خودرو در جهان، از یک سدان لوکس هیوندای جنسیس در سال ۲۰۰۹ به مجموعهای کامل از سدانها و شاسیبلندهای پریمیوم رسیده است. این داستان بدون جنسیس GV70، شاسیبلند کامپکت لوکس این برند که از سال ۲۰۲۲ عرضه شد، کامل نمیشد. حالا این مدل اولین بهروزرسانی خود را برای سال ۲۰۲۶ تجربه کرده است.
برای درک اهمیت GV70 در موفقیت جنسیس، کافی است بدانید که بیش از یکسوم فروش خودروهای جنسیس در آمریکا به GV70 اختصاص دارد. GV70 در رقابتیترین بخش بازار لوکس یعنی سگمنت شاسیبلندهای کامپکت با مدلهایی مانند بامو X3، لکسوس RX، آئودی Q5 و مرسدس GLC رقابت میکند. با توجه به نوپا بودن برند جنسیس، موفقیت این مدل در این بخش شگفتانگیز است اما رانندگی با GV70 دلیل این موفقیت را توضیح میدهد. این شاسیبلند لوکس با طراحی جذاب داخلی و خارجی، ترکیبی از چابکی و راحتی و کاربری آسان، خود را متمایز کرده است.
تغییرات کوچک اما متعدد
GV70 مدل ۲۰۲۶ در نگاه اول تغییر چندانی نکرده است، چون واقعاً به تغییر ظاهری نیازی ندارد. جنسیس حالا تفاوتهای ظاهری بین مدلهای معمولی GV70 و نسخههای اسپرت را افزایش داده است. مدلهای اسپرت با ورودیهای هوای تهاجمیتر، جلوپنجرهٔ منحصربهفرد، تریم تیره، رینگهای اختصاصی و خروجیهای اگزوز خاص متمایز شدهاند. مدلهای معمولی GV70 نیز جلوپنجره و طرحهای رینگ جدیدی دارند.
تغییرات بیشتری در داخل و بخشهای فنی اعمال شده است. برجستهترین تغییر، جایگزینی نمایشگرهای جداگانه قبلی با یک نمایشگر OLED خمیده ۲۷ اینچی است که ترکیبی از صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر مرکزی لمسی را ارائه میدهد. این نمایشگر عریض از همان ساختار منوی بصری جنسیس استفاده میکند که در دیگر مدلهای جدید این برند دیده میشود. کاربران میتوانند با کشیدن انگشت روی صفحه یا استفاده از یک دستگیره کریستالی شیک روی کنسول مرکزی، بین منوها جابهجا شوند. کنترلهای سیستم تهویه نیز بازطراحی شدهاند و حالا روی یک پانل لمسی با دستگیرههای فلزی رضایتبخش برای تنظیم دما قرار دارند. برخی دکمههای لمسی تهویه کوچک هستند، اما پاسخگویی صفحه سریع است. کیفیت مواد داخلی نیز بهبود یافته است.
صدای کمتر، فناوری بیشتر
سروصدای کابین با بهبود سیستم فعال مقابله با سروصدا کاهش یافته است. این فناوری که از سدان G90 و دیگر مدلهای جدید جنسیس به GV70 آمده، از حسگرهای فرکانس در سقف، چهار شتابسنج در بدنه و دو دمپر صوتی در درب عقب برای کاهش صداهای بم و خنثیسازی فرکانسهای مزاحم در سرعتهای بزرگراهی استفاده میکند. خریداران علاقهمند به فناوری از قابلیت بهروزرسانی از راه دور بهبودیافته و کلید دیجیتال جنسیس استقبال خواهند کرد که امکان استفاده از گوشی هوشمند بهعنوان سوئیچ خودرو و حتی اشتراکگذاری دسترسی با دیگران را فراهم میکند.
عملکرد پارک خودکار حالا علاوه بر پارک موازی، پارکهای عمودی و مورب را نیز پشتیبانی میکند. حالت جدید تراین با تنظیمات برای گل، برف و شن، برای معدود مشتریانی که GV70 را به آفرود میبرند، جذاب خواهد بود. جنسیس حتی صداهای هشدار ایمنی (مانند بوقها و زنگها) را تغییر داده است. صداهای جدید همچنان جلبتوجه میکنند اما با تن پایینتر، لوکستر به نظر میرسند.
پیشرانهها، بدون تغییر
تغییرات فنی GV70 اندک هستند. دو پیشرانه قبلی بدون تغییر باقی ماندهاند و مدلهای پایه همچنان با موتور ۲.۵ لیتری توربو چهار سیلندر با ۳۰۰ اسب بخار و سیستم چهارچرخ محرک عرضه میشوند. این پیشرانه تنها در یکتریم اسپرت ارائه میشود. مدلهای مجهز به موتور ۳.۵ لیتری توئین توربو V6 با ۳۷۵ اسب بخار همگی از تیپ اسپرت هستند و رینگهای ۲۱ اینچی، حالت رانندگی اسپرت پلاس و تنظیمات اسپرتتر تعلیق دارند.
بهتر از قبل
نتیجه این تغییرات، پیشرفت ظریفی برای شاسیبلند لوکسی است که از قبل هم عالی بود. البته مشکلاتی هم وجود دارد. فرمان حالا سنگینتر شده، بدون اینکه حس بهتری از جاده منتقل کند. تنها شکایت دیگر ما به حس پدال ترمز مربوط میشود که کمی چوبی و فاقد بازخورد است. این حس در حالت اسپرت کمی بهتر میشود، اما نه خیلی. ما فقط با مدلهای ردهبالای GV70 اسپرت ۳.۵ لیتری پرستیژ رانندگی کردیم که مجهز به تمام امکانات ازجمله تعلیق تطبیقی الکترونیکی با قابلیت خواندن جاده از طریق دوربینها برای تنظیم لحظهای، بودند. کیفیت سواری واقعاً بهتر از قبل است، بدون افت در هندلینگ. لرزشهای گاهبهگاه رینگهای ۲۱ اینچی در مدلهای قبلی حالا کاملاً برطرف شده و حتی در عبور از ریلها، چالهها و خیابانهای ناهموار، GV70 اسپرت جدید و رینگهای ۲۱ اینچیاش کاملاً پایدار بودند.
GV70 مدل ۲۰۲۶ شاسیبلندی لوکس است که همچنان زیبا و ساکت است و حالا به تکنولوژیهای بهتری مجهز شده و راحتتر شده است. قیمت این خودرو از ۴۹,۴۳۵ دلار برای مدل ۲.۵ لیتری و ۶۴,۸۶۵ دلار برای مدل ۳.۵ لیتری آغاز میشود.
مشخصات فنی
Genesis GV70 2027 | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۷۵ میلیمتر |
طول | ۴,۷۱۴ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۱۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۳۰ میلیمتر |
وزن خالص | ۲۱۷۰ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۴ ثانیه |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۴۰,۲۹۰ دلار |
مهدی پاشا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴برند جدید و لوکس به این جنسیس میگن👌 نه دی اس آشغال فرانسه
محمد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴دوباره یه عده با خاطرات تخیلی میان که من داشتم به درد نمیخورد و یاتاقان زد
مصطفی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴پولش به تومن تقریبا ۳ میلیارد و نیم میشه
حالا اینجا ما باید اکستریم آشغال رو ۴ تومن بخریم
خدایی ارزششو داره؟
Saeed
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴درسته حرفت قیمتش انقدره. ولی بجز تعرفه. هزینه حمل و نقل بیمه و مالیات و سود واردکننده سود فروشنده و… حساب کنی بالاتراز این قیمت در میاد. این قیمت اصلی ماشینه هزینه های جانبی رو حساب نمیکنین چرا.
بعدشم اکستریم تو خوده امارات هم جزو ماشینای بالارده هست. اشغال ماشغال نیس. چینیا الان به راحتی قابل مقایسه با کره ای ها هستن خوب پیشرفت کردن.
jaghori
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴پونتیاک آزتک در قبای جنسیس. به به عبارتی ماشین والتر وایت در بریکنگ بد است که کمی دستکاری شده است.
Hf
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴طراحیش طوریه که پاسخگویه همه سلیقه ها هست
zm.1994
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴به به خیلی هم خوب 👌👌
Arash Kashani
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴درست
بی شیله پیله
همه چی سر جاشه
لازم به توضیح اضافه تر نیست
در یک کلام
عالیه
کوروش
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا طراحی همه جنسیسا یکیه؟
ولی انصافا ماشین های خوبی هستن
amir
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴سلام خدمت آقای دهقان،اشتباها تو سر تیتر نوشتین جنسیس gv60 ولی همونطور که تو متن اشاره کردید مدل gv70 هست لطفا اصلاح کنید،باتشکر.