لکسوس

نسخه‌های سفارشی لکسوس RC F با پیشرانه 8 سیلندر معرفی شدند

لکسوس از دو نسخه سفارشی RC F با نام‌های Enthusiast و Emotional Touring رونمایی کرد. هر دو خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کنند.

شاید لکسوس RC خودرویی سالخورده باشد اما شاید این موضوع بدی نباشد چراکه نسخه F همچنان با نیروگاه ۸ سیلندر تنفس طبیعی قابل انتخاب است. این نسخه اسپرت در ژاپن پذیرای دو نسخه سفارشی با نام‌های Enthusiast و Emotional Touring شده است. هر دو خودرو بر پایه مدل RC F با پکیج پرفورمنس معرفی شده در سال ۲۰۱۹ بنا می‌شوند و از دیفرانسیل لغزش محدود عقب سود می‌برند.

لکسوس می‌گوید پیشرانه ۵ لیتری خود را ارتقا داده تا با هماهنگی دقیق جرم قطعات متحرک توازن چرخشی بهینه‌ای داشته و میزان اصطکاک آن نیز کاهش یابد. انجام چنین کارهایی باعث حس چرخشی نرم‌تر و صدای احساسی‌تری برای پیشرانه ۲UR-GSE لکسوس شده است. همچنین دیفرانسیل لغزش محدود لکسوس نیز به‌صورت دستی تنظیم می‌شود تا پاسخ بهتری در زمان شتاب گیری و کاهش سرعت داشته باشد.

اما دو مدل موردبحث چگونه از یکدیگر متمایز می‌شوند؟ مدل Enthusiast به بال عقب بزرگی مجهز شده درحالی‌که نسخه Emotional Touring از اسپویلر فعال ساده‌تری استفاده می‌کند. این اسپویلر به‌صورت خودکار در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت و بالاتر فعال می‌شود و در سرعت‌های زیر ۴۰ کیلومتر در ساعت نیز پایین خواهد آمد. کاپوت فیبر کربنی نسخه Enthusiast از لکسوس RC F بدون رنگ است درحالی‌که کاپوت مدل Emotional Touring همرنگ بدنه کار می‌شود. همچنین هر دو خودرو از پلاک ویژه لکسوس روی پوشش پیشرانه و پانل درب‌ها سود می‌برند.

مدل Enthusiast با رنگ‌های سفید، کروم، مشکی و تیتانیوم خاکستری در دسترس خواهد بود درحالی‌که مدل دوم فقط با رنگ تیتانیوم خاکستری عرضه می‌شود. البته در کابین هر دو خودرو شاهد ترکیب رنگی مشکی و آبی و پوشش آلکانترا و چرم برای صندلی‌های جلو هستیم. همچنین صندلی راننده دارای حافظه است. باید گفت بازوی لوکس تویوتا تنها ۲۵ دستگاه از هرکدام از این خودروها را تولید خواهد کرد اما امکان خرید آن‌ها از طریق نمایندگی‌ها وجود ندارد زیرا لکسوس انتظار دارد تقاضا برای این خودروها بیشتر از سقف تولید باشد و به همین خاطر روی به سیستم لاتاری آورده است. مشتریان می‌توانند در این سیستم ثبت‌نام کنند و اسامی برندگان نیز چند روز بعد از قرعه‌کشی اعلام خواهد شد. صرف‌نظر از مدل انتخابی باید گفت RC F سفارشی Enthusiast و Emotional Touring قیمت حدود ۱۰۰ هزار دلاری دارند. قیمت RC F Track ادیشن در آمریکا نیز از حدود ۱۰۱ هزار دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2122 ديدگاه)

    ارزون ترین لکسوس RC F هشت سیلندر 70 هزار دلار قیمت داره و این نسحه های ویژه، 100 هزار دلار هستند
    مدل 6 سیلندر لکسوس RC با 48 هزار دلار ارزشمندتره، صفر تا صد 5/5 ثانیه بدک نیست
    حالا 100 هزار دلار برای ماشین 8 سیلندر که صفر تا صد 4/5 ثانیه داشته باشه، فقط صداش قشنگه
    قیمت مرسدس AMG C43 4Matic با موتور 4 سیلندر 400 اسب بخار و صفر تا صد 4 ثانیه، 65 هزار دلار
    مرسدس AMG E53 4Matic کوپه دو دیفرانیسل با موتور 6 سیلندر 430 اسب بخار، 80 هزار دلار هست و صفر تا صد 4 ثانیه داره

    موافقم 49
    مخالفم 6
    1. رامتین

      ۱۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2983 ديدگاه)

      بنظرم موتور 8 سیلندر جذابیت بسیار بیشتری نسبت به 6 سیلندرهای لکسوس داره. به همین خاطر من نظرم اینه ارزش خریدش بالاست. بعد اینکه این موتور 5 لیتری با توان 472 اسب دقیقا مینیموم توانی هست که اومدن روی این خودرو کشیدن. یعنی ایران خودرو هم موتور 8 سیلندر 5 لیتری داشت بدون هیچ مهندسی خاصی 450 اسب هم میکشید بیرون. پس خیلی راحت میشه این موتور را ارتقا داد. همین نوع موتور با نیم لیتر کمتر در فراری (8سیلندر تنفس طبیعی 4.5 لیتر) دارای 605 اسب توان هست!

      موافقم 16
      مخالفم 7
      1. R@min

        ۱۵ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1556 ديدگاه)

        کمر هر چی مهندس خودرو با این کامنت شکوندی مرد.

        حالا از اون قسمت این که 450 اسب قدرت گرفتن کاری نداره بگذریم همین موتور 2UR تویوتا پر از تکنولوژی هست از سیستم ترزیق مستقیم سوخت تا سیستم های VVT و مهندسی ساخت بلوک و سیلندر و …. کلا فورد و تویوتا هستن که 8 سیلندر مدرن اتمسفریک نزدیک 500 اسب دارن !! هر کدوم 15 20 سال زحمت کشیدن تا به این قدرت و عملکرد پایدار رسوندن. هر کی به 5 لیتر برسه اتوماتیک تو هر لیتر 100 اسب می گیره ؟؟؟ همین موتور تو مسابقات چند تا برد اورده.

        موتورهای دور بالا مثل فراری یا میل لنگ تخت هستن یا انقدر قطعات گرونی دارن که هزینه ساختش اندازه دو تا لکسوس میشه. نکنین آقا نکنین :)))

        موافقم 25
        مخالفم 7
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۵ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2122 ديدگاه)

          بحث من مارکتینگ هست و اصلا مهندسی محصول بررسی نکردم
          کوپه‌های لکسوس درحال ازدست دادن مشتری هستند و نمی‌تونن مخاطب جدید از نسل جوان جذب کنن، برعکس بنز و بی‌ام‌و هر روز موفقیت بیشتری در بازاریابی دارن
          با این روند، لکسوس به یک شاسی بلند ساز تبدیل خواهد شد و مدل‌های اسپرت دودر، صرفا برای خالی نبودن سبد محصولات عرضه می‌شن
          عجیب نیست که نسل بعدی دودرهای لکسوس، تمام برقی باشن چون کوپه‌های بنزینی‌ لکسوس، سخت می تونن مشتری جذب کنن

          موافقم 7
          مخالفم 3
        2. R@min

          ۱۵ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1556 ديدگاه)

          شما که کارت درسته و حرفت حقه ولی خب این ساده انگاری رفیقمون خیلی عجیب بود برام. البته این مدل نهایت ۶۰ هزار دلار هم نمی ارزه و صرفا یه نمونه برای خداحافظی هست.

          تویوتا برای بروزرسانی این مدل نیاز به گیربکس مدرن و تغییرات ساختاری تو پلتفرم داره که خب تویوتا از این کارا نمی کنه البته نسل بعدش همون کانسپت gr3 ۲۰۲۶ هست که برای مسابقات میاد و ویدیوهای تستش لو رفته که احتمالا در قالب یه سوپراسپرت موتور جلو برای جاده معرفی بشه.

          موافقم 3
          مخالفم 4
        3. پوریا چالش

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (240 ديدگاه)

          فراری یا میل لنگ تخت هستن یا انقدر قطعات گرونی دارن که هزینه ساختش اندازه دو تا لکسوس میشه. نکنین آقا نکنین!!پس شما میگید ک فراری قطعات موتورش از الماس هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. کیان

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1382 ديدگاه)

    طراحی تمام نشدنی هست.
    خیلی طراحی جذابی داره، خصوصا چراغهای جلو.
    تنفس طبیعی هم یعنی صدای خوب و بدون دردسر بودن و دوام بیشتر

    موافقم 27
    مخالفم 4
  3. blackwing

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (799 ديدگاه)

    Emotional Damage

    موافقم 10
    مخالفم 1
  4. AMANTE

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1808 ديدگاه)

    این ماشین احتیاج داره یک آپدیت اساسی بگیره یا کلا نسل عوض کنه.

    موافقم 12
    مخالفم 3
  5. Enzo Ferrari 2008

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    لکسوس باید تغییر کنه

    موافقم 10
    مخالفم 6
  6. محمد

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1475 ديدگاه)

    دیگه پیر شده و نسل جدید میخواد رقبای خیلی خیلی بهتری با این قیمت ها میشه خرید

    موافقم 4
    مخالفم 6
  7. Siyavash

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (577 ديدگاه)

    زیبا و دلنشین…من که پول داشتم میگرفتمش…

    موافقم 8
    مخالفم 3
  8. امپراتوری خورشید

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    محشره مخصوصا صدای موتور با اگزوزهای زیبا 👍

    موافقم 5
    مخالفم 0
  9. JDM

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (449 ديدگاه)

    حقیقتا در برابر رقبای آلمانی عددی نیست من عاشق طراحیش هستم و طرفدارش اما حقیقت اینه هیچ جذابیتی برای خریدار نداره جز اینکه چشمتو روی رقبا بستی یا انتخاب دیگه‌ای نداری
    بقول آقای اشتری همون نسخه 6 سیلندر rc با 48 هزار دلار جذابیت بیشتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا