مهمترین تفاوت اسپورتیج ۲۰۲۶ با مدلهای قبلی، اضافهشدن رنگهای زرد و سرخ به نوار LED روشنایی روز است که باعث میشود حس اسپرت خودرو تقویت شود.
اولین اسپورتیج سال ۱۹۹۳ معرفی شد و حالا یکی از قدیمیترین کراساورهای ساخت آسیا است. نسل دوم و سوم و چهارم این خودرو به تعداد بالا حدود ۱۵ سال در ایران حضور داشتند. اسپورتیج نسل پنج، سال ۲۰۲۱ معرفی شد و تغییر چهره اساسی را تجربه کرد. این محصول حالا در کره جنوبی، امریکا، ویتنام و چین مونتاژ میشود. هماکنون نسخهی ساخت چین وارد ایران شده است و طبیعتا نمای ظاهری مدل ۲۰۲۴ دارد.
تنها دو هفته از رونمایی فیس لیفت اسپورتیج برای سال ۲۰۲۵ میگذرد و حالا کیا نسخهی ۲۰۲۶ را معرفی کرده است. جالبتر اینکه، صرفا با تغییر رنگ نوار LED روشنایی روز، حس اسپرت این کراساور تقویت شده و جذابتر به نظر میرسد. نمای پشت این خودرو اما تفاوت چندانی با مدلهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ ندارد.
کابین مدل ۲۰۲۶ نسبت به اسپورتیج ۲۰۲۴ وارد شده در ایران، چندان متفاوت نیست. دستهدندهی سنتی در این خودروها با کلید گردان جایگزین شده و کاملا آیندهنگر دیده میشود. دو نمایشگر ۱۲/۳ اینچی کنار هم، سیستم سرگرمی و پنل دیجیتال پشت فرمان را پوشش میدهند.
در بحث فنی، همچنان موتور ۱/۶ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۸۰ اسب بخار برای مدل پایه ارایه میشود. نسخهی مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDi) قدرت ۱۹۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر خواهد داشت تا در زمان ۸ تا ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر فراهم کند.
کیا اسپورتیج هیبرید با ترکیب موتور برقی و پیشرانه ۱/۶ لیتر توربو، ۲۳۰ اسب بخار و ۲۶۵ نیوتنمتر خواهد بود. میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر و ثبت سرعت صد کیلومتر برساعت در زمان ۷ ثانیه، مهمترین مشخصات فنی اسپورتیج هیبرید هستند.
پیشبینی میشود برای سال ۲۰۲۶ هم آستانه قیمت ۳۰ هزار دلار برای کیا اسپورتیج تمام بنزینی با موتور ۱/۶ لیتر توربو حفظ شود. احتمالا مدل مجهز به موتور ۲/۵ لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه، برای خاورمیانه و امریکا روی خط تولید باقی بماند. این نمونه با سیستم دو دیفرانسیل در بازار امارات، حدود ۴۰ هزار دلار قیمت دارد.
Nismo
۲ آذر ۱۴۰۳کره ای ها به بن بست تو طراحی خوردن
۲ آذر ۱۴۰۳از نظر من ماشین رده متوسط خوشگلی هست البته نه اونقدر خوشگل ولی مدرن و قابل قبول البته قیمتش اگه پایین ۳۵ هزار دلار بود خوب بود ولی ما چرا داریم اینو میبینیم میگیم زشته یکی میگه زشت نیست بعد تو سایت دو ساعت بحث میکنین ماشینای کره ای و ژاپنی رو یکی دیگه سوار میشه ما تهش بتونیم تویوتا کرولا ۱۹۹۲ ژاپنی و با پراید کره ای مدل ۷۳ داشته باشیم پس چرا دارید آنقدر عصبی میشید به اعصاب خودتون مسلط باشید
این چه کاریه شما میکنید حرص این چیزا رو چرا میخورید به خدا که این ماشینا یه تیکه اهنن
وقتی پولدارامون تهش بتونن تیگو هشت سوارشن و اونایی که لندکروز و لکسوس و پرادو سوار میشن هفت هشت تا کارخونه دارن تو حرص چیو میخوری بزار اونا عصبی شن
New comer
۲ آذر ۱۴۰۳فقط چیزی که هست طراحی های هیوندای با اختلاف از کیا بهتره این یکی دو سال و مخصوصا توی مدلهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵
کیفیت شون یکیه ، به نسبت هیوندای طالب بیشتر داره
تسهیل فروش شون از همه نظر هیوندای واقعا برتر عمل میکنه حداقل جایی که من هستم
Saeed Jame
۲ آذر ۱۴۰۳بی نهایت زشت و بی هویت
mickeyy
۲ آذر ۱۴۰۳طراحیش خیلی باب دل من نیست میتونست خیلی بهتر از اینا باشه ولی بازم به طراحی بعضی مدل های جدید هیوندای مثل سانتافه ترجیحش میدم
Saeed Jame
۲ آذر ۱۴۰۳آقای اشتری امکانش هست یه مقاله مربوط به فورد ادسل ۱۹۵۸ قرار بدین؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ آذر ۱۴۰۳قبلا اشاره کردیم در فهرست خودروهای ناکام امریکایی
https://www.pedal.ir/vision/car-worlds-greatest-missed-opportunities-1/
بهروز
۲ آذر ۱۴۰۳طراحی عجق وجق آسیایی با بکارگیری زاویههای بی معنی و اغراق آمیز، نشانهی پست بودن طراحیهای آسیا نسبت به اروپاست.
Kiarash
۲ آذر ۱۴۰۳داس اصن ماشین فقط اروپایی
Kiarash
۲ آذر ۱۴۰۳داش ماشین اصن فقط اروپایی
چرا داش رو داس نوشتم 😂 ویرایش هم برام کار نکرد
۲ آذر ۱۴۰۳عجق وجق 😂
Galant.VR4(JDM)
۳ آذر ۱۴۰۳مشخصه طراحی های کی رو به افوله داشم
Kiarash
۲ آذر ۱۴۰۳طراحی عقب و داخلیش بنظرم خیلی بهتر شده ولی جلو و کنار رو نیستم
hosen
۲ آذر ۱۴۰۳موافقم بات جلو رو کلا خراب کردن
KAIZEN
۲ آذر ۱۴۰۳آش دهن سوزی نیست
ولی به اون نئو کلاس بدریخت بیقواره ترجیحا میدم
گاس فرینگ
۲ آذر ۱۴۰۳شبیه kmc شده
Reza Rafee
۲ آذر ۱۴۰۳آقای اشتری در مورد خودرو های سفارتی و دیپلمات دارید ؟
کرگدن باواریا
۳ آذر ۱۴۰۳یه دو دقیقه فیس لیفت نکن بلکه شناختیم کی هستی !😐