لکسوس

جانشین لکسوس LFA از گیربکس دستی شبیه‌سازی شده استفاده خواهد کرد؟

لکسوس اواخر سال پیش میلادی طی یک حرکت سورپرایز کننده جانشین لکسوس LFA را به نوعی معرفی کرد. زمانی که تویوتا استراتژی الکتریکی سازی خود را اعلام نمود شاهد سوپرکاری مرموز بودیم که با عنوان Electrified Sport شناخته می‌شود. به گزارش motor1، این خودروی پرفورمنس و بدون آلایندگی اوایل امسال طی سفری از ژاپن به اروپا رفت تا در فستیوال سرعت گوودوود ۲۰۲۲ شرکت کند. خودرویی که درباره آن صحبت می‌کنیم جانشین لکسوس LFA خواهد بود ولی بجای پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهد کرد.

البته جدای از اشاره به شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتری و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۲ ثانیه‌ای، چیز دیگری از مشخصات فنی جانشین لکسوس LFA منتشر نشده است. خوشبختانه مجله تاپ گیر اخیراً با کوجی ساتو رئیس لکسوس درباره نسخه جاده‌ای کانسپت Electrified Sport صحبت کرده است و یکی از مهم‌ترین خبرها اینکه شاید خریداران بتوانند در این خودرو خودشان دنده را عوض کنند. البته چیزی شبیه دنده عوض کردن!

تاپ گیر می‌گوید تجربه کار با گیربکس دستی در این سوپر اسپرت از طریق نرم‌افزار ویژه‌ای شبیه‌سازی خواهد شد. این نرم‌افزار احتمالاً به‌صورت مصنوعی قدرت پیشرانه‌های الکتریکی را محدود خواهد کرد تا شما بتوانید دنده را عوض کنید. فورد روش متفاوتی را برای کانسپت موستانگ لیتیوم الکتریکی انتخاب کرد زیرا این خودروی مفهومی از گیربکس ۶ سرعته دستی واقعی MT82 گترگ به همراه دیفرانسیل تورسن استفاده می‌کرد و نیرو به چرخ های عقب فرستاده می‌شد. البته این موضوع برای لکسوس قطعی نشده و فعلاً در حال بررسی است. کوجی ساتو از اشاره به زمان رونمایی رسمی این سوپر اسپرت خودداری کرد اما برخی جزئیات دیگر را نیز برشمرد. Electrified Sport همانند تمامی محصولات الکتریکی لکسوس از تکنولوژی فرمان برقی استفاده خواهد کرد. این مدیر ارشد همچنین به استفاده از تکنولوژی هدایت گشتاوری نیز اشاره داشته است.

کربن فیبر در صورت ضرورت استفاده خواهد شد و محل قرارگیری باتری ضرورتاً زیر کف خودرو نخواهد بود زیرا تویوتا در این زمینه آزادی عملی زیادی را در اختیار طراحان قرار داده است. زمانی که مدل مفهومی معرفی شد لکسوس به استفاده از باتری‌های حالت‌جامد اشاره کرد اما مدیر این برند می‌گوید این تکنولوژی هنوز نیازمند تکامل است. به عنوان یادآوری باید گفت تویوتا احتمالاً اولین خودروسازی خواهد بود که از باتری حالت‌جامد در خودرویی تولیدی استفاده می‌کند. قرار است این کار در سال ۲۰۲۵ رخ دهد اما این باتری بجای خودرویی الکتریکی در مدلی هیبریدی دیده خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. T

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    شعاع حرکتیش خوبه و زیباست

    موافقم 37
    مخالفم 3
  2. SHAHABnz

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    lfa داشته باشی بهت میخندن با اون فروشش🤣 من هیوندا کونا برقی رو انتخاب میکنم چون جوایز زیادی درو کرده و مجلات بزرگ تحسینش کردن و فروش بالایی هم کسب کرده

    موافقم 6
    مخالفم 86
    1. JDM lover

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (886 ديدگاه)

      فقط از یه کره فن برمیاد که کونا برقی رو با lfa مقایسه کنه
      هیمن کار سطح فکریت رو نشون داد

      موافقم 60
      مخالفم 8
    2. RezaRs

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (278 ديدگاه)

      لای جوایز حتما یک کپسول اتش نشانی تو صندوق بذار

      موافقم 61
      مخالفم 5
      1. aMiRsHaYaN

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (459 ديدگاه)

        😂😂👍👍

        موافقم 31
        مخالفم 0
      2. بهنام

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (831 ديدگاه)

        👍🤣🤣🤣

        موافقم 25
        مخالفم 0
      3. Roham

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (734 ديدگاه)

        الان …
        دقیقا …
        دارید از یه ماشین که حتی هنوز حتی دنیای خودرو نمی دونه دقیقا چیه دفاع می کنید؟!!!
        فقط واسه اینکه لکسسه؟!

        موافقم 3
        مخالفم 18
  3. Alan.r

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    خیلی فوق‌العاده است. اگه با همین مشخصات تولید بشه عالی میشه شتاب،ظاهر و بردش عالیه ولی هیچی جای اون موتور V10 قبلی رو نمی‌گیره

    موافقم 38
    مخالفم 2
  4. Reza Waffen SS

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    احساسی بهش ندارم انگاری همه برقی ها یکی هستن فقط ظاهرشون فرق داره باهم

    موافقم 36
    مخالفم 3
    1. کیان

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1436 ديدگاه)

      نظرت و یه جورایی قبول دارم، مثه لپ تاپ یا گوشی هایی ک سخت افزارشون یکی هست فرقهایی جزیی دارن و …

      موافقم 21
      مخالفم 3
  5. T

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    چون برقی ها بی روح هستن
    فکر کردی قراره مثل گالانت سوسماری ابهت و روح داشته باشند ؟

    موافقم 22
    مخالفم 3
  6. Erfan

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    بی معنی بازی تا کجا
    یه مقدار سطح و لول خودتون رو بالا بیارید.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  7. meysam

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    درسته که برقیها صدا و ویژگیهای بنزینیها رو ندارن و اصطلاحا میگن روح ندارن
    ولی من فکر میکنم اگه واقعا پشتش بشینی و اون گشتاور آنی که در اختیار راننده میذاره و اون شتاب بالا رو تجربه کنی نظرمون عوض بشه
    فکر میکنم لذت سواریشون خیلی بیشتر از چیزی باشه که فکر می‌کنیم.
    شوربختانه هممون محکومیم از پشت مانیتور حدس و گمان بزنیم و نتیجه‌ش همینه دیگه واقعا تقصیری هم نداریم

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. Mohammad.2005

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (343 ديدگاه)

      خدا از دهنتون بشنوه . انشاا… واقعا چنین چیزی که میگید باشه و دنیای خودرو جذاب بمونه اما به شکلی نوین 👌

      موافقم 12
      مخالفم 0
  8. T

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    یکی از دلایل روح نداشتن هم طراحی سردشون است چه در داخل و چه در بیرون!

    موافقم 13
    مخالفم 0
  9. JDM lover

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    LFA هم برقی شد
    بنظر من هیچ الکتریکی نمیتونه جای اون lfa قبلی رو بگیره
    طراحیش هم هر چقدر زیبا باشه ( از نظر بعضیا ) بنظرم اندازه lfa و دیگر خودرو های بنزینی ماندگار نخواهد بود و چند سال بعد قدیمی میشه

    موافقم 21
    مخالفم 1
  10. كارevol

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    باز اینم قراره تا ١٠ سال بعدش فروش نره!

    موافقم 5
    مخالفم 31
    1. phonix

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      شما نخر عزیز دل

      موافقم 22
      مخالفم 3
    2. Absurd Hero

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (168 ديدگاه)

      یه ماشین باز چه آلمان فن باشه چه آمریکایی باز چه عشق ژاپن ، میتونه یه لیست از اسطوره های هر کدوم این کشورها رو برات لیست کنه، اگه خودت رو ماشین باز می‌دونی و کره فنی، فقط بهم بگو تو بخاطر کدوم اسطوره ی کره ای کره فن شدی؟
      یه ژاپنی فن شاید بخاطر نیسان جی تی آر یا تویوتا سوپرا ژاپنی فن شده یه آلمانی فن شاید بخاطر ۹۱۱، یه آمریکایی بازم یحتمل بخاطر کوروت و موستانگ و چارجر و …

      شما دوستان کره فن بخاطر چی؟
      النترا N? جنسیس کوپه؟

      پ.ن: پیشرفت چشمگیر کره در صنعت خودرو سازی رو تحسین میکنم و فقط خواستم بگم یه ماشین باز دلیلی برای کره فن بودن نداره، این دوستان۱۳ ۱۴ ساله صرفا بخاطر ریو پدرشون کره فن شدن

      موافقم 9
      مخالفم 0
  11. Hadi

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    اون LFA افسانه ای هم داره الکتریکی میشه…
    دیگه بدرد نمیخوره این دنیا…

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. phonix

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      غمگینم مثل صدای زوزه های یاماها

      موافقم 17
      مخالفم 2
  12. سپهر

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (377 ديدگاه)

    شبیه تنها چیزی که نیست لکسسه ،ماشین بی اصالت به این میگن

    موافقم 5
    مخالفم 19
  13. Mehdi TuRbO

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1988 ديدگاه)

    جدای از الکتریکیش که بی روح
    الکتریکیا طراحیای مسخره ای دارند عین گوشی موبایلا که همه یه ال سی دی فقط جای دوربینا پشتشون فرق داره
    قبلا هر کوشی طراحی خودش داشت جذابیت خودش مثل زمان ۰۰۱۱ و n98 و …
    الان داخلش به مانیتور بزرگ با یه امپر که اونم مانیتوریه واسه همین اس کلاس جدید دوست ندارم داخل اس کلاس قبلی میبینی کیف میکنی مثل کاخ میمونه
    واسه همین از تسلا بدم میاد این طراحی و الکتریکی کردن تسلا مد کرد بقیه ام ازش پیروی کردند
    هر چند به نظرم برای خودرو سازم به نظرم راحت تر یه ال سی دی اون وسط بزاره جا اینکه ساعت انالوگ و دکمه و اینا را طراحی کنه و هر کودوم با جزیاتش نصب کنه
    فکر کنم سرعت تولیدش میبره بالا

    موافقم 8
    مخالفم 1
  14. T

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    دیگه نمیشه جاوی خودرو سازان رو گرفت ما هم مجبوریم با الکتریکی کنار بیایم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. T

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    دیگه نمیشه جلوی خودرو سازان رو گرفت ما هم مجبوریم با الکتریکی کنار بیایم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. MASOUD 0099

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    به به ولی هیچی جای قبلی رو نمی گیره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا