لکسوس

نمایش خودروی تفریحی جالب لکسس با پیشرانهٔ درون‌سوز هیدروژنی

لکسس در اواخر مراسم زندهٔ رونمایی نسل جدید LX، پیش‌نمایشی از یک خودروی تفریحی جذاب را ارائه کرده است که با هیدروژن کار می‌کند. این یک کانسپت است که لکسس آن‌را وسیلهٔ نقلیهٔ تفریحی خارج از بزرگراه نامیده است. هرچند این خودرو با هیدروژن کار می‌کند اما در آن از پیل سوختی هیدروژنی معمولی و موتور الکتریکی استفاده نشده بلکه یک موتور درون‌سوز دارد که توسط هیدروژن فشرده تغذیه می‌شود.

تویوتا برای اولین بار چند ماه پیش این تکنولوژی را در یک کرولای مسابقه‌ای با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژ متعلق به GR یاریس که برای استفاده از هیدروژن اصلاح شده بود آزمایش کرد. پیشرانهٔ این کانسپت لکسس در قسمت عقب نصب شده و بجای گازهای مضر موتورهای درون‌سوز سنتی فقط آب تولید می‌کند.

علاوه بر قوای محرکه، طراحی بیرونی کانسپت تفریحی لکسس هم با پانل‌های بشدت تیز و زاویه‌دار، چراغ‌های LED، شیشهٔ جلوی بزرگ و اجزای تعلیق در معرض دید، بسیار چشمگیر است. این خودرو در بیرون به رنگ برنزی مات بوده و روی سقف آن‌هم یک نوار LED نصب شده است. رینگ‌های مشکی و نقره‌ای که با لاستیک‌های آفرودی پوشیده شده‌اند و چراغ‌های LED باریک عقب هم از دیگر ویژگی‌های این باگی هیدروژنی هستند. لکسس فعلاً نگفته است که آیا این خودروی تفریحی جذاب را تولید و به بازار عرضه خواهد کرد یا فقط به‌عنوان یک ویترین تکنولوژی آن‌را معرفی کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. Sina10

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    درونسوز هیدروژنی!!
    انگار تویوتا واقعا برنامه براش داره!!
    امیدوارم موفق بشه!!

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. ممد ژانگولر

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3454 ديدگاه)

      این ژاپنیا دقت کرده باشین وقتی ساکی میزنن میشینن از این اسباب بازی فضاییها طراحی و تولید میکنن😂

      موافقم 4
      مخالفم 15
      1. میثم

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        من یه ژنراتور HHO برای پراید خودم ساختم
        نصب و استفاده ازش یه کم دنگ و فنگ داره ولی مصرف سوخت رو حدود ۳۵٪ و آلایندگی رو با تست دستگاه ۴ گاز حدود ۷۵٪ کم کرد.
        اما بخاطر خورندگی هیدروژن ترسیدم به موتور آسیب بزنه. اولش نمیدونستم خورنده است.
        اما تو دمای کارکرد موتور تغییر محسوسی ندیدم.
        مورد بعدی اینه که از هیدروکسید پتاسیم بعنوان کاتالیزور استفاده کردم و گاز حاصل از واکنش هم ظاهرا تاثیر مخربی میتونه داشته باشه.
        حتی یه مدل کانسپت هم ساختم که هیدروژن خالص تولید میکرد. چون HHO بخاطر وجود اکسیژن واکنش پذیری بالایی داره و سنسور اکسیژن هم به اون مقدار اضافی اکسیژن واکنش نشون میده.
        ولی مدل کانسپت که اصطلاحا بهش میگن separator هیدروژن رو از اکسیژن جدا میکنه و دیگه سنسور اکسیژن مشکلی براش پیش نمیاد.
        اما حرارت بالا و خورندگی باعث شد کنار بزارمش.
        بعدش رو یه سیستم دیگه کارکردم که بهش میگن vaporizer که با بنزین کار میکنه اونم مصرف و آلایندگی رو خیلی کاهش میده اما بخاطر ایجاد تغییرات در مدار سوخت، خطر و ریسک آتش‌سوزی بالاست. بخاطر همین اونم کنار گذاشتم.
        ولی هیدروژن آینده ای داره که الان کمتر کسی تصورشو میکنه
        ببخشید که اینجا ریپلای کردم

        موافقم 16
        مخالفم 2
        1. ممد ژانگولر

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (3454 ديدگاه)

          افرین داداش میثم یعنی چیزی که ساختی ارزشش از خود پراید بیشتره و شاختره

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. سجادی

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (233 ديدگاه)

          آفرین رشتت چیه مکانیک؟

          موافقم 10
          مخالفم 1
        3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          دمت گرم برادر! کارت درسته،ادامه بده به جای بهتری برسی….

          موافقم 10
          مخالفم 1
        4. میثم

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (3524 ديدگاه)

          والا من دیپلم ریاضی دارم
          این کارها رو هم فقط از رو علاقه انجام دادم
          امکاناتم هم بشدت محدوده
          تو یه آپارتمان تو اتاقم خیلی از کارهای مونتاژ و طراحی و … رو انجام دادم

          موافقم 8
          مخالفم 1
    2. Reza Waffen SS

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      حتی یک درصد هم احتمال موفقیتش وجود نداره

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. Sina10

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        وقتی که برقیا اول راه بودن ، خیلیا مثل شما میگفتن یه درصد امکان موفقیت ندارن ، همه پیش‌بینی میکردن تا الان بیشتر خودرو های بازار هیبرید میشن ولی نیستن!
        هیچ چیزی تو این زمینه هیچ وقت قابل پیش‌بینی نیست
        شما میخوای بگو یک هزارم درصد ، شما که هیچ ، هیچ کس دیگه ای هم نمیتونه پیشبینی کنه

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. Iman99

          ۳۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          ب ام و از سالها قبل مبدع و پیشروی این فناوریه

          موافقم 1
          مخالفم 1
  2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    الان چشمم به گروه تویوتا و هیوندا و پورشس ، چون دوتای اولی دارن فشرده روی هیدروزن کار میکنن و دومی روی سوخت مصنوعی ، امیدوارم موفق بشن چون واقعا از هر دوی این گزینه ها خوشم میاد

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. new RAMIN

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      (الان چشمم به گروه تویوتا و هیوندا و پورشس ، چون دوتای اولی دارن فشرده روی هیدروزن کار میکنن و دومی روی سوخت مصنوعی ، امیدوارم موفق بشن چون واقعا از هر دوی این گزینه ها خوشم میاد)

      hello🖐🙋 😂 من12شهریور1400 گودبای کردم ولی امروز26مهر مجدد CHمجبورم کرد دوباره کامنت بزارم. تو این 45 روز بار ها خواستم بیام پدال ببینم چه خبره ولی قولم رو نشکستم…ولی این بار دیگه نتونستم!!خلاصه میگم: CS75 FCV

      CH نه فقط در بحث خودرو های هیبریدی…و نه فقط در الکتریکی…بلکه برای هیدروژنی هم آش پخته🙄! چه شود…

      #اکانت فیک ها: جون هرکی دوست دارید منو ول کنید به خدا من سودی ندارم که منو میکوبونید😂

      خب نمایشگاه گوانگژو دوباره مزاحمتون میشم😅 فعلا خداحافظ.🖐

      اهان قبل خداحافظی اینم بگم UNI K هیبریدی هم 2هفته پیش معرفی شد (اسمش UNIK IDD هست)با قدرت 288 اسب و گشتاور 590 نیوتون متر شتاب 0تا 100 در 5.5ثانیه و مجموع پیمایش 1100 کیلومتری و پیمایش الکتریکی 130کیلومتر و مصرف سوخت 800سی سی !!🙄🙄

      خب فعلا خداحافظ🖐🙋

      اهان دوباره یه چیزی یادم اومد😅
      CH برای جنسیس مرسدس بیمر آئودی تسلا هم آش بپخته… اونم آش شله‌قلمکار! کافی بزنید changan AVATAR دیگه خودتون میفهمید داستان چیه… 😁

      خب دیگه فعلا خداحافظ🖐🙋

      موافقم 4
      مخالفم 11
      1. MOHAMADREZA

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        باز این اومد !!!
        بابا جون هر کی دوس داری بیخیال ما شو !!!!
        ای بابا !!!
        تو که واسه همیشه خداحافظی کردی !!
        حتی قرار بود با بچه ها به مناسبت خداحافظی ات یه مهمونی برگزار کنیم !!
        مثل اینکه دوباره باید مراسم عزا و ختم بگیریم !!
        در ضمن
        اکانت های فیک هم همه مال خودتن !!!
        پس تو رو خدا بیا پایین
        سرمون بدجوری درد گرفته از دست تو !!!

        موافقم 13
        مخالفم 4
        1. R@m!n

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          میگه 45 سالمه 😂

          موافقم 6
          مخالفم 3
      2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        رامین من اشتباه کردم این کامنتو گذاشتم به بزرگی خودت ببخث

        موافقم 5
        مخالفم 2
      3. امیرعلی

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (310 ديدگاه)

        سلام با اینکه چینی فنی ولی دل من یکی برات تنگ شده بود
        خوش برگشتی

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          ۷نه ولی بی شوخی جای خالیت احساس میشد

          موافقم 2
          مخالفم 0
      4. نوید محمد

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (140 ديدگاه)

        رامین دوستت داریم
        تو رو خدا خداحافظی نکن
        خیلی اطلاعات مفید داری
        شنا کردن در جهت رودخونه که هنر نیست، هنر خلاف جهت شنا کردنه
        کاری به حرفای مخالفا نداشته باش
        خواهشا برگرد و اطلاعات مفید بده 🙏

        موافقم 3
        مخالفم 7
      5. porsche

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        بهبه آقا رامین بازم کامنت بزار
        به حرف بقیه هم گوش نکن فقط برا من کامنت بزار

        موافقم 3
        مخالفم 2
      6. Ninja

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        واقعا از این که برگشتی خوشحالم بهرحال سایت هست با فضای کل کل هاش و دوستی هاش یکی هم فن چین باشه مگه چی میشه یه سری هم فن تسلا
        قبلا گفتن از خودت و شخصیتت خوشم میاد به سنتم کار ندارم 7 ساله یا 45 ساله
        بهرحال کلی گفتم فضای سایت به ادمایی مثل تو هم وجورد داره
        بدرود
        درضمن اینم که خداحافظی تا همیشه میکنی و بر میگردی اصلا خوب نیست
        نمیگم تا همیشه برو میگم الکی خداحافظی نکن

        موافقم 5
        مخالفم 0
      7. GT

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        پیامبر چینی برای هدایت ما به راه راست بازگشته است😱😂

        پاره ای از سخنان این بزرگوار

        {並呼喚你純潔}
        ( و شما را به سوی پاکی فرا میخوانم)
        رامین چانگان (ع)
        به توصیه پیامبر بزرگوار چین، حضرت رامین، کار نیک آن است که یه چانگان بخریم و پول خود را میان فقرا و نیازمندان تقسیم کنیم 🤣

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. new RAMIN

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          @kingoftheworld
          نمیدانم عکس خودت را گذاشتی یا خیر. اگر عکس خودتان هست که چه عالی! خرسندم که با فردی دارم اطلاعات درمیون میزارم که بالغ هست و تجربه دارد چه عالی که به سلطان سوپر اسپرت سازی یعنی لامبورگینی هم دیدار داشتی.بگذریم… مشکلاتان با من چیست؟🤔نظراتم عجیب هست؟ خیر نظراتم عجیب نیست دارم چیزی رو میگویم که از آن بی خبرید.اگر الان بگویند افرادی هستن که توانایی دورجنبی دارن من و شماها اصلا باور نمیکنیم حالا اگر یکی بیاید و واقعا دورجنبی انجام دهد جلوی ما چه؟باز هم باور نمیکنید؟داستان من و CH هم همین هست… باور نمیکنید… ولی باید دید…ببنید قطعا ایمان می آورید! آش های CH را باور نمیکنید…خب عجیب نیست چون در هم زدن آش شریک نبودید! آش هایی که در آینده خواهد پخت! جوری خواهند بود که سختگیرانه ترین نظرات رو هم راضی میکند و شما میگویی خیر… خب صبر کن تا آش هارا بیاورند در خانه هایتان.حالا اگر خیلی عجول هستید همون 3 تا چیزی که تو کامنتم گفتم رو بزن گوگل:CS75 FCV // UNI-K IDD // CHANGAN AVATAR برای اینکه ببینی چاخان گفتم یا نه بزن گوگل. آن وقت معلوم است کی حرف میزند و کی سرش درد میگیرد… بگذریم.

          @rmiinn
          (میگه ۴۵ سالمه 😂)
          من اصلا وجود خارجی ندارم… 😁

          (رامین من اشتباه کردم این کامنتو گذاشتم به بزرگی خودت ببخش)
          دشمنت شرمنده. مهم افزایش اطلاعت هست که الان فهمید تویوتا و هیوندای فقط تو هیدروژن نیستن… دست بالای دست بسیار است😉

          (سلام با اینکه چینی فنی ولی دل من یکی برات تنگ شده بود خوش برگشتی)
          ❤❤ ممنون.

          (رامین دوستت داریم تو رو خدا خداحافظی نکن خیلی اطلاعات مفید داری شنا کردن در جهت رودخونه که هنر نیست، هنر خلاف جهت شنا کردنه کاری به حرفای مخالفا نداشته باش خواهشا برگرد و اطلاعات مفید بده 🙏)

          اینکه من میرم ناراحت میشید(و خوشحال) و وقتی میام خوشحال! به خاطر من نیست… به خاطر کامنت هام هم نیست علتCH هست! ناخودآگاه تون نظرش درباره این برند عوض شده.//من خلاف جهت آب نیستم رودخونه من جداس. قایق های توی رودخونه هم فازشون یه چی دیگس…هرجور دلشون بخواد رفتار میکنن غیر ممکن رو ممکن میکنن و با سرعت نور بروز میشن… کلا رودخونه من یا بهتره بگم رودخونه که CH درستش کرده نه فقط من بلکه اونایی که باهاش دیدار کردن رو نظرشون رو عوض کرده و آنها چیز های عجیبی میگوند… اینا از روی تعصب نمیاد…این ها از روی منطق! منطقی که فقط با دیدار کردن CH به آن خواهید رسید…آن هم نه CH های تو ایران… یه سر به CH های مارکت عربی بزنید منظور را خواهید فهمید…

          (بهبه آقا رامین بازم کامنت بزار به حرف بقیه هم گوش نکن فقط برا من کامنت بزار) 😂 چشم حتما. کامنت های من از جای دوری نمیاد…CH رو پیگیری کنید کامنت های منو خواهید دید!

          @m-a-r
          خداحافظی نمیکنم هعی میرم میام.ترجیح میدم عوض اینکه با بقیه سر کله بزنم صبر کنم زمان همه چی رو مشخص کنه. مثل همون داستان JD power و داستان آمار فروش در عربستان سعودی…🙄اره عجیبه… عرب ها CH دوست دارن بد هم دوست دارن! اللخصوص عربستان. پدال هم بزنم به تخته خوب آمار فروش رو پوشش میده😂

          @GT
          والا چیزی به ذهنم نرسید فقط این عکس از منطقه زیبا را تقدیم نگاهت میکنم!
          http://www.globalchangan.com/data/upload/content/image/20211013/61663385100d1.jpg

          http://www.globalchangan.com/data/upload/content/image/20211013/61663715b64c9.jpg
          این مدل کامنت رو به یاد دوست عزیزمون 2646 نوشتم. انشاالله هرجا هستن سلامت باشن.

          موافقم 2
          مخالفم 2
      8. GT

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        بقول معروف : بچه بیا پایین سرمون درد گرفت.

        موافقم 2
        مخالفم 6
      9. AMG GT R

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1082 ديدگاه)

        داداش جان من تعصبت رو کنار بزار
        خداوکیلی حتی اگه به یه چینی بگی چانگان بهتر از بنز هست میزنه زیرخنده
        در خصوص هیدرو ژن هم یه شرکت کوچک بریتانیایی هایپر کار زده 1200 اسب

        موافقم 0
        مخالفم 3
        1. new RAMIN

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          (داداش جان من تعصبت رو کنار بزار خداوکیلی حتی اگه به یه چینی بگی چانگان بهتر از بنز هست میزنه زیرخنده در خصوص هیدرو ژن هم یه شرکت کوچک بریتانیایی هایپر کار زده ۱۲۰۰ اسب)
          به یاد نمیارم CH رو با بنز مقایسه کرده باشم که بگمCH بهتره.آخرین مقایسه ام X3 باuni k بود حالا بنز رو از کجات آوردی نمیدونم. اون ابر خودرویی که گفتی فقط عکسش منتشر شده حتی جلوش کپی از چندتا سوپر اسپرته. عکس داخلش هم هیچی منتشر نشده همینجوری روی هوا گفتن 1200 اسب. توسعه خودرو هیدروژنی کشکی نیست…

          در پایان گارانتی 10ساله و 260هزار کیلومتری CH برای من کافیه تا به دیگر برند های دیگه نگاهی نکنم و CH بخرم دقیقا این همون چیزیه که سبب میشه محصولات CH تو عربستان سعودی جزوه 5 برند پر فروش باشه:)
          https://bestsellingcarsblog.com/2021/08/saudi-arabia-january-july-2021-changan-up-to-5-toyota-camry-best-seller-in-market-up-19-3/

          یه سری چیز ها فراتر از برند و پز دادن هست🙂

          موافقم 2
          مخالفم 2
      10. MOHAMADREZA

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        بله برادر
        عکس خودمه
        مربوط به سال ۹۶
        یه زمانی قطعات رنو ( اون زمان تو ایران کم کم زمزمه ورود تلیسمان و کولیوس بود و کلا بازار خودروهای رنو کم کم داشت داغ میشد ) رو بصورت عمده از اونجا خرید و بین قطعات یدکی فروشان تبریز پخش میکردیم . ( تبریز زندگی میکنم ؛ خودمم یه پرادو ۶ سیلندر دارم که عاشقشم فقط هندلینگش سر پیچ ها یکم خوب نیس 🙂🤦؛ ارس پلاکه ۱۰۵تومن گرفته بودمش ؛ یادش بخیر چقد همه چی ارزون بود)
        وضعیت ارز و دلار خیلی خوب بود .
        عکس هم مربوط به استانبوله.

        موافقم 6
        مخالفم 0
      11. حسین

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        رامین تو که نمی تونستی،قول نمیدادی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Erfan

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    میشه امیدوار شد با تکنولوژی درون سوزهای هیدروژنی عمر خودروهای برقی زیاد نباشه.
    چون این خودروها به مراتب پاک ترن و برد بسیار بیشتری هم دارن نسبت به برقی ها ولی تا زمانی که این تکنولوژی آنقدر پیشرفت بکنه که با قیمت مناسب در دسترس همه باشه فعلا سالها مونده.

    موافقم 3
    مخالفم 3
  4. mos

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    https://youtu.be/3IPR50-soNA

    دوستانی که میخوان بیشتر درباره موتور های هیدروژنی بدونن این ویدیو خیلی ساده و کامل توضیح میده.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  5. MOHAMADREZA

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (465 ديدگاه)

    تویوتا آخرین شرکت بود که موتور تنفس طبیعی رو کنار گذاشت !
    تویوتا آخرین شرکت بود که تاچ اسکرین رو وارد ماشیناش کرد !
    تویوتا آخرین شرکت هست که پشت آمپر آنالوگ را کنار خواهد گذاشت !
    تویوتا آخرین شرکتی هست دکمه های فیزیکی رو از ماشین ها حذف میکنه !
    تویوتا تنها شرکتی هست که در برابر موج الکتریکی سازی مقاومت میکنه !
    عشق است تویوتا !!
    عشق است fj cruiser !!
    عشق است لکسوس !!
    عشق است حضرت لندکروزر !!!
    عشق است تویوتا سوپرا نسل قبل !!!( چون سوپرا الان ب ام و هس !! ؛ ب ام و سوپرا نمیپسندم !!!)
    کاش بقیه کمپانی ها هم ذره ای به اندازه تویوتا عرضه داشتند !!!!!
    زندگیست تویوتا !!

    موافقم 13
    مخالفم 10
    1. خوشنام

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      واقعا که تویوتا همیشه آخرین است.
      تو کشورای جهان سوم که از نظر تکنولوژی آخر هستند، تویوتا طرفدار داره

      موافقم 6
      مخالفم 10
      1. Sina10

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        تو تمام کشورا دنیا طرفدار داره
        نه بخاطر اینکه اخرینه
        بلکه تکنولوژی ها رو دیر تر از بقیه ارائه میکنه تا ازمون خطاشون رو داده باشن
        تویوتا هم هیچ وقت عقب مانده یا کهنه نبوده
        پیشرو ترین خودروساز در زمینه هیبرید بوده ، زودتر از بسیاری از رقبا وارد بحث هیبرید شده بود ،

        موافقم 6
        مخالفم 4
    2. M@M@DRZ 911

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (352 ديدگاه)

      ( تویوتا آخرین شرکتی بود که موتور های تنفس طبیعی رو کنار گذاشت )
      مگه الان تنفس طبیعی نداریم ؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 8
      مخالفم 0
  6. خوشنام

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (215 ديدگاه)

    خوشحالم که تویوتا بالاخره فهمید که تولید چه ماشینهایی برازنده لکسس است.

    موافقم 4
    مخالفم 6
  7. حسین دهمرد

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    کاش یه توضیح فنی وجود میداشت چجوری این کارو کردن؟ اون حرارت فضایی هیدروژن رو با چه رادیاتوری خنک کردن. مانیفولد ترک بر نمیداره؟ سوپاپها چی؟ معضل خورندگی هیدروژن چجوری حل میشه. بردش چقدره؟ یه مقایسه ای با پیل سوختی میکرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina10

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      از اونجا که هر طرح مخالف برقی سازی ، از طرف دولت ها بشدت مورد انتقاد قرار میگیره ، شک ندارم هر مقایسه ای که هر نشریه یا هر جایی دیگه ، انجام بدن ، قصدش فقط کوبیدن این طرح تویوتا یا هر طرح متفاوت با برقی سازیه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. حسین دهمرد

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2416 ديدگاه)

        نه خب خود تویوتا که داره روش دار میکنه یه توضیحی میداد. چون بنظر میره این طرح پیچیدگیش کمتر از پیل سوختی باشه. احتمالا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    سمی روی چهارچرخه!😂😂😂

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا