هیوندای

هیوندای و جنسیس تا سال 2030 تعداد 17 خودروی الکتریکی عرضه می‌کنند

به عنوان بخشی از استراتژی جدید، گروه هیوندای موتور برنامه‌های خود برای الکتریکی سازی محصولات را اعلام کرد. این خودروساز پس از سرمایه‌گذاری سنگین ۱۹.۴ تریلیون وون (۱۶.۱۵ میلیارد دلار) اهداف جدیدی را ترسیم کرده است. هیوندای خبر از تولید یک پلتفرم جدید برای سال ۲۰۲۵ داد و گفت که تا سال ۲۰۳۰ تعداد ۱۷ خودروی الکتریکی جدید را توسط هیوندای و جنسیس عرضه خواهد کرد. این شرکت انتظار دارد تا آن زمان ۱.۸۷ میلیون خودروی الکتریکی را به فروش برساند.

این استراتژی جدید سه فاکتور کلیدی دارد: افزایش ظرفیت تولید، رقابت‌پذیری محصول و صلاحیت نرم‌افزاری. هیوندای می‌خواهد تا سال ۲۰۴۵ به برندی کربن خنثی تبدیل شود و تا پیش از نائل شدن به این هدف به برندی تمام الکتریکی در اروپا تبدیل خواهد شد. این هدف تا سال ۲۰۳۵ محقق خواهد شد. کره‌ای‌ها همچنین تا سال ۲۰۴۰ به برندی تمام الکتریکی در تمامی بازارهای مهم بدل خواهند شد.

کار را با پلتفرم جدید شروع می‌کنیم که نسخه‌ای تکامل یافته از معماری E-GMP کنونی بکار رفته در هیوندای آیونیک ۵، کیا EV6 و جنسیس GV60 خواهد بود. این پلتفرم با نام معماری ماژولار یکپارچه IMA شناخته می‌شود و از سال ۲۰۲۵ در خودروهای سواری و تجاری بکار خواهد رفت. انتظار می‌رود این معماری شعاع حرکتی بیشتری را به ارمغان بیاورد و از ماژول‌های باتری استاندارد شده به منظور کاهش هزینه‌های تولید سود ببرد. از میان ۱۷ خودروی الکتریکی جدیدی که تا سال ۲۰۳۰ تولید خواهند شد ۱۱ مدل محصول هیوندای و ۶ مدل محصول جنسیس خواهند بود. سه سدان شامل آیونیک ۶، شش شاسی‌بلند شامل آیونیک ۷، یک ون تجاری سبک و یک خودروی متمایز جزو این محصولات هستند. جنسیس هم دو خودروی سواری و چهار شاسی‌بلند عرضه خواهد کرد.

جائه هون چانگ مدیرعامل هیوندای تصمیم گرفته است علیرغم کمبودهای زنجیره تأمین و همه‌گیری کرونا به استراتژی الکتریکی سازی شرکت سرعت ببخشد و هدف سود عملیاتی ۱۰ درصدی تا سال ۲۰۳۰ را ترسیم کرده است. این رقم در حال حاضر ۵.۷ درصد است. هدف فروش جدید ۱.۸۷ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ که معادل ۷ درصد سهم از بازار است نسبت به هدف قبلی ۵۶۰ هزار دستگاهی تا سال ۲۰۲۵ رشد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. کره‌ای‌ها تولید خودروهای الکتریکی را علاوه بر کارخانه‌های کنونی در کره و جمهوری چک در سایر کشورها نیز شروع خواهند کرد.

به منظور دستیابی به این اهداف هیوندای ۱۷۰ گیگاوات ساعت باتری را تا سال ۲۰۳۰ در اختیار خواهد گرفت. از سال ۲۰۲۵ به بعد این شرکت نیمی از نسل بعدی باتری‌های لیتیومی را از سایر شرکت‌ها دریافت خواهد کرد و یک همکاری استراتژیک را با کمپانی‌های صاحب‌نام شکل می‌دهد. نهایتاً باید گفت هیوندای به‌روزرسانی‌های از راه دور را برای سال جاری تدارک دیده است و تمامی خودروها تا سال ۲۰۲۵ از این قابلیت برخوردار خواهند شد. جنسیس اولین برندی خواهد بود که خودران سطح ۳ را از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ در پرچم‌دار G90 عرضه می‌کند و هیوندای نیز روبوتاکسی آیونیک ۵ را برای سال ۲۰۲۳ تدارک دیده است. در نهایت شاهد سرویس‌های رو به رشد دیگری هم خواهیم بود که قرار است درآمد هیوندای را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. new RAMIN

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    سلام به همه. شاید 2 هفته میشه کامنت ندادم اونم به خاطر جابجا شدن مرزهای توهم و تعصب توسط یه عده و حرف زدن از روی تعصب و احساسات! اما این مطلب درخصوص سرمایه گذاری هیوندای و جنسیس سبب شد تو این جو مسخره سایت دوباره یادآوری کنم که چین آینده صنعت خودروسازی جهانه!من با همه 85خودروساز چین و اون ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭300‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ استارتاپ چینی کاری ندارم اگر اونا رو هم بخوام برنامه هاشونو بگم اندازه مقاله های1ماهه پدال میشه برای همین میرم صرفا مقایسه ای داشته باشم مقایسه سرمایه گذاری هیوندای و جنسیس و کمپانی چانگان و کارهایی که قراره بکنن و وقتی بخونید میفهمید چین شوخی نداره اصلا. قبل اون باید بگم ارزش سهام چانگان21میلیارد دلاره و هیوندای هم 37میلیارد دلاره.

    مقایسه سرمایه گذاری 2شرکت👇
    برنامه چانگان= سرمایه گذاری 15میلیارد دلاری تا سال‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭2025‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ فقط توسعه باتری های جدید و ارتقاهای زیر ساخت ها و بهبود هوش مصنوعی و خودران. سرمایه گذاری 10میلیارد دلاری برای تولید خودروهای الکتریکی و بهبود تکنولوژی super intelligent electric drive و بهبود سیستم گرمایش پالس الکترومغناطیس! (این تکنولوژی هاروکه ساخت و ابداع چانگانه رو تو پست درگ تایکان با آئودی rs6 توضیح دادم)

    هیوندای=سرمایه گذاری 16میلیارد دلاری تولید خودروهای برقی و ساخت پلتفرم های جدید تا سال ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭2025‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬. همین! جزئیاتش رو نگفتن!😐

    مقایسه مدل های عرضه شده و پلتفرم ها👇
    چانگان= عرضه 11 مدل جدید تا ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭2025‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬خودرو الکتریکی در 3 پلتفرم تولید شده با هواوی کتل. نام پلتفرم ها هم EPA1 و EPA2 و EPA3هست. از این 11 خودرو 3تاشون امسال رونمایی میشه که رقیب مدل 3 و مدل Y و خودرو وولینگ هوانگ گوانگ هستن.

    هیوندای و جنسیس= تولید 17 خودرو الکتریکی تا سال ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭2030‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ که 11 تا برای هیوندای و 6تا برای جنسیس هست. خودروها در 3 پلتفرم هستن که تو متن هم اشاره شد.(واقعا ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭2030‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ خیلی دیره. چانگان همین برنامه رو تا سال ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭2025‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ داره! )

    آمار فروش👇
    هیوندای= فروش ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭840‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬هزار دستگاهی در سرتاسر جهان تا سال ‭‭‭‭‭‭2026‬‬‬‬‬‬ و فروش 1میلیون ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭840‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬هزار دستگاهی در سال ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭2030‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬.جالبه درخصوص آمار فروش جنسیس چیزی نگفته.

    چانگان= فروش ‭‭‭‭‭‭750‬‬‬‬‬‬هزار دستگاه خودرو برقی در سرتاسر جهان و فروش ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭300‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬هزار دستگاهی برند avatr تا سال ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭2025‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬. و فروش1میلیون خودرو برقی تا سال ‭‭‭‭‭2030‬‬‬‬‬ و فروش ‭‭‭‭‭‭450‬‬‬‬‬‬هزار دستگاه برند لوکسavatr تا سال ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭2030‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬.

    با یه مقایسه ساده درخصوص برنامه ها و سرمایه گذاری خودروسازان چینی با بزرگان خودروسازی جهان به راحتی میشه فهمید چینی ها علاوه بر اینکه چیزی کم ندارن در زمینه برقی ها بلکه حتی خطرناک هم هستن و مقایسه که دید فقط سرمایه گذاری یه شرکت خودروسازی چینی بود. من به جیلی بی وای دی گریت وال و فاو سایک nio و xpeng و چری و…و اون همه استارتاپ کاری ندارم!

    چه خوشمان بیاد چه نه چینی ها بدجوری تا 6 یا7 سال دیگه دنیا رو تحدید میکنن… حالا بیاید زیر کامنتم چیزهای خنده دار بنویسید ولی خب این مقایسه رو نوشتم صرفا آگاه شید یهو از خواب پا شدید چیزهای عجیب دید تعجب نکنید.

    درنهایت باید بگم هرکسی الان در هرجایگاهیی هست برمیگرده به تصمیمات 5 سال پیشش.اینکه هرکسی و هر کمپانی 5سال دیگه کجا هست برمیگرده به تصمیمات الانش. آینده جالب خواهد بود.

    یه چیزی چشممو گرفت تو متن که خیلی عجیب بود!
    (جنسیس اولین برندی خواهد بود که خودران سطح ۳ را از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ در پرچم‌دار G90 عرضه می‌کند)

    والا اولین خودرو جهان که اتوپایلت سطح 3 رو گرفت و به بازار عرضه کرد یه مدل هوندا بود اسمشو یادم نیست همچنین اولین کراس اوور دنیا که اتوپایلت سطح 3 گرفت چانگان یونی تی بود همون ماه های اول 2020 اومد به بازار. نمیدونم چرا نوشتید اولین. اگه منظورتون اولین خودرو لوکس هست باید بگم لوسید ایر که اومده به بازار خودران سطح 3 داره.

    موافقم 10
    مخالفم 11
    1. Joker

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (530 ديدگاه)

      چطور خسته نمیشید همچین کامنتای طویلی میزارید، پدال دو خط پست میزاره شما دویست خط کامنت میزارید،والا همین مطالب هم ما خلاصه میکنیم و کامل نمیخونیم،کامنتای شما که دیگه بماند 🥱

      موافقم 11
      مخالفم 6
    2. مردیم از خوشی

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1390 ديدگاه)

      من همین طوری کامنت طولانی را نمی خونم وای از وقتی ببینم اولش با اسم چین و چینی شروع شده باشه

      موافقم 8
      مخالفم 6
    3. امیرعلی

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      سلام خدمت جناب رامین و بقیه دوستان عزیز
      من نمیخوام مثل بقیه عزیزان هیت الکی به چینی ها بدم ولی چند تا نکته هست که باید بگم و هیچ وقت چینی فن ها این نکته ها رو در نظر نمی‌گیرند
      اول اینکه چینی ها بازی با اعداد و دروغ گویی رو خوب بلدن خیلی خوب !!! برای مثال گریت وال گفته میخواد آمار فروش برند لوکسش یعنی تانک رو تا ۲۰۲۵ به ۱ میلیون برسونه یعنی بیشتر از فروش ۸۰۰ هزارتایی لکسوس در سال :))))
      دومین نکته اینه که گروه هیوندا در سال سود ۱۰میلیارد دلاری داره جنرال موتور هم سود ۱۱ میلیارد دلاری داره و فورد هم سود ۶ میلیارد دلاری در سال داره و این شرکت ها با این سود ها میخوان به ترتیب ۱۶ میلیارد دلار( گروه هیوندا) ۳۰ میلیارد دلار (جنرال موتور) ۲۰ میلیارد دلار( فورد ) در زمینه خودرو های الکتریکی سرمایه گذاری کنند اما چطوری چانگان با سود سالی ۱ میلیارد دلار میخواد اندازه این شرکت هایی سود ۱۰ برابری دارند سرمایه گذاری کنه؟
      سومین نکته اینه که نهایت کاری که چینی ها میتونن بکنن اینه که سهم خودشون رو توی بازار داخلی شون یعنی چین زیاد کنند اگه بخوان با معلق نگه داشتن یوان و فساد های اقتصادی ماشین هاشون رو ارزون تر از بقیه دنیا در بیارند امریکا همون بلایی رو سرشون میاره که سر هواوی آورد و مجبورشون میکنه به پرورش سوسک روی بیارند :))
      پدال لطفا کامنتم رو منتشر کن

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. new RAMIN

        ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        @امیر علی

        درخصوص نکته اول هیچ چیز غیر ممکن نیست. درخصوص اعداد و ادعای هر کمپانی فقط باید صبر کنیم و ببینیم. راستی چه طور فلان شرکت یه چیز بگه اون درسته ولی اگه چینی بگه پس دروغه؟ چه جالب

        درخصوص نکته دوم باید بگم شما با 20 میلیارد دلار چندتا کارخونه تولید خودرو میتونید تو آمریکا بزنید؟خب بزار بگم نهایتا 5 تا با در نظر گرفتن همه چیز یعنی خرید زمین خرید دونه دونه ربات ها خرید قطعات و…اما با 20میلیارد دلار میشه تو چین 15تا تا کارخانه زد! درخصوص سرمایه گذاری باید یگم دولت چین بدجوری از خودروسازاش حمایت میکنه و خودروسازی چانگان یه شرکت دولتیه…

        درخصوص نکته سوم لطفا بیا پایین سرمون دردگرفت! علت تحریم هواوی ربطی به قیمت هواوی نداشت که شما از اون ور میگی ماشین چینی ارزون بخواد بره تو آمریکا چون ارزونه تحریمش میکنن. اصلا این چیزی که گفتی اوج مسخرگی هست. هواوی تحریم شد چون ترامپ دید اپل و سامسونگ اگه هواوی رو تحریم نکنه بدبختش میکنه برای همین تحریمش کرد. باید بگم همون هواوی با تحریم ها چیپست های قدیمی تکنولوژی 4Gمحصولات آیفون سامسونگ رو آسفالت کرده! کافی برید تست سرعت و تست دوربین محصولات هواوی با محصولات سامسونگ و اپل رو مدل های جدیدش رو ببیند تا بفهمید دنیا دست کیه و چرا تحریم شد! البته تحریم شدنش سبب پیشرفتش شد و به زودی هارمونی به رقابت ios و اندروید خواهد پرداخت. از بحث گوشی بیایم بیرون نکته آخر رو بگم
        ((نهایت کاری که چینی ها میتونن بکنن اینه که سهم خودشون رو توی بازار داخلی شون یعنی چین زیاد کنند))
        فعلا که نروژی ها علاقه زیادی به خرید byd نشون داد همچینین xpeng و nio هم دوست دارن! و عربستان عمان قطر کویت امارات صف بستن برای چانگان و MG. آمار فروش 2021 هم دراومد. خودروهای چینی صرفا برای خود چین نیست.

        درخصوص آینده هم فقط باید صبر کنیم الان قضاوت کردن زوده ممکنه فردا یه تکنولوژی بیاد همه چی عوض شه.

        موافقم 6
        مخالفم 2
  2. Joker

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (530 ديدگاه)

    چطور خسته نمیشید همچین کامنتای طویلی میزارید، پدال دو خط پست میزاره شما دویست خط کامنت میزارید،والا همین مطالب هم ما خلاصه میکنیم و کامل نمیخونیم،کامنتای شما که دیگه بماند🥱😌

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. امیرعلی

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    سلام خدمت جناب رامین و بقیه دوستان عزیز
    من نمیخوام مثل بقیه عزیزان هیت الکی به چینی ها بدم ولی چند تا نکته هست که باید بگم و هیچ وقت چینی فن ها این نکته ها رو در نظر نمی‌گیرند
    اول اینکه چینی ها بازی با اعداد و دروغ گویی رو خوب بلدن خیلی خوب !!! برای مثال گریت وال گفته میخواد آمار فروش برند لوکسش یعنی تانک رو تا ۲۰۲۵ به ۱ میلیون برسونه یعنی بیشتر از فروش ۸۰۰ هزارتایی لکسوس در سال :))))
    دومین نکته اینه که گروه هیوندا در سال سود ۱۰میلیارد دلاری داره جنرال موتور هم سود ۱۱ میلیارد دلاری داره و فورد هم سود ۶ میلیارد دلاری در سال داره و این شرکت ها با این سود ها میخوان به ترتیب ۱۶ میلیارد دلار( گروه هیوندا) ۳۰ میلیارد دلار (جنرال موتور) ۲۰ میلیارد دلار( فورد ) در زمینه خودرو های الکتریکی سرمایه گذاری کنند اما چطوری چانگان با سود سالی ۱ میلیارد دلار میخواد اندازه این شرکت هایی سود ۱۰ برابری دارند سرمایه گذاری کنه؟
    سومین نکته اینه که نهایت کاری که چینی ها میتونن بکنن اینه که سهم خودشون رو توی بازار داخلی شون یعنی چین زیاد کنند اگه بخوان با معلق نگه داشتن یوان و فساد های اقتصادی ماشین هاشون رو ارزون تر از بقیه دنیا در بیارند امریکا همون بلایی رو سرشون میاره که سر هواوی آورد و مجبورشون میکنه به پرورش سوسک روی بیارند :))
    پدال لطفا کامنتم رو منتشر کن

    موافقم 2
    مخالفم 3
  4. ارین صاحب جمعی

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    تا ۲۰۳۰ ۱۷ ؟؟؟ واقعا خسته نباشید خیلی دارید زحمت میکشید تویوتا و لکسوس که تا اون موقع میگفتن ۳۰ تا ما میگفتیم کمه شما با چه عقلی ۱۷ تا ؟؟؟

    موافقم 6
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا