اولین آزمایش بلادهاوند LSR و رسیدن به سرعت 538 کیلومتر بر ساعت

تیم بلادهاوند LSR اولین آزمایش خود را با موفقیت در جادهٔ مسابقه‌ای کویر Hakskeenpan در آفریقای جنوبی به انجام رسانده و به سرعت 537 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده‌اند که بیشترین سرعتی است که این خودرو تاکنون بدان دست یافته است. این نشانگر شروع برنامهٔ آزمایش‌های سرعت‌بالای بلادهاوند است. این خودرو که به موتور جت مجهز است و می‌تواند 12 ثانیه در حالت پس‌سوز کار کند، در هنگام آزمایش ظرف 13 ثانیه از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت به سرعت 480 کیلومتر بر ساعت رسیده است؛ اما هدف این برنامهٔ آزمایشی رسیدن به سرعتی بیش از 800 کیلومتر بر ساعت است و طی یک ماه آینده آزمایش‌های بیشتری صورت خواهد گرفت.

رانندهٔ بلادهاوند و دارندهٔ رکورد سرعت فعلی دنیا «اندی گرین» در مورد این آزمایش‌ها گفته است:

ما دو آزمایش بسیار موفق داشتیم و در دومی به سرعت 537 کیلومتر بر ساعت رسیدیم و در 13 ثانیه از سرعت 80 به 480 کیلومتر بر ساعت دست یافتیم. در روز آزمایش باد شدیدی با سرعتی بیش از 25 کیلومتر بر ساعت در حال وزیدن بود ولی ما اثبات کردیم که این تقریباً حد مجاز باد در این خودرو است. ما خوشحالیم زیرا این یک آزمایش موفقیت‌آمیز بود و حالا آماده هستیم تا به سرعت‌های بالاتری دست پیدا کنیم

این آزمایشات در مسیری به طول 20 کیلومتر صورت گرفت که به‌طور اختصاصی در کویر Hakskeenpan آماده شده بود. چند آزمایش اول در این مسیر نشان داد که سطح آن سفت است اما در برخی قسمت‌ها پوستهٔ نرمی وجود دارد که البته خوشبختانه برطرف شد. این مسیر توسط 317 کارگر محلی آماده شده است. پیش‌بینی می‌شود تلاش نهایی بلادهاوند LSR برای شکستن رکورد سرعت دنیا اواخر سال 2020 صورت گیرد. هدف این خودرو در ابتدا رسیدن به رکورد کنونی یعنی 1228 کیلومتر بر ساعت است اما هنوز هیچ برنامهٔ زمانی برای اهداف بالاتر از 1000 مایل بر ساعت یا 1600 کیلومتر بر ساعت تعیین نشده است زیرا این فعلاً به‌عنوان مرحله‌ای مجزا در نظر گرفته شده است.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

11 دیدگاه

  1. Mad.z.Max
    سوابق: (443 دیدگاه) ,

    جالبه که یدونه اسپانسرم ندارن، بدنه ی ماشین کاملا سفیده و تبلیغی روش نیست. این نشون میده بعد از اینکه پروژه بلادهوند که فک کنم شیش ماه پیش شکست خورد، دیگه کسی به برگشتش اعتقادی نداشته. مشکل اصلیشونم همون موقع نبود سرمایه کافی بود..
    حالا از این به بعد باید سرکله اسپانسرا پیدا شه.
    فقط من دقیقا نمیدونم به ثمر رسیدن این پروژه دقیقا چطوری میتونه سود ده باشه واسه تیم توسعه دهندش، چجوری ارزش چن میلیون دلار سرمایگذاری رو داره؟ لطفا اگه کسی میدونه توضیح بده. ممنون 🙂

    پاسخ
  2. s\i\,v
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    ارزشش به رخ کشیدن تکنولوژی غربیهاست . جایی که در کشورهای مسلمون خاورمیانه میلیاردها دلار پول حاصل از نفت بر باد میره و به جای علم و دانش و صلح و پیشرفت خرج …و خونریزی میشه.

    پاسخ
    1. Mad.z.Max
      سوابق: (443 دیدگاه) ,

      منظورم برگشت سرمایه مالی بود، اینکه از چه ابعادی برای تیم توسعه دهنده سرمایه مصرفی رو برمیگردونه. وگرنه که همه میدونن دست برتر تکنولوژی رو دارن

      پاسخ
  3. Amir.ferrari
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    تنها راهی که کونیگ زگ میتونه به سرعت بوگاتی برسه اینه که از همین موتور جت استفاده کنه،تازه کلی جا واسه تیون هم داره…

    پاسخ
    1. OMID
      سوابق: (911 دیدگاه) ,

      فعلا بوگاتی به رکورد اگرا برسه تا بعد😆

      پاسخ
      1. Amir.ferrari
        سوابق: (131 دیدگاه) ,

        آره راست میگی،بوگاتی باید ۵۰ کیلومتر رکورد سرعتش رو کاهش بده تا بتونه برسه به ۴۴۰ تایی که کونیگ زگ تو سراشیبی ۳۰ درجه و جهت باد موافق ثبت کرده🤣🤣🤣🤣

        پاسخ
        1. OMID
          سوابق: (911 دیدگاه) ,

          😂😂😂😂
          فکر کردی همه مثل بوگاتین تو یه جهت رکورد بزنن؟🤣
          طبق گفته شما کوئنیگزگ تو سربالایی 30 درجه رکورد زده که دمش گرم😂
          بوگاتی با دم دراز و بدون بال و داشبورد و صندلی و … توی پیست اینه مانند بازم نتونست تو دو جهت رکورد بزنه رکوردش توی گینس موجود نیست متاسفم🤣
          حتی اگه پونصد تا هم میرفت بازم رکوردش 250 تا میشد
          500+0 تقسیم بر ۲ میشه 250🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  4. Saeed
    سوابق: (388 دیدگاه) ,

    امیر فراری
    بزار اول شیرون ss رکورد رسمی بزنه بعد بیا نق بزن :|||||
    اگه موتور ۸ سیلندر توئین توربو کونیگ‌زگ تیونه…
    پس موتور ۸ سیلندر توئین توربو فراری ۴۸۸ پیستا هم تیونه…چرا؟ چون توربو داره :|||||
    ولی موتور w16 کواد توربوی بوگاتی که به همراه ۱۰ رادیاتور هست تیون نیست و تازه با اصالت هم هست!!!! =|||||||
    اگه موتور کونیگ‌زگ به قول شما تحت فشاره و اگه چند بار شتاب بگیره موتورش منفجر میشه و….
    پس چرا اون آگرا rs قرمز اومد ۶ تا رکورد جهانی زد و الان تو خیابان ها داره تاب میخوره و صاحبش هم داره صفا میکنه؟؟؟
    پس چرا هیچ گزارشی از آتش سوزی کونیگ‌زگ نیست ؟؟
    عاشق منطق بوگاتی باز ها هستم :))))))
    ببین ما کاری به بوگاتی نداریم…. آیا شده بوگاتی رو مسخره کنیم؟؟
    یا این شماها هستید که هی کونیگ‌زگ رو زمین میزنید؟؟
    هر وقت شماها با فرهنگ سوئد آشنا شدید میفهمید که کونیگ‌زگ داره اصالت سوئدی رو به رخ میکشه نه اصالت ایتالیایی یا آلمانی که بهش میگین تیون کار بی اصالت

    پاسخ
  5. آریا ماشین
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    امیر دیگه خیلی داری مقاومت میکنی در برابر تمام مخاطبین پدال
    همه با کونیگ زگ موافقن و تو از بوگاتی حمایت میکنی
    حالا نمیگم چون ما طرفدار کونیگ زگ هستیم تو هم بیا طرفدارش شو
    میگم حقیقت رو قبول کن که بوگاتی هیچکدوم از قواعد رو رعایت نکرده و رکورد مال کونیگ زگه

    پاسخ
  6. Behrouz. anzali
    سوابق: (216 دیدگاه) ,

    اقا ول کنین دیگه این بحث رو !! خودتون واقعا خسته نشدین؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.