لکسوس

اولین ملاقات با لکسوس LX جدید مدل 2022

اگر شما بدبین باشید، ممکن است وسوسه شوید که لکسوس LX 2022 را صرفاً یک لندکروزر با برند معتبرتر بدانید، بااین‌حال، اگر شما از آن دسته‌ای هستید که ترجیح می‌دهید کتاب‌ها را از روی جلدشان قضاوت نکنید و در عوض کمی دقیق‌تر نگاه کنید، نسل جدید LX با تفاوت‌های بی‌شمار، در بیرون، زیر و درون، از پسرعموی لندکروزر خود جدا شده است.

سری جدید LX از همان پلت فرم همتای تویوتا خود استفاده می‌کند اما امکان سفارش موتور ۳.۵ لیتری توئین توربو ۴۰۶ اسب بخاری را دارد که در لندکروزر ۳.۳ لیتری است. این موتور همان موتوری است در سدان لوکس LS 500 استفاده شده.

فضای داخلی که تقریباً هیچ شباهتی به سری ۳۰۰ ندارد، علاوه بر ابعاد خودرو، یکی دیگر از موارد تفاوت است. البته نمی‌توان از داشبورد، درب، مبلمان و کنسول مرکزی مخصوص LX گذشت. در همین حال، تنظیمات سیستم تعلیق نیز کاملاً اصلاح شده.

ارتفاع سواری قابل تنظیم، چرخ‌های ۲۰ و ۲۲ اینچی زیبا، طرز قرارگیری چهار صندلی بسیار مجلل و… لیست تفاوت‌های اصلی است.

همه این‌ها به چه معناست؟ ما برای تست LX جدید به تاسمانی سفر کردیم تا آن را طی چند صد کیلومتر مسیر آسفالت و خاکی به چالش بکشیم.

پشت فرمان LX 600 Ultra Luxury پریدیم. الحق که Ultra Luxury یا فوق لوکس توصیف مناسبی برای LX بود. البته ۲۱۰۰۰۰ دلار استرالیا رقم کمی نیست، اما سطح تجهیزاتی که دریافت می‌کنید خیره‌کننده است.

یک نمایشگر هدآپ با زاویه دید عریض بلافاصله برای راننده نمایان می‌شود، همان‌طور که نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی مانند سنگ‌قبر در بالای داشبورد و نمایشگر کمکی هفت اینچی بلافاصله در زیر آن قابل توجه است.

اگرچه صفحه نمایش اصلی در همان موقعیت سری ۳۰۰ قرار دارد، داشبورد LX صرفاً کپی و چسباندن نیست، با خروجی‌های هوای منحصر به فرد، آن صفحه نمایش اضافی در وسط (که تنظیمات کنترل تهویه یا اطلاعات حالت رانندگی خودرو را نمایش می‌دهد)، طرز قرارگیری کنسول که دسترسی راننده به سوئیچ‌های مهم را ساده‌تر می‌کند، تزئینات چوبی کابین با منافذ باز با لاک ساتن و یا کروم تیره‌رنگ ظریف، همه ثابت می‌کند که لکسوس برای متمایز کردن LX از لندکروزر سخت کارکرده است.

اما در Ultra Luxury به بالای شانه خود نگاه کنید، به غیر از جعبه خنک‌کننده استاندارد زیر آرنج چپ خود، یک جفت صندلی عقب فوق‌العاده لوکس را خواهید دید که توسط یک کنسول مرکزی ثابت با رابط صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی، پد شارژ بی‌سیم و پریز برق از هم جدا شده‌اند.

درست است، یک LX چهار نفره. اگر از اینکه کمی خودخواه باشید خجالت نمی‌کشید و می‌خواهید تجربه‌ شاسی بلندهای لوکس و فوق‌العاده پیشرفته بنتلی، مای‌باخ و رنج روور داشته باشید، LX 600 Ultra Luxury کاملاً شما را راضی می‌کند. البته در مدل‌های LX 500 و LX می‌توانید تیپ‌های پنج یا هفت صندلی را سفارش دهید؛ شاید به اندازه ۶۰۰ Ultra Luxury لوکس نباشند، اما همچنان بسیار زیبا و راحت هستند.

در مورد موتور Ultra Luxury به سرعت متوجه شدیم که بسیار نرم، بی‌صدا و فوق‌العاده قادر به حمل وزن ۲۶۶۰ کیلوگرمی خود در خیابان‌های شهر است.

LX از همان گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک لندکروزر استفاده می‌کند؛ زمانی که پدال گاز را له کنید تا از ترافیک جلو بیفتید، دماغه بالا می‌رود و دور موتور به سرعت افزایش می‌یابد و سرانجام صدای فزاینده موتور V6 به گوش می‌رسد. پدل‌های تعویض دنده پشت فرمان وجود دارد، اما خسته نباشید، استفاده از آن فایده‌ای ندارد؛ می‌توان گفت که گیربکس خودکار LX همیشه از شما بهتر تصمیم می‌گیرد.

 

لکسوس می‌گوید که در مقایسه با تنظیمات سیستم تعلیق لندکروزر، LX دارای فنرها و دمپرهایی است که برای رانندگی در جاده مناسب‌تر هستند.

چرخ و لاستیک در اکثر LX ها نیز بزرگتر از آن چیزی است که می‌توانید در لندکروزر داشته باشید، به‌جز دو نسخه (از نه نسخه) که از رینگ‌های ۲۲ اینچی استفاده می‌کند. LX تعادل بسیار خوبی بین سیستم تعلیق نرم و پایداری در جاده دارد.

موتور ۳.۵ لیتری بنزینی LX 650 نیوتون متر گشتاور را در دور ۲۰۰۰ تا ۳۶۰۰ تولید می‌کند که از موتور ۳.۳ لیتری دیزل ۵۰ نیوتون کمتر است اما در عوض موتور دیزل در ۴۵۰۰ به حداکثر گشتاور خود می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی موتور دیزل ۸.۹ لیتر و مصرف سوخت موتور بنزینی ۱۲.۱ لیتر است.

در مسیرهای خاکی و شنی، LX مانند لندکروزر، احساس راحتی و اطمینان را منتقل می‌کند. سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت جایی است که LX احساس زنده بودن می‌کند، با شتابی باورنکردنی به سرعت نور به سمت جلو پرتاب می‌شود. صفرتا صد LX 600 با موتور بنزینی ۷ ثانیه است که این رقم در موتور دیزلی ۸ ثانیه است.

بزرگ‌ترین ایراد LX این واقعیت است که میزان عرضه آن به بازار کم است؛ به گفته لکسوس، پس از اعلام قیمت در اوایل سال، بیش از ۴۰۰ سفارش قبل از عرضه را دریافت کرده و با توجه به اینکه استرالیا تنها ۵۰ خودرو در ماه برای باقیمانده سال جاری دریافت می‌کند، این بدان معناست که تمام عرضه قبلاً مکیده شده است و فعلاً LX ثبت سفارش نمی‌شود.

بااین‌حال، آنچه جالب است، داده‌هایی است که لکسوس در مورد مشتریان LX خود جمع‌آوری کرده است. علیرغم ارائه یک دیزل کم‌مصرف از همان ابتدا (نسل قبلی LX فقط در چهار سال آخر عمر ۱۴ ساله خود، یک موتور دیزل داشت)، بیش از ۶۰ درصد از خریداران LX موتور بنزینی توئین توربو قوی‌تر را انتخاب کرده‌اند.

همچنین خودروهای هفت نفره تیپ پایه دیزلی و بنزینی کمتر از ۱۰ درصد فروش را به خود اختصاص داده‌اند، درحالی‌که ۴۰ درصد فروش به LX600 با بسته بهبود ۵۵۰۰ دلاری اختصاص یافته است.

در مورد LX 600 Ultra Luxury چهار صندلی، ده درصد از کل سفارش‌های LX را به خود اختصاص می‌دهد – با توجه قیمت ۲۱۰ هزار دلار (بدون سفارش کیت‌های رفاهی) چیزی شگفت‌انگیزاست؛ قطعاً سلیقه خریداران LX تغییر کرده است.

پرواضح است که نسل جدید LX بهبودهای زیادی نسبت به نسل قبلی و همچنین لندکروزر سری ۳۰۰ داشت. نقطه قوت این خودرو موتور نرم و بی‌صدا با مهندسی عالی است که البته نیاز به بنزین با اکتان بالاتر از ۹۵ دارد که ممکن است هزینه‌های شما کمی بالا برود، البته این مشکل در نسخه دیزل وجود ندارد.

امتیاز نهایی: ۷.۴ از ۱۰

چیزهای که در LX دوست داریم چیزهای که در LX دوست نداریم
موتور توربو بنزینی قدرتمند نبود ۵ صندلی در تیپ‌های پایه
تقریباً دارای تمام قابلیت‌های آفرودی لندکروزر نبود مخزن سوخت اضافه روی تیپ پایه دیزل
هندلینگ خوب برای بقیه سال فروخته شده

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
whichcar

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. HR3

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    ژاپنی ها چه اصراری به استفاده از دو نمایشگر بالا و پایین در داشبورد دارن الله اعلم
    مثل تسلا یا مرسدس و ب ام و یهو یه مجموعه یه تیکه نمایشگر بزنید تمام

    موافقم 22
    مخالفم 52
    1. بی طرف

      ۱۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      اتفاقا همینو ازشون پرسیدن اونا هم گفتن چون خیلی از مشتریا عربن و عربا هم دوست ندارن همه کنترلا توی یه صفحه نمایش باشه اینکارو کردن

      موافقم 6
      مخالفم 21
    2. عاشق پدال

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (253 ديدگاه)

      به نظر من یه جواب قانع کننده این میتونه باشه که اگه یه مانیتور هنگ کرد عملکرد یه مانیتور دیگه مختل نشه
      خود منم از دوتا نمایشگر خوشم میاد

      موافقم 12
      مخالفم 4
  2. God Bless USA

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ★رفقا به نظرتون زیباترین طراحی جلو در محصولات لکسوس، متعلق به Nx F sport نسلی که تو ایرانه نیس؟(۲۰۱۸)
    ★بقیه شون انگار ،یه جوری زیادی جلو پنجره ی بزرگی دارن

    موافقم 18
    مخالفم 19
  3. net

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    جلوپنجره بزرگ که تا پایین سپر اومده خیلی بد هست‌.خط سفید اطراف شیشه دربها که در قسمت شیشه مثلثی بالای درب باک پهن شده و سرتاسر به یک اندازه نیست خیلی بد هست.چراغ متصل عقب برای اس یو وی و کراس اور بد هست اگر چراغ عقب خط متصل نداشت و جدا بود و خطوط مشکی داخلش نبود و یکپارچه رنگ زرشکی داشت بهتر بود.طراحی دو صفحه نمایش روی داشبورد با دکمه فیزیکی و صفحه نمایش زیر که به داشبورد چسبیده بد هست و خط نقره ای اطراف صفحه نمایش زیر که تا دنده امده خیلی بد هست و تو چشم میزنه اگر یک صفحه نمایش مستطیلی بالای داشبورد بدون دکمه فیزیکی داشت و صفحه نمایش زیر که به داشبورد چسبیده و خط نقره ای نداشت قشنگتر میشد.زیر چراغ جلو در قسمت نوک اگر فرورفتگی نداشت و مسطح بود قشنگتر میشد.اگر دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد

    موافقم 15
    مخالفم 35
    1. Afg

      ۱۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (497 ديدگاه)

      این بهبود رو لکسوس باهزینه ۵۰۰ دلار به شما هدیه میده

      موافقم 5
      مخالفم 5
  4. ارین صاحب جمعی

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    پایینه امتیازش بنظرم برای برند لکسوس ۷.۴ یک خورده کمه من حداقل ۸.۵ تا ۸.۷ را ازش انتظار داشتم

    موافقم 20
    مخالفم 16
    1. سپهر

      ۱۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      ۷.۴ هم براش زیاده

      موافقم 11
      مخالفم 51
      1. علی

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (836 ديدگاه)

        آقا سپهر شما نخر . برو همون کره ای ها را بخر

        موافقم 24
        مخالفم 6
  5. دکتر استاپ

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    هنوز رد پای اکونومی بازی های تویوتا توی LX که باید یک محصول لوکس باشه دیده میشه و واقعا انتظارم از تویوتا بیشتر بود

    موافقم 12
    مخالفم 28
  6. new reventon

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (394 ديدگاه)

    گریل جلوش انگار گریل کبابیه واقعا:|

    موافقم 30
    مخالفم 15
  7. بهنام

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (823 ديدگاه)

    تعریف و تمجید ها با امتیاز نهایی همخوانی نداره . در کل اکثر مجلات و کارشناسان ال ایکس جدید رو تایید کردن و اونو خودرویی قابل توصیف کردند .

    موافقم 37
    مخالفم 4
  8. meysam

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    یادمه در مقاله ای که همین چند وقت اخیر منتشر شد و LX را با رقبای آمریکایی مقایسه کرده بود، جوری زدن تو سرش که تعجب کردم. تو اون مقاله نسخه ای که حتی تهویه صندلی هم نداشت رو با مدل فول رقبا که تا خرخره آپشن داشتن مقایسه کرده بودن
    منظورم این مقاله است:👇🏻👇🏻👇🏻
    https://www.pedal.ir/cadillac/2022-cadillac-escalade-vs-jeep-grand-wagoneer-vs-lexus-lx600-vs-lincoln-navigator-compared/

    موافقم 32
    مخالفم 4
  9. رضا باقری

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    طراحی با دوتا مانیتور با اون گرافیک مسخره و رزولوشن پایین اش واقعا مسخره است. طراحی بیرونیش هم فاجعس کلا تو طراحی داخلی یه فاجعه ی بزرگه بیرونش هم فاجعه تر در مورد سایر تکنولوژی ها هم که همیشه ضعیف تره از رقبای یا آمریکایی مثل اسکالید و واگنییر انگار ۲۰ سال عقبه موتورش هم همیشه مصرفش بیشتر از توان تولیدی اش بوده و هست حالا توربو شده دوام شو از دست داد. داخلش از مواد خوبی استفاده نشده بو پلاستیکای داره تا اینجا میاد. واقعا برندهای لوکس ژاپنی مدت هاست نتونستن رقیب جدی برای آمریکایی ها و حتا جنسیس متناظر بشن.
    سواریش بسدت خرابه نسل قبل انگار سوار قایق شده بودی میرسیدی سر پیچ کل هیکل ماشین اینور اونور میشد حس میکنی میخوای چپ کنی

    موافقم 11
    مخالفم 54
    1. JDM lover

      ۱۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (886 ديدگاه)

      صحیح

      موافقم 15
      مخالفم 3
    2. علی

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      آقای باقری ، راستشو بگو ، چه بهت میدن تا از لکسوس بد بگی ، فن کجایی؟ کره ای چینی یا آلمانی

      موافقم 14
      مخالفم 5
      1. سپهر

        ۱۲ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (377 ديدگاه)

        حقیقت رو گفت،واقعا لکسس حرفی در برابر رقبا نداره

        موافقم 1
        مخالفم 6
    3. Phonix

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      می سپارم یه 8k بزارن روش بیارن عراق اونور اروند رود نگاه کنی بعد هم بری خونتون اینا آشغالاش هم طرف ما نمیاد داداش گلم

      موافقم 8
      مخالفم 1
  10. سپهر

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (377 ديدگاه)

    حیف پول،تو رنج قیمتش هر انتخاب چشم بسته ای از این بهتر و زیباتر و با کلاستره

    موافقم 12
    مخالفم 46
    1. علی

      ۱۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (134 ديدگاه)

      من نمی‌فهمم شما عزیزان اگه اینقدر نسبت به ژاپنی ها نفرت دارین چرا تو پست های مربوطه کامنت میزارید؟
      اگر ذره ای اخبار خودرو رو دنبال میکردی متوجه این میشدی که نه فقط لکسوس بلکه تک تک خودروهای ژاپنی ارزش خرید بالایی دارن و همین امر باعث شده شرکت هایی مثل نیسان و هوندا و سلطان تویوتا اینقدر دوست داشتنی و بزرگ باشن

      موافقم 35
      مخالفم 10
      1. سپهر

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (377 ديدگاه)

        لکسس چه ربطی به ماشین های اقتصادی ژاپنی داره که اسم بردی؟هنوز فرق سگمنت ماشین ها رو نمیدونی بعد میای در مورد ماشین نظر میدی

        موافقم 5
        مخالفم 12
    2. حسین

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (225 ديدگاه)

      از نظر من ایرادی نداره،چون LX نسخه لوکس لندکروز هست.

      موافقم 5
      مخالفم 1
  11. علی

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    موافق با نمره دهی نیستم
    تو متن تقریبا ایرادی گفته نشده
    اون دو مورد منفی که تو اون پایین بهش اشاره شده، بیشتر به خاطر ضعف تولید کارخانه هستش. اینکه خب شاید واقعا نمیتونن ظرفیت تولید شون رو ببرن بالا

    موافقم 17
    مخالفم 2
  12. زیزیگولو

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (4877 ديدگاه)

    از نظر من طراحیش خیلی زیباست و یه سبک تهاجمی داره چون تو این ماشین فول سایز میشه سبک طراحی لکسوس رو به‌ وفور دید ….. از مهمترین مشخصه‌ های یه لکسوس جلوپنجره دوکی شکل اون هستش که تو این مدلم بکار رفته که با حاشیه کرومی ظاهری خشن و قدرتمند بهش داده و چراغاشم تا حدودی از NX و RX شبیه هستش که با زوایای تیز در کناره‌ ها هارمونی خاصی رو با جلوپنجره ایجاد کردن و کاپوت عضلانی و بدنه پف‌ کرده زیر چراغاش به هرچی خشن تر شدن طراحی این ژاپنی کمک کردهن👍👍👌👌👏👏❤❤

    موافقم 17
    مخالفم 2
  13. Peyman.JDM

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    پیشرفت بسیار عالی نسبت به نسل قبل داشت
    ولی چرا انقد عرضش کمه ؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. Phonix

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      چون ژاپنی ها ساختنش نه آمریکایی ها اینم باید برع مثل جنسیس دفتر مرکزی و توسعه رو تو امریکا بزنه زیاد تکراری شدن حیفه این برند.
      استراتژیست‌های لکسوس دیگه پیر شدن

      موافقم 4
      مخالفم 2
  14. Peyman.JDM

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    بعد اینکه پدال چرا در مقایسه قبلی با ماشین های آمریکایی این نسخه رو نیاورده بود؟

    موافقم 6
    مخالفم 0
  15. سینا

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    من عاشق ال ایکس هستم

    موافقم 13
    مخالفم 6
  16. رضا

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من به نظرم لندکروز بیشتر میارزه

    موافقم 5
    مخالفم 7
  17. پدرام

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    لندکروزر GR رو بیشتر میشه به عنوان یک آفرودر قبول کرد و طراحی اش هم با ابهت تره
    جلوی لکسس اصلا جالب نیست فقط مقایسه کنید با رقبایی مثل اسکالید، رنجروور متوجه میشید

    موافقم 6
    مخالفم 8
  18. JDM lover

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    توی متن خیلی ازش تعریف و‌تمجید میکردن جوری که فک کردم بالای ۸ میشه امتیازش یهو دیدم نوشته ۷.۴ !

    بنظرم به عنوان یه suv لوکس فول سایز گزینه مناسبیه و میتونه رقیب خوبی باشه برای بقیه
    ولی اسکالید هم با همین رنج قیمتی تو بازار هست
    و با پول نمونه فول lx میشه رنجروور تقریبا پایه هم خرید که اون دیگه واقعا سنگ محک این کلاسه

    در کل ازش خوشم میاد 👍

    موافقم 9
    مخالفم 2
  19. samurai

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (546 ديدگاه)

    نکشیمون با این چیزایی که تو ال ایکس دوست نداری://
    برای بقیه سال فروخته شده چه ربطی به خود ماشین داره تو ماشینو تست کن
    اینا هم کلا بعد از کرونا سطح ای کیو شون پایین اومده مثل بعضیا تو همین جا که نظرات گهر بار نوشتن :))
    پرایدتو سوار شو و از عکسای لکسوس لذت ببر نظرات …….. نمیخواد بنویسی

    موافقم 13
    مخالفم 12
  20. تحت پیگرد

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (352 ديدگاه)

    من با بزرگ بودن جلو پنجره مشکلی ندارم حتی به نظرم آینده نگرانه تر هم هست اما این جلو پنجره با خطوط افقی اصلا به dna لکسوس نمیخوره باید از المان های لکسوس برای طراحی جلو پنجره استفاده میکردند طراحی داخل هم میتونست خیلی بهتر باشه به نظرم nx طراحی داخلی به مراتب بهتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  21. Reza@*.

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    درسته از پلتفرم لندکروز استفاده شده ولی تفاوت های زیادی بینشون هس از لحاظ سواری و کیفیت و لوکس گرایی و لذت رانندگی .
    ولی ای کاش موتورشون تنفس طبیعی بود و با تغییرات اندکی میتونستن این قدرت رو ازش بگیرن گرچه مصرف سوخت بیشتر بود اما استهلاک کمتری داشت نسبت به توربو . کلا با موتورهای توربو خیلی موافق نیستم .
    تنفس طبیعی رو بیشتر میپسندم . اما بازم سلطانه تو کلاس خودش و بی نظیره و در اوج کیفیت ساخته شده.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  22. Hadi

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    عجب غولیه این LX جدید 😍

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا