ایران خودروایستگاه خبر

تارا جدید در راه است؛ فیس‌لیفت رسمی پاییز ۱۴۰۵ از راه می‌رسد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از برنامه‌ریزی این شرکت برای عرضه نسخه فیس‌لیفت‌شده‌ی تارا در مهرماه سال آینده خبر داد. این خودرو در حال حاضر مراحل اولیه طراحی را پشت سر می‌گذارد.
فیس لیفت تارا

در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو، عادل پیرمحمدی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو برای نخستین بار به‌صورت رسمی از برنامه این شرکت برای عرضه نسخه‌ی فیس‌لیفت خودروی تارا پرده برداشت.
وی با تأیید آغاز فرآیند به‌روزرسانی این سدان ملی، اظهار داشت:

کار فیس‌لیفت تارا اکنون در مرحله طراحی رندرهای فضای بیرونی و داخلی خودرو قرار دارد و در صورت پیشرفت کار مطابق برنامه، پس از پایان این مرحله وارد فاز نهایی طراحی خواهیم شد.

پیرمحمدی طراحی این خودرو را کاری دشوار توصیف کرد و گفت:

تارا از جمله خودروهایی است که ساختار بدنه‌ای بسیار مقاوم دارد و موفق به دریافت سه ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شده است. همین ساختار خاص باعث می‌شود که ایجاد تغییرات ظاهری در آن با چالش‌هایی همراه باشد.

به گفته مدیرعامل ایران‌خودرو، اگر مراحل طراحی و توسعه مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پیش برود، نسخه فیس‌لیفت تارا در مهرماه سال ۱۴۰۵ به بازار عرضه خواهد شد.

در هفته‌های اخیر انتشار تصاویری از رندرهای احتمالی تارا فیس‌لیفت در فضای مجازی، به‌ویژه در اینستاگرام، بحث‌برانگیز شده بود. پیرمحمدی در واکنش به این تصاویر تأکید کرد:

تا به امروز هیچ تصویر رسمی از رندرهای فیس‌لیفت تارا منتشر نشده است. تمامی تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود، صرفاً حدس و گمان علاقه‌مندان حوزه خودرو است و هیچ‌کدام به‌صورت رسمی از سوی ایران‌خودرو تأیید نشده‌اند.

با توجه به رقابت روزافزون بازار سدان‌های داخلی و تغییر ذائقه مشتریان، به‌روزرسانی طراحی تارا می‌تواند فرصت مناسبی برای ایران‌خودرو جهت حفظ سهم بازار این محصول باشد. باید دید نسخه جدید این سدان ملی با چه تغییرات ظاهری و فنی عرضه خواهد شد و آیا می‌تواند رضایت مشتریان بیشتری را جلب کند یا خیر.

پیش از این مدیرعامل جدید ایران خودرو از معرفی نسخه هیبریدی تارا هم در سال آینده خبر داده بود که نقطه عطفی برای خودروهای ایرانی محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۹۱ رای

مطالب مشابه

‫۷۴ دیدگاه‌ها

  1. PSA

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (66 ديدگاه)

    احساس میکنم یکم پیشرفت توی راه هست برای ایران خودرو

    موافقم 89
    مخالفم 232
    1. حسین

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (134 ديدگاه)

      چه پیشرفتی؟همون دنا هست که خود دنا هم به عبارتی سمند خودمان محسوب میشه فقط چراغ های جلو و عقبو عوض کردند و یک مانیتور گذاشتند داخل خودرو و به موتور یک توربو اضافه کردند که به ما ۱/۵ تا ۲ میلیارد بفروشند؛(شاید دیگران نظر دیگری داشته باشند).

      موافقم 246
      مخالفم 75
      1. حسین خادمی

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        مرسدس بنز رو تاریخچه‌ی تحول خودرو‌ها تصاویرش هست ملاحضه بفرمایید پیشرفت رو متوجه میشید.

        موافقم 143
        مخالفم 13
        1. حقی

          ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          چرا چرت میگی
          بنز رو با ایرانخودرو مقایسه میکنی؟
          بنز موتور و تمام وسایل ساخت خودشه
          ایرانخودرو از خودرو هیچی مال خودش نیست چی رو بسازن و تغییر بدن

          موافقم 51
          مخالفم 11
      2. حسین

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (16 ديدگاه)

        میتونی بگی تارا بد هست ولی دنا همون 405 هست و تارا 301همون ، این دو تا با هم متفاوتن

        موافقم 74
        مخالفم 9
      3. PURIYA

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (804 ديدگاه)

        حسین تارا در واقعا پلتفرم پژو ۳۰۱ هست و از لحاظ پلتفرم بروز از تر از پلتفرم دنا که سمند هست و سمند هم پلتفرمش ۴۰۵ هست هست
        چه بد شد متن😄
        درواقع این ماشین بیشتر ایرادات کیفی و مونتاژی داره و از موتور مناسب بهره مند نیست پلتفرمش مشکلی نداره

        موافقم 64
        مخالفم 4
        1. محمد امین

          ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اره من دارم v 4 پلتفرمش نسبت ب ماشین قبلیم ک 405 بود واقعا بهتره
          عیبش موتورش هس ک زیاد معکوس میکشه تو سربالایی بخاطر موتور ضعیفش
          وگرنه از لحاظ هندلینگ واقعا عالیه مخصوصا قسمت عقب ماشین تو پیچ خیلی توبه

          موافقم 15
          مخالفم 1
        2. حسین

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (134 ديدگاه)

          ببخشید ولی یادم رفته بود که پلتفرم تارا برای پژو ۳۰۱ فرانسه هست وگرنه ویرایش میکردم.

      4. sunmartin

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1912 ديدگاه)

        تارا محکم ترین و جدید ترین پلت فرم در سبد محصولات داخلی را استفاده می‌کند متاسفم برای کسانی که نظر نابخردانه تو تایید کردند و امتیاز دادند اون که فکر میکنی سمند هست دنا است نه تارا،تارا همان پژو ۳۰۱ است که پلت فرم مشترک با سیتروئن دارد و درسال ۲۰۱۳ تولید شده در حالیکه پژو ۴۰۵ با طراحی پیر فارینا متعلق به دهه ۸۰ میلادی است که دارای پلت فرم و موتوری از رده خارج است که بروی دنا نصب شده حتی بدنه تارا از شاهین که همان یاری ۲۰۰۶ منسوخ شده است هم پیشرفته تر است و ۳ ستاره در انکاپ کسب کرده

        موافقم 37
        مخالفم 19
      5. رامین صفایی

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (84 ديدگاه)

        با این همه از تمام تولیدات چین سرتره .
        چینی ها که همه اش آشغال تولید میکنند .

        موافقم 16
        مخالفم 55
        1. ابراهیم خورشیدی

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          یه بار ماشین چینی اگه سوار بشی دیگه عمرا ازش پیاده شی

          موافقم 16
          مخالفم 13
        2. علی

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          یه بار دیگه مانتو بخون در مورد ماشینهای چینی ۲۰۲۵ تحقیق کن.یاعلی

          موافقم 4
          مخالفم 1
      6. Abo.sofian

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        عزیز این کلا بر اساس یک پلتفرم جدید ساخته شده ، دنا و سمند بر اساس پژو ۴۰۵ هست

        موافقم 20
        مخالفم 2
      7. الهام صادقی

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خخخخخخخخخخخ 😀😀😀😀 آخه ایران خودرو پیشرفت 😀 😃 😅 😺 😂 ایران خودرو بره هویت بصری جدید پوکیدش از سر راه بر داره باد 🌬🌬🌬🌬 بیاد بعد تازه یکم بره بالا

        موافقم 15
        مخالفم 10
      8. Mohammad

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اطلاعی نداری چرت و پرت نگو
        اینا از۹۰ درصد از هم جدا اند
        دنا کجا تارا کجا
        مثل اینه که از اصفهان بری تهران یا بری بندر عباس
        اینا هم از نظر موتور هم از نظر پلتفرم و … با هم متفاوت اند دنا پلتفرمش سمنده اما تارا پژو ۳۰۱
        به خدا حتی این تارا وی ۴ مت اگه مشکلات برقی نداشت از لحاظ آپشن و ایمنی توی بازار جهانی سر تر از پژو ۳۰۱ فقط باید کمی توی ایسیو و مشکلات برقی ماشین های ایرانی بیشتر کار بشه تا تارا هم به ماشین خوبی برسه
        تارا در بازار جهانی یک خودرو اقتصادیه اما تو ایران یک خودرو یک میلیاردی . تو بازار جهانی یک معلم راحت این خودرو رو می‌خرن اما تو ایران باید دو تا معلم حقوقشون رو با هم مصرف کنن تا بتونه این فقط مشکل اقتصادی دولته که ضعف کشور ماست که انشالله حل میشه اگه مشکلات مونتاژی برقی و اقتصادی و کیفیتی این ماشین حل بشه حتی از فول تربن نسخه پژو ۳۰۱ آریزو ۵ اف ال دنا جک هم بهتر بشه اما با موتور EF7+

        موافقم 22
        مخالفم 5
      9. نیما رضائی

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        اینجا سایت تخصصی خودرو هس و این همه کامنت شما لایک گرفته و در مقابل دیس لایک ها بسیار کمتره و این خودش نشون دهنده عمق فاجعس که چقد سطح سواد کاربران پدال پایینه که حتی بدیهیات ابتدایی رو هم نمیدونند. پلتفرم دنا متعلق به ۴۰۵ هس و پلتفرم تارا همون پژو ۳۰۱. همینجا نشون میده مابقی کامنت ها و لایک و دیسلایک هایی که گذاشته میشه چقدر به دور از دانش و کاملا از سر جهله. وقتی مخاطب یه سایت تخصصی اینقد هوش پایینی داره همون خودروسازهای فشل هم از سرش زیاده.
        چه بلایی سر مخاطبین پدال اومده واقعا تاسف آوره.

        موافقم 23
        مخالفم 6
      10. amirkhanzadeh

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1050 ديدگاه)

        ایران ایران ایران

        موافقم 6
        مخالفم 1
      11. حمیدرضا

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام. قربان این چه فرمایشیه؟! پلتفرم دنا همون پلتفرم توسعه‌یافته سمنده. تا اینجا قبول. ولی پلتفرم تارا توسعه‌یافته پلتفرم پژو ۳۰۱ هستش و این دوتا پلتفرم از پایه و اساس باهم متفاوتند.

    2. genius

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      واقعا با مقایسه رقبای چینیش که سی سال بعد اون اصلا تاسیس شدن میبینیم که نخیر هنوز فرسنگ ها از پیشرفت دور افتاده!!

      موافقم 64
      مخالفم 8
      1. صبور

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام
        لااقل یک تصویر هم از پشت خودرو میگذاشتید ببینیم چه گلی به سر تارا زده اید جلو خودرو که خوب شده است.

        موافقم 19
    3. J

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (78 ديدگاه)

      تارا خانوم عمل کرده

      موافقم 45
      مخالفم 4
    4. دیا

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (273 ديدگاه)

      نظری در مورد این اشغال ندارم . فقط دلم به حال مردم ثروتمند ترین کشور دنیا میسوزه.

      موافقم 63
      مخالفم 19
  2. آرش

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    اخبارهای ویران خودرو و فرغون خودرو رو رها کنید بچسبید به رکوردهای کوروت zr1 که فراری و مک لارن و پورشه رو به چالش کشیده احتمالا رکورد خوبی در پیست نوربرگ رینگ ثبت کنه.

    موافقم 62
    مخالفم 53
    1. نیما

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خب داداش اینا رو ول کنیم بریم مک لارن ببینیم که اصلا نمیتونیم به هیچ عنوان داشته باشیم ؟

      موافقم 22
      مخالفم 4
    2. M

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من میگم اخبار این خودرو سازی فایده ای ندارد همین ویران خودرو که جالبه همین فرغونارو هم نمی‌تونیم بخریم 😏😏😏

      موافقم 6
      مخالفم 6
  3. Roham

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    اگه دقیقا همین عکس باشه خیلی خوب میشه
    حداقل از اون چراغ پیوسته راحت میشیم

    موافقم 54
    مخالفم 14
    1. Lyting

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      اتفاقا به نظر من تنها زیبایی تارا چراغ خطی افقی پیوستشه

      موافقم 13
      مخالفم 14
    2. froG-driVer

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      داداش عکس مال جلوی خودروعه ها…

      موافقم 14
      مخالفم 1
    3. Lyting

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      اتفاقا از نظر شخص من چراغ پیوسته و افقی خطی عقبش نکته مثبته

  4. Amir

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    لعنتی سه تا ستاره ایمنی به نظرتون خودرو محکمیه!!!

    موافقم 59
    مخالفم 13
    1. ایران کاوه آهنگر

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (960 ديدگاه)

      امیر چقدر توی اینستاگرام و دیدگاه های یوتیوب گشتی تا یه ایراد پیدا کنی ؟ اگه ده ستاره داشت می گفتی دو ستاره

      آره آره

      موافقم 12
      مخالفم 45
    2. PURIYA

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (804 ديدگاه)

      سه سه تاره مال سمند بود این فکر کنم ۴ هست که درسته بده ولی از دنا محکم تره

      موافقم 9
      مخالفم 10
  5. Saeed Jame

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    کاری به کیفیت افتضاحش ندارم ولی اگه همین طرحی که رو مقاله باشه خیلی بهتر از قبلیشه واقعا

    موافقم 41
    مخالفم 9
    1. PURIYA

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (804 ديدگاه)

      مخصوصا چراغای عقبش
      بابام بخاطر اینکه چراغای عقبشو دوست نداشت قیدشو زد و رفت دنا خرید😄

      موافقم 10
      مخالفم 7
    2. froG-driVer

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      درسته حرفت واقعا یه اصالت نصفه نیمه دست و پا شکسته نامحسوس به ماشین بخشیده
      البته که ماشینهای ما الان باید از کره و بعضا چنتا خودروساز معروف دیگه هم اصیل‌تر بودن ولی خب…
      کاش یکم هم ابعادشو دستکاری کنن یکم بزرگتر بشه واقعا جالب میشه طراحیش

      موافقم 3
      مخالفم 1
  6. Mr. gt c

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (482 ديدگاه)

    ای کاش توی این همه ماشین داخلی یا مونتاژی یدونه v6 داشتیم خدا وکیلی، الان یکی عشق ماشین بازی باشه بودجه اش هم محدود باشه بسختی باید یدونه جنسیس کوپه بخره اونم واسه صداش

    موافقم 27
    مخالفم 3
    1. کوچک

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      مشتی موتور وی ۶ رو بیخیال اینا یک ۴ سیلندر ساده خوب هم نمیتونن بسازن الان ک عصر خودرو های هیبریده همونم نمیتونن زیرساختشو تامین کنن فکر می‌کنی بتونن یک موتور وی ۶ خوب طراحی کنند و بسازن ؟ سایپا ۳۰ سال یا بیشتر تو موتور پراید گیر کرده ایران‌خودرو دو سه کد موتور ثابت داره همونجا رو دستکاری می‌کنه خودروسازی این مملکت راحت ۳۰ ۴۰ سال از دنیا و عقبه 😂

  7. دانیال

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (614 ديدگاه)

    اینی که رندرش رو تو مقاله داریم بدک نیست طراحیش . آئودی مناطق محروم

    موافقم 29
    مخالفم 1
    1. محمود۶۶

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (144 ديدگاه)

      این کار چت جی پی تی هستش.عکس هر ماشینی که میخوای بده چت جی پی تی و از ش بخواه که عکس فیس لیفتش رو بده . من فیس لیفت شاهین و اطلس رو از این هوش مصنوعی خواستم و نتیجه عالی بود. فیس لیفت شاهین یکم شبیه فورد فیوژن شده بود ولی برای اطلس رو خیلی عالی زده بود. اگه از همین هوش مصنوعی الهام بگیرن مشکل طراحی خودروهای داخلی حل میشه

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. کوچک

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      آئودی مناطق محروم فقط لیفان ۸۲۰ با لوازم ظاهری بشین نگاه کن چراغشو ی کوچولو از داخل دستکاری کنی ی جلو پنجره و سپر جلوش میشه کپی ائودی

      موافقم 1
      مخالفم 1
  8. کوشا

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (110 ديدگاه)

    این “سه تا ستاره ایمنی از یورونکپ” همون حکایت “من دانشجوی پزشکی ام” هست که در هر موضوع بی ربطی بهش اشاره میکنن! به غیر چند تا فیلم و عکس و صحبت خود مسئولین هیچ داده معتبری از این تست وجود نداره. حالا این قضیه از کجا آب میخوره؟
    چون بیش از یک دهه قبل خودرویی که بر اساس این پلتفرم ساخته شده سه تا ستاره گرفته باید بپذیریم که این فرانکشتاینی که ایرانخودرو طراحی کرده امنه!! خب دوست عزیز برو ببین همون سال رقبای مستقیم این خودرو از برند های دیگه چه امتیازی آوردن که حالا به این افتخار میکنی!! تست های ایمنی انقدر سخت گیرانه شدن که هر سال نتیجه‌ی سال قبل زیر سوال میره خیلی از غولای خودروسازی مثل هوندا توی چند تا از مدل هاش اخیرا نتونستن امتیاز کامل بگیرن بعد ما باید به سه ستاره ایمنی جغور بقور وطنی افتخار کنیم!!

    موافقم 25
    مخالفم 1
  9. علی Shelby

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (789 ديدگاه)

    تارا از جمله خودروهایی است که ساختار بدنه‌ای بسیار مقاوم دارد و موفق به دریافت سه ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شده است. همین ساختار خاص باعث می‌شود که ایجاد تغییرات ظاهری در آن با چالش‌هایی همراه باشد.

    خدایی تارا ساختار بدنش مقاومه آخه
    بعد شرکت هایی مثل ولوو ، بنز ، کادیلاک یا استون مارتین چطوری ماشین هاشون هم محکمه(محکم واقعی نه مثل تارا) هم زیبا

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. علی

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تارا بدنش از حلب ۵ کیلویی روغن بدتره به نظرم ماشین های چینی از تارا بهتره دوستان لطفا گول نخورید با نی بدنش میره تو نخریدنش بهتره

      موافقم 12
      مخالفم 10
  10. محسن

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    باور کن که خود ایرانخودرو هنوز دست به طراحی نزده ، این خبر پخش کرده تا علاقه مندان صنعت خودرو مثل تصویر خبر ، فیس لیفتی طراحی کنن تا آخرسم ایران خودرو یدونه بگه آهان این خوووبه همینو برداریم :))

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6355 ديدگاه)

      به جان خودم حق گفتی😂😂😂

      موافقم 7
      مخالفم 1
  11. مهردادکمال

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2156 ديدگاه)

    جلوش که تو ذوق نمیزد نمای پشتش خیلی بد بود.

    موافقم 4
    مخالفم 4
  12. amirboss

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    “تارا از جمله خودروهایی است که ساختار بدنه‌ای بسیار مقاوم دارد و موفق به دریافت سه ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شده است. همین ساختار خاص باعث می‌شود که ایجاد تغییرات ظاهری در آن با چالش‌هایی همراه باشد.”

    خنده داره!
    فواصل گپ غیر استاندار بین قطعات بدنه و همچنین نقاط شکست بدون برنامه ریزی باعث شده با کوچکترین تصادف بخصوص از جلو,بدنه این خودرو دفرمه بشه.ایمنی هم که جناب پیرمحمدی بهش اشاره دارن مرتبط با پلت فرم مستحکم این خودرو هست تا بدنه غیر استاندارد!!!
    تو بحث فیس لیفت هم که به نظر من کار چنان سختی نیست. با تجربه ای که همه با فیس لیفت محصولات ایران خودرو داریم احتمالا با تغییر حجم دهی فیس چراغ ها و بادی کیت های عقب و جلو تمومش میکنه میره و جوانب خودرو بدون تغییر باقی میمونه.

  13. بنجامین یاتن

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قطعا همه ی مردم ایران از کوچیک تا بزرگ می‌دونند که خودروسازی های ایران بعداز تغییر رژیم چه از نظر تولید و چه از نظر واردات خودرو بی کیفیت ترین هارو ارایه میدن و چند نفر جیره خور و احمق رو تشویق به تبلیغ با کیفیت بودن خودرو میکنند ..هیچ خودرویی در ایران و وارداتیها از چین مجاز عبور و مرور در خیابانها نیستند…ولی به علت حضور پر شور جمعیت بیشعور ایرانی در عرصه خرید هر محصول آشغال تولید شده و وارد شده…تولید کننده و وارد کنند به یقین باور میرسه که ایرانیها لایق این خودرو ها هستند پس زحمتی به بهبود کیفیت و رعایت اصول استاندارد بین آلمالی نمیدهند…و اصطلاحا خلایق هرچه لایق را ارایه می‌دهند…از ماست که بر ماست…حقوق 100 سال یک کارگر ساده رویای خرید یک خودرو برند هستش..وای بر ما ملت ایران که مرگ تدریجی رو انتخاب میدونیم….

    موافقم 17
    مخالفم 9
    1. ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6355 ديدگاه)

      بعد انقلاب ×
      از شروع دهه ۹۰ ✓
      نه انقلابیم نه بسیجی و نه سیاسی و نه چیزی ولی دهه هشتاد و هفتاد ایران خودرو به غیر از پیکان و آردی و روآ، ماشین هایی رو تولید می‌کرد که میتونست در حد رقیبای هم زمان کره ایش باشه مثلاً همون پرشیا میبینین تو سال ۷۸ ایران خودرو ساختش خیلی ماشین خوبی بود اون موقع البته به شرط اینکه ۴۰۶ هم در کنار اون مونتاژ میکردن
      سمند هم اون زمان واقعا ماشین خوبی بود
      یه عالمه مدل هم از سمند ساخت که واقعا اگه تولید میشد عالی بود
      کاش تک تک اون خودرو هایی که بیخیال شد رو پیگیری می‌کرد می‌ساخت کاش آنقدر مسیول دزد نداشتیم که باعث بشه کار به اینجا بکشه
      خود کره جنوبی تو دهه ۲۰۰۰ کیا اپیروس رو از مرسدس ای کلاس کپی کرد و حتی ایران هم میتونست مثل اونجا بشه ولی انقد مسیول دزد و چیز بی سر و پیکری داریم هرکسی که میاد یه تیکه از کشور میکَنه میره

      موافقم 7
      مخالفم 12
      1. سام

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (7 ديدگاه)

        نه دهه ۹۰ نبود ، در واقع ۱۳۹۰ پایان فرصت هامون بود.
        ایران ناسیونال دهه ۴۰ زودتر و هم‌پا با هیوندای و حتی یک مدتی جلوتر از اون بود تقریبا تا ۱۹۷۶ (سه سال قبل انقلاب ) و بخاطر تولید پیکان و بیشتر تولید و صادرات کامیون و اتوبوس های تحت لیسانس بنز به عراق ،سوریه ، لیبی ، ابوظبی و… البته رقیب هم نداشتیم تو منطقه ، بعد انقلاب بخاطر مصادره وشروع جنگ و مهم تر از همه دولتی شدن و الانم فساد و رانت کاملا عقب افتاد .

        اولین پلتفرم کاملاً بومی هیوندای ، توسعه‌یافته و بدون وابستگی جدی به شریک خارجی، پلتفرم Y2 بود در دهه ۹۰ میلادی ، اون موقع ما داشتیم ۴۰۵ فیس لیفت میکردیم اصلا در مقایسه با کره نبودیم .

        ۱۵ سال وقت داشتیم و تحریم خودرویی نبودیم( از سال ۷۶ تا ۹۰) کارخونه به بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات مجهز شده بود
        فقط مونتاژ کردیم کار های بیهوده و زیان‌بار مثل تولید ۲۰۶ SD و رانا یا آردی تو اوج همکاری با فرانسوی ها و اروپایی ها انجام دادیم خودمون ۱۵ سال درگیر ۴۰۵ و فیس لیفت ۴۰۵ (پرشیا ) و انواع سمند( با پلتفرم ۴۰۵) کردیم که هنوزم درگیریم حتی از رقیب مونتاژیمون ترکیه هم عقب افتادیم و زیان ده شدیم این زیان هم چون خصوصی نیست دولت میده

  14. اوجنرال

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    انصافا اگه ماشین توی تیتر یا همچین طراحی باشه عالی میشه عقب و جلو و نمای جانبی رو تغییر بدن و متناسب هم باشه

    موافقم 3
    مخالفم 5
  15. مهدی

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه سه ستاره ایمنی داره لطفا فیلم تست تصادف رو رونمایی کنین

    موافقم 10
  16. قدرت طهماسبی

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    با موتور ای آف 7 قوی تر میشه ، حالا هیبرید هم خیلی خوبه ، باید فرم بدنه بهتر و کیفیت بالا تر رود ، تا ایمنی بیشتری بگیرد.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  17. کورش

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (175 ديدگاه)

    تازه سلل ۴۰۵ فیس لیفت در راه هست!!!!!؟ تارا خودش فیس لیفت پژو ۳۰۱
    ما که زندگیمون به فنا رفت امیدوارم نسل بعد سرنوشت بهتری داشته باشه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  18. Bugatti

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط دارن کلاغ رو رنگ می کنن به جا قناری میندازن به مردم

  19. سعید

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اصل تغییرات باید در موتور و گیربکس باشه که اراده‌ای نیست

  20. سعید

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کناره هاشو خیلی صلف درست کردن. کمی انحنا به سمت بیرون داشت بهتر و بزرگتر دیده میشد.

  21. Masoud Hoseini

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بعد ازشش سال میخوان فیس لیفتش کنن تا دوباره شبیه پژو ۳۰۱بشه

  22. Titanium

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (374 ديدگاه)

    اگه مثل عکس مقاله باشع که خیلی خوف میشه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  23. سهیل

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (316 ديدگاه)

    عشق ایرانی ها رسید. همون که از چینی بهتره. حداقل اگر تصادف کردم قطعاتش راحت پیدا میشه. بازمانده ها میتونن راحتتر بفروئنش به یکی دیگه.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  24. MUDVAYNE

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    “تارا از جمله خودروهایی است که ساختار بدنه‌ای بسیار مقاوم دارد و موفق به دریافت سه ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شده است.”

    یعنی ماشینی که اینا ادعا میکنن به علت ” مقاومت بدنه” تغییرش سخت بوده، همین الانش ۲۴ سال از اولین ماشینی که سال ۲۰۰۱ ۵ ستاره ایمنی از یوروانکپ گرفته عقب تره.
    لعنت به شماها با آشغالایی که میسازید.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  25. parsajdm

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یکم یکم پیشرفت کوچیک شاید تو راه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  26. چارلتون

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آخرش یه ترکمون شترگاوپلنگ مثل ریرا طراحی میکنن و با دلایل غیرمنطقی سعی در توجیه گندکاری خودشون می کنن. خوبیش اینه که تو این نقطه از کره زمین هر آشغالی تولید بشه پاچه های گشاد مردم براش جاداره

  27. ایمان عزیزی

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه موتور فعلی ریرا یعنی efp بذارن روش با یک گیربکس at اونموقع میشه گفت کاری کردن

  28. نادر ثنایی

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    از سال ۴۰۱ تارا دارم..در مجموع راضی هستم…در تاراهای اتومات اشکالات برقی زیاد هست…ایران خودرو میبایست در خصوص دسته سیم موتور و سنسورها حساسیت و دقت بیشتری بخرج دهد

  29. سام

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    مثل همیشه احتمالا چراغهارو عوض میکنند ، به سپرها یه تیکه اضافی می‌چسبونند ، مانیتور بزرگتر ، نهایتا خیلی متفاوت تر عمل کنند آیینه و جلوپنجره عوض کنن ، ۲۰۰ میلیون هم میکشن روی قیمت ،
    کاش حداقل از نمای بغل یه تغییر میدادن واقعا نیاز داره و خیلی طراحی قدیمی هست که بعید میدونم این کارو انجام بدن .

  30. Taha Ayoobi

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6339 ديدگاه)

    کپ آکورا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا