مازراتی

تولید یکصدهزارمین مزراتی گیبلی پس از 6 سال

روز سه‌شنبه بود که مزراتی تولید یکصدهزارمین دستگاه از گیبلی را در کارخانه‌ی جیووانی آنگلی تورین ایتالیا جشن گرفت. جیووانی آنگلی همان کسی است که در سال ۱۸۹۹ کمپانی فیات را تأسیس نمود. شایان ذکر است این کارخانه به تولید سدان لوکس کواتروپورته نیز مشغول می‌باشد.

ghibli
اما یکصدهزارمین خودروی تولیدی یک گیبلی S Q4 با تریم گرن اسپورت است که دارای رنگ بدنه‌ی آبی و کابینی مشکی می‌باشد. چراغ‌های جلوی LED، رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ و عناصر مشکی از جمله ویژگی‌های خودروی یاد شده می‌باشند.


این خودرو برای بازار ایتالیا تولید شده و از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۳۰ اسب بخاری استفاده می کند. این سدان چهار چرخ محرک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۸۶ کیلومتر در ساعتی دارد. گیبلی البته از پیشرانه‌های دیگری هم استفاده می کند که شامل نسخه‌ی ۶ سیلندر بنزینی ۳۵۰ اسبی و ۶ سیلندر دیزلی ۲۷۵ اسب بخاری می‌باشد. تمامی پیشرانه‌ها با جدیدترین استانداردهای آلایندگی اروپایی همخوانی دارند.

مازراتی گیبلی
هر دستگاه از گیبلی به‌صورت دقیقی بررسی شده و تکنسین‌های مزراتی مطمئن می‌شوند که تمامی تجهیزات خودرو به‌صورت دقیق کار می‌کنند. پس از الصاق برچسب نهایی روی خودرو نوبت به تست جاده‌ای ۴۰ کیلومتری توسط راننده‌ی حرفه‌ای می‌رسد و پس از آن خودرو تحویل مشتری می‌شود.

مزراتی برای اولین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۳ بود که گیبلی را معرفی کرد. این خودرو از آن سال تاکنون چندین بار به‌روزرسانی شده و در سال ۲۰۱۷ تریم های گرن لوسو و گرن اسپورت آن در چنگدو معرفی شدند. در فستیوال سرعت گوودوود سال پیش بود که این خودروساز اقدام به اعمال تغییراتی در کابین گیبلی کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. هادی نجفی

    ۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    خدایی کابینش عجب طراحی داره
    یه پرستیژ خاصی کلا مازراتی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (218 ديدگاه)

    آقاى خاص…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا