لکسوس

به‌روزرسانی لکسوس IS برای سال ۲۰۲۳

لکسوس سدان متوسط IS را برای عرضه در سال ۲۰۲۳ به‌روزرسانی کرده است. مدل‌های دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل IS300 و IS350 F اسپرت به‌روزرسانی‌هایی را دریافت کرده‌اند شامل سپر‌ها، جلوپنجره، اسپویلر کوچک صندوق و نشانه‌های جدید برای این خودرو می‌شود. لکسوس برای تکمیل این پکیج سری IS350 F اسپرت را به رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی خاص تجهیز خواهد کرد.

ژاپنی‌ها کار را به اینجا تمام نکرده و یک بسته «هندلینگ» برای IS350 F اسپرت ارائه داده که امکاناتی چون فنربندی تطبیق‌پذیر متغیر، دیفرانسیل لغزش محدود برای محور عقب در نسخه دیفرانسیل عقب، رینگ ۱۹ اینچی سیاه مات «BBS»و حالت رانندگی اسپرت S / S پلاس را به آن افزوده است.

بسته‌ای موسوم‌به «Special Appearance» نیز برای خریداران IS350 F اسپرت دردسترس است. رنگ سیاه خاص به همراه سقف و کاپوت به رنگ سیاه «اوبسیدین»، رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی «انکی» به رنگ سیاه و کابین به رنگ سیاه «نولوکس» از ویژگی‌های این بسته به شمار می‌روند. تنها ۴۸۰ نمنه از این دستگاه نسخه خواهد شد.

به‌روزرسانی‌های جدید به IS350 محدود نشده و لکسوس نسخه IS500 F اسپرت و IS500 F اسپرت پریمیوم را ۲۰۲۳ را هم دگرگون کرده است. IS500 به‌صورت استاندارد به رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی انکی به رنگ سیاه مجهز خواهد شد. همانند نسخه IS350 F اسپرت، IS500 F اسپرت نیز با بسته Special Appearance عرضه می‌شود که رنگ بدنه صدف آب‌شده، کابین به رنگ سیاه نولوکس و رینگ‌های ۱۹ اینچی سیاه BBS را به این خودرو اضافه می‌کند. تنها ۱۵۰ دستگاه به این بسته جذاب مجهز خواهند شد تا خاص‌بودن آن حفظ شود.

لکسوس عرضه این بسته‌ها را از پاییز سال جاری آغاز می‌کند و به خریدارانش امکان انتخاب از میان ۱۰ رنگ مختلف را می‌دهد: خیلی سفید، سفید صدفی ممتاز، نقره‎ای اتمی، خاکستری ابری، ایرودیوم، خاویار، سرخ ماتادور، مادون سرخ، آبی یونانی و آبی اولتراسونیک میکو ۲.۰.

از امکانات ایمنی این مدل‌‌ها که به‌صورت استاندارد عرضه می‌شوند شامل سیستم امنیتی لکسوس پلاس ۲.۵ است که شامل سیستم پیش‌برخورد، هشدار برخورد جلو، ترمز اظطراری خودکار، شناسایی عابر پیاده و دوچرخه‌سواران می‌شود.

موتور این سدان متوسط تغییری نکرده و IS300 مدل ۲۰۲۳ همچنان یک واحد ۲ لیتری توربوشارژردار ۴ سیلندر است که ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که نهایتا از طریق چرخ‌های عقب به سطح زمین می‌رسند. IS300 AWD به موتور ۳.۵ لیتری V6 تجهیز شده که تنها ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد و از طریق جعبه‌دنده ۶ سرعتی خودکار قدرت را به هر چهار چرخ می‌فرستد.

آن‌هایی که عملکرد بهتری را می‌خواهند می‌توانند هزینه خود را صرف نسخه IS350 کنند که با بهره‌وری از سیستم چهارچرخ محرک به ۳۱۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتنم متر گشتاور مجهز شده است. این قدرت حاصل تلاش همان واحد ۳.۵ لیتری V6 یادشده محسوب می‌شود. بهترین نسخه این خانواده هم IS500 به شمار می‌رود که با تجهیز به یک موتور ۵ لیتری V8 توان تولید ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد. قیمت هر یک از این مدل‌ها را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

مدل نام مدل قیمت (دلار)
۹۵۰۲ IS 300 ۴۰,۵۸۵
۹۵۰۶ IS 300 AWD ۴۲,۵۸۵
۹۵۰۴ IS 350 F Sport Design ۴۳,۶۶۰
۹۵۱۰ IS 350 F Sport ۴۴,۹۱۰
۹۵۰۸ IS 350 F Sport Design AWD ۴۵,۶۶۰
۹۵۱۶ IS 350 F Sport AWD ۴۶,۹۱۰
۹۵۵۴ IS 500 F Sport ۵۸,۲۷۰
۹۵۵۶ IS 500 F Sport Premium ۶۲,۷۷۰
بیمه بازار

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (345 ديدگاه)

    بینظیره این ماشین. فقط ایکاش قربانی کراس آورها نشه

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۴
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (8196 ديدگاه)

    میگم اگر زحمتی نیست برید ببینید خودروهای اِسکورت مهمان‌های مراسم خاکسپاری ملکه انگلیس چیه ؟!
    لندکروزر اتاق ۲۰۰ به همراه رنجروور !
    اینجاست که نشون میده تویوتا یعنی چی !
    این از لکسوس is که با دیدنش دل آب میشه و اون از شاسی‌بلندهای تویوتا که دنیا را مجذوب اطمینان و قابلیت‌های خودش کرده !

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۱۹
    1. Iman99

      ۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      یعنی هرچی که باشه به گرد پای خود رنجروور نمیرسه
      در کل به گرد پای خود اروپایی ها و امریکایی ها نمیرسن هرچند که همینی هم که هست صدقه سر خود اروپا و امریکا هست ولی همینشم به گرد پای خود اروپا و امریکا نمیرسه
      چون در همه چیز بهترین و اول و یکه تاز و پیشرفته و پیشرو و پرچمدار اروپا و امریکا هستن که از همه نظر در همه چیز با فاصله زیاد بهترین و برتر هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه

      موافقم ۴
      مخالفم ۴
  3. بهراد

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (242 ديدگاه)

    چی داره این طراحی لکسوس که میتونه برا ۱۰۰ سالم یه طراحی رو بده بیرون ولی بازم قدیمی نمیشه!

    موافقم ۴۹
    مخالفم ۱۱
    1. MohammaD

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (177 ديدگاه)

      هر چقدر طراحی های خارجی لکسوس به رغم شلوغ بودنش ماندگار هست ، طراحی های داخلی اش یکم زود از چشم می افته . بهر حال من عاشق نرمی و آرامش و کیفیت پایدار لکسوس ها هستم . کما اینکه نسل های جدید تو بحث دینامیک رانندگی و سیستم سرگرمی اطلاعاتی پیشرفت به سزایی داشتند .

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۵
    2. سپهر

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (318 ديدگاه)

      اتفاقا طراحی لکسس خیلی زود از چشم میفته و‌اصلا ماندگاری نداره

      موافقم ۵
      مخالفم ۳
  4. علی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (588 ديدگاه)

    بسیار زیباست . لکسوس یه ماشین لوکس و کم دردسره

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۹
  5. meysam

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    خروجی انجینش یا این حجمها میتونست خیلی بالاتر باشه
    ولی اونو فدای دوام و استهلاک پایینتر کرده
    این کارش تا حدودی منطقیه ولی برای رقابت با آلمانیها کافی نیست
    در هر صورت کاملا به سلیقه و خلق و خوی افراد بستگی داره
    برای من که کاملا کافیه

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۳
    1. MohammaD

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (177 ديدگاه)

      ۴۷۰ اسب بخار به شرطی که ازش استفاده کامل بشه برای سگمنت c کاملا کافیه . فقط لکسوس برای رقابت با ژرمن ها باید رانندگی اش خیلی درگیر کننده تر از این حرفا باشه . GS هم به این دلیل شکست خورد

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۳
  6. Royal Driver UK 70

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    خداراشکر نمیان ماشینو فضایی کنن جای شکره. لکسوس برند خوبیه هرچی بخاین رو داره کیفیت خوب طراحی خوب کم دردسر بودنش که با چاشنی تویوتا مخلوط شده، خلاصه خوشم اومد.

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۷
  7. Erfan

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    یه سامورایی واقعی.
    این طراحی جذابیتش ابدیه و حتی اگه دیگه مدل جدیدی هم برای این ماشین نیاد ده سال دیگه هم این ماشین جذابیت خودش رو خواهد داشت.
    به نظرم is500میتونست یه v8توربو شارژ باشه در نسخه پریمیوم تا حرفی برای رقبا نزاره از نظر قدرت موتور و شتاب

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۶
  8. بهنام

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (473 ديدگاه)

    طراحی بشدت زیبا و دلربا، هشت یا شش سیلندر تنفس طبیعی ، یه لیپ زیر سپر و یه رکاب خوشگل بندازی به این ماشین و بری نادیه ها رو باهاش ببینی . آخ که چقدر دوست دارم این نسل لکسوس رو .

    موافقم ۶
    مخالفم ۶
  9. parham68

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    زیباست!

    موافقم ۷
    مخالفم ۶
  10. رامتین

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2631 ديدگاه)

    واقعا دوسش دارم البته در کنار لکسوس RC. فقط تویوتا جان خواهشا موتورها را تقویت کن. خصوصا موتور ۵ لیتری. ۴۷۰ واقعا زشته! یا همون ۴۷۰ باشه حجم را بیار روی ۴ لیتر که کسی خرده نگیره.

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  11. ۹۱۱

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (441 ديدگاه)

    یک ماشین فورقولاده. البته در این تب کراس اوور ها بعیده به حیات خودش ادامه بده همونطور که دوستمون اشاره کرد

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  12. حسین

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1350 ديدگاه)

    چرا لکسس دست ازسر این پیر مرد برنمیداره؟؟؟؟ تازه داره برای سال ۲۰۲۳ به روز رسانیش هم میکنه؟؟ رقیباش یک و نیم نسل ازش جلو افتادن!!

    موافقم ۶
    مخالفم ۹
    1. sina

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2266 ديدگاه)

      اخیرا نسل جدیدش ر معرفی کرد ولی متاسفانه از پلتفرم جدید استفاده نکرد

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  13. وی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    ولی کاش ژاپن به جای اسپرتای لوکس روی همون اسپرت اقتصادی و جی دی ام میموند

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  14. ارین صاحب جمعی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (991 ديدگاه)

    نمیدونم چرا حس میکنم خودروسازی ژاپن داره ته میکشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۶
  15. ژاپن

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط ژاپنی هر چی باشه فرق نداره

    موافقم ۲
    مخالفم ۵
    1. Iman99

      ۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      فقط آلمان ( اروپا ) و امریکایی هرچی باشه فرقی نمیکنه
      چون برتری مطلق و بافاصله زیادی دارن در همه چیز از همه نظر برتر و بهترین و اول و پیشرفته و پیشرو و پرچمدار هستن اروپا و امریکا بهترین و یکه تاز از همه نظر در همه چیز هستن در کل همه چیز هم از خودشونه و کسی به گرد پاشونم نمیرسه
      و بقیه هم همینی هم که دارن همونی هم که طرفدارشی همونم صدقه سر اروپا و امریکا بوده و هست که همینشم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمی‌رسه

      موافقم ۵
      مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا