آکوراهوندا

درگ سیویک تایپ R و اینتگرا تایپ S با هوندا S2000 و نسل اول NSX

در درگ‌هایی جالب، هوندا سیویک تایپ R و آکورا اینتگرا تایپ S امروزی به مصاف خودروهای اسپرت قدیمی هوندا یعنی S2000، نسل اول NSX و اینتگرا تایپ R می‌روند.

تاریخچهٔ هوندا در خودروهای پرفورمنس با مدل‌هایی مثل S2000، سیویک تایپ R و NSX بسیار پربار و درخشان است اما این خودروها در یک مسابقهٔ درگ در برابر یکدیگر چه عملکردی خواهند داشت؟ هاگرتی قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد. در این ویدئو، آکورا اینتگرا تایپ R، هوندا S2000، نسل اول هوندا NSX، آکورا اینتگرا تایپ S امروزی و جدیدترین مدل سیویک تایپ R گرد هم جمع شده‌اند تا مدل‌های اسپرتی که چندین دهه توسعهٔ خودرو را نشان می‌دهند باهم مقایسه شوند.

اولین درگ بین کلاسیک‌های گروه یعنی S2000، اینتگرا تایپ R و NSX برگزار می‌شود. NSX از همان ابتدا جلو می‌افتد و پیشتازی را رها نمی‌کند. S2000 و اینتگرا تایپ R اما عملکردی نزدیک به هم دارند تا اینکه درنهایت رودستر هوندا جلو می‌افتد. NSX مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۵ ثانیه طی می‌کند و S2000 با زمان ۱۴.۲ ثانیه دوم می‌شود. درنهایت هم اینتگرا تایپ R پس از ۱۵.۲ ثانیه به خط پایان می‌رسد.

پس‌ازاین، پیروز درگ اول یعنی NSX به مصاف رقبای امروزی می‌رود. سیویک تایپ R و اینتگرا تایپ S اشتراکات فراوانی باهم دارند و هردو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کنند. بااین‌حال، آکورا با ۳۲۰ اسب بخار قدرت کمی از سیویک با ۳۱۵ اسب بخار قدرت قوی‌تر است. با آغاز درگ، NSX به لطف چسبندگی بیشتر به خاطر ترکیب موتور وسط، ابتدا جلو می‌افتد اما سیویک و اینتگرا به‌سرعت اختلاف را جبران می‌کنند و جالب اینکه هر سه خودرو هم‌زمان پس از ۱۳.۵ ثانیه از خط پایان عبور می‌کنند.

این نتیجه آن‌قدر نزدیک است که هاگرتی تصمیم می‌گیرد درگ را دوباره به‌صورت رولینگ برگزار کند ولی این بار هم سه خودرو تقریباً هم‌زمان به خط پایان می‌رسند.

مشخصات فنی

 

اینتگرا تایپ S

سیویک تایپ R

آکورا NSX

هوندا S2000

اینتگرا تایپ R

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو ۳.۰ لیتری V6 ۲.۲ لیتری I4 ۱.۸ لیتری I4
قدرت ۳۲۰ اسب بخار ۳۱۵ اسب بخار ۲۷۰ اسب بخار ۲۳۷ اسب بخار ۱۹۵ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر ۲۸۵ نیوتن متر ۲۲۰ نیوتن متر ۱۷۶ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۵ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو عقب عقب جلو
وزن ۱۴۵۷ کیلوگرم ۱۴۴۴ کیلوگرم ۱۳۷۴ کیلوگرم ۱۲۶۵ کیلوگرم ۱۱۶۱ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. دانیال

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 20
    مخالفم 20
  2. محی

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یادمه وقتی nsx اومده بود یه استاندارد جدید به وجود آورد،بالانسش رو با بالانس رونالدینیو مقایسه میکردن

    موافقم 7
    مخالفم 13
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    همگی ماشین ها این درگ خفنن

    موافقم 16
    مخالفم 16
  4. JDM سابق

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    اس2000 + K24 فول لوازم= 🚀🚀🚀

    موافقم 9
    مخالفم 10
    1. JDM

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (636 ديدگاه)

      Nice😍
      ایول به سلیقه

      موافقم 5
      مخالفم 4
  5. همایون

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (639 ديدگاه)

    اینکه جلوه های ویژه استفاده میکنه خیلی باحاله ولی کاش اولین صحنه بدون دستکاریش رو بزاره تا ببینیم کدوم واقعا برنده شد بعد روش جلوه بزاره الان تو درگ آخر حتما یدونه از ماشینها یه کوچولو جلوتر بود موقع رسیدن به خط ولی نشونش نداد

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. JDM

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (636 ديدگاه)

      سیویک اول شد
      اینتگرا دوم
      و nsx سوم فقط با 1 دهم ثانیه اخلاف و تقریبا 5 مایل سرعت کمتر

      موافقم 2
      مخالفم 2
  6. Endurance

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    تکلیف قهرمانی این فصل استقامت wec تو راند ششم مشخص شد پدال لطفاً پوشش بده

    موافقم 1
    مخالفم 5
  7. حسین دهمرد

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2475 ديدگاه)

    همین nsx با همین فرمول فقط یک موتور به روز از خود هوندا روش باشه بدون سیستم های هیبریدی پیچیده و سنگین و گران میتونه واسه کوروت شاخ و شونه بکشه.

    موافقم 2
    مخالفم 5
  8. ،

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سرعتشون خیلی کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا