هوندا

هوندا سیویک هیبرید 2025 با 200 اسب بخار قدرت معرفی شد

شرکت هوندا اولین جزئیات از سیویک هیبرید ۲۰۲۵ را منتشر کرد. این خودرو به احتمال زیاد از قوای محرکه‌ای با حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

هوندا سیویک هیبرید از سال ۲۰۱۵ تاکنون در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود زیرا وظیفه رقابت در بخش خودروهای کامپکت هیبریدی به مدل اینسایت واگذار شده است، خودرویی که قرابت زیادی با سیویک دارد. البته با معرفی نسل جدید سیویک این موضوع تغییر کرد. شاید کمی گیج شده باشید اما موضوع پیچیده‌تر هم می‌شود! زمانی که نسل جدید سیویک در سال ۲۰۲۲ از راه رسید هوندا اینسایت از بازار کنار رفت تا ژاپنی‌ها نماینده‌ای در این کلاس نداشته باشند. با فاصله‌ای اندک تویوتا اولین نسخه هیبریدی تاریخ کرولا را معرفی کرد و پس از آن هم نسل جدید پریوس با جذابیت‌های زیاد رونمایی شد. هوندا هم سریعاً دست‌به‌کار شد تا دوباره رقیبی هیبریدی را برای تویوتا معرفی کند. قول ژاپنی‌ها برای بازگشت سیویک هیبرید عملی شده و هم‌اکنون اولین جزئیات سیویک هیبرید ۲۰۲۵ در دسترس رسانه‌هاست.

اگرچه اطلاعات زیادی از هوندا سیویک هیبرید ۲۰۲۵ منتشر نشده اما قبلاً تائید شده سدان قرمز رنگی که در تصاویر دیده می‌شود امسال راهی بازار خواهد شد. البته نسخه هاچبک سیویک هیبرید نیز قابل انتخاب خواهد بود. با توجه به تصاویر می‌توان گفت دماغه سیویک کمی پهن‌تر شده و ورودی‌های هوا نیز تغییر یافته‌اند. همچنین گوشه‌های سپر با ورودی‌های کم‌عرض خود ما را به یاد سیویک تایپ R می‌اندازند. بخش بالایی جلوپنجره هم تغییر یافته است اما به نظر می‌رسد چراغ‌های جلو و عقب تغییری نداشته‌اند. همین موضوع درباره درها و دیگر بخش‌های بدنه سیویک سدان هم صدق می‌کند.

در تصاویر رینگ‌های جدیدی را برای مدل هیبرید می‌بینیم و همچنین انتظار می‌رود تغییرات مشابهی در نسخه بنزینی سیویک ۲۰۲۵ هم اعمال شود. هوندا می‌گوید مدل‌های استاندارد سیویک هم برخی به‌روزرسانی‌های بصری معمول را دریافت خواهند کرد؛ اما زیر پوست سیویک هیبرید ۲۰۲۵ همان قوای محرکه هیبریدی بکار رفته در آکورد هیبرید سدان و CR-V هیبرید شاسی‌بلند وجود خواهد داشت.

درصورتی‌که ژاپنی‌ها این قوای محرکه را دست‌کاری نکنند به احتمال زیاد شاهد قدرت ۲۰۴ اسب بخاری خواهیم بود که بسیار بیشتر از خروجی ۱۸۰ اسب بخاری سیویک بنزینی با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوست. حتی این خودرو قوی‌تر از سدان سیویک Si اسپرت با ۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود. البته سیویک تایپ R با قدرت ۳۱۵ اسب بخار همچنان دست بالاتر را در این خانواده خواهد داشت اما سیویک هیبرید به عنوان دومین سیویک قوی خانواده شناخته می‌شود و این خود بیانگر اهمیت مدل هیبریدی برای هونداست.

البته احتمال دارد این موضوع یک اتفاق ساده نباشد چراکه تویوتا پریوس جدید نیز با قوای محرکه قوی‌تر تولید شده تا مالکان آن نیز اندکی هیجان را تجربه کنند. علاوه بر این شاهد طراحی زیبا، هندلینگ بهتر و متریال لوکس‌تر در پریوس هستیم که باعث شده تویوتا در این کلاس با قدرت حضور یابد. هوندا نیز احتمالاً به دنبال ارائه تصویری سطح بالاتر از سیویک هیبرید در بازار است و قبلاً این کار را با مدل اینسایت بررسی کرده است. ظاهراً ژاپنی‌ها درس‌های زیادی را در اینسایت آموخته‌اند و نشان اسپرت تورینگ نصب شده روی مدل قرمز رنگ حاضر در تصاویر نشان دهنده تریم فول سیویک است. دیگر ویژگی خاص سیویک هیبرید ۲۰۲۵ را می‌توان لاستیک‌های اسپرت پیرلی پی زیرو دانست.

تویوتا کرولا هیبرید (سمت راست) و تویوتا پریوس (سمت چپ)

اگرچه هوندا هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرده اما احتمال دارد مدل هیبرید جایگاهی لوکس‌تر در بین اعضای خانواده داشته باشد. مشابه همین موضوع را درباره خانواده آکورد جدید نیز دیده‌ایم که به دو دسته مدل‌های بنزینی ارزان‌تر و هیبریدی گران‌تر تقسیم شده است. احتمال دارد هوندا پیشرانه ۲ لیتری بنزینی خانواده سیویک را حذف کرده و تنها پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو را به همراه قوای محرکه هیبریدی حفظ کند. شاید هم سیویک هیبرید تنها در تریم های فول و گران‌تر عرضه شود. هوندا می‌گوید مدل‌های هیبریدی سهم ۲۵ درصدی از کل فروش خودروهایش در آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند و بنابراین منطقی است که سیویک هیبرید برای رقابت با برند هم‌وطن یعنی تویوتا تولید شود. در آینده اطلاعات بیشتری از این خودرو را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2233 ديدگاه)

    آقا پیام کجایی ببینی میتسوبیشی بی عرضه فرود گر slim متعلق به سازمان فضایی ژاپن رو فرستاد ماه ؟
    اها یادم نبود میتسوبیشی بی عرضه بود تازه توی جایی فرود اومده که فرودش سخت بوده

    موافقم 15
    مخالفم 23
    1. پیام

      ۳۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      امیر تو تازه میدونی میتسوبیشی تو صنایع دیگه هم سرمایه گذاری کرده؟ 😂😂😂😂 بعد این چه ربطی به میراژ و … داره؟!

      موافقم 12
      مخالفم 24
      1. amir

        ۳۰ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2233 ديدگاه)

        نه قضیه اینه که یه … میگفت میسیسبوشی(میتسوبیشی) بی عرضس هیچی نمیتونه بسازه و شوت شده تو باقالیا

        موافقم 8
        مخالفم 15
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۳۰ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (10156 ديدگاه)

        پیام
        میدونم که میدونی دار و ندارِ عشقت از میسوبیسی هست ، درسته ؟!

        موافقم 14
        مخالفم 13
  2. Dark Knight

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (439 ديدگاه)

    واقعا ۲۰۰ اسب بخار کمه اونم تازه برای ماشینی مثل سیویک که فاز اسپرتی داره ! مثلا پریوس که هیچ ادعایی تو پرفورمنس نداره تو نسخه phev فکر کنم ۲۴۰ یا ۲۵۰ اسبه در کل هوندا باید حداقل با الکترو موتور ها ۴۰۰ اسبی بیرون می‌کشید

    موافقم 10
    مخالفم 22
    1. parhamiof

      ۳۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (675 ديدگاه)

      این نسخه از سیویک بیشتر یک سدان خانوادگیه و برای یه سدان خانوادگی 200 اسب کافیه.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. H2

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    خیلی طراحی خوبی داره
    برای ما این ماشین دست نیافتنیه ولی اونور آب این ماشین برای قشریه که صرفا می‌خوان از نقطه a برن به نقطه b با امکانات معمول و ایمنی مناسب و ۲۰۰ اسب برای این کار کاملا مناسبه و احتمالا مصرف خیلی خوبی هم داشته باشه

    موافقم 31
    مخالفم 2
  4. Siyavash

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (656 ديدگاه)

    عالی و زیبا..جاش به شدت تویه اینجا خالیه…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. مهدی

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    کاش میشدش این مدل از پریوس که عکسش هست وارد بشه
    یعنی چرا به فکره این آقایون نیوفتاده
    هم هیبریدی و ارزون
    خیلیم طراحی قشنگی داره
    دیگه واقعا ارزش خرید بالای داره

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. آرین

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (233 ديدگاه)

      اگه بیاد 6 میلیارد قیمت بخوره میخرید ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. sina

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2641 ديدگاه)

    عالیه این واقعا
    کوچکتر از آکورد و crv با قدرت یکسان شتاب و چابکی بیشتری براش خواهد داشت
    خیلی دوست داشتم اینو داشته باشم واقعا

    به قول مجله کار اند درایو اگه قرار باشه فقط یه خودرو تو دنیا تولید بشه بدون شک اون سیویک خواهد بود :)

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. Taha Ayoobi

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1089 ديدگاه)

    200 اسب به نظرم کمه

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. sina

      ۳۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2641 ديدگاه)

      برای سایز و رده قیمتی بنظرم کاملا کافیه

      موافقم 6
      مخالفم 1
  8. دیمن

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    سیویک همیشه دوست داشتنی وجذاب ❤️❤️

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. رامتین

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3038 ديدگاه)

    گیربکس سیویک هیبرید را اشاره نکردن؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. sina

      ۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2641 ديدگاه)

      گمونم cvt باشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. حسین

    ۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    نمای عقب نسخه سدان
    در کل سدان رو بیشتر میپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا