لامبورگینی

لامبورگینی اوروس ABT با 810 اسب بخار قدرت رونمایی شد

شرکت ABT اسپرت لاین که بیشتر به خاطر تیونینگ محصولات گروه فولکس‌واگن شناخته می‌شود از لامبورگینی اوروس خود با ۸۱۰ اسب بخار قدرت رونمایی کرد.

این خودرو که با نام کامل ABT اوروس اسکاتناتو شناخته می‌شود تنها به تعداد ۹۹ دستگاه در دسترس مشتریان خواهد بود. تیونر یاد شده همانند پروژه‌های مربوط به آئودی، کار خود را با تمرکز روی پرفورمنس اوروس انجام داده است. همان‌طور که می‌دانید اوروس پرفورمنته حتی در حالت استاندارد نیز خودروی پرقدرت و سریعی است و پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آن ۶۶۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما ABT با کیت جدید خود ۱۴۴ اسب بخار دیگر را به این مجموعه اضافه کرده است.

این شرکت برای هماهنگی سایر بخش‌های اوروس با قدرت ۸۱۰ اسب بخار خود تغییراتی را در بخش آیرودینامیک اعمال کرده است. ABT برای قدبلند ایتالیایی‌ها اسپویلر جدید با تیغه مرکزی و رکاب عقب ارتقا یافته را در نظر گرفته تا علاوه بر ایجاد ظاهری خشن‌تر داون فورس بیشتری تولید شود و آیرودینامیک خودرو بهبود یابد. علاوه بر این موارد شاهد استفاده از فیبر کربن در بخش‌هایی همچون پوشش داخلی پیشرانه هستیم. داخل کابین نیز تریم فیبر کربن براق به چشم می‌خورد. این ماده روی فریم صندلی‌ها، دسته‌دنده و دیگر قطعات بکار رفته تا حس و حال اسپرت تری ایجاد کند. آینه‌های جانبی، رکاب‌ها و ورودی‌های روی کاپوت نیز از جنس فیبر کربن هستند. به این مجموعه باید رینگ‌های ۲۳ اینچی ویژه و سیستم اگزوز جدید با چهار خروجی را اضافه کرد که صدای پرطنین‌تری را ایجاد می‌کنند.

در کل باید گفت لامبورگینی اوروس ABT مشابه آئودی RS Q8 سیگنیچر ادیشنی است که سال قبل توسط همین تیونر معرفی شد. Q8 پلتفرم مشترکی با پورشه کاین و لامبورگینی اوروس دارد و پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آن ۷۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو می‌تواند در عرض ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر از نسخه استوک باشد. اگرچه شرکت یاد شده مشخصات عملکردی اوروس خود را اعلام نکرده اما قطعاً شاهد بهبود نسبت به مدل استاندارد خواهیم بود. شایان ذکر است اوروس پرفورمنته در پیست هاکنهایم سریع‌تر از پورشه کیمن GTS 4.0 است و بنابراین افزودن ۱۴۴ اسب بخار دیگر به آن پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را به ارمغان خواهد آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. فرهاد

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    هیچ نظری نمیشه در مورد طراحی اوروس داد مگر اینکه از نزدیک ببینیش !! تایر هاش به حدی بزرگ و پهن هستن که تایر های x6 کنارش مثل تایر های پراید باریک نشون میده 😂 واقعا تصور رینگ ۲۳ اینچی برام سخت بود تا وقتی که از نزدیک با اوروس آشنا شدم و به بزرگیش پی بردم ! بعد از g کلاس پر طرفدار ترین suv لوکس بازار دبی هست

    موافقم 54
    مخالفم 2
    1. M

      ۱۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (681 ديدگاه)

      الان دیگه تا صحبت دبی میشه رد میشم 😂لامصبا عجیب غریبی اینا
      هیچ کشور و شهر و مکانی در کل سیاره زمین مثل اینا نیست تو بحث ماشین های لوکس و سوپر اسپرت و اینا
      حتی میامی هم که تو آمریکا یه جورایی یکم به دبی شبیهه (ولی خب دبی خیلی خفن تره) بازم اینطوری نیست مثلا تو نمایشگاه هاش بیشتر یا لامبورگینی هورامان میبینی یا اوروس ساده ، اونتادور به ندرت گیر میاری
      ولی خب هورامان تو دبی مثل اسباب بازیه اونتادور اصل کاریه
      یا همین مورد در مورد g class ها که تو اکثر جاها معمولا نسخه عادی یا نهایت g63 سوار میشن و لوکس حساب میشه
      ولی تو دبی اینا شوخیه g کلاس بخوای کلاس بذاری تو دبی باهاش باید حتما یا برابوس باشه یا منصوری یا نسخه 4×4²
      کلا جای عجیبیه سعی میکنم دهنمو درگیرش نکنم 😂
      تازه شیرون و ویرون هم تو دبی ابهت خاصی نداره بخوای خاص باشی دیوو و سوپر اسپورت و پور اسپورت بیشتر جلب توجه می‌کنه و خاص تره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. JDM

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    دسخوش بابا
    چه رخی چه ابهتی ایول به abt
    اگه کیت ‌ها و قطعات کروم رو بزاریم کنار یه کاهش ارتفاع ریز بهش دادن خیلی مافیایی شده اون 144اسب هم دیگه ازش هیولا ساخته
    این قطعا گنجینه‌ای برای عشق لامبو‌ها و کلکسیونرا هست

    موافقم 28
    مخالفم 1
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    عالی رینگ خیلی خفنه
    فقط گلگیراش چرا مشکی کردن
    آدم فکر می کنه پلاستیکی

    موافقم 19
    مخالفم 1
  4. مرسدس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    لامبورگینی اوروس لایک 👍
    فراری پورسانگوئه دیس لایک👎

    موافقم 46
    مخالفم 16
    1. 𝓜𝓸𝓱𝓪𝓶𝓶𝓮𝓭 𝓐𝓵𝓲

      ۱۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      سوالت اشتباه محزه چون لامبورگینی داخل رو نشان داده و نع قیمت

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. amir-mr

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (359 ديدگاه)

    وحشی👑

    موافقم 14
    مخالفم 1
  6. Dead man95

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    گاومیش بزرگ

    موافقم 12
    مخالفم 2
  7. مرسدس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    لامبورگینی اوروس لایک👍
    فراری پوروسانگوئه دیس لایک👎

    موافقم 24
    مخالفم 10
  8. Soroush

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    جذابی که جذابتر شد
    البته انقدر خوبه که اصلا نیاز به تیون نداره

    موافقم 15
    مخالفم 3
  9. aryan 25

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    خیلی زیبا شده
    فقط این کاهش ارتفاع رو نمی‌پسندم
    نسخه فابریک توانایی های آفرود خیلی خوبی هم داشت همون طوری که توی grand tour هم دیدیم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  10. رامین

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یه جا خوندم که دیسک ترمزش به اندازه رینگ با لاستیکه پرایده.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  11. Saji

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    لامبورگینی پرفورمانته با۶۶۶اسب ۳.۳ میزنه این با اسب اضافه تقریبا بی‌تغییر بوده….هرچند این اداها و کیت بستن و تیونینگ برا ماشینیه ک حالت عادیش راه نره این ک جزو خفن‌تریناست تو هر بحثی فقط برا خاص کردن و گرونترکردنشه مثه اینکه به اسب ترکمن نعل اضاف بزنن/:

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا