هفته نامه

6 جایگزین ارزان‌تر برای لندروور دیفندر جدید

پس از معرفی یکی از خبرسازترین و معروف‌ترین شاسی بلندهای جهان، لندروور دیفندر سرانجام برای اولین بار در ۲۵ سال اخیر وارد بازار آمریکا خواهد شد. این خودرو به‌صورت ۳ یا ۵ درب و با پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو یا ۶ سیلندر هیبریدی شده در دسترس خریداران خواهد بود.

لندروور می‌گوید مدل پایه‌ی P300 که قدرت ۲۹۶ اسب بخاری دارد با بهای پایه‌ی ۴۹۹۰۰ دلاری در دسترس خواهد بود درحالی‌که قیمت مدل P400 با خروجی ۳۹۵ اسبی به ۶۲۲۵۰ دلار می‌رسد. نسخه‌ی پلاگین هیبریدی دیفندر جدید نیز در آینده تولید خواهد شد. دیفندر یکی از مهم‌ترین محصولات این خودروساز بریتانیایی بوده و هدیه‌ای جذاب برای دوستداران آفرودرهای لوکس می‌باشد اما اگر شما نمی‌توانید از عهده‌ی پرداخت حدود ۵۰ هزار دلار برای این شاسی‌بلند بربیایید گزینه‌های جایگزین و کارکرده‌ی آن‌هم وجود دارند که شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

  • لندروور رنجروور مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷

طراحی خشن و سادگی نسبی دیفندر پایه شاید باعث جذب برخی افراد شود اما اگر شما خواهان یک آفرودر با چاشنی لوکس بودن باشید چرا یک رنجروور کارکرده را امتحان نکنید؟ رنجروور هنوز هم پرچم‌دار لندروور بوده و شما می‌توانید نسل فعلی و کارکرده‌ی آن را با قیمت کمتر از ۵۰ هزار دلار در بازار پیدا کنید.

اکثر رنجروورهای حاضر در این بازه‌ی قیمتی به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار مجهز هستند اما ما چندین نمونه دست‌دوم با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار و ۶ سیلندر دیزلی را نیز یافتیم. بهترین کار یافتن نمونه‌هایی است که توسط خود لندروور تائید شده‌اند. رنجروور قطعاً خودروی راحت‌تر و لوکس‌تری در مقایسه با دیفندر جدید است و از نظر توانایی آفرود نیز در همان حد قرار دارد.

  • مرسدس بنز G کلاس مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳

مرسدس بنز G کلاس شاید نزدیک‌ترین رقیب دیفندر باشد اما حتی مدل پایه‌ی G550 2019 نیز قیمت پایه‌ی ۱۲۴۵۰۰ دلاری دارد. خوشبختانه مدل‌های زیادی از نسل قبلی در تریم های G550، G500، G55 AMG و حتی G63 AMG وجود دارد که با قیمت‌های مختلف در بازار کارکرده‌ها دست‌به‌دست می‌شوند. قیمت این خودروها بسیار متنوع اما مناسب بوده و البته که G کلاس یکی از خوش‌ساخت‌ترین محصولات مرسدس بوده و از نظر قابلیت اطمینان مشکل خاصی ندارد.

  • جیپ رانگلر

شاید شما خیلی به ظواهر و اشرافیت اهمیت ندهید و به همین خاطر می‌توانید سراغ جیپ رانگلر بروید. این خودرو قیمت پایه‌ی ۲۸۲۹۵ دلاری داشته و واضح است که نمونه‌های کارکرده‌ی آن با قیمت بسیار کمتری در دسترس هستند. اگر مدل چهار درب مواب را مدنظر قرار دهید قیمت خودرو به ۵۱۳۰۰ دلار می‌رسد که در واقع گران‌تر از دیفندر پایه است. اگر به دنبال یک رانگلر با آپشن های زیاد باشید قطعاً ارزش خرید صفرکیلومتر را نخواهد داشت زیرا این خودرو وارد محدوده‌ی یک دیفندر جدید می‌شود که قیمتی مشابه دارد.

  • تویوتا ۴ رانر

تویوتا ۴ رانر نیز همانند رانگلر یک شاسی‌بلند با قیمت ارزان‌تر است. قیمت پایه‌ی تریم SR5 این شاسی‌بلند ژاپنی برابر با ۳۵۳۱۰ دلار بوده اما قیمت مدل آفرود TRD Pro به ۴۶۸۱۵ دلار می‌رسد. مشتاقیم بدانیم آیا لندروور خواهد توانست مشتریان ۴ رانر فول آپشن را از چنگ تویوتا دربیاورد یا خیر.

  • تویوتا FJ کروزر مدل‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴

بخش اعظم جذابیت دیفندر جدید به استایل رتروی آن مربوط می‌شود. ولی اگر شما خواهان کمی نوستالژی باشید می‌توانید تویوتا FJ کروزر را انتخاب کنید. این خودرو بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ و تنها با یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۴ لیتری با قدرت‌های ۲۳۹ تا ۲۶۰ اسب بخاری عرضه شد. این خودرو دارای گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۵ سرعته اتوماتیک بوده و نیروی پیشرانه به چرخ های عقب یا تمامی چرخ ها منتقل شده است.

FJ کروزر پس از توقف تولید به خودرویی کلکسیونی تبدیل شد و قیمت مدل‌های تمیز آن در حدود ۵۰ هزار دلار می‌باشد. البته نسخه‌های با کارکرد بالا را می‌توان با قیمت‌های زیر ۱۰ هزار دلار و نمونه‌های متوسط را بهای زیر ۲۰ هزار دلار پیدا کرد.

  • لکسس LX 570 مدل‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵

این خودرو به‌آسانی لقب بهترین جایگزین دیفندر جدید را به خود اختصاص می‌دهد. لکسس LX 570 فاقد ظاهر نوستالژیک بوده اما برخلاف لندروور در مسیرهای آفرود هیچ‌گونه خرابی‌ای نخواهد داشت. اکثر خودروهای لکسس از نظر قابلیت اطمینان بسیار خوب هستند اما LX در زمین متفاوتی بازی می‌کند. شما می‌توانید نسل فعلی این خودرو را با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار در بازار پیدا کنید. البته از روبرو شدن با مدل‌هایی که کارکرد بالایی داشته یا فاقد گارانتی هستند نترسید زیرا LX یکی از قابل‌اعتمادترین خودروهای این کلاس است.

منبع: carbuzz

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. car lover

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    هر ارزونی بی دلیل نیست(غیر از رانگلر که خوبه ولی نه درحد دیفندر)
    کوروتو دفندر دوتا ماشینین که قیمتشون واقعا نسبت به چیزایی که فعلا ازشون بیرون اومده ارزششو دارن
    میتونم بگم با ارزش ترین ماشینای دنیان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد ب

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (212 ديدگاه)

    گزینه آخرش آدم رو سکته میده با 20 هزار دلار یه ال ایکس 570 میشه خرید اون وقت تو کشور ما 100 هزار کارکردش 100 هزار دلارقیمتشه
    خدایا چرا چرا چرا ما تو این خراب شده به دنیا اومدیم چرا

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (435 ديدگاه)

      چجوری حساب کردی؟
      والا اینجا اونی که lx570 داره خدارو بنده نیس
      آگهی زیر ۲ و نیم میلیارد ندیدم تو این چند وقت اخیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ایلیا

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (731 ديدگاه)

      و شما به دلار هم حقوق نمیگیری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. کیان

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      البته یکم اغراق شده، با 20.000 دلار نهایت میشه یه مدل 2009 2008 پیدا کرد. ولی بل حدود 25000 دلار میشه یه مدل 2010 با کاررد منطقی پیدا کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. meysam

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    فقط توضیحاتی که در وصف لکسوس نوشته رو بخونید و پی ببرید چه مهندسی و اعتباری پشت این برند است

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      طبیعیه وقتی تمام هزینه های تویوتا برای لکسسه!!!
      از این لحاظ آلمانی ها به خصوص پورشه رو باید تحسین کرد که با کلی تکنولوژی قابل اطمینان هم هستن.
      ..
      چند ماه پیش هم رود اند ترک از ثبت اختراع فوق العاده کاربردی برای لندروور پرده برداشت که باعث میشه در حالت های مختلف رانندگی فشار باد لاستیک ها رو تنظیم کنه((مثلا حداکثر تا 40 psi)) برای تحمل وزن اضافی و …برای محیط های شنی هم تا 17 psi کاهش میده.که تا حد زیادی به کمک سیستم تعلیق میاد.
      احتمال داده بودن تو دیفندر این سیستم استفاده بشه.
      ولی به نظر خودم ممکنه تو آینده دیفندر مدل نظامی این کار انجام بشه.

      کلا لندروور تکنولوژیکی ترین شاسی بلند ساز دنیاس.اگه بتونن این همه تکنولوژی و نوآوری رو با قابلیت اطمینان بالا ترکیب کنن ،تبدیل به انتخاب اول اکثره کلاس هایی که توش حضور دارن میشن.
      ..
      در مورد این پست هم من صبر میکنم نسخه فوق لوکس اتوبیوگرافی از دیفندر بیاد تا انتخاب کنم!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    امروز این خبردر رسانه های خودرویی منتشرشد!!!

    تحلیل گران صنعت خودرو پیشنهاد دادن که بهتر است BMW شرکت جگوار لندرور را از تاتاموتور هند خریداری کند!!!
    تحلیل گران موسسه سنفورد سی برنشتاین معتقد هستن غول خودروسازی آلمان راحل کمک به شرکت جگوار لندرور است!!!!
    وهمینطور به گزارش اتوموتیو نیوز تنها راحل آنها این است که BMW شرکت جگوار لندروور را خریداری کند!!!!
    مکس واربرتون تحلیلگر این موسسه در یاداشتی گفته: ب ام و بیش از حد سرمایه دار است. و حجم عظیمی از پول نقدر رادر اختیار دارد!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من اگه بخوام انتخاب کنم بدون شک خوده لندروور دیفندر رو انتخاب میکنم!!!
    اما تو این لیست لندروور دیفند و لندروور رنجروور و مرسدس Gکلاس رو دوست دارم.
    البته اگه مرسدس Gکلاس نسل جدید تواین لیست بود بهترین گزینه انتخاب بود چون نسل جدیدGکلاس چندسروگردن پیشرفت کرده نسبت به نسل جدید!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارش

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    اینجا انتخاب بین آشغال و آشغال تر هست اونجا انتخاب بین بهترین و برترین هست . مشکلی هم نیست من باشم ۳ ماه جیپ سوار میشم ۳ ماه لندرور یه مدت بنز Gیه مدت هم رنجرور بعد هم لکسوس یا هر ماشین دیگه ای نگرانی نداره ؟!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. مسعود

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (72 ديدگاه)

    کلا این مطالب خیلی مسخره هست. ماشین صفر با کارکرده مقایسه کردن کاملآ چرته.
    طرف حاضره پراید صفر بخره کمری ۵ سال کار نخره.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. L-H-P-TT

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    من که به شخصه دیفندر رو با موتور 6 سیلندر برمیدارم …با تمامی اپشنا …
    اما اگه بخام به این گزینه هایی که هست انتخاب کنم ….
    فک کنم G کلاس رو انتخاب کنم ….

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. علی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    مقایسه و انتخابتون خیلی جالب نیست.
    هم دیبندر و رنجروور همشون عالین. g هم عشقه.لکسوس ام همون لندکروزه.لکسوس همون تویوتاس .شرکت جداگانه ای مثل باراباس و می‌باخ‌و…. هستش که خودرو های لوکس تر تویوتا رو لکسوس بیرون میده.
    همشون عالین فقط قیمتا اشتباهه یعنی با همین دلار ۳۰هزار تومن هم میشه اونجا با ۸۰۰ میلیون لکسوس بگیری اما اینجا دنا ۸۰۰ تومنه.
    اف جی کروز هم نسبت به قیمت خیلی اشغاله.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا