طی روزهای گذشته اولین سری دنا پلاس توربو شش سرعته تحویل مشتریان ایرانخودرو شد. در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار آزاد ۵۰۰ میلیون تومان است. اضافه شدن دنده ششم به گیربکس دستی این خودرو در جهت کاهش مصرف سوخت در سرعتهای بالا عنوان شده است.
خط تولید دنا پلاس توربوشارژ شش سرعته اخیراً راهاندازی شده و قرار است تا پایان سال جاری ۱۵ هزار دستگاه از آن تولید شود. طبق اعلام ایرانخودرو قیمت این مدل با افزایش ۱۵ میلیون تومانی نسبت به نمونه ۵ سرعته، با قیمت ۳۶۰ میلیون تومان به حواله داران تحویل شده است.
دنا پلاس توربوشارژ شش سرعته دستی یکی از طولانیترین اسامی اتومبیل را داشته و عادت کردن به آن طول میکشد!
این خودرو نسبت به نسخه پیشین خود چند تغییر را تجربه کرده است؛ تغییر گیربکس از ۵ دنده به شش دنده جلو، جایگزینی فرمان برقی بهجای هیدرولیکی، افزوده شدن پاور ویندوز و دودی شدن شیشههای عقب.
طبق اظهارات مالکین دنا پلاس شش سرعته، با افزایش ضرایب دندههای یک و دو، این خودرو با دنده دو میتواند تا سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. با بلند شدن ضرایب دندههای آغازین، تواناییهای حرکتی خودرو در شهر افزایش پیدا کرده و احتیاج به تعویض دنده مکرر کاهش میابد.
ایرانخودرو اعلام کرده که نمونه شش سرعته دنا توربو نسبت به مدل ۵ سرعته ارتقاء کیفی داشته و ایرادات قبلی نظیر ناهماهنگی گیربکس و موتور و مشکلات حرارتی پیشرانه برطرف شده است.
با تغییر مشخصات گیربکس دنا پلاس توربو، طراحی دستهدنده این خودرو نیز تغییر کرده و با کروم و تکههای پلاستیکی قرمزرنگ تزئین شده است. در این دستهدنده مشابه رانا پلاس پانوراما، دنده ششم بهجای دنده عقب آمده و دنده عقب نیز در سمت چپ دنده یک قرار گرفته است. یک ضامن ماهک نیز به لیور اضافه شده که با بالا کشیدن آن دنده عقب خودرو آزاد میشود. این قطعه ایمنی به این جهت طراحی شده تا راننده هنگام انتخاب دنده یک اشتباهاً دنده عقب را جا نزند.
ازآنجاکه مدت زیادی است دنا پلاس توربوشارژ دندهای تولید نشده، قیمت نمونههای صفر کیلومتر آن در بازار آزاد قیمتی مشابه نمونه اتوماتیک این خودرو دارند! حال با راهاندازی مجدد خطوط تولید و تحویل نمونههای شش سرعته انتظار میرود قیمت بازار این خودرو کاهشی شود.
امین
۳۰ مرداد ۱۴۰۱حالا بامشکلات فنیش کاری ندارم ولی بخدا اگه شخص بنده یاحتی جنابعالی وقت صرف میکردید که طرح زیبا ،چشم نواز،وجذابتری برای سینه ،داشبورد، صفحه کیلومتر وکل فضای داخلی ماشین ارائه بدید،ازاین خوشگلتر میشد چه رسد به موتور وبدنه و…ما که پتانسیلش را داریم ولی چه فرقی بین کشور۸۵میلیونی غنی ما باکشور کوچک۳۰میلیونی کره جنوبی است؟
رضا
۳ مهر ۱۴۰۱با سلام داخل کابین دنا خیلی کوچک هست .جا کم هست
ولی چه افسوس که این ماشین ۱۷۰۰
هست چرا ۱۸۰۰ نیست ۱۶ سوپاپ
مگه مردم گناه دارن سوار بشن
احسان نعمتی
۲۶ مهر ۱۴۰۱سلام اینجانب به تازگی دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی خریده ام ماشین بسیار پر شتابی هستش ولی باید رو روغن موتور حساس بود من روغن ۱۰w40 توتال امارات میریزم گرونه ولی موتور خراب نمیشه بنزین هم بنزین سوپر ومکمل اکتان بوستر آمریکایی قبلا هم پارس ۲۰۶ تیپ ۲ و۵ پراید وکوییک داشتم ولی دنا توربو ی چیز دیگه هستشن
Arman
۲ آبان ۱۴۰۱در کل راضی هستید؟
برای من فاکتور شده نمیدونم نگه دارم یا نه واقعا سردرگم شدم
احمد
۵ آبان ۱۴۰۱در قرعه کشی مهر ۱۴۰۱ برنده شدید و فاکتور شده؟؟؟