تجربه و آزمایشجنرال موتورز

اولین رانندگی با شاسی‌بلند هامر EV هیجان، شگفتی و سرگرمی!

هامر شاسی‌بلند خودرویی است که مثل یک سوپراسپرت شتاب می‌گیرد، فرمان‌پذیری مشابه خودروهای سبک‌‌وزن دارد و در آفرود از توانایی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

پس از اینکه هامر پیکاپ به دست خریداران رسید، سرانجام جنرال موتورز نسخهٔ شاسی‌بلند این خودرو را هم راهی نمایندگی‌های فروش کرده است. در این خودرو از دماغه تا درهای عقب همه‌چیز با برادر پیکاپ یکسان است. هرچند کاهش ۲۲۶ میلی‌متری فاصلهٔ محوری فضای بار را کمتر کرده اما فضای صندلی‌های عقب دست‌نخورده باقی مانده است. کابین خودرو فضای آشنا و دلپذیری دارد. کنترل اکثر قسمت‌ها از طریق صفحه‌نمایش ۱۳.۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی صورت می‌گیرد که گرافیک و پاسخگویی فوق‌العاده‌ای دارد.

هامر برقی

صفحه آمپر ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده نیز قابل‌تحسین است هرچند که غربیلک فرمان جلوی دید به برخی اطلاعات مهم را می‌گیرد. کابین هامر راحت است و جدای از یکسان بودن با نسخهٔ پیکاپ، برخی قطعات مثل صندلی‌ها، کنسول و شیفتر را از سی‌یرا قرض گرفته است. استفاده از پلاستیک خشک در برخی قسمت‌ها برای خودرویی به این گرانی ناامیدکننده هستند و تریم‌های طلایی داخلی بهتر بود بجای پلاستیک از فلز ساخته می‌شدند. مثل پیکاپ، کابین هامر شاسی‌بلند هم پرسروصدا است و صدای باد در داخل آن‌هم سطح یا حتی بدتر از رانگلر و برانکو خواهد بود.

هامر برقی

هامر پیکاپ نزدیک به ۴.۴ تن وزن دارد اما نسخهٔ شاسی‌بلند سبک‌تر است که این کاهش وزن به خاطر پکیج کوچک‌تر باطری‌ها است. بجای ۲۴ ماژول باطری، این شاسی‌بلند فقط ۲۰ ماژول دارد و ظرفیت آن ۱۷۷ کیلووات ساعت است. برد رسمی این خودرو اعلام نشده اما جنرال موتورز حدود ۴۸۰ کیلومتر را تخمین زده که کاهش زیادی را نسبت به برد ۵۳۰ کیلومتری نسخهٔ پیکاپ نشان نمی‌دهد. در طول آزمایش، ما رانندگی را با حدود ۸۰ درصد شارژ باطری آغاز کردیم و پس از پیمودن حدود ۳۲۰ کیلومتر که ترکیبی از بزرگراه، جاده‌های دوطرفه، خیابان‌های شلوغ شهری و مسیرهای پیچ‌درپیچ کوهستانی بود، باطری‌ها هنوز حدود ۱۵ درصد شارژ داشتند؛ بنابراین، تخمین جنرال موتورز محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد.

هامر برقی

به خاطر باطری‌های کوچک‌تر، قدرت خودرو از ۱۰۰۰ اسب بخار در پیکاپ به ۸۳۰ اسب بخار کاهش پیدا کرده اما بااین‌حال، به لطف لانچ کنترلی که جی‌ام‌سی آن را WTF می‌نامد، این شاسی‌بلند ۴ تنی ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حالت WTF ارتفاع خودرو را ۹۰ میلی‌متر کاهش می‌دهد و باطری‌ها را آماده می‌کند. شتاب گیری‌های شدید هنگامی‌که ارتفاع تعلیق بالاتر است اما باعث می‌شود عقب خودرو بشدت پایین رفته و دماغه به سمت آسمان بالا برود! بااین‌حال، شتاب گیری با هامر کار واقعاً سرگرم‌کننده‌ای است زیرا خودرو مثل موشک به جلو شلیک می‌شود و سرنشینان در صندلی‌ها فرو می‌روند.

هامر برقی

سیستم کنترل کشش خودرو نیز آن‌قدر هوشمند هست که در اولین لانچ، میزان لغزش چرخ‌ها را بررسی کرده و در شتاب گیری‌های بعدی، قوای محرکه را بهتر تنظیم می‌کند. هرچند زمانی که باطری‌ها بیش از ۸۰ درصد شارژ دارند هامر بهترین شتاب را خواهد داشت اما به گفتهٔ جنرال موتورز، پس از مصرف نیمی از شارژ باطری، شتاب خودرو فقط یک ثانیه کندتر می‌شود و بنابراین اساساً می‌توان تا زمانی که باطری‌ها خالی شوند از حالت WTF استفاده کرد. هامر به لاستیک‌های ۳۵ اینچی آفرودی مجهز است که روی رینگ‌های ۱۸ اینچی قرار دارند اما با انتخاب نسخهٔ جاده‌ای، بجای این، رینگ‌های ۲۲ اینچی و لاستیک‌های ۳۰۵ گودیر رانگلر ارائه خواهد شد.

هامر برقی

علیرغم نرمی کلی سیستم تعلیق، هامر به دلیل مرکز ثقل بسیار پایین، هندلینگ آرام و مطمئنی دارد. حتی وقتی بدنه به این طرف و آن طرف حرکت می‌کند، شاسی مشکلی در ارائهٔ هندلینگ پایدار نداشته و خودرو جاده‌های پرپیچ‌وخم را با اعتمادبه‌نفس طی می‌کند. فرمان نیز از پاسخگویی خوب به همراه وزن مناسب و باز‌خورد خوبی برخوردار است. سیستم تعلیق بادی به‌راحتی دست‌اندازهای بزرگ را جذب می‌کند اما روی رینگ‌های ۲۲ اینچی و لاستیک‌های فاق کوتاه‌تر، سیستم تعلیق روی دست‌اندازهای کوچک لرزش‌های بیشتری را به کابین منتقل می‌کند.

هامر برقی

هامر به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم مجهز است که به پنهان کردن ابعاد عظیم خودرو هنگام پیچیدن کمک خواهد کرد. به لطف این سیستم، دایرهٔ چرخش خودرو به ۱۰.۸ متر رسیده که حتی از شورلت بولت EUV هم کمتر است. در این ماشین سیستم خودران سوپر کروز جنرال موتورز هم به‌خوبی کار می‌کند و می‌تواند به‌صورت خودکار تغییر لاین دهد. هرچند هامر شاسی‌بلند روی جاده پرفورمنسی در حد یک خودروی اسپرت دارد اما لذت واقعی وقتی شروع می‌شود که آسفالت جای خود را به مسیر خاکی بدهد.

هامر برقی

زاویهٔ حملهٔ ۴۹.۶ درجه‌ای، زاویهٔ شکست ۳۴.۴ درجه‌ای و زاویهٔ فرار ۴۵.۶ درجه‌ای این خودرو در حد جیپ رانگلر روبیکان است، ۴۰ سانتی‌متر از زمین فاصله دارد، می‌تواند از دیوار عمودی ۴۵ سانتی‌متری بالا برود و تا عمق ۸۱ سانتی‌متری آب حرکت کند. به‌طورکلی، هامر شاسی‌بلند خودرویی است که مثل یک ماشین اسپرت شتاب می‌گیرد، هندلینگی شبیه خودروهای بسیار سبک‌تر دارد و در آفرود از توانایی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این ویژگی‌ها در طول آزمایش ما را واقعاً سرگرم و هیجان‌زده کردند.

مشخصات فنی

GMC Hummer EV SUV 2024

قوای محرکه الکتریکی سه موتوره
قدرت ۸۳۰ اسب بخار
گشتاور ۱۶۳۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
باطری ۱۷۷.۳ کیلووات ساعت
برد ۴۸۰ کیلومتر
طول ۵,۲۵۰ میلی‌متر
عرض ۲,۱۹۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۷۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۲۱۸ میلی‌متر
وزن ۳۹۰۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۱۰۲۰ + ۳۱۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
قیمت پایه ۱۰۳,۶۴۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۱ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. TESLA

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    شتاب ۳/۵ ثانیه ای با یه غول ۳۹۰۰ کیلویی 😱😱😱

    موافقم 109
    مخالفم 5
    1. (Ali(chevynova

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (6973 ديدگاه)

      تکنولوژی امریکن کارزه
      ماشالاه

      موافقم 75
      مخالفم 34
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۵ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (10389 ديدگاه)

        بله
        اصلاً به نظرم شعر ( ماشالاه ماشالاه بِش بگید ، ماشالاه ) رو ساختن فیتِ فیتِ خودش ❤😂!
        جدی عجب گُرازی ساختن با این وزنش مثل آهو میپره که مثالِ موشک هم میزنند براش !

        البته فکر کنم قیمتش تا ۳۰۰ هزار دلار هم رسیده در بازار آمریکا !!!!!

        موافقم 13
        مخالفم 37
        1. MASOUD 0099

          ۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (422 ديدگاه)

          می ارزه.

          مثل چمدون کهنه ۲۰۱۱ نیست که شتاب ۱۳ ثانیه بده و قیمت گزافی داشته باشه آقا نوید

          موافقم 15
          مخالفم 3
  2. GMA

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (797 ديدگاه)

    چه ابهت عجیبی داره..انگار تانکه

    موافقم 78
    مخالفم 2
    1. Hitman

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (444 ديدگاه)

      یاد ام۴ شرمن افتادم

      موافقم 19
      مخالفم 9
  3. ممد ژانگولر

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3782 ديدگاه)

    خیلی باهاش حال میکنم یک قدم از همه جلوتره فقط قیمت بالاست

    موافقم 56
    مخالفم 5
    1. TESLA

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      از نظر من با توجه به قدرت ، شتاب ، توانایی های آفرود و آپشن های زیادی که داره ، قیمتش خیلی هم مناسبه

      موافقم 39
      مخالفم 6
      1. ممد ژانگولر

        ۵ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (3782 ديدگاه)

        داداش تسلا سایبر تراک با ۷۰۰۰۰ در دسترس خواهد بود .
        ضمنا حضرت دنعلی هم با ۷۰۰۰۰دلار مدل فولشو میشه خرید
        ولی خوب هامر درسته ۵ نفرست و کوچیکه ولی خاصه

        موافقم 7
        مخالفم 27
    2. محمدرضا

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1073 ديدگاه)

      هم قیمت رپتور هست

      موافقم 15
      مخالفم 2
  4. ben

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    اصلا معلوم نیست WTF مخفف چیه 😄

    موافقم 42
    مخالفم 5
    1. رامتین

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (3102 ديدگاه)

      Watts To Freedom mode

      موافقم 38
      مخالفم 3
    2. Dan

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (629 ديدگاه)

      What a Terrible Failure

      موافقم 16
      مخالفم 13
      1. Hamilton1970

        ۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (532 ديدگاه)

        @Dan
        خلاقیتتو خریدارم

        موافقم 6
        مخالفم 1
  5. مازیار

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    فاصله کف ۴۰ سانتیمتر عمق غوطه وری ۸۱ سانتیمتر یعنی ۴۱ سانتیمتر بدنه ایزوله هست
    فاصله کف رنجروور ۲۵ سانتیمتر عمق غوطه وری ۹۰ سانتیمتر یعنی ۶۵ سانتیمتر بدنه ایزوله هست
    این غول بی شاخ و دم اون فوق لوکس !

    موافقم 38
    مخالفم 5
  6. GT - R

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به به . ماشین واقعی اینه .
    خوش بحال مردمشون … حتما انتخاب های عاقلانه داشتن و تصمیم های درستی گرفتن که کیفیت زندگیشون انقد بالاتر از بقیه س . چه صنعت خودرو ، چه صنعت های دیگه ، محیط اشتغال و فعالیتشون ، تحصیلاتشون ، جامعه و … . هعی .

    موافقم 45
    مخالفم 0
  7. mahdi

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (140 ديدگاه)

    هامر نشان افراط گرایی

    موافقم 16
    مخالفم 15
  8. (Ali(chevynova

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (6973 ديدگاه)

    امریکن هامر

    موافقم 19
    مخالفم 26
  9. کمال پاشا

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    شرکت های آمریکایی درگیر یه رقابت داخلی شدن
    تسلا . ریویان . لوسید . جنرال موتورز . فورد هر کدوم یک یا چند پرچمدار دارن که استاندارد های خودرو های برقی رو تعریف میکنن و الان باید قبول کرد بقیه شرکت ها خیلی سخت شده بخوان با این ها رقابت بکنن
    یعنی اگه شرکتی مثل بی ام و یا هر کدوم از هر جای دنیا یه خودرو برقی بخواد بسازه اول با این ماشین ها مقایسه بشه تا فهمید چند چنده .
    رفتن بازار به سمت شاسی بلند ها و خودرو های برقی حسابی به شرکت های آمریکایی کمک کرد تا حسابی جلو بیوفتن اگه یه اتفاق مثل سال ۲۰۰۸ نیوفته خیلی سخت گرفتنشون .

    موافقم 36
    مخالفم 5
  10. Mostafa

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (131 ديدگاه)

    خداوکیلی حاضر میشید پول این هامر برای یدونه BMW XM خرج بکنید ! این هامر انگار خود آرزو هستش که واقعی شده از هر جهت مفهوم یه ماشین کامل می‌رسونه

    موافقم 45
    مخالفم 6
  11. حسین دهمرد

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2452 ديدگاه)

    چرا صداش زیاده؟

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. FJR

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      احتمالا بخاطر طراحی جعبه ای ماشین و آیرودینامیک ضعیف ، عایق کاری متوسط ، یا حتی لاستیکاشه و اگر لاستیک مخصوص جاده باشه صداش کمتر باشه .

      گرچه صداش هر چی باشه یک صدم صدا داخل تیبا نمیشه .

      موافقم 25
      مخالفم 3
      1. ali-s

        ۵ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (242 ديدگاه)

        چیزی که توی مرسدس بنز G Class دیده نمیشه!

        ولی از حق نگذریم، این ماشین فوق‌العاده‌ای هست.

        موافقم 15
        مخالفم 5
      2. Shayan

        ۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (61 ديدگاه)

        همه اینا هست ولی هرچی سقفش جدا شه تو کابینش صدای باد میاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. ARIAN

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (323 ديدگاه)

    جز معدود خودرو های برقی هست که ازش خوشم میاد. با وزن چهارتنی شتابش اندازه مرسدس ای ام جی جی تیه معمولیه. گشتاورشو ببین لامصب اندازه یه تریلی گشتاور داره!!

    موافقم 17
    مخالفم 2
  13. ali-s

    ۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (242 ديدگاه)

    خوبه ولی جا داره خیلی بهتر بشه و به G Class یا BMW XM برسه.
    البته منظورم درباره قوای محرکه نیست، چون خیلی با هم فرق دارن؛ اما مرسدس‌بنز و باواریایی‌ها توی تجهیزات و کابین لوکس خیلی جلوترترن.

    موافقم 9
    مخالفم 16
  14. علیx76

    ۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    اگه امکانش بود، این ماشین رو با موتور LT-4 که روی اسکالید V نصب شده (۶۸۰ اسبی) سفارش میدادم.
    با وجود اینکه ۲۰۰ اسب ضعیفتر میشد، ولی ۶۰۰-۸۰۰ کیلو هم به خاطر نبود باطری سبک تر میشد.

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. رامین

      ۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (257 ديدگاه)

      به هنسی بسپار خیلی شیک واست انجام میده

      موافقم 5
      مخالفم 1
  15. MehdiTurbo

    ۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2032 ديدگاه)

    کجاش هیجان انگیزه خدایی 😐
    اون از کیلومترش اون از موتورش
    شاید طراحیش هیجان داشته باشه چون مدرن شده
    ولی قول میدم هامر نسل قبلش سوار شی اینم سوار شی اوج بی روح شدن و بی هیجانی متوجه میشی
    لعنتیا حداقل به کیلومتر پشت امپر رحم کنید موتور دست خودتون نیست
    عین یه تبلت با طراحی عین صفحه نمایش ساعت چسبوندن پشت فرمان
    حداقل یه پشت زمینه سفید با دو تا عدد نمیزاشتید
    این چیه 😐 یه زمانی عاشق طراحی خودرو بودم ارزوم بود طراح خودرو بشم خیلیم طرحام خوب بود ولی چون تو ایران بودم نشد
    ولی الان اصلا علاقه ای به طراحی با دیدن تسلا و بنز های برقی حتی سری جدید اس کلاس ندارم
    چیه این دیگه طرح هنر نیست یه مانیتور بزرگ اون وسط با یه کیلومتر تبلتی چهارتا دریچه کولر بچه ام میتونه طراحی کنه خلاقیت نمیخواد
    خلاقیت از طراحی رفته روی فنی موتور برقی و تکنولوژی
    ولی من همان خودرو بی امکانات بدون تکنولوژی که طراحیش خلاقیت بود توش حتی هیچیم نداشت لذتش برام بیشتر

    موافقم 5
    مخالفم 22
  16. Shayan

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    من فقط دو تا ایراد میتونم ازش بگیرم
    ۱ پلاستیک بی کیفیت داخلش
    ۲ انیمیشن های بیش از حد زیادش

    موافقم 3
    مخالفم 0
  17. علی

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    یه مزیت آفرود برقی اینکه که جلوش صندوق داره
    و برای کمپ داخل کوهستان میتونیم وسایل بیشتری با خودمون ببریم.💪

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا