هیوندای

عملکرد تحسین‌برانگیز هیوندای توسان در تست گوزن

هیوندای توسان پلاگین هیبرید با وزن ۱۹۲۱ کیلوگرمی خود خودروی سبک‌وزنی محسوب نمی‌شود اما در تست ایمنی گوزن عملکرد جالبی را نشان داده است.

وزن بالای توسان پلاگین هیبرید نباید موجب تعجب شود چراکه کراس اوور کامپکت کره‌ای‌ها از پیشرانه درون‌سوز، پیشرانه برقی و باتری استفاده می‌کند و مجموعه قوای محرکه آن وزن بالایی را به خودرو تحمیل می‌کنند؛ اما آیا این موضوع باعث تأثیر منفی روی رفتار توسان در جاده می‌شود؟ قطعاً این‌طور است چراکه کسی نمی‌تواند فیزیک را شکست دهد اما واقعیت آن است که توسان پلاگین هیبرید در تست گوزن بسیار بهتر از انتظارات ما عمل می‌کند.

پیش از آنکه به نتایج تست گوزن خودروی موردبحث بپردازیم نگاهی کوتاه به آمار و ارقام خواهیم داشت. اگرچه هیوندای توسان پلاگین هیبرید خودروی سنگین‌وزنی است اما با شعاع حرکتی ۵۳ کیلومتری در حالت برقی که به مدد باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی حاصل می‌شود راندمان بالایی دارد. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو و واحد برقی در مجموع ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کنند و آن را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها می‌فرستند.

این قدبلند خانوادگی در زمان تست عملکرد بسیار خوبی را در عبور از مخروط‌ها به نمایش می‌گذارد. بالاترین سرعت ورودی به مسیر ۷۴ کیلومتر در ساعت بوده که اگرچه جزو بهترین‌ها نیست (کیا نیرو سرعت ۸۱ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است) اما سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت ثبت شده در میانه مسیر احساس‌برانگیز جلوه می‌کند. راننده خودرو می‌گوید سیستم پایداری الکترونیکی توسان عملکرد نرمی دارد و به شاسی‌بلند هیوندای اجازه دست‌یابی به سرعت بالاتر را می‌دهد. در کل تیم تست km77 تحت تأثیر خودروی یاد شده قرار گرفته‌اند و می‌گویند واکنش‌های ناگهانی و عصبی در توسان وجود ندارد. این خودرو در تست اسلالوم نیز بر عملکرد خوب خود صحه می‌گذارد و سرعت آن بالاتر از خودروهای اسپرت‌تری همچون بی ام و i4 با مرکز ثقل بسیار پایین‌تر نسبت به توسان است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. R/T

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    خب خب نظر دوستان چیه ؟
    البته از نظر من عملکرد متوسطی داره

    موافقم 6
    مخالفم 42
    1. Ehsan

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (558 ديدگاه)

      نظر برگزار کننده مهمه که تو تیتر واضحه

      موافقم 32
      مخالفم 30
    2. حسین

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (785 ديدگاه)

      ماشین خوبیه
      هم طراحی هم
      مشخصات و عملکرد
      باقی موارد دیگ به عهده
      اونایی ک تجربه استفاده ازش رو دارن

      موافقم 31
      مخالفم 24
      1. حسین

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (785 ديدگاه)

        اقا یکم اصلاح کنم حالا
        فقط نسخه هیبرید متاسفانه
        اوکیه اونم
        ولی باز ژاپنی ها قطعا دست بالا رو دارن
        تو جزئیات فنی و
        عملکرد و
        کیفیت

        موافقم 1
        مخالفم 3
    3. مشتاقی

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (168 ديدگاه)

      توسان و کیا نیرو جزو بهترین ها هستند و بسیاری از برندهای معتبر مثل بی ام و، هوندا، تویوتا و فولکس رو پشت سر گذاشتند.

      موافقم 9
      مخالفم 31
      1. ستاد مبارزه با ماواد مخدر

        ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مصرف بی رویه کار خیلی بدیه .
        روابط عمومی ستاد مبارزه با ماواد مخدر

        موافقم 33
        مخالفم 7
        1. محمدرضا

          ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1073 ديدگاه)

          روزانه ۱۰ تا اکانت جدید با ایمیل جدید اضافه میشه همه هم هیتر کره

          موافقم 11
          مخالفم 5
  2. حسین

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    طراحیش بنظرم بهتر از تمامی محصولات
    هیوندای تقریبا جزو بهترینا
    طبیعیه چون کلاسش …
    قوای فنی و عملکردی ک الان هم ب نمایش گزاشت قابل اتکا و تحسینه
    به نظر تجربه خوبیه

    موافقم 23
    مخالفم 21
  3. AHMADREZA

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    یه گذر موقتش رو دیدم باید بگم برخلاف تصور یا عکسا طراحی فضایی و فوق العاده زیبا و جذابی داره
    طراحیش جوریه که تو خیابون همه سرها رو سمت خودش بر میگردونه

    موافقم 19
    مخالفم 24
    1. حسین

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (785 ديدگاه)

      داداش تو عکس هم
      من مجذوب طراحیش شدم
      ولی واقعا
      جزو زیباترین کراس اوور ها تو این کلاس بود
      ک من دیدم
      نظر خودم
      واقعا تا الان بهش توجه نکرده بودم
      قطعا انتخاب خوبیه برای خرید
      فقط به خاطر طراحی خالیش
      باقی موارد هم تحقیق کردم
      فنی اوکی شده
      نسخه هیبریدش فوق العادس
      در کل خواستنیه 😂
      حمله کنییییید

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. حسین

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (785 ديدگاه)

        فوق العاده نمیشه گفت
        ولی خوبه
        فقط نسخع هیبرید
        طراحی اگر قلقلکتون میده نسخه هیبریدشو بخرید
        ( کی بخره 😂)
        ظاهر خوب و عملکرد خوب و عادی نرمال

        اگر ماشین جون دار میخواید
        ژاپنی
        اینطو بگم راحت تر متوجه شید

        موافقم 0
        مخالفم 2
  4. TESLA

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    قطار پیشرفت واقعی اینه 👏👏👏

    موافقم 21
    مخالفم 26
  5. Fuel tech

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش به امنیت و ایمنیش هم توجه میشد .

    موافقم 26
    مخالفم 25
    1. Ehsan

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (558 ديدگاه)

      کاش به وضعیت ساخت اکانت های جدید هم توجه میشد

      موافقم 28
      مخالفم 26
    2. Car love

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (564 ديدگاه)

      چرخش سر جاشه که :))))

      موافقم 7
      مخالفم 14
  6. Fuel tech

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آرم کمپانی رو چرا زدن رو شیشه عقب ؟ :/

    موافقم 15
    مخالفم 2
  7. Zcar908809

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به جا. این کارا یه قفل فرمون و قفل پدال میدادن رو ماشین کپسول آتش نشانی هم لازم میشه

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (785 ديدگاه)

      درسته ولی
      ماشین خوبیه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. حسین

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (785 ديدگاه)

        نسخه هیبرید

        موافقم 1
        مخالفم 0
  8. Hamilton1970

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (530 ديدگاه)

    در کل ماشین جالبیه. این چندسال اخیر تونسته میزان اطمینان مردم به برندش رو بالا تر ببره. درکل شاید ماشین کره ای از ژاپنی بهتر نباشه ولی همیشه برای من شخصا یه حس جالبی داره. دو سه سال یه سوناتا ۲۰۰۷ شش سیلندر داشتم، باهاش زیاد مسافرت رفتم. حالا هرچی هیوندای میبینم احساس ماشین سفر بهم میده (با اینکه سوناتا کم اذیتم نکرد ولی بازهم میرزید)

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. حسین

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    تعداد لایکا به طرز عجیبی دستکاری شده :)

    آقا نوید ..

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (785 ديدگاه)

      البته منظورم دیس لایک بود

      موافقم 3
      مخالفم 3
  10. MC20

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1759 ديدگاه)

    دیدن تصویر آهسته لحظاتی که ماشین از کنترل خارج شده ، وهم انگیزه … اصلاح مسیر ، سخت ترین کار در رانندگی هست … در تصاویر آهسته معلوم میشه از لحظه شروع انحراف ( لحظه مرگ تعادل ) تا لحظه شروع تعادل ( لحظه مرگ انحراف ) در تمام طول مسیر انحراف ( که چند دهم ثانیه هم بیشتر طول نمی کشه ) ، ماشین میلی برای برگشت به مسیر درست نداره ، یعنی اینرسی اجازه نمیده و این جاست که مهارت فرمون دادن راننده کارکشته / شوک دادن به ماشین ، تنها راه نجاته … تماشای اون چند دهم ثانیه ای که ماشین اختیارش دست اینرسی هست ، وهم انگیزه و مسیر سرنوشت خیلی از انسانهایی که امروز در گور خوابیدند رو عوض کرده … فرمون دادن و ترمز کردن ، به غایت سخت ترین بخش رانندگی هستند و سالها تمرین ، شاید در یک لحظه به کمک شما بیاد ، تا حکم مرگ / زندگی رو امضا کنه …

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. حسین

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (785 ديدگاه)

      سختیش با علاقه تبدیل به لذت میشه
      و ایجاد هیجان و تولد یه راننده ماهر
      تشکیل رقابت های فرمول وان
      سختی ک شما میگی اسمش سختی نمیشه گف
      ترس
      همه چیزو بهم میریزه
      ربطی ب سختی نداره
      سختی در اصل به روایتی
      گذر از مراحل کشف شدنه
      و بعد تسلط

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. MC20

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1759 ديدگاه)

        حسین جان منظورم از سختی در اون لحظات بحرانی ، گاها دست نیافتنی بودن نتیجه درست هست … رسیدن به اون مرحله از استادی یا تسلط یا تبحر که 100 % نجات جان رو تضمین کنه ، در اون لحظات … حتی بزرگترین راننده ها هم در پوزیشن هایی قرار گرفتند که دچار ترس نشدند ، اما باز تصمیم غلط رو گرفتند …

        موافقم 2
        مخالفم 1
  11. Alireza

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (196 ديدگاه)

    واقعا از همه لحاظ چه ظاهر داخل و بیرون چه فنی و قیمت ماشین خیلی خوبیه

    موافقم 3
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا