هفته نامه

اولین آزمایش بلادهاوند LSR و رسیدن به سرعت ۵۳۸ کیلومتر بر ساعت

تیم بلادهاوند LSR اولین آزمایش خود را با موفقیت در جادهٔ مسابقه‌ای کویر Hakskeenpan در آفریقای جنوبی به انجام رسانده و به سرعت ۵۳۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده‌اند که بیشترین سرعتی است که این خودرو تاکنون بدان دست یافته است. این نشانگر شروع برنامهٔ آزمایش‌های سرعت‌بالای بلادهاوند است. این خودرو که به موتور جت مجهز است و می‌تواند ۱۲ ثانیه در حالت پس‌سوز کار کند، در هنگام آزمایش ظرف ۱۳ ثانیه از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت به سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است؛ اما هدف این برنامهٔ آزمایشی رسیدن به سرعتی بیش از ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت است و طی یک ماه آینده آزمایش‌های بیشتری صورت خواهد گرفت.

رانندهٔ بلادهاوند و دارندهٔ رکورد سرعت فعلی دنیا «اندی گرین» در مورد این آزمایش‌ها گفته است:

ما دو آزمایش بسیار موفق داشتیم و در دومی به سرعت ۵۳۷ کیلومتر بر ساعت رسیدیم و در ۱۳ ثانیه از سرعت ۸۰ به ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یافتیم. در روز آزمایش باد شدیدی با سرعتی بیش از ۲۵ کیلومتر بر ساعت در حال وزیدن بود ولی ما اثبات کردیم که این تقریباً حد مجاز باد در این خودرو است. ما خوشحالیم زیرا این یک آزمایش موفقیت‌آمیز بود و حالا آماده هستیم تا به سرعت‌های بالاتری دست پیدا کنیم

این آزمایشات در مسیری به طول ۲۰ کیلومتر صورت گرفت که به‌طور اختصاصی در کویر Hakskeenpan آماده شده بود. چند آزمایش اول در این مسیر نشان داد که سطح آن سفت است اما در برخی قسمت‌ها پوستهٔ نرمی وجود دارد که البته خوشبختانه برطرف شد. این مسیر توسط ۳۱۷ کارگر محلی آماده شده است. پیش‌بینی می‌شود تلاش نهایی بلادهاوند LSR برای شکستن رکورد سرعت دنیا اواخر سال ۲۰۲۰ صورت گیرد. هدف این خودرو در ابتدا رسیدن به رکورد کنونی یعنی ۱۲۲۸ کیلومتر بر ساعت است اما هنوز هیچ برنامهٔ زمانی برای اهداف بالاتر از ۱۰۰۰ مایل بر ساعت یا ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت تعیین نشده است زیرا این فعلاً به‌عنوان مرحله‌ای مجزا در نظر گرفته شده است.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه

  1. Farzad

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    خوبه … بیشتر گاز بده

  2. Mad.z.Max

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (556 ديدگاه)

    جالبه که یدونه اسپانسرم ندارن، بدنه ی ماشین کاملا سفیده و تبلیغی روش نیست. این نشون میده بعد از اینکه پروژه بلادهوند که فک کنم شیش ماه پیش شکست خورد، دیگه کسی به برگشتش اعتقادی نداشته. مشکل اصلیشونم همون موقع نبود سرمایه کافی بود..
    حالا از این به بعد باید سرکله اسپانسرا پیدا شه.
    فقط من دقیقا نمیدونم به ثمر رسیدن این پروژه دقیقا چطوری میتونه سود ده باشه واسه تیم توسعه دهندش، چجوری ارزش چن میلیون دلار سرمایگذاری رو داره؟ لطفا اگه کسی میدونه توضیح بده. ممنون 🙂

  3. s\i\,v

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (37 ديدگاه)

    ارزشش به رخ کشیدن تکنولوژی غربیهاست . جایی که در کشورهای مسلمون خاورمیانه میلیاردها دلار پول حاصل از نفت بر باد میره و به جای علم و دانش و صلح و پیشرفت خرج …و خونریزی میشه.

    1. Mad.z.Max

      ۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (556 ديدگاه)

      منظورم برگشت سرمایه مالی بود، اینکه از چه ابعادی برای تیم توسعه دهنده سرمایه مصرفی رو برمیگردونه. وگرنه که همه میدونن دست برتر تکنولوژی رو دارن

  4. Amir.ferrari

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    تنها راهی که کونیگ زگ میتونه به سرعت بوگاتی برسه اینه که از همین موتور جت استفاده کنه،تازه کلی جا واسه تیون هم داره…

    1. OMID

      ۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1281 ديدگاه)

      فعلا بوگاتی به رکورد اگرا برسه تا بعد😆

      1. Amir.ferrari

        ۸ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (131 ديدگاه)

        آره راست میگی،بوگاتی باید ۵۰ کیلومتر رکورد سرعتش رو کاهش بده تا بتونه برسه به ۴۴۰ تایی که کونیگ زگ تو سراشیبی ۳۰ درجه و جهت باد موافق ثبت کرده🤣🤣🤣🤣

        1. OMID

          ۸ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (1281 ديدگاه)

          😂😂😂😂
          فکر کردی همه مثل بوگاتین تو یه جهت رکورد بزنن؟🤣
          طبق گفته شما کوئنیگزگ تو سربالایی ۳۰ درجه رکورد زده که دمش گرم😂
          بوگاتی با دم دراز و بدون بال و داشبورد و صندلی و … توی پیست اینه مانند بازم نتونست تو دو جهت رکورد بزنه رکوردش توی گینس موجود نیست متاسفم🤣
          حتی اگه پونصد تا هم میرفت بازم رکوردش ۲۵۰ تا میشد
          ۵۰۰+۰ تقسیم بر ۲ میشه ۲۵۰🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  5. Saeed

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (652 ديدگاه)

    امیر فراری
    بزار اول شیرون ss رکورد رسمی بزنه بعد بیا نق بزن :|||||
    اگه موتور ۸ سیلندر توئین توربو کونیگ‌زگ تیونه…
    پس موتور ۸ سیلندر توئین توربو فراری ۴۸۸ پیستا هم تیونه…چرا؟ چون توربو داره :|||||
    ولی موتور w16 کواد توربوی بوگاتی که به همراه ۱۰ رادیاتور هست تیون نیست و تازه با اصالت هم هست!!!! =|||||||
    اگه موتور کونیگ‌زگ به قول شما تحت فشاره و اگه چند بار شتاب بگیره موتورش منفجر میشه و….
    پس چرا اون آگرا rs قرمز اومد ۶ تا رکورد جهانی زد و الان تو خیابان ها داره تاب میخوره و صاحبش هم داره صفا میکنه؟؟؟
    پس چرا هیچ گزارشی از آتش سوزی کونیگ‌زگ نیست ؟؟
    عاشق منطق بوگاتی باز ها هستم :))))))
    ببین ما کاری به بوگاتی نداریم…. آیا شده بوگاتی رو مسخره کنیم؟؟
    یا این شماها هستید که هی کونیگ‌زگ رو زمین میزنید؟؟
    هر وقت شماها با فرهنگ سوئد آشنا شدید میفهمید که کونیگ‌زگ داره اصالت سوئدی رو به رخ میکشه نه اصالت ایتالیایی یا آلمانی که بهش میگین تیون کار بی اصالت

  6. آریا ماشین

    ۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (398 ديدگاه)

    امیر دیگه خیلی داری مقاومت میکنی در برابر تمام مخاطبین پدال
    همه با کونیگ زگ موافقن و تو از بوگاتی حمایت میکنی
    حالا نمیگم چون ما طرفدار کونیگ زگ هستیم تو هم بیا طرفدارش شو
    میگم حقیقت رو قبول کن که بوگاتی هیچکدوم از قواعد رو رعایت نکرده و رکورد مال کونیگ زگه

  7. Behrouz. anzali

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (315 ديدگاه)

    اقا ول کنین دیگه این بحث رو !! خودتون واقعا خسته نشدین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X