کیا

پیش نمایش کیا K4 جدید با طراحی عجیب ستون عقب

شرکت کیا تیزر جدیدترین محصول خود یعنی K4 را همراه با طراحی عجیب ستون عقب منتشر کرد.

کره‌ای‌ها خودروی فورته/سراتو را روانه موزه می‌کنند تا جا برای تولید K4 باز شود. این سدان جمع‌وجور و خاطره‌انگیز جای خود را به محصولی می‌دهد که قرار است تا چند روز دیگر در نمایشگاه نیویورک معرفی شود. کیا طی روزهای آینده طراحی نهایی K4 را به همگان نشان خواهد داد اما فعلاً تیزری از آن منتشر شده است.

کیا K4 مدل ۲۰۲۵ قبلاً تفاوت‌های قابل‌توجه خود نسبت به فورته/سراتو را نشان داده است. این خودرو از برخی عناصر طراحی مشترک با K3 سود می‌برد اما K3 در آمریکا حضور نخواهد داشت. البته باید گفت K4 جدید با چراغ‌هایی که ما را به یاد کادیلاک می‌اندازد راهی بازار بزرگ آمریکا خواهد شد. برای اینکه بهتر بتوان جزئیات طراحی این خودرو را دید می‌بایست اندکی نور تیزرهای منتشر شده بیشتر شود. رقیب کیا برای تویوتا کرولا از ستون عقب عجیبی سود می‌برد، چیزی که نظرها را به خود جلب کرده است.

افراد تیزبین سریعاً متوجه دستگیره‌های در عقب خواهند شد که در جای عادی قرار ندارند و در واقع در بخش پایه ستون عقب پنهان شده‌اند؛ اما آنچه پس از دستگیره‌ها دیده می‌شود جزو عناصر طراحی عجیب کیا K4 است چراکه شیشه‌ای با شکل غیرعادی در این قسمت نصب شده است. این نوع طراحی با توجه به شجاعت طراحان کیا در محصولات اخیر شرکت خیلی سورپرایز کننده نیست.

به نظر می‌رسد کیا K4 جدید ابعاد بزرگ‌تری نسبت به فورته/سراتو دارد. این خودرو جزو جدیدترین محصولات کیا با نام‌گذاری متفاوت نسبت به قبل است چراکه قبلاً شاهد استفاده از نام K5 بجای اپتیما و K7 و سپس K8 بجای کادنزا بوده‌ایم. شایان ذکر است کیا کادنزا و K900 دیگر در آمریکا عرضه نمی‌شوند و همین اتفاق برای خودروی اسپرت استینگر نیز رخ داده است؛ اما سدان جدید کیا احتمالاً قرابت زیادی با هیوندای النترا خواهد داشت، خودرویی که چندی پیش به‌روز شد. جانشین کیا فورته/سراتو همچنان قیمت مناسبی خواهد داشت چراکه فورته/سراتو جزو معدود محصولات این خودروساز با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار بود هرچند با در نظر گرفتن هزینه‌های تحویل و برخی موارد دیگر از این مرز قیمتی عبور می‌کرد. در آینده نزدیک اطلاعات کامل مربوط به رونمایی K4 جدید را در پدال منتشر خواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. سهیل

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از عواقب رفتن طراح های بی ام و

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. amir

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2337 ديدگاه)

      خوراک اینه که بدی کاربر نت ازش ایراد دراره

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        وقتی میگم کره به بن‌بست طراحی رسیده بعد بگید چرااااا!!!

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. ارسلان

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (457 ديدگاه)

          نوید کره ای ها با این طرح دارن اعلام میکنن نیسان جوک رو تازه دیدن😂 و تحت تاثیر دستگیره ی در عقب نیسان جوک قرار گرفتن 🤣

          موافقم 9
          مخالفم 1
  2. amirboss

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (353 ديدگاه)

    این طرح و دستگیره هارو قبلا تو شریک تجاریش و مدل وولستر دیده بودیم.
    کیا همیشه یه پله از هیوندای بالاتر بوده که بیشتر بخاطر طراحی های پخته تر و پرفورمنس بالاتر بوده.

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. amir

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2337 ديدگاه)

      این طرح دستگیره ها چیز جدیدی نیست حتی غیر از کیا و هیوندای امتحان کردن حتی اینکه یه طرف یه در داشته باشه و یه طرف دو در چیزی که در نگاه اول خیلی عجیبه باریک شدن شدید در بالا و به هم ریختگی که ستون سی با دستگیره در درست کرده دیده میشه
      البته همونطوری که خودتون میدونید اینا مهم نیست مهم اینه که طبق پیش بینی های تحلیلگر عزیزمون مدل کیا کا۴ قراره ۳ میلیارد در ۳ توی بازار آمریکا بفروشه و قهرمان لمانزم بشه چشم حسودان کور

      موافقم 3
      مخالفم 2
  3. مهزیار

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (442 ديدگاه)

    خیلی هیوندایی طور شده و بیخودی شلوغ
    نیازی نبود

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. کارشناس

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    انگار نه انگار که مارچلو گاندینی اسطوره لامبورگینی فوت کرده
    رسانه محترم پدال!

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. کارشناس

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (58 ديدگاه)

      ببخشید دیدم الان
      ممنون

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. MehdiTurbo

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1973 ديدگاه)

    من طراحی ستونش دوست داشتم
    جذابش کرده فقط بدیش اینه دید نفر عقب اگه محدود نکنه خوبه اگه نه دید بیشتر مزیتش بیشتر

    موافقم 2
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا