هوندا

درگ نسل‌های مختلف هوندا سیویک تایپ R، از 2001 تا 2023

در این درگ، تمام نسل‌های سیویک تایپ R به‌جز نسل اول، به مصاف هم رفته‌اند. در این جمع، بین ضعیف‌ترین و قوی‌ترین نسل ۱۳۰ اسب بخار اختلاف قدرت وجود دارد.

هوندا سیویک تایپ R برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ متولد شد و تا به امروز شش بار نسل عوض کرده است. در هر نسل شاهد بهبودهایی در این سیویک آتشین بوده‌ایم تا بتواند در بین هاچ‌بک‌های داغ باز جایگاه خود را تثبیت کند. بااین‌حال، عملکرد نسل‌های مختلف این خودرو در مقایسه با یکدیگر چگونه خواهد بود و مهم‌تر از آن، آیا در درگ نسل جدیدتر لزوماً سریع‌تر است؟ این چیزی که کارواو در ویدئوی جدید خود قصد دارد نشان دهد. در این درگ، تمام نسل‌های سیویک تایپ R به‌جز نسل اول باهم به رقابت خواهند پرداخت.

نسل دوم سیویک تایپ R که با کد EP3 در سال ۲۰۰۱ در بریتانیا عرضه شد، به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور مجهز بود. این خودرو با وزن ۱۲۱۰ کیلوگرمی، از تمام نسل‌های بعدی خود سبک‌تر است. نسل بعدی که در سال ۲۰۰۷ با کد FN2 به بازار آمد، با وزن ۱۲۶۷ کیلوگرم کمی سنگین‌تر است درحالی‌که قدرت ۲۰۱ اسب بخاری آن تقریباً با نسل قبلی یکسان بوده و کمی گشتاور کمتری دارد (۱۹۳ نیوتن متر).

نسل FK2 که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، اولین سیویک تایپ R با موتور توربو بود و ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت. این نسل همچنین با وزن ۱۳۸۲ کیلوگرمی بسیار سنگین‌تر شده بود. سپس نوبت به تایپ R معاصر با کد FK8 متعلق به سال ۲۰۱۷ می‌رسد. این نسل هم زیر کاپوت موتور ۲ لیتری توربو دارد اما با ۳۲۰ اسب بخار قدرت، کمی از نسل قبلی قوی‌تر است و با وزن ۱۴۰۵ کیلوگرم، کمی هم وزن بیشتری دارد اما در گشتاور تغییری نداشته است.

درنهایت به تایپ R کاملاً جدید کنونی با کد FL5 می‌رسیم که با ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور از همهٔ پیشینیان خود قوی‌تر است اما وزن ۱۴۲۹ کیلوگرمی آن‌هم از همه سنگین‌تر است. بااین‌حال، میدانیم که FL5 از FK8 سریع‌تر است زیرا این دو نسل قبلاً در مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفته‌اند اما آیا نسل‌های دیگر هم از نسل قبلی خود سریع‌تر هستند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. BMW/M-POWER

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    هوندا سیویک کامل ترین پکیج این سگمنته
    مجله ی خودرویی نبوده که این ماشینو تحسین نکرده باشه
    اگر یه روزی بخوام توی این کلاس ماشین بگیرم بدون شک انتخابم سیویکه

    موافقم 30
    مخالفم 3
    1. علی

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (817 ديدگاه)

      هوندا چکارکرده با این نسل جدید تایپ آر !!! فوق العادست ، توان موتورش را ببینی فکر می‌کنی این ماشین میخواد پرواز کنه

      موافقم 13
      مخالفم 1
  2. sina

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    عشق است…
    بهترین دیفرانسیل جلوی تاریخ

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2106 ديدگاه)

      مت واتسون در لحظه ی تغیر دنده،بوضوح دچار تعلل وجاموندن از ردلاین میشد،این میتونه براحتی چیزی در حدود یک و نیم ثانیه در زمان نهایی تاثیر گذار باشه
      اما انقد اون نسل سیویک مشخصاتش عالیه که بازهم برنده درگ از حالت سکون شد
      بنظرم اون سیویک مورد نظر بسیار تایم پایین تری از سایر نسلهای این ماشین به یادماندنی داره
      مت واتسون بود که نتونست تمام قابلیت هاشو بدرستی بکار بگیره
      بهرحال بنظرم نسل اول که در این ویدئو هست زیباترین و ساده ترین
      و نسل مورد استفاده مت واتسون سریع ترینه
      این رو هم بگم که توی زیبایی نمای جلویی خودرو،جدیدترین ورژن،هیچ حرفی در مقابل نسخه های قبلی نداره
      هیچ حرفی

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. homayoun

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (567 ديدگاه)

    واقعا درگهای مزخرفی میزاره این کانال با اینکه دسترسی به اتومبیلهای خاص داره که آدم رو وسوسه به تماشا میکنه ولی بعد از تماشا پشیمون میشی ویدیو خیلی طولانیه که نیمی از تایمش به خوش و بش مردن و حرفای الکی و تبلیغات میگذره حالا اگه انگلیسی هم بلد نباشی اوضاع بدتر میشه و البته سطح مهارت راننده ها خیلی متفاوته که تو نتایج تاثیر میذاره

    موافقم 12
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    چقدر وزن میتونه نقس موثری در شتاب داشته باشه…

    موافقم 6
    مخالفم 0
  5. حسین

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    فقط میدونم نسل فعلی
    خیلی قشنگ تره
    تکامل یعنی همین

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. دانیال

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (594 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. Siyavash

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (645 ديدگاه)

    این کانال چرا اینطوریه…همه بوگاتی شیرین.. هم فراریsf90..هم ریماک..هم ماشین فرمول یک ..هم موتور موتو جی پی داره ..ولی هیچ وقت اینارو مقابل هم قرار نمیده…یا ۷۶۵ ال تی و پورشه ۹۱۸ هم دارن…ولی میرن دنبال درگ هایه سطح پاین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Siyavash

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (645 ديدگاه)

    جدا از همه یه سری از فاکتور ها به نظرم سیویک تمام استاندار هایه کلاس خودشو داره و وارد قلمرو سطح بالاتر نکرده سیویک رو …و به نظرم همین بهترین فاکتور هست مثلا سالی که مک‌لارن ۷۲۰ آمد تقریبا نظم کلاس سوپر اسپرت رو خراب کرد و با یه ماشین ۳۰۰ هزار دلاری تقریبا با ها بعضی از هایپر ها هم توان رقابت داشت که این خودش به نظرم خیلی بد هست چون ارزش هایپر ها کم میشه….باید برایه تمام کلاس ها یه استاندار مشخص بزارن تا ارزش همشون حفظ بشه…یا ۹۱۱ با اون شتاب ویرانگرش ،فقط فکر کنم ۲ یا ۳ هایپر کار مثل شیرین بتونه تویه شتاب اولیه ۹۱۱ رو بگیرن…یا مثلا تسلا که کلا به نظرم دنیای خودرو رو خراب کرد با اون شتاب بالاشون..دوستان بد برداشت نکنید نمیخام هیچ کمپانی رو خراب کنم این ماشین هایی رو که نام بردم واقعا خودم عاشقشون هستم…شما فکر کن ۳ میلیون دلار داری شیرین گرفتی یا کوئینگ زگ گرفتی ولی یا ماشین ۱۰۰ هزار دلاری حالا یا ۲۰ هزار دلار کمتر یا بیشتر مثل تسلا تویه ۴۰۰ متر اینارو شرمنده میکنه…یا مثلا طرف ۴میلیون دلار داده پاگانی گرفته ولی یه ۷۶۵ lt یا ۹۱۱ یا sf90 اصلا نمیزارن تویه شتاب یا پرفورمنس پاگانی حرفی بزنه…..کلا خیلی خوب میشد یه سری محدودیت برایه تمام کلاس ها میزاشتن که ارزش هاشون حفظ بشه….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا