مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو از برنامهریزی این شرکت برای عرضه نسخه فیسلیفتشدهی تارا در مهرماه سال آینده خبر داد. این خودرو در حال حاضر مراحل اولیه طراحی را پشت سر میگذارد.
در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو، عادل پیرمحمدی، مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو برای نخستین بار بهصورت رسمی از برنامه این شرکت برای عرضه نسخهی فیسلیفت خودروی تارا پرده برداشت.
وی با تأیید آغاز فرآیند بهروزرسانی این سدان ملی، اظهار داشت:
کار فیسلیفت تارا اکنون در مرحله طراحی رندرهای فضای بیرونی و داخلی خودرو قرار دارد و در صورت پیشرفت کار مطابق برنامه، پس از پایان این مرحله وارد فاز نهایی طراحی خواهیم شد.
پیرمحمدی طراحی این خودرو را کاری دشوار توصیف کرد و گفت:
تارا از جمله خودروهایی است که ساختار بدنهای بسیار مقاوم دارد و موفق به دریافت سه ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شده است. همین ساختار خاص باعث میشود که ایجاد تغییرات ظاهری در آن با چالشهایی همراه باشد.
به گفته مدیرعامل ایرانخودرو، اگر مراحل طراحی و توسعه مطابق برنامهریزیهای انجامشده پیش برود، نسخه فیسلیفت تارا در مهرماه سال ۱۴۰۵ به بازار عرضه خواهد شد.
در هفتههای اخیر انتشار تصاویری از رندرهای احتمالی تارا فیسلیفت در فضای مجازی، بهویژه در اینستاگرام، بحثبرانگیز شده بود. پیرمحمدی در واکنش به این تصاویر تأکید کرد:
تا به امروز هیچ تصویر رسمی از رندرهای فیسلیفت تارا منتشر نشده است. تمامی تصاویری که در شبکههای اجتماعی دیده میشود، صرفاً حدس و گمان علاقهمندان حوزه خودرو است و هیچکدام بهصورت رسمی از سوی ایرانخودرو تأیید نشدهاند.
با توجه به رقابت روزافزون بازار سدانهای داخلی و تغییر ذائقه مشتریان، بهروزرسانی طراحی تارا میتواند فرصت مناسبی برای ایرانخودرو جهت حفظ سهم بازار این محصول باشد. باید دید نسخه جدید این سدان ملی با چه تغییرات ظاهری و فنی عرضه خواهد شد و آیا میتواند رضایت مشتریان بیشتری را جلب کند یا خیر.
پیش از این مدیرعامل جدید ایران خودرو از معرفی نسخه هیبریدی تارا هم در سال آینده خبر داده بود که نقطه عطفی برای خودروهای ایرانی محسوب میشود.
PSA
۱۰ خرداد ۱۴۰۴احساس میکنم یکم پیشرفت توی راه هست برای ایران خودرو
حسین
۱۰ خرداد ۱۴۰۴چه پیشرفتی؟همون دنا هست که خود دنا هم به عبارتی سمند خودمان محسوب میشه فقط چراغ های جلو و عقبو عوض کردند و یک مانیتور گذاشتند داخل خودرو و به موتور یک توربو اضافه کردند که به ما ۱/۵ تا ۲ میلیارد بفروشند؛(شاید دیگران نظر دیگری داشته باشند).
حسین خادمی
۱۰ خرداد ۱۴۰۴مرسدس بنز رو تاریخچهی تحول خودروها تصاویرش هست ملاحضه بفرمایید پیشرفت رو متوجه میشید.
حقی
۱۰ خرداد ۱۴۰۴چرا چرت میگی
بنز رو با ایرانخودرو مقایسه میکنی؟
بنز موتور و تمام وسایل ساخت خودشه
ایرانخودرو از خودرو هیچی مال خودش نیست چی رو بسازن و تغییر بدن
حسین
۱۰ خرداد ۱۴۰۴میتونی بگی تارا بد هست ولی دنا همون 405 هست و تارا 301همون ، این دو تا با هم متفاوتن
PURIYA
۱۰ خرداد ۱۴۰۴حسین تارا در واقعا پلتفرم پژو ۳۰۱ هست و از لحاظ پلتفرم بروز از تر از پلتفرم دنا که سمند هست و سمند هم پلتفرمش ۴۰۵ هست هست
چه بد شد متن😄
درواقع این ماشین بیشتر ایرادات کیفی و مونتاژی داره و از موتور مناسب بهره مند نیست پلتفرمش مشکلی نداره
محمد امین
۱۰ خرداد ۱۴۰۴اره من دارم v 4 پلتفرمش نسبت ب ماشین قبلیم ک 405 بود واقعا بهتره
عیبش موتورش هس ک زیاد معکوس میکشه تو سربالایی بخاطر موتور ضعیفش
وگرنه از لحاظ هندلینگ واقعا عالیه مخصوصا قسمت عقب ماشین تو پیچ خیلی توبه
حسین
۱۱ خرداد ۱۴۰۴ببخشید ولی یادم رفته بود که پلتفرم تارا برای پژو ۳۰۱ فرانسه هست وگرنه ویرایش میکردم.
sunmartin
۱۰ خرداد ۱۴۰۴تارا محکم ترین و جدید ترین پلت فرم در سبد محصولات داخلی را استفاده میکند متاسفم برای کسانی که نظر نابخردانه تو تایید کردند و امتیاز دادند اون که فکر میکنی سمند هست دنا است نه تارا،تارا همان پژو ۳۰۱ است که پلت فرم مشترک با سیتروئن دارد و درسال ۲۰۱۳ تولید شده در حالیکه پژو ۴۰۵ با طراحی پیر فارینا متعلق به دهه ۸۰ میلادی است که دارای پلت فرم و موتوری از رده خارج است که بروی دنا نصب شده حتی بدنه تارا از شاهین که همان یاری ۲۰۰۶ منسوخ شده است هم پیشرفته تر است و ۳ ستاره در انکاپ کسب کرده
رامین صفایی
۱۰ خرداد ۱۴۰۴با این همه از تمام تولیدات چین سرتره .
چینی ها که همه اش آشغال تولید میکنند .
ابراهیم خورشیدی
۱۱ خرداد ۱۴۰۴یه بار ماشین چینی اگه سوار بشی دیگه عمرا ازش پیاده شی
علی
۱۱ خرداد ۱۴۰۴یه بار دیگه مانتو بخون در مورد ماشینهای چینی ۲۰۲۵ تحقیق کن.یاعلی
Abo.sofian
۱۰ خرداد ۱۴۰۴عزیز این کلا بر اساس یک پلتفرم جدید ساخته شده ، دنا و سمند بر اساس پژو ۴۰۵ هست
الهام صادقی
۱۰ خرداد ۱۴۰۴خخخخخخخخخخخ 😀😀😀😀 آخه ایران خودرو پیشرفت 😀 😃 😅 😺 😂 ایران خودرو بره هویت بصری جدید پوکیدش از سر راه بر داره باد 🌬🌬🌬🌬 بیاد بعد تازه یکم بره بالا
Mohammad
۱۰ خرداد ۱۴۰۴اطلاعی نداری چرت و پرت نگو
اینا از۹۰ درصد از هم جدا اند
دنا کجا تارا کجا
مثل اینه که از اصفهان بری تهران یا بری بندر عباس
اینا هم از نظر موتور هم از نظر پلتفرم و … با هم متفاوت اند دنا پلتفرمش سمنده اما تارا پژو ۳۰۱
به خدا حتی این تارا وی ۴ مت اگه مشکلات برقی نداشت از لحاظ آپشن و ایمنی توی بازار جهانی سر تر از پژو ۳۰۱ فقط باید کمی توی ایسیو و مشکلات برقی ماشین های ایرانی بیشتر کار بشه تا تارا هم به ماشین خوبی برسه
تارا در بازار جهانی یک خودرو اقتصادیه اما تو ایران یک خودرو یک میلیاردی . تو بازار جهانی یک معلم راحت این خودرو رو میخرن اما تو ایران باید دو تا معلم حقوقشون رو با هم مصرف کنن تا بتونه این فقط مشکل اقتصادی دولته که ضعف کشور ماست که انشالله حل میشه اگه مشکلات مونتاژی برقی و اقتصادی و کیفیتی این ماشین حل بشه حتی از فول تربن نسخه پژو ۳۰۱ آریزو ۵ اف ال دنا جک هم بهتر بشه اما با موتور EF7+
نیما رضائی
۱۰ خرداد ۱۴۰۴اینجا سایت تخصصی خودرو هس و این همه کامنت شما لایک گرفته و در مقابل دیس لایک ها بسیار کمتره و این خودش نشون دهنده عمق فاجعس که چقد سطح سواد کاربران پدال پایینه که حتی بدیهیات ابتدایی رو هم نمیدونند. پلتفرم دنا متعلق به ۴۰۵ هس و پلتفرم تارا همون پژو ۳۰۱. همینجا نشون میده مابقی کامنت ها و لایک و دیسلایک هایی که گذاشته میشه چقدر به دور از دانش و کاملا از سر جهله. وقتی مخاطب یه سایت تخصصی اینقد هوش پایینی داره همون خودروسازهای فشل هم از سرش زیاده.
چه بلایی سر مخاطبین پدال اومده واقعا تاسف آوره.
amirkhanzadeh
۱۱ خرداد ۱۴۰۴ایران ایران ایران
حمیدرضا
۱۱ خرداد ۱۴۰۴سلام. قربان این چه فرمایشیه؟! پلتفرم دنا همون پلتفرم توسعهیافته سمنده. تا اینجا قبول. ولی پلتفرم تارا توسعهیافته پلتفرم پژو ۳۰۱ هستش و این دوتا پلتفرم از پایه و اساس باهم متفاوتند.
genius
۱۰ خرداد ۱۴۰۴واقعا با مقایسه رقبای چینیش که سی سال بعد اون اصلا تاسیس شدن میبینیم که نخیر هنوز فرسنگ ها از پیشرفت دور افتاده!!
صبور
۱۰ خرداد ۱۴۰۴سلام
لااقل یک تصویر هم از پشت خودرو میگذاشتید ببینیم چه گلی به سر تارا زده اید جلو خودرو که خوب شده است.
J
۱۰ خرداد ۱۴۰۴تارا خانوم عمل کرده
دیا
۱۰ خرداد ۱۴۰۴نظری در مورد این اشغال ندارم . فقط دلم به حال مردم ثروتمند ترین کشور دنیا میسوزه.
آرش
۱۰ خرداد ۱۴۰۴اخبارهای ویران خودرو و فرغون خودرو رو رها کنید بچسبید به رکوردهای کوروت zr1 که فراری و مک لارن و پورشه رو به چالش کشیده احتمالا رکورد خوبی در پیست نوربرگ رینگ ثبت کنه.
نیما
۱۰ خرداد ۱۴۰۴خب داداش اینا رو ول کنیم بریم مک لارن ببینیم که اصلا نمیتونیم به هیچ عنوان داشته باشیم ؟
M
۱۰ خرداد ۱۴۰۴من میگم اخبار این خودرو سازی فایده ای ندارد همین ویران خودرو که جالبه همین فرغونارو هم نمیتونیم بخریم 😏😏😏
Roham
۱۰ خرداد ۱۴۰۴اگه دقیقا همین عکس باشه خیلی خوب میشه
حداقل از اون چراغ پیوسته راحت میشیم
Lyting
۱۰ خرداد ۱۴۰۴اتفاقا به نظر من تنها زیبایی تارا چراغ خطی افقی پیوستشه
froG-driVer
۱۰ خرداد ۱۴۰۴داداش عکس مال جلوی خودروعه ها…
Lyting
۱۰ خرداد ۱۴۰۴اتفاقا از نظر شخص من چراغ پیوسته و افقی خطی عقبش نکته مثبته
Amir
۱۰ خرداد ۱۴۰۴لعنتی سه تا ستاره ایمنی به نظرتون خودرو محکمیه!!!
ایران کاوه آهنگر
۱۰ خرداد ۱۴۰۴امیر چقدر توی اینستاگرام و دیدگاه های یوتیوب گشتی تا یه ایراد پیدا کنی ؟ اگه ده ستاره داشت می گفتی دو ستاره
آره آره
PURIYA
۱۰ خرداد ۱۴۰۴سه سه تاره مال سمند بود این فکر کنم ۴ هست که درسته بده ولی از دنا محکم تره
Saeed Jame
۱۰ خرداد ۱۴۰۴کاری به کیفیت افتضاحش ندارم ولی اگه همین طرحی که رو مقاله باشه خیلی بهتر از قبلیشه واقعا
PURIYA
۱۰ خرداد ۱۴۰۴مخصوصا چراغای عقبش
بابام بخاطر اینکه چراغای عقبشو دوست نداشت قیدشو زد و رفت دنا خرید😄
froG-driVer
۱۰ خرداد ۱۴۰۴درسته حرفت واقعا یه اصالت نصفه نیمه دست و پا شکسته نامحسوس به ماشین بخشیده
البته که ماشینهای ما الان باید از کره و بعضا چنتا خودروساز معروف دیگه هم اصیلتر بودن ولی خب…
کاش یکم هم ابعادشو دستکاری کنن یکم بزرگتر بشه واقعا جالب میشه طراحیش
Mr. gt c
۱۰ خرداد ۱۴۰۴ای کاش توی این همه ماشین داخلی یا مونتاژی یدونه v6 داشتیم خدا وکیلی، الان یکی عشق ماشین بازی باشه بودجه اش هم محدود باشه بسختی باید یدونه جنسیس کوپه بخره اونم واسه صداش
کوچک
۱۰ خرداد ۱۴۰۴مشتی موتور وی ۶ رو بیخیال اینا یک ۴ سیلندر ساده خوب هم نمیتونن بسازن الان ک عصر خودرو های هیبریده همونم نمیتونن زیرساختشو تامین کنن فکر میکنی بتونن یک موتور وی ۶ خوب طراحی کنند و بسازن ؟ سایپا ۳۰ سال یا بیشتر تو موتور پراید گیر کرده ایرانخودرو دو سه کد موتور ثابت داره همونجا رو دستکاری میکنه خودروسازی این مملکت راحت ۳۰ ۴۰ سال از دنیا و عقبه 😂
دانیال
۱۰ خرداد ۱۴۰۴اینی که رندرش رو تو مقاله داریم بدک نیست طراحیش . آئودی مناطق محروم
محمود۶۶
۱۰ خرداد ۱۴۰۴این کار چت جی پی تی هستش.عکس هر ماشینی که میخوای بده چت جی پی تی و از ش بخواه که عکس فیس لیفتش رو بده . من فیس لیفت شاهین و اطلس رو از این هوش مصنوعی خواستم و نتیجه عالی بود. فیس لیفت شاهین یکم شبیه فورد فیوژن شده بود ولی برای اطلس رو خیلی عالی زده بود. اگه از همین هوش مصنوعی الهام بگیرن مشکل طراحی خودروهای داخلی حل میشه
کوچک
۱۰ خرداد ۱۴۰۴آئودی مناطق محروم فقط لیفان ۸۲۰ با لوازم ظاهری بشین نگاه کن چراغشو ی کوچولو از داخل دستکاری کنی ی جلو پنجره و سپر جلوش میشه کپی ائودی
کوشا
۱۰ خرداد ۱۴۰۴این “سه تا ستاره ایمنی از یورونکپ” همون حکایت “من دانشجوی پزشکی ام” هست که در هر موضوع بی ربطی بهش اشاره میکنن! به غیر چند تا فیلم و عکس و صحبت خود مسئولین هیچ داده معتبری از این تست وجود نداره. حالا این قضیه از کجا آب میخوره؟
چون بیش از یک دهه قبل خودرویی که بر اساس این پلتفرم ساخته شده سه تا ستاره گرفته باید بپذیریم که این فرانکشتاینی که ایرانخودرو طراحی کرده امنه!! خب دوست عزیز برو ببین همون سال رقبای مستقیم این خودرو از برند های دیگه چه امتیازی آوردن که حالا به این افتخار میکنی!! تست های ایمنی انقدر سخت گیرانه شدن که هر سال نتیجهی سال قبل زیر سوال میره خیلی از غولای خودروسازی مثل هوندا توی چند تا از مدل هاش اخیرا نتونستن امتیاز کامل بگیرن بعد ما باید به سه ستاره ایمنی جغور بقور وطنی افتخار کنیم!!
علی Shelby
۱۰ خرداد ۱۴۰۴تارا از جمله خودروهایی است که ساختار بدنهای بسیار مقاوم دارد و موفق به دریافت سه ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شده است. همین ساختار خاص باعث میشود که ایجاد تغییرات ظاهری در آن با چالشهایی همراه باشد.
خدایی تارا ساختار بدنش مقاومه آخه
بعد شرکت هایی مثل ولوو ، بنز ، کادیلاک یا استون مارتین چطوری ماشین هاشون هم محکمه(محکم واقعی نه مثل تارا) هم زیبا
علی
۱۰ خرداد ۱۴۰۴تارا بدنش از حلب ۵ کیلویی روغن بدتره به نظرم ماشین های چینی از تارا بهتره دوستان لطفا گول نخورید با نی بدنش میره تو نخریدنش بهتره
محسن
۱۰ خرداد ۱۴۰۴باور کن که خود ایرانخودرو هنوز دست به طراحی نزده ، این خبر پخش کرده تا علاقه مندان صنعت خودرو مثل تصویر خبر ، فیس لیفتی طراحی کنن تا آخرسم ایران خودرو یدونه بگه آهان این خوووبه همینو برداریم :))
۱۰ خرداد ۱۴۰۴به جان خودم حق گفتی😂😂😂
مهردادکمال
۱۰ خرداد ۱۴۰۴جلوش که تو ذوق نمیزد نمای پشتش خیلی بد بود.
amirboss
۱۰ خرداد ۱۴۰۴“تارا از جمله خودروهایی است که ساختار بدنهای بسیار مقاوم دارد و موفق به دریافت سه ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شده است. همین ساختار خاص باعث میشود که ایجاد تغییرات ظاهری در آن با چالشهایی همراه باشد.”
خنده داره!
فواصل گپ غیر استاندار بین قطعات بدنه و همچنین نقاط شکست بدون برنامه ریزی باعث شده با کوچکترین تصادف بخصوص از جلو,بدنه این خودرو دفرمه بشه.ایمنی هم که جناب پیرمحمدی بهش اشاره دارن مرتبط با پلت فرم مستحکم این خودرو هست تا بدنه غیر استاندارد!!!
تو بحث فیس لیفت هم که به نظر من کار چنان سختی نیست. با تجربه ای که همه با فیس لیفت محصولات ایران خودرو داریم احتمالا با تغییر حجم دهی فیس چراغ ها و بادی کیت های عقب و جلو تمومش میکنه میره و جوانب خودرو بدون تغییر باقی میمونه.
بنجامین یاتن
۱۰ خرداد ۱۴۰۴قطعا همه ی مردم ایران از کوچیک تا بزرگ میدونند که خودروسازی های ایران بعداز تغییر رژیم چه از نظر تولید و چه از نظر واردات خودرو بی کیفیت ترین هارو ارایه میدن و چند نفر جیره خور و احمق رو تشویق به تبلیغ با کیفیت بودن خودرو میکنند ..هیچ خودرویی در ایران و وارداتیها از چین مجاز عبور و مرور در خیابانها نیستند…ولی به علت حضور پر شور جمعیت بیشعور ایرانی در عرصه خرید هر محصول آشغال تولید شده و وارد شده…تولید کننده و وارد کنند به یقین باور میرسه که ایرانیها لایق این خودرو ها هستند پس زحمتی به بهبود کیفیت و رعایت اصول استاندارد بین آلمالی نمیدهند…و اصطلاحا خلایق هرچه لایق را ارایه میدهند…از ماست که بر ماست…حقوق 100 سال یک کارگر ساده رویای خرید یک خودرو برند هستش..وای بر ما ملت ایران که مرگ تدریجی رو انتخاب میدونیم….
۱۰ خرداد ۱۴۰۴بعد انقلاب ×
از شروع دهه ۹۰ ✓
نه انقلابیم نه بسیجی و نه سیاسی و نه چیزی ولی دهه هشتاد و هفتاد ایران خودرو به غیر از پیکان و آردی و روآ، ماشین هایی رو تولید میکرد که میتونست در حد رقیبای هم زمان کره ایش باشه مثلاً همون پرشیا میبینین تو سال ۷۸ ایران خودرو ساختش خیلی ماشین خوبی بود اون موقع البته به شرط اینکه ۴۰۶ هم در کنار اون مونتاژ میکردن
سمند هم اون زمان واقعا ماشین خوبی بود
یه عالمه مدل هم از سمند ساخت که واقعا اگه تولید میشد عالی بود
کاش تک تک اون خودرو هایی که بیخیال شد رو پیگیری میکرد میساخت کاش آنقدر مسیول دزد نداشتیم که باعث بشه کار به اینجا بکشه
خود کره جنوبی تو دهه ۲۰۰۰ کیا اپیروس رو از مرسدس ای کلاس کپی کرد و حتی ایران هم میتونست مثل اونجا بشه ولی انقد مسیول دزد و چیز بی سر و پیکری داریم هرکسی که میاد یه تیکه از کشور میکَنه میره
سام
۱۱ خرداد ۱۴۰۴نه دهه ۹۰ نبود ، در واقع ۱۳۹۰ پایان فرصت هامون بود.
ایران ناسیونال دهه ۴۰ زودتر و همپا با هیوندای و حتی یک مدتی جلوتر از اون بود تقریبا تا ۱۹۷۶ (سه سال قبل انقلاب ) و بخاطر تولید پیکان و بیشتر تولید و صادرات کامیون و اتوبوس های تحت لیسانس بنز به عراق ،سوریه ، لیبی ، ابوظبی و… البته رقیب هم نداشتیم تو منطقه ، بعد انقلاب بخاطر مصادره وشروع جنگ و مهم تر از همه دولتی شدن و الانم فساد و رانت کاملا عقب افتاد .
اولین پلتفرم کاملاً بومی هیوندای ، توسعهیافته و بدون وابستگی جدی به شریک خارجی، پلتفرم Y2 بود در دهه ۹۰ میلادی ، اون موقع ما داشتیم ۴۰۵ فیس لیفت میکردیم اصلا در مقایسه با کره نبودیم .
۱۵ سال وقت داشتیم و تحریم خودرویی نبودیم( از سال ۷۶ تا ۹۰) کارخونه به بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات مجهز شده بود
فقط مونتاژ کردیم کار های بیهوده و زیانبار مثل تولید ۲۰۶ SD و رانا یا آردی تو اوج همکاری با فرانسوی ها و اروپایی ها انجام دادیم خودمون ۱۵ سال درگیر ۴۰۵ و فیس لیفت ۴۰۵ (پرشیا ) و انواع سمند( با پلتفرم ۴۰۵) کردیم که هنوزم درگیریم حتی از رقیب مونتاژیمون ترکیه هم عقب افتادیم و زیان ده شدیم این زیان هم چون خصوصی نیست دولت میده
اوجنرال
۱۰ خرداد ۱۴۰۴انصافا اگه ماشین توی تیتر یا همچین طراحی باشه عالی میشه عقب و جلو و نمای جانبی رو تغییر بدن و متناسب هم باشه
مهدی
۱۰ خرداد ۱۴۰۴اگه سه ستاره ایمنی داره لطفا فیلم تست تصادف رو رونمایی کنین
قدرت طهماسبی
۱۰ خرداد ۱۴۰۴با موتور ای آف 7 قوی تر میشه ، حالا هیبرید هم خیلی خوبه ، باید فرم بدنه بهتر و کیفیت بالا تر رود ، تا ایمنی بیشتری بگیرد.
کورش
۱۰ خرداد ۱۴۰۴تازه سلل ۴۰۵ فیس لیفت در راه هست!!!!!؟ تارا خودش فیس لیفت پژو ۳۰۱
ما که زندگیمون به فنا رفت امیدوارم نسل بعد سرنوشت بهتری داشته باشه
Bugatti
۱۰ خرداد ۱۴۰۴فقط دارن کلاغ رو رنگ می کنن به جا قناری میندازن به مردم
سعید
۱۰ خرداد ۱۴۰۴اصل تغییرات باید در موتور و گیربکس باشه که ارادهای نیست
سعید
۱۰ خرداد ۱۴۰۴کناره هاشو خیلی صلف درست کردن. کمی انحنا به سمت بیرون داشت بهتر و بزرگتر دیده میشد.
Masoud Hoseini
۱۰ خرداد ۱۴۰۴بعد ازشش سال میخوان فیس لیفتش کنن تا دوباره شبیه پژو ۳۰۱بشه
Titanium
۱۰ خرداد ۱۴۰۴اگه مثل عکس مقاله باشع که خیلی خوف میشه
سهیل
۱۰ خرداد ۱۴۰۴عشق ایرانی ها رسید. همون که از چینی بهتره. حداقل اگر تصادف کردم قطعاتش راحت پیدا میشه. بازمانده ها میتونن راحتتر بفروئنش به یکی دیگه.
MUDVAYNE
۱۰ خرداد ۱۴۰۴“تارا از جمله خودروهایی است که ساختار بدنهای بسیار مقاوم دارد و موفق به دریافت سه ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شده است.”
یعنی ماشینی که اینا ادعا میکنن به علت ” مقاومت بدنه” تغییرش سخت بوده، همین الانش ۲۴ سال از اولین ماشینی که سال ۲۰۰۱ ۵ ستاره ایمنی از یوروانکپ گرفته عقب تره.
لعنت به شماها با آشغالایی که میسازید.
parsajdm
۱۰ خرداد ۱۴۰۴یکم یکم پیشرفت کوچیک شاید تو راه
چارلتون
۱۰ خرداد ۱۴۰۴آخرش یه ترکمون شترگاوپلنگ مثل ریرا طراحی میکنن و با دلایل غیرمنطقی سعی در توجیه گندکاری خودشون می کنن. خوبیش اینه که تو این نقطه از کره زمین هر آشغالی تولید بشه پاچه های گشاد مردم براش جاداره
ایمان عزیزی
۱۱ خرداد ۱۴۰۴اگه موتور فعلی ریرا یعنی efp بذارن روش با یک گیربکس at اونموقع میشه گفت کاری کردن
نادر ثنایی
۱۱ خرداد ۱۴۰۴از سال ۴۰۱ تارا دارم..در مجموع راضی هستم…در تاراهای اتومات اشکالات برقی زیاد هست…ایران خودرو میبایست در خصوص دسته سیم موتور و سنسورها حساسیت و دقت بیشتری بخرج دهد
سام
۱۱ خرداد ۱۴۰۴مثل همیشه احتمالا چراغهارو عوض میکنند ، به سپرها یه تیکه اضافی میچسبونند ، مانیتور بزرگتر ، نهایتا خیلی متفاوت تر عمل کنند آیینه و جلوپنجره عوض کنن ، ۲۰۰ میلیون هم میکشن روی قیمت ،
کاش حداقل از نمای بغل یه تغییر میدادن واقعا نیاز داره و خیلی طراحی قدیمی هست که بعید میدونم این کارو انجام بدن .
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۴کپ آکورا