هفته نامه

درگ جالب هاچ‌بک‌های داغ دیفرانسیل جلو

چهار خودروی چهار سیلندر. این موضوع مسابقهٔ درگ جدید CarWow است. البته معمولاً خودروهای چهار سیلندر برای علاقه‌مندان چندان جذاب نیستند اما مهمانان امروز ما هاچ‌بک‌های داغی هستند که می‌توان آن‌ها را موشک‌های جیبی دانست. این چهار خودرو به لطف توربوشارژر، بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارند که برای خودرویی پنج‌نفره با فضای بار روزمره اعداد قابل‌توجهی هستند. کره، ژاپن، آمریکا و انگلستان بهترین نمایندگان خود را به این رقابت فرستاده‌اند که از لحاظ قیمت هم مشابه یکدیگر هستند.

نمایندهٔ ژاپنی‌ها در این درگ هوندا سیویک تایپ R با دریچه‌ها و باله‌های بیشتری نسبت به خودروهای دیگر است. البته این قطعات بی‌فایده نیستند زیرا موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هوندا ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. وزن سیویک تایپ R کمی بیشتر از ۱۳۰۰ کیلوگرم است که آن‌را به دومین خودروی سبک این جمع تبدیل می‌کند.

اگر بخواهیم از لحاظ جغرافیایی جلو برویم، خودروی بعدی هیوندای i30 N خواهد بود. این یکی از دو خودروی این جمع است که تیونینگ شده و به همین دلیل حالا موتور ۲ لیتری چهار سیلندر هیوندای ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. i30 N مثل هوندا به گیربکس شش سرعتهٔ دستی مجهز است اما با ۱۴۲۹ کیلوگرم وزن، دومین خودروی سنگین این جمع محسوب می‌شود.

خودروی تیونینگ شدهٔ بعدی یعنی فورد فوکوس ST هم با ۱۴۸۴ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین عضو گروه به‌حساب می‌آید اما به لطف کارهایی که Mountune روی پیشرانهٔ آن انجام داده است، حالا از ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور سود می‌برد. انتقال قدرت در این هاچ‌بک آمریکایی نیز مثل دو رقیب دیگر توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد.

و نهایتاً به سبک‌ترین و ضعیف‌ترین خودروی این رقابت یعنی مینی GP می‌رسیم؛ اما فریب ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور این هاچ‌بک بریتانیایی را نخورید زیرا مینی تنها خودروی این جمع با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و لانچ کنترل محسوب می‌شود. همچنین همان‌طور که گفته شد، این ماشین با ۱۲۵۵ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین عضو گروه هم به‌حساب می‌آید.

خب با همهٔ این‌ها کدام‌یک از این هاچ‌بک‌های داغ پیروز خواهد شد؟ ترکیب سه پدال سنتی و دخالت انسانی بهتر خواهد بود با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤالات، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. پارسا عشق ماشین

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    عالیست

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. Reza

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      پدال لطفاً درگ فراری F8 و پورش ۹۱۱ توربو S رو بزار .

      موافقم 18
      مخالفم 1
    2. Me

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      تفاوت جنس آسیایی و اروپایی اینه دیگه

      موافقم 7
      مخالفم 16
      1. حسین

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1095 ديدگاه)

        اگه گیربکس اتوماتیک و لانچ کنترل روی جنس آسیایی هم می بود، جنس اروپایی رو قورت میداد

        موافقم 14
        مخالفم 11
        1. MAF

          ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          نه ربطی نداره

          موافقم 7
          مخالفم 5
  2. سهند

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (662 ديدگاه)

    هاچبک چیه که درگش چی باشه!
    پدال لطفا مطالب بهتری بزار هاچبکو چیکار کنیم آخه اگر در ایران بود بازم اینارو نمیخریدم
    درگ پورشه ،بنز ،فراری و…. بزار

    موافقم 10
    مخالفم 71
    1. ♤Angus_812♤

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (80 ديدگاه)

      بهترین خودرو ها و خوش استایل ترین ها هستن
      همین هاچ بک ها خیلی از سوپر اسپرت هارو شرمنده کردن لطفا بدون اطلاع کافی نظر ندین
      من خودم فقط از استیشن و هاچ بک خوشم میاد
      و کاملترین ها هستن

      موافقم 42
      مخالفم 5
    2. Abbas.Lambo

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (875 ديدگاه)

      دوست عزیز اگه شما از هاچبک خوشتون نمیاد چرا نگاه میکنی پس؟!چون جنابعالی از هاچبک خوشتون نمیاد دلیل نمیشه که پدال ازشون مطلب نذاره،بر عکس شما من عاشق هاچبکام و اگه اولین انتخابم نباشن قطعا دومیشن

      موافقم 46
      مخالفم 2
      1. M.A.S

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (816 ديدگاه)

        والاا
        راس میگه دیگه خوشتون نمیاد به علایق دیگران توهین نکنید لطفا

        موافقم 28
        مخالفم 1
    3. Sattar

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (23 ديدگاه)

      سلیقه ها متفاوته دوست عزیز ولی دلیلی نداره که چون شما این کلاس خودرو دوست نداری به سلیقه دیگران توهین کنی…?

      موافقم 15
      مخالفم 0
  3. ارشیاSVJ

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    نگاشون میکنم گریه ام میگیره!!!
    چرا اینا دیفرانسیل جلو هستن؟؟؟??????

    موافقم 19
    مخالفم 3
  4. AMG_73///

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    اون جان کوپر خیلی با نمکه

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. M.A.S

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چرا اونقدر سریعه ؟؟؟

      موافقم 7
      مخالفم 0
  5. ارشیاSVJ

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    پسر مینی همشون نقطه کرد. تازه تو پیست هم احتمالا از همه سریعتر باشه!!

    موافقم 17
    مخالفم 3
  6. Alireza

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    جای مگان آر اس خالیه?

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. Sina

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      یا گلف GTi ( یا مدل R نسل قبل)
      ب‌ام‌و M135i
      بنز A35 AMG
      اینا هم میتونستن باشن .
      فکر کنم آئودی هم یه هاچبک در این اندازه داره (مدل S1 احتمالا)

      موافقم 9
      مخالفم 0
  7. Hadi

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    انتخاب من سیویکه…
    خیلی عالیه?

    موافقم 16
    مخالفم 16
  8. حمید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (370 ديدگاه)

    مینی دورگه است ،مهندسی بی ام و است ⁦??⁩

    موافقم 29
    مخالفم 6
    1. AMG_73///

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      خوب اون ژن درگ بی ام و رو به ارث برده

      موافقم 7
      مخالفم 0
  9. Abbas.Lambo

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    این مینی خوده موشک بود!!!

    موافقم 25
    مخالفم 0
  10. MAHDI

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مینی عملکرد فوق العاده ای داشت. من انتظار این عملکرد رو ازش نداشتم. طراحیش هم واقعا جذابه و کابینش هم که خیلی دوست داشتنی و با کیفیته❤️

    موافقم 23
    مخالفم 5
  11. حسین دهمرد

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    اینا فک کنم ابعادشون با هم فرق داره . مطمئنید تو یه کلاسن؟ یه جدول مقایسه ای میزاشتید بد نبود

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      سیویک از بقیشون خیلی بزرگ تر به نظر میرسه ، تقریبا هم اندازه یه سدان کوچیکه تا هاچبک

      موافقم 7
      مخالفم 1
  12. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    انتظار نداشتم مینی با این اختلاف بزنه.

    موافقم 9
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    ۵۵۰ نیوتن و ۱۴.۳ثانیه!!!!!!
    این گشتاور روی تراک فول سایز تایم بهتری میزنه….?
    جدای از عملکرد بسیار خوب مینی، بنظرم اول سیویک بعدش فورد
    سیویک سلطان پیست!!!
    این بنده خدا هم انگار بار اولش بود پشت دنده دستی میشینه، اصلا خوب نبود!

    موافقم 2
    مخالفم 3
  14. MAF

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    ترتیب من:
    1:هیوندای
    2:مینی
    3:فورد
    4:هوندا

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا