مک لارن

چراغ سبز به نسخه اسپایدر مک‌لارن ۵۷۰S

مک‌لارن ۵۷۰S به‌زودی صاحب یک نسخه جدید می‌شود. در کنار هم‌خانواده ۵۴۰C و ۵۷۰GT، سری اسپورت ۵۷۰S نیز یک مدل سقف‌باز «اسپایدر» دریافت می‌کند که قرار است که در اواخر سال جاری میلادی معرفی گردد. واقعاً چه کسی است که از سوپرماشین‌های سقف‌باز بدش بیاید؟

2016-McLaren-570S-front-end-in-motion-03
مدل آینده ۵۷۰S باز هم از همان پیشرانه با توربوشارژرهای دوقلوی ۳.۸ لیتری V-8 استفاده خواهد کرد که در دیگر خودروهای «سری اسپورت» نیز دیده می شود؛ پیشرانه‌ای که خروجی‌اش معادل ۵۶۲ اسب‌بخار و ۶۰۰ نیوتن‌متر است. در مورد فرم سقف بازشونده ۵۷۰S اسپایدر، احتمالاً این خودرو نیز از سقف جمع‌شونده مشابه ۶۵۰S اسپایدر بهره خواهد برد. ۵۷۰S اسپایدر به احتمال زیاد، افزایش وزن خواهد داشت، امّا با توجه به وسواس عجیب مهندسان مک‌لارن در حفظ وزن خودرو در یک حالت بهینه و حداقل، این اضافه‌وزن، چندان قابل‌توجه نخواهد بود.

2016 McLaren 570S Coupe
۲۰۱۶ McLaren 570S Coupe
۵۷۰S در مدت ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش برابر ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت. عملکرد ۵۷۰S اسپایدر نیز بدون‌شک دچار افت نمی‌شود و احتمالاً شرایط مشابهی خواهد داشت. این در حالی است که مدل‌های کوپه و سقف‌باز، احتمالاً در زمینه قیمت‌گذاری، تفاوت‌های قابل‌توجهی را نشان دهند. شروع قیمت ۵۷۰S از ۱۸۸ هزار دلار است و با توجه سابقه مدل‌های ۶۵۰S و ۶۵۰S اسپایدر در اختلاف قیمت ۲۰ هزار دلاری و گران‌‌تر بودن مدل سقف‌باز، می‌توان انتظار داشت که قیمت ۵۷۰S اسپایدر از مرز ۲۰۰ هزار دلار عبور کند.

2016 McLaren 570S

امّا در زمینه مدل اقتصادی‌تر! ۵۴۰C، باید گفت که مطابق صحبت‌های رئیس مک‌لارن، مایک فلوویت (Mike Flewitt) با Autocar، این خودرو شانس زیادی برای یک نسخه دراپ-‌تاپ ندارد:

در ۵۴۰C، وقتی آپشن‌ها را اضافه می‌کنید، این خودرو می‌تواند هزینه‌ای برابر یک ۵۷۰S داشته باشد. به همین دلیل است که ما آن را تنها در بازارهای مشخصی ارائه می‌کنیم. از این رو، یک «۵۴۰C اسپایدر» چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. همچنین هیچ‌وقت یک ۵۴۰GT نیز وجود نخواهد داشت.

مک‌لارن ۵۷۰S اسپایدر در اواخر سال جاری میلادی و در نمایشگاه‌های فصل پاییز، فرانکفورت یا لس‌آنجلس معرفی خواهد شد.

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3025 ديدگاه)

    ارزان‌ترین و در عین حال یکی از جذاب‌ترین محصولات مک‌لارنه ولی به شخصه با این مبلغ نیسان GTR نیسمو رو میخرم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ace

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11412 ديدگاه)

      .
      حیفه که پول این سالار رو داشته باشی و واسه ماشین دیگه ای خرجش کنی.
      علاقه چیز دیگست ؛ قبول دارم ؛ من خودم Audi R8 V10 رو بیشتر دوست دارم ؛ اما ۵۷۰S ارزش قرون به قرون پولی که واسش میدی رو داره.
      لامصب یه چیز دیگست اصلا.

      ( Nitrous oxide )

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. panamera,turbo

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بهترین خودرو پرفومنس سال انتخاب شده که کم عنوانی واسه یه خودرو ۱۸۰/۰۰۰$ نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2492 ديدگاه)

      دوست عزیز پورشه ۷۱۸ بهترین خودروی پرفورمنس سال شد.
      مک لارن ۵۷۰ جزء سه تا نامزد نهایی بود.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Ghost

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (192 ديدگاه)

      کجا خودرو پرفودمنس سال شد؟ نامزد شده بود

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Ahmad

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1138 ديدگاه)

    هدف مکلارن از ساخت ۵۷۰ رقابت با فراری کالیفرنیا t هستش.اینو تو کلیپ خود مکلارن دیدم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. آریا

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    از سوپر اسپرت کروک خوشم نمیاد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. مهدی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (997 ديدگاه)

    با کمال احترام به دوست داران برند مکلارن ولی حیف پول که ادم بابت این ماشین بده. انگار از تو لوپ لوپ درش اوردن اصلا ابهت یه سوپراسپرت رو نداره مخصوصا نمای عقب احمقانه و کابین که اگر از طراحی فرمون فاکتور بگیریم بیشتر شبیه ماشینهای اقتصادی هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ساسان.م

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (343 ديدگاه)

      داداش من اون دوخت چرم صندلی و داشبورد ماشین رو ندیدی؟ انتظار داری طلاکاری بشه رو داشبوردش ؟
      چراغای عقبش هم من یکی که خیلی حال میکنم باهاش سلیقه متفاوت شما هم محترمه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. saied

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1265 ديدگاه)

    عاشق این ماشینم. مکلارن کارش خیلی درسته و خوبیش اینه که هر کسی رقبت به خریدش نمیکنه و خریدار هاش افراده خاصی هستن. مثلا خیلی افراد فراری یا ۹۱۱ یا r8 یا ماشین هایه دیگرو به این ترجیه میدن و این نقطه قوت خریداره که میتونه تقریبا تک سوار بشه نسبت به رقبا
    قطعا انتخاب من این ماشینه بین رقبا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا